LG Optimus L5 II 4 GB / zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 19 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de LG Optimus L5 II 4 GB / zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,1

ralphvandongen 06-10-2014

In het begin gaat de batterij lang mee. Maar heb hem nu een half jaar en de batterij gaat nu nog maar 2 dagen mee. Verder is het een telefoon waar je veel mee kan doen. Er zitten veel functies op die je ooit kan gaan gebruiken. De geluidskwaliteit tijdens de telefoongesprekken is te dof. De prijs voor deze telefoon is goed. Het is een goedkoper toestel dan de andere van LG.

Zeedijk 01-10-2014

De telefoon is niet slecht, maar ik had juist voor deze telefoon gekozen vanwege de GPS (ivm hardlopen). Al na een paar maanden werd de GPS ontvangst slecht, het duurde erg lang voordat een signaal ontvangen werd en eenmaal een signaal, dan viel dat vaak weg. Na circa 1/2 jaar krijgt de GPS geen ontvangst meer!

Ik ben wat dat betreft teleurgesteld in de LG.

Voor de rest wel een fijne telefoon.

Yasmin89 17-02-2014

Wat een fijn toestel! Ik als Apple liefhebber heb nooit gedacht dat ik ooit een LG toestel zou aanschaffen. Mijn Iphone heeft onlangs, na 3x terug gestuurd te hebben, het helemaal opgegeven. Met veel frustraties liep ik de T-mobile shop in en vroeg om een goedkoop maar fijn toestel, want tsja ik wou niet weer 400 euro neertellen voor een Iphone. De verkoper beweerde dat deze toestel weliswaar goedkoop is, maar van goede functies beschikt. Thuis aangekomen probeerde ik alle functies uit en was verbaasd om de diversiteit aan functies en de kwaliteit van de camera, want van een goedkoop toestel moet je niet teveel verwachten. Ik kan me herinneren dat mijn Iphone, die 3x zo duurder is, niet eens zulke scherpe en heldere foto's maakte. Ik werd pas echt verliefd op deze toestel toen ik de optie ' knock on' uitprobeerde! Bij mijn Iphone moest ik elke keer de passcode intoetsen en dat was zo frustrerend als iemand belde via Skype of Viber en nu was het een kwestie van knock knock! Kortom een zeer fijn toestel en zeker aan te raden aan personen die een ander merk dan Apple willen uitproberen.

GPunsalan 16-02-2014

Ik was een tijdje op zoek naar een 2e telefoon die ik naast mijn iPhone kan gebruiken, omdat mijn batterij snel leeg raakt en voor maar 130 euro heb ik de Optimus L5 II aangeschaft. Tot mijn verbazing is het echt een super goeie telefoon! Het heeft een 4inch scherm die scherp en helder is. Het reageert snel en bevat handige functies zoals de Quickmemo en KnockOn. Ik ben zo gewend geraakt aan de KnockOn dat ik mijn andere telefoon ook zit te tikken om het uit slaapmodus te halen. Daarnaast zijn de foto’s redelijk scherp en is de batterij snel opgeladen. Enige wat er voor mij mist is een camera op de voorkant en wat meer intern geheugen. Voor iets meer dan 100 euro is dit toch wel echt een top telefoon! Zeker een aanrader!

Dre_66 20-03-2014

Ik heb sinds een paar dagen ook de LG 5 II en bevalt super goed het intern geheugen is uit te breiden met een SD kaartje waar je dan ook sommige apps naar toe kan verplaatsen dus zo kan je meer intern geheugen overhouden.

Groet Andre

z1s 03-02-2014

Toestel al een tijdje in bezit. Nog steeds vlot in gebruik, mooi duidelijk en helder scherm en goed geluid (zowel via de speaker als via oordopjes). Batterij is ook dik in orde, gaat meestal rond de 2 dagen achter elkaar mee. Camera is niet bijzonder goed/slecht, maar geschikt om af en toe een foto te maken.

Anoniem 29-12-2013

ik heb de lg optimus l5 nu nog geen jaar en ik ben niet tevreden. ik heb veel problemen met het toetsenbord, dat heel traag reageert. soms komt het toetsenbord helemaal niet tevoorschijn en kan ik er niets mee. ook als ik een app afsluit en terug ga naar het homescreen zijn alle apps verdwenen en komen raar terug en de achtergrond gaat dan ook bewegen en vreemd doen. vaak als ik wifi uitschakel als hij het bijvoorbeeld even niet doet, dan valt mijn hele mobiel uit: erg vervelend. ook de kwaliteit van de camera is niet erg goed.
het enige goede is dat hij valbestendig is, ik heb hem 1 of 2 keer laten vallen en er gebeurt niets mee.
maar voor de rest zou ik hem niet kopen!

Dre_66 20-03-2014

Beste Anoniem,

Zet hem eens terug naar de fabrieksinstellingen misschien zijn die problemen dan opgelost,hoewel ik dat betwijfel omdat u ook schrijft,

dan heeft u kans dat de problemen die u omschrijft door het vallen kunnen komen.

