Nokia E51 zwart, bruin, zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 56 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Nokia E51 zwart, bruin, zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

DoR 24-11-2009

Van alle gsm's die ik ooit heb gehad, heeft deze de prijs gewonnen van de grootste miskoop van de afgelopen 10 jaar.
Ik zou voor de lol nog met een gsm uit het jaar kruik bellen. Qua vormgeving en handligging steekt deze gsm er met kop en schouders bovenuit, absoluut mooi. Het geluid is slecht, de foto's zijn korrelig, hij loopt continu vast (ook na twee keer retour te zijn gezonden voor reparatie). De ontvangst is prima en hij is qua software gebruikers-vriendelijk en simpel,dat is ook alles. Deze Samsung E51 is dé absolute 'doe-jezelf-dit-niet-aan'gsm.

Jumpstreet 04-08-2009

Het zijn fijne toestellen qua gebruik en mogelijkheden maar op het werk zijn deze toestellen toch slecht bevallen. Plm. 30 exemplaren, ik denk dat er na een jaar nog 5 werkten en de rest is retour gestuurd. Klachten waren vastlopen tijdens gesprekken, kapot gaan van rubberen toetsen boven en opzij, vastlopen tijdens bluetoothverbinding met de carkit, gewoon ineens niks meer doen. Het was een drama voor de buitendienstmensen.

Miguel01 15-07-2009

Middelmatig toestel.
Schermpje is buiten bijna niet afleesbaar. Toetsenbordje klemt snel. Wijze van navigatie internet is niet meer van deze tijd. Dit is zeer omslachtig. Camera is uitermate slecht, 2.1 megapixels is ook niet meer van deze tijd.
Metalen ombouw is voldoende stevig en bevalt goed.

-Neliz- 08-07-2009

Ik weet niet waar het precies aan ligt maar mijn E51 loopt regelmatig vast.

Heb hem al 2x opgestuurd. Telkens binnen paar dagen liep hij weer vast. Ik wil graag
een nieuw toestal maar daarvoor moet ik hem 5x!!! opsturen. (termijn van Nokia!)

Belachelijk dus ik ben beetje klaar met Nokia.

Catharine 16-05-2009

E51 paar dagen in bezit; mooi, licht en handzaam toestel. Batterij kan ik nu nog niet goed beoordelen, daarvoor heb ik het toestel te kort. Heb de zwarte uitvoering; die wordt wel heel snel vettig van vingers, dat is jammer. Compact toestel en doet goed wat het moet doen; internet werkt zeer goed en snel, ook via wlan. Camera is ok, maar had beter gekund en een pixel meer mogen hebben. 2 megapixel is echt wat karig.Tot nu toe heel tevreden.

Alvali 30-04-2009

Ik heb dit toestel nu ± 3 weken. Ik heb een blue-tooth carkit. Met regelmaat moet ik mijn toestel uitzetten omdat ie dan niet goed syncroniseerd met mijn draadlozen verbinding. Dit is lastig.

Verders is het een prima toestel.

Francesco-1 11-03-2009

Ideale telefoon. Kan eigenlijk alles en is toch zeer compact. Wat wil je nog meer.
enige probleem tot dusverre is een paar krasjes op het scherm.

bob220 21-02-2009

Het toestel vandaag terug van de reparatie...wat denk je...nog steeds hetzelfde probleem! Ja, we kunnen het wel weer opsturen word er dan gezegd. Het is gewoon een flappentoestel...waardeloos.

Nokia bedankt...maar nooit meer.

cornflake 10-02-2009

Mijn persoonlijke mening over de E51 is heel erg positief. Het is een mooi, slank toestel met heel veel mogelijkheden. En de verzameling mogelijkheden wordt alleen maar groter als je het toestel ook nog eens helemaal 'open gooit' d.m.v. Drakkarious hack. Die zorgt er namelijk voor dat je alle programma's en games kunt installeren zonder de 'certificaat-fout'. Het enige hele kleine minpuntje vond ik dat ik die truuk moest toepassen om te zorgen dat ik de volledige controle over m'n eigen E51 kreeg. Aan de andere kant, die hele procedure zorgde er ook voor dat ik enorm snel m'n telefoon leerde kennen. Tsja, elk nadeel heb z'n voordeel.

