LG G2 D802 16GB zwart - reviews

Gebruiksgemak
Vormgeving
Degelijkheid

Na Lolipop update.

heb deze telefoon nu ruim 1,5 jaar. Na een jaar steeds vaker problemen (heet, batterij snel leeg etc). en daardoor een G3 aangeschaft. Opgestuurd naar Lg en alle problemen zijn sindsdien verholpen.

Daarna toch vooral G3 gebruikt, waarover ik zeer tevreden ben. Nu de G2 ook lollipop heeft valt mij op hoed goed die telefoon nog steeds is. De G2 is vrijwel in alles sneller dan de G3. De batterij gaat langer mee. Heeft een heel prettig en fel scherm.

De G3 is mooier, maar als je net als ik, een hoesje om jouw telefoon draagt dan merk je dat niet. Het grotere scherm zal ik wel missen. Ik blijf dus maar de G3 gebruiken.

Als je op dit moment (mei 2015) 260 euro aan een telefoon wilt uitgeven dan zul je moeite hebben om een betere te vinden, tenzij je meer geheugen nodig hebt...

Score:

Mooi strak toestel beter dan een htc one x mijn vorige toestel die het na anderhalf jaar het opgaf,makkelijker in gebruik, software iets minder maar niet storend,camera is gewoon goed wel de juiste instelling gebruiken

Score:

Geweldige telefoon. Nu 1 maand in mijn bezig.
Mijn bevindingen:
+ Werkelijk alles is naar wens in te stellen.
+ sterke accu
+ mooi en stevig design
+ strak scherm, goede graphics
+ lekker snel
- lijkt wel of de accu na een maand al iets in sterkte afneemt.

Een dikke aanrader dit toestel!

Score:

Nu ongeveer een maand in bezit.
Getwijfeld tussen Xperia Z en LG G2. Uiteindelijk voor G2 gegaan wegens veel klachten over Z (scherm spontaan breken, USB aansluiting snel kapot). Belangrijk voor mij was de camera. Deze is nu bij de LG G2 niet heel veel (wel wat) beter dan mijn oude Sony Xperia P camera, voor mijn gevoel. Met name bewegende beelden trekt deze camera slecht. Verder maakt hij wel prima foto's. Toestel is supersnel dat is heerlijk! Knopje op achterzijde geen probleem. Scherm heerlijk groot.
Enige twijfel gehad bij G2 omdat ik mijn oude toestel nogal vaak liet vallen, ben nogal onhandig als het om vasthouden van mijn telefoon gaat. Mijn Sony Xperia P zitten behoorlijk wat deuken in maar hij werkt nog altijd prima en het scherm is nog keurig, ondanks de meest gruwelijke vallen. Afijn, toch de gok genomen, superzuinig met de G2 gedaan. Maar helaas, vandaag toch uit zak gevallen, plat op het scherm. In 100 barstjes, en scherm werkt niet meer. Omdat je alleen maar met ontgrendeld scherm je bestanden zoals fotos van de telefoon kan halen, kan ik hier niet bij tenzij ik een nieuw scherm laat plaatsen a 190 euro :(. Huawei verkoopt prima toestellen voor die prijs, die net iets onder het segment van de G2 zitten (3G bijvoorbeeld).
N.a.v. andere berichten op internet lijkt me de G2 een telefoon die vrij kwetsbaar is t.a.v. breken van het scherm. Misschien mag je er vanuit gaan dat je een telefoon niet hoort te laten vallen, maar het is een apparaat wat dagelijks veelvuldig gebruikt wordt en de kans dat de telefoon EEN keer valt is erg groot lijkt me. Zou wel fijn zijn wanneer hij wat beter tegen een stootje kon.