Robinnn14 17-10-2013

Zeer mooi toestel voor de prijs! Is best snel en lekker in gebruik. Ook al eens laten vallen op straat, maar geen krasje te zien aan het beeldscherm enkel aan de kantjes een klein beetje.
Het beeld is erg scherp en alles word mooi weergegeven. Zeker een mooi toestel voor een leuk prijsje!

denisewijnands 26-08-2013

super leuk toestel, maakt haarscherpe foto's erg makkelijk in gebruik, en ook al een aantal keer laten stuiteren, gelukkig hadden we er gelijk een siliconen hoesje omheen gedaan. totaal nog geen krasje aan de lucht, er kan ook een grote opslag van mini sd in. dus zelfs korte filmpje kunnen we maken. soms met tekst berichtjes maken, lijkt het of de spatie wat langer op zich laat wachten, maar verder zeeer tevreden met dit toestel. ook de accu gaat lang mee, met spelletjes spelen gaat t uiteraard wat sneller, maar dan toch zeker pas na een dag op hoeven laden.
Totaal: 9

Robert1100 20-08-2013

Wij hebben 2 L5 II's in huis. En die bevallen heel goed. Eentje al eens gevallen in 3 stukken. Je klikt 'm zo weer in elkaar, niks aan de hand.
Batterij gaat lang mee. Gewoon 'standby' zonder bluetooth, gps etc verbruikt die maar 2% in 4 uur tijd.
Opstarten duurt wel lang; bijna een halve minuut voordat je het toestel kunt gebruiken.
Verder is toestel traag in het vinden van gps signaal. Kan wel 20 minuten duren eer die een signaal te pakken heeft. Lastig als je Google Maps wilt gebruiken of wilt hardlopen (met een app) met routevastlegging. Vandaar Gebruiksgemak een 7.
Geluid van L5 is prima. Luister veel muziek via speakertje. Of via bluetooth met een boxje werkt ook heel goed.
Camera maakt goede foto's. Beeldscherm is helder en scherp.
Hebben ook een L3 II in huis. Die camera en beeldschermresolutie is minder dan L5.
Zeker binnen is een L5 beter dan de L3 door z'n flitsertje en meer megapixel.

LgDennis 17-08-2013

Supermooie telefoon wn. Ook erg handig, alleen wifi valt soms uit.
Verder een super telefoon, een aanrader!

aav12 29-07-2013

wifi werkt niet met expria box van kpn glasvezel,
moet veel instellingen veranderen in de modem,
nu krijg ik heel langsam verbinding inplaats van 100 mb heb ik 25 mb.
verbinding valt 3 tot 4 keer per dag weg.
helpdesk van lg is waardeloos.
gewoon miskoop .
niet koopen niet koopen

j.pieper 03-09-2013

Hallo AAV12,

Ik heb zelfde probleem met een KPN router. heb je het uiteindelijk op kunnen lossen?
Toestel is verder zuper, maar bij KPN Experia V8 router om de haverklap geen wifi verbinding terwijl deze wel 'connected' staat. Even uit- en aanschakelen van wifi is de work-around, maar zou niet moeten. Support LG geeft aan dat het aan de combinatie (LG <> KPN) kan liggen.

aav12 04-09-2013

hallo j.pieper
ga naar back up en reset
dan naar fabrieksinstellingen
voor deze stap bewaar je bastanden (fotos ,contacten)
na restart wifi fixer installeren (https://play.google.com/store/apps/details?id=org.wahtod.wififixer)
wififixer moet altijd aan

ik hoop u bij deze voldoende te hebben geinformeerd
er is nog oplossing maar probeer deze eerst

fiem 30-07-2013

Sorry maar ik vind uw review niet een goede aanvulling op Kieskeurig. U geeft de LG een 3 als het om vormgeving gaat. Nu vraag ik me af: waarom koopt u een telefoon die u zo lelijk vindt dat u de vormgeving niet meer waard vindt dan een 3?!
Kunt u aangeven welke verbinding 3 keer per dag wegvalt? Is dat de telefoonverbinding, WIFI verbinding of 3G verbinding?
Dat de WIFI wegvalt is bij de meeste telefoons zo om je accu te sparen (ik heb al vele merken gehad en de WIFI wordt sowieso verbroken als je buiten bereik van je modem bent).

Nogmaals, uw review raakt kant noch wal, en ik denk dat u zich beter in de KPN winkel had kunnen voorlichten over uw WIFIverbinding thuis, dan dit apparaat zo af te kraken (ik heb deze telefoon moeiteloos via WIFI kunnen gebruiken bij KPN, Telfort en gratis WIFI netwerken van o.a. Mc Donalds)!

Joop120 04-10-2013

AAV12, ik begrijp je reactie en waardering ook niet.

Wifi is nooit 100 MB, 100 MB (via glasvezel KPN) heb je alleen bedraad.
En een 2 en 1 voor alles?

Welke instellingen in het (niet de) modem moet je aanpassen?
Je bedoelt waarschijnlijk het Modem van KPN.
Heb je het nieuwe witte modem met transparante rand?
Zo niet, vraag deze bij KPN, deze werkt via glasvezel FTTH beter en heeft meer mogelijkheden.