Al met al ben ik een zeer tevreden gebruikster. Dit toestel is een verademing qua batterijleven, vergeleken met mijn vorige GSM, namelijk een Nokia 6300 ;o)) Het is natuurlijk wel zo dat je batterij sneller leegloopt als je bijv. bluetooth, gps, wifi e.d. de hele dag aan laat staan, maar dat lijkt mij logisch. Bij normaal gebruik houdt mijn batterij het inmiddels een volle week vol. Ik heb mijn E51 nu een paar weken en in die weken heb ik er natuurlijk volop mee gespeeld, dus ook met wifi en bluetooth ... en dan vind ik een week heel erg netjes.

Voor diegenen die de Drakkarious-hack willen uitvoeren: let op dat je de goede versie neemt. Als je namelijk de nieuwste firmware hebt, werken de 'oudere' versies van die hack niet meer. Nokia heeft namelijk die optie in de nieuwste firmware dicht gestopt. Bij de omschrijving van de hack staat over het algemeen duidelijk vermeld dat deze ook werkt als de nieuwste firmware geinstalleerd is.

jcdelange 10-02-2009

Heb de E51 inmiddels 6 maanden in gebruik.
Vind het nog steeds een erg mooi toestel om te zien.
Via wlan netwerk moeiteloos internetten, mail ophalen enz.
Fijn helder beeldscherm, mooie kleuren.
Ondanks de wat kleine toetsen toch gemakkelijk in gebruik.
Prima mp3 speler/radio.
Bluetooth verbinding werkt altijd en goed.
Verbazingwekkend goed luidsprekertje in deze telefoon, heldere tonen.
De camera is handig als het gaat om bijv. een foto te maken van een schade aan de auto, verder kun je beter een gewone camera gebruiken.
Kortom: een bijzonder gewaardeerd hulpmiddel.

Oh ja, je kunt er ook prima iemand mee bellen.

Nicky1987 02-02-2009

Begin januari heb ik dit toestel gekocht. Ik heb dit toestel gekozen omdat het wifi had en omdat het een mooi, klein en strak toestel was. Helaas heb ik er niet lang van mogen genieten! Na 1 dag reageerde het toestel niet meer op de 'menu' knop. Wel kan je het toestel blokkeren en deblokkeren maar bij je instelling kun je niet komen. Je moet het toestel uitzetten en dan deed hij het weer. Ik heb hierover contact opgenomen met Nokia. Na een tijd aan de telefoon gehangen te hebben beweerde zij dat deze fout nooit voorkomt. Ik moest het toetsel updaten (via pc) en de micro Sd kaart leeghalen. Dit gedaan maar al snel liep hij weer vast. Het toestel terug gebracht naar de winkel en ik kreeg een nieuwe. Ook deze vertoonde na enkele dagen weer het vastlopen bij het menu-knopje. Ik ben langs het servicepoint van Nokia geweest waar zij er nieuwe software op hebben gezet (eerst alles er afgehaald). Ook hierna liep het toestel weer vast. Doordat de betreffende winkel waarbij ik het toestel had gekocht nog al moeilijk deed kon ik mijn geld niet terug krijgen en kreeg ik weer! een nieuwe e51. En ook deze vertoonde het vastlopen na enkele dagen. Bij een ander filiaal kon ik gelukkig mijn geld terug krijgen. Ik blijf er bij..het toestel ziet er prachtig. Maar het vastlopen is echt een ellende. Ook vind ik het typisch dat ik 3 telefoons heb gehad met alle drie het zelfde probleem (geprobeerd met en zonder micro sd), en dat nokia nog beweerd dat het nooit voorkomt.

Randy10 06-01-2009

Een goeie telefoon, maaarrr..
1 echt nadeel vind ik dat zowel mijn telefoon, als die van mijn vriendin (want we hebben tegelijk elk deze gsm gekocht) vast slaat. d.w.z. dat om-de-zoveel-tijd de telefoon uit en aan gezet moet worden, omdat het menu dan niet meer reageert.
een ander klein dingetje wat ik mis zijn de smiley's
voor de rest goed over te spreken.
half jaar in bezit

Inyo 09-12-2008

Echt een super telefoon! Goed geluid, de juiste functies en de accu gaat erg lang mee.