Score:

Kan werkelijk niets negatiefs vinden aan deze telefoon. Eruit springen de volgende zaken:
-Prima scherm
-Snel
-Double tap functie voor in en uit standby
-Geen gekke dingen (vastlopen ....)
-Zeer krachtige accu (3 dagen bij gemiddeld gebruik)

Score:

Ik heb erg lang gezocht naar een mobiel en de LG G2 vond ik echt de mooiste telefoon, daarbij is de prijs betaalbaar. Zelf ik heb ik de LG gekocht bij topprice24. De telfoon ben is echt geweldig, super mooi beeld kwaliteit. Ik ben erg tevreden met de LG G2.

Score:

Veel mooie opties. Zeer goede specificaties voor een zeer lage prijs in de High End categorie. Alleen jammer dat het het geen Micro SD heeft. Misschien even wennen aan de knoppen op de achterkant maar hier wen je snel aan en vind het zelf wel makkelijk in gebruik. Dit ligt er gewoon aan hoe snel je er aan weet.

Score:

Het is niet de bedoeling dat ik een technisch review schrijf maar gewoon uit het oog van een gebruiker die gek is van gadgets.

Ik mocht half januari 2014 mijn abonnement verlengen en dus een nieuw toestel uitzoeken. Nadat ik al veel had gelezen over de verschillende toppers in smartphone-land, wist ik het zeker. De LG G2 zou het worden.

Design
Fraai design en net even iets anders als de meeste andere smartphones. De voorkant ziet er vrij standaard uit. Maar zodra je hem aanzet.. wauw! Het glas dat je bij elk toestel ziet heeft minimale randjes zwart aan de buitenzijden. Zo niet de LG G2 Innovatief van hoog niveau. Zodoende heb je tegenover een 4.7" een halve inch = 1,5 cm(!) diagonaal groter scherm en de afmetingen van de telefoon zijn hetzelfde gebleven. Geweldig toch. De power- en volumebutton(s) zitten op de achterzijde. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het zelfs een vooruitgang vind. Met name de volumebutton die meestal een de zijkant zit zijn zo dun en smal en soms lastig handelbaar. Niet bij de LG G2. Lekker aan de achterzijde en de gewenning is vrijwel nihil. Echt een vooruitgang! Een ook nog eens mooi om te zien.

WERKING
Inmiddels draait mijn LG G2 op Android 4.4.2 na de laatste update. Eerlijk gezegd ben ik nog niks tegengekomen bij de werking van het toestel waarbij ik mijn twijfels heb. Nog niet eerder heb ik een toestel gehad (en ik heb er al veel gehad) die merkbaar sneller is dan ik gewend was. De Antutu Benchmark app bevestigde mijn gevoel. Een score van ruim 30.000! En dat terwijl ik de test deed nadat ik de telefoon al had gepersonaliseerd.
Met de smartcover van LG zelf erbij is de werking nog optimaler. Aan de voorzijde is een venster aanwezig. Twee x tikken en je bent gelijk bij met de Tijd, Muziekspeler of Weerwidget. Het openen of sluiten van de smartcover betekent gelijk resp. aan- en uitgaaan van de LG G2.
Persoonlijk vind ik dat in ieder geval bij deze LG G2 de toeters en bellen die ik al heb kunnen ontdekken, nuttig zijn. Ik ken andere merken en toestellen met heel wat meer "extra'tjes" misschien maar ik zou ze niet gebruiken in ieder geval.
Samengevat vind ik de LG G2 een geweldig apparaat qua design en werking zeker icm de smartcover erbij.

BATTERIJ
Nog niet eerder heb ik een smartphone gehad die zo lang doet met zijn batterij. Overdag op kantoor staat de FM-radio (ja ook die heeft de LG G2 in tegenstelling tot andere merken...) aan en check ik geregeld e-mail, etc. en in de vrije uurtjes doe ik er ook veel mee. Surfen, FB, spelletjes spelen. Het verbaasde mij... twee dagen en nog wat. Top dus.

STABILITEIT
Ik heb de telefoon nu bijna een week maar heb nog geen enkele vastloper gehad en ook geen traagheid kunnen constateren, op geen enkel vlak.

Kortom ik ben meer dan tevreden met de telefoon, een echte aanrader als je eens wat groters wilt en toch nog steeds handelbaar is, inclusief het vervoeren van je telefoon in je broekzak.

9,4

De LG G2 is een ontzettend krachtige, veelzijdige en uitgebreide smartphone.De op de achterzijde geplaatste knoppen zijn makkelijk te bedienen en zorgen ervoor dat je alles met een hand kan doen. Razendsnel en een top camera waarmee je prachtige foto's en mooie video's maakt. Is nog nooit vastgelopen, maar dat deed mijn Iphone 4 ook niet. Toch ben ik blij dat ik de overstap gemaakt heb, want wanneer ik nu de krant lees op mijn LG, kan ik mijn leesbrilletje in de schuif laten liggen, zo helder is het HD-scherm :-)

Een super smartphone!
1- loopt nooit vast!
2- mooi groot scherm en helder ook al staat de zon er fel op!
3- snelle processor!
4- de behuizing vind ik zelf beter dan van de samsung smartphones! is wel van plastic maar voelt degelijker aan dan de galaxy s4!
5- de accu gaat super lang mee zo'n 2 dagen, is uitzonderlijk voor een smartphone!
6- de geluids kwaliteit is vind ik zelf beter dan bij andere merken!
( men die de LG G2 als slechte en niet degelijke smartphone beoordelen. hebben zelf niet het toestel! )
voor mij is dit het beste high end toestel tot nu toe! Zelfs beter dan de Galaxy S5

Score:

Ik heb de G2 nu een paar weken in mijn bezit en sta nog iedere keer versteld van de snelheid, mogelijkheden en gemak.
Ik heb zitten twijfelen tussen een Xperia Z, een S4, een HTC one en de Optimus G.
Over de Xperia las ik veel problemen over de usb aansluiting en de HTC over de Beats by Dre speakers (wel heel mooi geluid overigens)en wat tegenvallende kwaliteit van de foto's. De twijfel bleef dus tussen de S4 en de Optimus G. In de winkel werden we (mijn vrouw is ook aan een nieuwe toe) vriendelijk geholpen en er op gewezen dat ze ook de G2 hadden en dat dat de keuze waarschijnlijk wel makkelijker zou maken.
En idd, het verschil tussen de S4 en de G2 maakte de keuze makkelijk, groter scherm, helderder, snellere processor en zwaardere batterij.
Ik heb er nu aardig mee kunnen spelen en de batterij gaat idd behoorlijk lang mee in vergelijking met mijn vorige Sony Experia Arc S.
De foto's zijn super helder en het geluid is gewoon goed.
Het aanzetten door 2x te tikken is best handig en de knoppen aan de achterzijde zijn achteraf gezien best handig (alleen een screenshot maken is een ramp).
In combinatie met een smartcover is het echt een leuke praktische en zeer goed toestel.
Nog 1 week en dan mag mijn vrouw ook een nieuw toestel aanschaffen en ook dat word een G2 met smartcover.
Erg blij verrast door mijn eerste LG product

9,6

Ik heb de G2 nu 3 maanden en ik ben er echt super tevreden over! Het toestel werkt soepel en de toetsen op de achterzijde ipv aan de zijkanten vind ik ideaal. Ik vind de kwaliteit van het beeld, geluid en camera zeer goed!
Heb nog geen enkele app gevonden die niet functioneert op dit toestel en ook met de batterij ben ik erg blij. Ik gebruik mijn G2 zeer intensief en voor alles en dan nog doe ik gemiddeld 1,5 dagen met 1 maal opladen (wel het internet uit 's nachts)

Ik vind het een zeer mooi ontwikkelde telefoon van LG en ben zeer blij met mijn keuze.