tommy30 28-11-2008

hoy ,

ben helemaal niet tevreden van e51 .koop een toestel en na twee weken blijft hij constant van het ene naar het andere menu van zelf te zoeken.toestel word binnengedaan en gaat voor 2weken naar hersteld dienst nokia.ontvang het toestel terug nu werkt de microfoon niet.toestel terug opgestuurd,na telefonisch contact ontvang ik een nieuwe.deze heb ik nu een week en het is weer zover vast geslagen in menu .weeral naar winkel oplossing op en af zetten en hij werkte terug volgens winkel normaal finomeen.wat is er dan voortaan ann de hand met de gsm.

pl119 18-11-2008

HAllo,

Inmiddels weet ik, dat het display bij een draadloze carkit uitgaat. Ondanks het feit, dat er een laadkabel aangesloten is.
Tevens gaat de E51 altijd op blokkeerstand.
Ik vind dit erg slecht!
In de auto zie je dus je telefoon in de carkit niet en je moet steeds zoeken naar de twee toetsen om de blokkade op te heffen. Gevaarlijk!

Een groot minpunt van dit model!

riho 10-10-2008

Qua functionaliteit een quasi perfecte gsm: lichter dan een PDA, meer dan een gewone GSM. Omdat de eenvoudiger PDA's geen volwaardig toestenbord hebben (en deze GSM ook niet) zijn ze weinig efficient voor het ingeven van informatie en ze zijn tevens te groot.
Deze GSM bevat heel wat functionaliteiten van een PDA en is stukken kleiner. Synchroniseren met je agenda is doodsimpel.
Het ingebouwde fototoestel is enkel goed voor overzichtsbeelden bij goede belichting. Voor close ups is het waardeloos.

Van de rest van de kwaliteit was ik tot enkele dagen terug tevreden, tot de speaker uitviel. Gelukkig kan je ook handfree de telefoon beluisteren (via een extra ingebouwde grotere speaker). Toestel is nu binnen voor herstel binnen garantie, veel te vroeg natuurlijk. Doet me dus absoluut vrezen voor de degelijkheid van de rest. We zullen zien. Zou zeker niet mogen voor toch een vrij duur toestel.

denstijn66 10-10-2008

Deze GSM ongeveer een maand in bezit ter vervanging van een SonyEricsson W810i. De W810i was al héél goed, de Nokia is nog dat ietsje beter!

Ik was op zoek naar een smartphone, maar de meeste smartphones schrikten mij een beetje af (te groot en te zwaar). Wifi en 3G waren de voorwaarden.

Zo ben ik op de E51 (in het zilver) terechtgekomen. Ideaal, ziet er mooi maar niet speciaal uit, terwijl alle nodige functies aan boord zijn.

Alles werkt perfect: surfen op net, gmail-account ingesteld (IMAP), ging ook zeer vlot, altijd de keuze om verbinding te maken via 3G en wifi...

Onlangs ook een programma geïnstalleerd waardoor de gsm dienst kan doen als hotspot. Zo kan ik via mijn gsm het net op met mijn laptop, toch zeer handig.

Enig nadeel, de fotokwaliteit is écht belabberd...

Met GPS erbij en een goede camera was het PERFECT geweest.

sieberstim 10-10-2008

Na nog geen maand in bezit heb ik ook het 'toetsensyndroom' te pakken. Als ik op de 9 drukte kwam er ook een 3 mee, op de 7 kwam er een 1 mee, en op de 3 kwam er een 9 mee. Langs de nokiashop gegaan, daar hadden ze hem gemaakt met 5 minuten. Zeven uur later hetzelfde probleem. Nu wordt hij opgestuurd, en ben ik mijn telefoon kwijt voor 2 - 6(!!!) weken. Gelukkig heb ik nog een oude nokia.

Voor de rest was ik zeer tevreden over het toestel. Het geluid kon echt hard aangezet worden. Het browsen liep vrij snel en de telefoon was heel degelijk.

Ik houd jullie op de hoogte over de vorderingen rond mijn telefoon :).

Groet,
Tim

Zalfaal 24-09-2008

Ik had de E50 en was over deze telefoon zeer te spreken. Ik was toe aan een nieuwe telefoon en besloot om de opvolger te nemen. De E51 is gelijk aan de E50, alleen sneller, veel sneller. Mooi design. Lekker stevig en goed handelbaar met slimme sneltoetsen.