9,6

Twijfelde tussen de Nexus 5 en deze LG G2. Beide zeer interessant geprijsd tijdens de "btw actie van MM, jan-14). Nexus was 330,- euro, de LG G2 388,- euro. Ik had eerst de Nexus5 online besteld en ontvangen, Prachtig toestel hoor, maar ik miste het "Wauw" gevoel bij de Nexus 5. Ja het Full HD scherm is best mooi, maar iets te licht (washed out). Ja de Snapdragon 800 is snel, maar ik miste de ultieme snelheidsbeleving, ook Chrome hapert soms op de Nexus 5. De camera is verbeterd met 4.4.2, maar kan zich niet meten met andere high-end telefoons zoals de LG G2 en de accu is toch net even te zwak. Als laatste zag ik een klein beetje backlight bloeden op de Nexus 5. Met zijn stock Android had ik een perfect functionerende supersnelle smartphone willen zien, dat was de Nexus niet in alle opzichten.

Dus hop in de auto naar Mediamark, gelukkig kon ik hem nog omruilen voor de LG G2, 60 euro bijbetalen was voor mij de moeite waard. Ze deden niet moeilijk gelukkig.

De LG G2 heeft een meer premium uitstraling vind ik, ligt lekker in de hand en heeft een prachtig scherm met juiste kleuren. Amoled is vaak wat overdreven en de Nexus een beetje "washed out", deze LG G2 precies goed. De LG G2 is snel, zeer snel! Gek genoeg nog sneller dan de Nexus 5, dat zie je niet alleen terug in de benchmark tests, maar ook in de praktijk. De camera behoort tot één van de beste smartphone camera's van dit moment, echt fantastisch, ook bij weinig licht. En tot 60 fps video's maken met OIS is gewoon super.

En wat een mogelijkheden zitten er op het toestel, stiekem toch wel leuk om lekker al die functies te ontdekken en gelukkig vertraagd het de LG G2 niet teveel. Sterker nog, hij behoort tot de snelste toestellen van dit moment! Last but not least, de 3000 mAh accu houdt het mooi lang vol.

De LG G2 is een echte aanrader en biedt wat ik zocht in een high-end smartphone voor (momenteel) een mid-range prijsje!

Score:

Na veel wikken en wegen heb ik de LG G2 gekozen boven de Samsung S4 en de Sony Experia. Ik heb expliciet niet gekozen voor de iphone; de LG vervangt de iphone 4s.
Wat ik zeer goed vind is het scherm, zeer mooi, helder, groot en scherp. Het bedieningsgemak vind ik beter dan een iphone en alles is mogelijk met deze telefoon. Doorslag gevend waren echter de berichten dat q1 2014 de upgrade naar android kit kat beschikbaar zal komen. Verder gebruik ik de telefoon echt voor alles dankzij het scherm, ik heb mijn tablet niet meer gebruikt en dat vind ik echt een plus. De grootte van het toestel stoort mij niet en in landscape is typen ook nog snel en de voice functie werkt behoorlijk.
Er zijn ook minder goede elementen en dat zijn het geheugen, 16gb is niet slecht maar ook niet om naar huis te schrijven en aangezien er geen uitbreiding mogelijk is heeft LG de optie om dropbox cloud services te gebruiken, deze is behoorlijk geintegreerd maar het is wel vreemd dat andere cloud drives niet opgenomen kunnen worden terwijl bijna alles om google draait en LG 50GB online storage levert via box.net cloud services. Ergens zit er iets scheef.
De telefoon is minder robust dan een iphone maar zeer vergelijkbaar tov de overige smartphones dus geen klagen. Het tikken op het scherm werkt niet altijd direct maar is niet storend en de toetsen op de achterkant heb je niet nodig, dus ook geen probleem maar ook niet intuitief om te gebruiken. Als laatste vind ik het scherm niet heel goed reageren tijdens het typen.
De batterij zou een groot voordeel zijn maar ik heb deze ook gewoon in 1 dag leeg. Is m.i. dus niet beter.
Een persoonlijk item vind ik de google services, het is allemaal uit te zetten maar standaard staat alles aan dus gmail, gdrive, google+, etc. Ik gebruik dit allemaal niet en google+ en gmail heb ik mij weer van af moeten melden.
Ik vind het echt een betere telefoon tov de iphone en vind iig dat ik de juiste keuze heb gemaakt.

9,4

Ronduit schitterende telefoon, supersnel, heel mooi scherm qua scherpte en kleuren, heel goede camera met optische beeldstabilisatie, ...
Als minpunt zou ik enkel het gebrek aan Micro-SD kaartlezer vernoemen (daarom heb ik de 32GB versie gekocht). Het gebrekkig werken van de Knock-on functie (dubbeltikken op het scherm om de telefoon aan of af te leggen) is voor mij geen probleem, aangezien de telefoon automatisch aanslaat als je de quick window cover opent. Indien je toch Knock-on wil gebruiken zal je merken dat die in ongeveer een derde van de gevallen niet meteen werkt.
De plaatsing van de knoppen op de achterkant van de telefoon vind ik heel handig, en heeft bij mij niet veel gewenning gekost.

6,6

Voor het kieskeurig.nl testpanel heb ik gedurende 3 weken de LG G2 mogen testen. Het is een groot toestel met een geweldig mooi scherm. Felle kleuren en details komen goed naar voren vanwege het kwalitatief goede scherm.

Daarnaast draait het toestel op Android, waardoor hij helemaal ingesteld kan worden naar de wensen van de gebruiker.

De camera is van hoge kwaliteit, alleen het scherp stellen duurt erg lang. Als je hier geen waarde aan hecht is de camera uitstekend.

Het grootste minpunt van dit toestel is dat er geen fysieke lock en unlock knop op zit. Als je het toestel wil unlocken dien je 2x op het scherm te tikken. Dit werkt alleen niet altijd even goed, waardoor hij niet unlockt en dat frustraties met zich meebrengt. Ook het locken als je het scherm open hebt staan is hierdoor vervelend. Dit kan namelijk alleen als je in de statusbalk (bovenin het scherm) 2x tikt of als je op het homescherm bent.

Over het algemeen is het een prima toestel, alleen ergerde ik mij toch wel aan het feit dat er geen fysieke aan en uitknop op zit (althans op de zijkant) en dat de knoppen op de achterzijde op een onlogische plek zitten waardoor deze niet tot weinig gebruikt worden.

Score:

Ook ik mocht deze LG G2 voor 3 weken testen en deze is dan ook mee geweest met mijn reis naar Tokio.

Geluidskwaliteit: Dit blijft altijd moeilijk bij een telefoon. Gezien deze zo klein mogelijk moet zijn zal de geluidsbeleving dan ook nooit geweldig worden. Lage tonen hebben nu eenmaal volume nodig. Maar vergeleken met andere toestellen doet hij het zeker niet minder. Tijdens het bellen had ik nog wel een beetje meer volume willen hebben maar dit is bij veel concurrenten ook het probleem. Bellen wordt naar mijn idee steeds meer prioriteit 2. Met de oordopje komt het toestel dan ook gelijk veel beter tot zn recht. Goede comfortabele dopjes zitten erbij en deze heb ik dan ook veel gebruikt.

Mogelijkheden: Uiteraard zitten hier de standaard nieuwe snufjes op zoals een betere camera en een beter scherm. Het scherm is erg fijn om naar te kijken. In het vliegtuig heb ik deze dan ook gebruikt om een film te kijken. Je vergeet al snel dat je naar een telefoon kijkt. De toetsen achterop in plaats van de zijkant vind ik geweldig. Ik denk dat iedereen de ergenis wel kent dat als je een ander iets laat zien en dus het toestel even weg geeft zit iedereen gelijk aan de toetsen blokkering of de volume te klooien. De toetsen achterop hebben dit gelijk opgelost. De IR afstandsbediening is ook een leuke toevoeging. zowel in het standbyscherm, het pull-down menu en als volledig scherm app is deze erg snel en makkelijk te gebruiken. Je kunt tussen verschillende aparaten schakelen en zelfs meerdere ruimtes instellen. Als je afstandbediening er niet bij staat kun je er ook zelf een maken en volledig inleren. Hier heb je wel het origineel voor nodig. De knock-on is een leuk bedachte functie echter werkt deze niet altijd. gelukkig zit er ook nog gewoon een toets op.