Edwin V 12-09-2008

Mooi strak toestel met veel functionaliteit. Wel kleine toetsen en door al zijn functionaliteit zeker geen makkelijk toestel in gebruik. Na een maand gebruiken is hij stuk en moet ik hem naar een Nokia service punt brengen. Support van de Internet shop is minimaal. Ik ben weer blij met mijn oude 6310. Dat blijft toch de beste die er is.....

Geertje71 11-09-2008

Ik gebruik de Nokia E51 zakelijk en ben er zeer tevreden over. Voor mij is het belangrijk dat ik al mijn contacten en agenda-items uit Outlook kan terugvinden in mijn telefoon. Internetten is heel handig en gebruik ik steeds vaker. De snel toetsen zijn makkelijk aan te passen naar je eigen voorkeuren. Top toestel en een aanrader voor iedere zakelijke beller. Wat ik mis...ook in Outlook...is dat je net als een vergadering aanmaken een belafspraak kan aanmaken en je direct vanuit deze afspraak kan bellen. Jammer dat de kwaliteit van de telefoon (geheel plastic) minder is dan zijn voorganger de E50...dat vind ik echt een min punt.

Hans093 02-08-2008

Dit toestel is eindelijk wat ik al een tijdje zocht: prima zakentoestel! Vooral de mogelijkheden mbt verbindingen en email spreken mij enorm aan. Hiervoor had ik een 6230i, dus dit is voor mij weer een flinke stap voorwaarts! De knoppen rond de navigatietoets lijken een beetje druk, maar zijn in het gebruik erg handig!
Het connecten met de Pioneer P55BT ging ook prima, zelfs de signaalsterkte indicatie op de radio doet het nu (was bij de 6230i niet zo) Telefoonboek overzetten heb ik nog niet gedaan, heeft hier iemand ervaring mee? (met deze of een vergelijkbare Pioneer) Het zal in elk geval niet beroerder kunnen als bij de 6230i: elk visitekaartje 1 voor 1 overzetten.
Heb ook een gps ontvangertje aangeschaft om te kunnen navigeren, werkt goed, maar i.c.m. Pioneer BT carkit werkt het geluid van de nav. aanwijzingen niet meer, iemand hier ervaring mee? Kan het aan de nav.software liggen? Heb enkel nog de Nokia Maps gebruikt.

hbs2003 10-07-2008

Zeer goed toestel, alles erop en eraan.
Het grote nadeel is de batterij. Deze is iedere dag leeg. Bij normaal gebruik.
Als je een herhaling van het journaal streamt of surft op internet gaat het helemaal hard.
De accu loop zeer warm aan, en is dan ook snel leeg.

Dus iedere avond aan de lader is een must.

mark j bakker 30-06-2008

Sinds zaterdag ben ik in het bezit van een Nokia E51.
1e indrukken zijn:
- fraaie (niet te opvallende) vormgeving
- in het begin voelen de toetsen een beetje wiebelig aan maar dit verdwijnt snel na een rfegelmatig gebruik
- Fring (skype en MSN) werkt na installatie prima via Wi-Fi op het werk en thuis en mobiel internet.
- Windows Live Messenger werkt na installatie prima via Wi-Fi op het werk en thuis en mobiel internet.
- Als navigatiesoftware voor dit moment Sygic geïnstalleerd wat tot nu toe goed bevalt. Dit omdat ik TomTom 6 niet werkend krijg.
- Een aantal (vers) gedownloade applicaties van o.a. de Nokia site krijg ik meestal de melding geldigheid certificaat verstreken. De al beschreven oplossingen als datum verzetten, instrumenten>instell.>toepassingen>toep.beheer>software-installatie=Alles + Online certif.controle=uit werken niet wat mij erg irriteert !
Voor de rest in eerste opzicht een prima apparaat.

Roberto32 22-06-2008

Dit toestel voldoet aan al mijn eisen. Hiervoor de Eten Glofisch gehad! maar die is duidelijk minder snel en een lomp toestel vergelijken met deze!

Ideaal zakelijk toestel, duidelijke en overzichtelijke agenda structuur (synch. automatisch met outlook via bluetooth) Hij is compact maar met alle toeters en bellen!

EEN AANRADER!!