Gebruiksgemak: Voor iemand die al eens eerder een touchscreen heeft gebruikt is er geen handleiding nodig. Er wordt bij het voor het eerst inschakelen al genoeg uitgelegd en eigenlijk zijn de overige functies erg voor de hand liggend. Het pull-down menu is rijkelijk gevuld met de meest gebruikte functies en eventueel op je eigen smaak in te stellen door functies hieruit te halen. Ook zaken als volume van apps, beltoon en notificaties zijn erg makkelijk hier in te stellen.

Vormgeving: Gezien het grootste deel gevuld wordt met het scherm valt hier weinig meer aan te veranderen. Nette lijnen en vormen maar niet iets bijzonders. Gewoon netjes.

Degelijkheid: Het is een serieus toestel welke goed aan voelt. Door de extra grote accu zit er ook iets meer gewicht in maar persoonlijk vind ik het wel fijn om in ieder geval "iets" in handen te hebben. De sticker met het IMEI nummer is wel kwetsbaar. Deze was na 3 weken broekzak al bijna niet meer te lezen. Hier moeten ze wat beters voor verzinnen. Dus koop je hem, wel even alles noteren. In het begin was het oortje iets scherp maar blijkbaar was dat een glas braampje en al snel weggesleten.

Conclusie: Ondanks dat ik een HTC man ben moet ik toegeven dat dit best een goed toestel is. Ik vond het jammer dat deze al weer terug moest. Het is een net toestel met alle nieuwe snufjes aan boord en zelfs wat unieke nieuwe functies. Hij werkt erg snel, geeft perfect video weer, kan je tv en andere IR devices bedienen, kan erg makkelijk per netwerk benaderd worden als opslag en hij kan zelfs bellen. Zoals de meeste telefoons kan het geluid beter maar de werking van de rest doet je dit snel vergeten. Als HTC voor de zomer niet met iets gelijks of beters komt moet ik toegeven dat ik verkocht ben.

Score:

Als uitverkorene mocht ik de LG G2 3 weken lang testen. Dit heb ik dan ook uitvoerig gedaan.

Geluidskwaliteit: De kwaliteit van het geluid van de LG G2 is in vergelijking met vorige modellen niet of weinig veranderd, en omdat deze telefoon toch weer van een nieuwe 'generatie' is, bevordert dit niet de beoordeling ervan. Zonder oordopjes is het geluid namelijk schel en af en toe zelf een beetje blikkerig, wanneer je bijvoorbeeld muziek hard zet. Daarbij zijn telefoongesprekken soms van erg laag volume, ook al zet je het volume op zijn hoogst. Met oordopjes daarentegen verandert de gehele kwaliteit in zeer degelijk, veelal omdat de bas dan aanwezig is en het geluid veel beter geprojecteerd wordt.

Mogelijkheden: De LG G2 komt met een scala aan mogelijkheden. Het behoudt vanzelfsprekend de mogelijkheden die andere versies ook hebben maar komt met nog een aantal nieuwe ideeën. Ten eerste is daar de verplaatsing van de gebruiksknoppen naar de achterkant. Een leuk idee. Deze worden bij gebruiksgemak verder onderzocht. Dan is daar 'knock-on'. Je kan je telefoonscherm nu aan en uitzetten door simpelweg twee korte tikjes te geven op het scherm. Het ziet er leuk uit maar helaas werkt deze mogelijkheid niet altijd naar behoren. Als je inmiddels dertien keer twee korte tikjes hebt gegeven om het scherm aan te zetten, verlang je toch weer naar de ouderwetse telefoonknop (die gelukkig gewoon aanwezig is). Verder heb je 'guest-mode' waarbij je je telefoon kan laten zien of laten gebruiken aan een ander zonder dat jouw gegevens daarbij gezien kunnen worden. Persoonlijke informatie en settings zitten als het ware letterlijk achter slot en grendel. Dan kun je nog je telefoon gebruiken als universele afstandsbediening en heb je de NFC mogelijkheid (bluetooth).

Gebruiksgemak: Ben je gewend aan een touchscreen dan zal deze telefoon je heerlijk bevallen. Door middel van een erg uitgebreide tutorial kun je alles leren wat er met de telefoon te doen valt (wanneer je dit wilt). De telefoon ligt heerlijk in de hand en het feit dat de knoppen zich nu op achterkant van het apparaat bevinden is weliswaar niet heel speciaal, maar wel erg leuk. Het nadeel hiervan is wel dat je altijd even met je wijsvinger moet zoeken omdat er 3 knopjes zitten. Na enige gewenning is dit zo onder de knie. Ik miste de knopjes aan de zijkant zeer zeker niet. Het scherm reageert ontzettend snel op acties en ik heb geen enkele 'slow-down' meegemaakt terwijl ik tussen een stuk of 6 apps zat te switchen. De 2,26 ghz processor zorgt dus heel netjes voor een snelle verwerking van allerlei handelingen. Apps openen, schermen wisselen, internetten en filmpjes kijken; het werkt allemaal heerlijk snel en vooral ook goed. Tabbladen wisselen en internet pagina's bekijken op een telefoon is nog nooit zo fijn geweest en de 4G valt zeer zeker te merken. Wanneer ik niet op mijn WIFI zat en 4G gebruikte genoot ik van de snelheden tijdens het internetten. Als je gewend bent aan android, spreekt het gebruik van de verschillende programma's en apps voor zich.

Vormgeving: Hier zal ik kort over zijn aangezien vormgeving subjectief is en zodoende een kwestie van smaak. Ik vond de vormgeving prima en had hierover niets te klagen, alleen dat de telefoon redelijk groot is en niet in alle broekzakken past. Maar als je een prachtig groot scherm wil moet je concessies maken. De ronde hoeken zijn mooi afgewerkt en het IPS scherm laat de mooiste kleuren en contrasten zien. IPS zorgt er simpelweg voor dat kleuren en contrasten beter en dieper naar voren komen en zorgt daarnaast ook voor een grotere kijkhoek. Oftewel: Je kan vanuit meerdere hoeken en afstanden zeer goed zien wat er zich op het scherm afspeelt, zonder dat er rare reflecties en dergelijke voorkomen. Nadelen?: Speakeropeningen aan de onderkant van de telefoon.

Degelijkheid: Als laatste de degelijkheid. De telefoon voelt robuust aan maar toch hangt er altijd het gevoel dat je ondanks zijn robuuste uitstraling en grootte moet oppassen dat je de telefoon niet laat vallen. Natuurlijk geldt dit voor alle telefoons maar omdat het scherm zo groot is, is deze ook zeer fragiel. Bij mij is de telefoon letterlijk twee keer uit mijn handen gegleden omdat deze zo dun en glad is. Daar komt bij dat de achterkant van de telefoon van plastic is en zodoende niet heel stevig aanvoelt. Ik vraag me echt af wanneer LG hier eens iets aan doet. Wees ook voorzichtig met het openen van het SIM-laatje aan de zijkant. Zonder bijgevoegd pinnetje levert dit gepriegel op.
Klachten daargelaten voelt de telefoon aan als ieder andere LG telefoon, namelijk van zeer goede en sterke kwaliteit.

Conclusie: LG bewijst weer eens dat de technologie en ideeën die daarbij horen ongehinderd doorgaan en laat zien dat zij toch wel één van de koplopers zijn op gebied van telefonie. De LG G2 is een prachtig stukje technologie met een scherm waar je u tegen zegt, een ongekend aantal mogelijkheden, goed uitgewerkte nieuwe ideeën, heerlijk gebruiksgemak dat zelfs de grootste leek snel onder de knie zal hebben door middel van een goede handleiding en een mooie vormgeving met bijhorende goede LG degelijkheid. Alleen het geluid laat nog te wensen over, dus zorg voor goede oordopjes.

Telefoonfreaks en mensen die graag het nieuwste van het nieuwste willen hebben hoeven geen moment te twijfelen. Haal deze telefoon in huis en geniet van de nieuwe stap in LG touchscreens.

Review door Raymon Meijer

5,8

Als tester van kieskeurig mocht ik dit toestel een maand uitproberen. Wat me gelijk opviel was het mooie scherm. De kleine randen en het formaat is perfect. Ook de camera neemt, bij het juiste licht, super mooie foto's. Bij minder licht schiet hij toch wat te kort.

De back button is nieuw en wennen. Als je kleine handen hebt zit hij net te ver weg. Kan is aanwezig dat je niet kunt wennen en dat je je er aan gaat ergeren. Aan de andere kant kan hij goed in je hand passen en ben je er super blij mee.

De telefoon werkt intinuïtief en heeft leuke extra's zoals infrarood. Met de tv afstandsbediening App kan je alle apperaten bedienen.

De degelijkheid schiet helaas tekort. Er zit ruimte op de behuizing en dat zou niet mogen bij een high end toestel. Ook het geluid is slecht. De oordopjes hebben echt geen bas. De muziek komt niet tot leven.

Super vette Phone,

Alleen al het scherm is echt groot en super scherp.
Processor echt niet normaal snel. Geen vertraging of haperingen meer.
Stereo speakers kunnen hard zonder kwaliteits- verlies.
Zeker een aanrader.

+ Toon meer reviews
Prijzen
Winkel Beoordelingen Bezorgtijd Afhaalprijs Bezorgprijs
Standaard prijzen zijn inclusief bezorging
D5Avenue.com
8.5 1 shopreviews
afhalen € 277,00 € 277,00 Bekijk product
Prijsinformatie van shop

De LG G2 heeft Back Button op subtiele manier verwerkt onderin het touchscreen: daarmee bedien je het volume, maak je foto’s en zet je de LG G2 aan en uit. Door twee keer op...

niet in voorraad

Belsimpel.nl
9.0 1381 shopreviews Best beoordeeld
afhalen € 278,00 € 278,00 Bekijk product
Prijsinformatie van shop

LG G2 Black - Simlockvrij! - snel geleverd - 2 jaar originele garantie - vanaf 0 euro bij een abonnement

Op werkdagen voor 23:30 betaald, morgen in huis

Onderstaande tekst is afkomstig van LG
LG Benelux adviseert u alleen aankopen te doen via officiële verkoopkanalen. Zo heeft u de zekerheid dat de aangeboden producten zijn geleverd door LG Benelux en in service en garantie worden ondersteund, zoals vermeld in de LG verkoop- en garantievoorwaarden. Op deze manier kan LG u optimaal van dienst zijn, waardoor u verzekerd bent van een goede service.

Media Markt
8.6 2949 shopreviews
afhalen € 279,00 € 279,00 Meest gekozen Bekijk product
Prijsinformatie van shop

LG G2 Zwart De LG G2 heeft een 5,2-inch Full HD IPS touchscreen met heldere kleuren en scherp beeld. De smartphone is voorzien van een 2,26 GHz quad core-processor en 2 GB...

Levertijd

Op werkdagen voor 22.00 uur besteld, morgen in huis.

Bol.com
8.0 388 shopreviews