Zelf ben ik op zoek naar een telefoon als opvolger van mijn HTC Desire.
Intern geheugen is bij de HTC veel te laag.
Kan je deze aanbevelen?

fiem 26-06-2013

Ik gebruik met veel plezier deze smartphone en kan hem iedereen aanraden die voor niet al te veel geld een mooie en goede telefoon zoekt met 4 inch scherm.

Android die er op draait is heel snel en stabiel. Telefoon wordt veel en heavy gebruikt en loopt nooit vast en blijft even snel als hij was toen ik hem kocht (ook met veel applicaties erop).

Batterij gaat aardig lang mee voor een smartphone met dit schermformaat. 2 tot 3 dagen bij volledig wifi gebruik, paar keer bellen, internetten en veel facebook+whatsapp gebruik.

Internetten gaat snel. Webpagina's worden snel geladen en ook de websites zijn erg duidelijk op het 4 inch scherm.

Filmpjes kijken is ook best goed. Kwaliteit vind ik erg goed, al is een 4 inch net wat te klein om een lange film op te kijken (vind ik). Maar Youtube filmpjes speelt hij heel mooi af en beeldscherm is rustig en scherp voor je ogen.

Belkwaliteit is goed. Net zo goed als mijn Sony Xperia Ray die ik heb gehad. Geen ruis, wegvallen o.i.d. tot nu toe.

Muziek speelt hij luid af (speaker is okee, niet veel bass maar wel zuiver geluid). De musicplayer is helaas niet zo uitgebreid als ik gewend was van de Sony, maar voor een telefoon uitgebreid genoeg. Moet zeggen dat in combinatie met een in ear headset het geluid erg fijn is. Genoeg bass en helder geluid.

Camera doet iets onder aan Sony telefoons/camera's. Desondanks vind ik de foto's wel scherp en de kleuren mooi. Het zoomen is niet zo goed (digitale zoom) maar het is en blijft natuurlijk een telefoon.
Filmpjes kunnen er ook mee door. Camera filmt goed en speelt filmpjes ook goed af (ik gebruik een 32 gb geheugenkaart omdat ik zelf veel film en veel muziek erop heb staan: werkt snel en goed).

Voor de rest vind ik het design van de telefoon echt super. Heel strak, weegt bijna niks en super dun!
De telefoon is qua applicaties erg compleet te noemen en heeft leuke features zoals een indicator ledlampje die in verschillende kleuren verschijnen. Kleuren kan je zelf bepalen. Bijv. bij een nieuw bericht wit ledlampje, gemiste oproep groen lampje, facebookberichten blauw lampje etc. Als je je telefoon niet gebruikt hoef je niet steeds op je scherm te kijken of je up to date bent qua berichten enz.
Memo functie: met je eigen handschrift kun je aantekeningen maken en snel opslaan.
Memo functie heeft een externe knop aan linkerzijkant zodat je snel iets kunt noteren als dat moet, maar deze knop kun je ook instellen als directe knop om te bellen, mediaplayer, berichten, etc.
Ik heb hem zelf op de memo functie: als je scherm op zwart gaat dan kun je tevens direct naar bellen, whatsapp, camera, muziek, etc gaan door met je vinger op het icoontje te klikken.
Super handig voor apps die je vaak gebruikt (hoef je niet eerst het scherm te unlocken en het programma op te zoeken).

Al met al ben ik echt heel erg blij met deze telefoon. Het heeft super veel functies die allemaal goed werken (veel uitgebreider dan de Xperia Ray die ik had).
Vooral het design en grote (heldere/duidelijke) scherm gaf voor mij de doorslag om te kopen.

tijsbezooijen 15-06-2013

Ik heb deze mobiel gekregen van mijn buurman om hem uit te testen, en ik moet zeggen dat ik er erg tevreden over ben. Vrienden van mij hebben het er altijd over dat hun mobiel vaak vastloopt maar ik heb dat zelf maar een keer gehad en toen heb ik hem opnieuw opgestart en toen deed alles het weer. Verder vind ik eigenlijk dat alles erg goed is alleen vind ik wel dat het opstarten vrij lang duurt. Maar al met al ben ik erg tevreden over deze telefoon en raad ik hem dan ook zeker aan. Als ik de telefoon een cijfer zou moeten geven zou ik hem zeker wel een 8.5 geven.
Groetjes Tijs

Lia Hover 11-06-2013

Sinds 2 weken heb een nieuwe telefoon. De LG L52. Hij bevalt erg goed. De telefoon is zeer makkelijk te bedienen. Dit is mijn eerste smart Phone en zal zeker hier niet meer van afstappen. Foto's maken lukt ook goed, mooie kwaliteit ook de flits werkt goed. Ik vind het prettig dat ik makkelijk kan zien wanneer ik de ,batterij moet opladen .Leuke beltonen. Scherp beeldscherm.
Snelle verbinding met de applicaties.
Ik heb de telefoon 1 maal uit mijn handen laten vallen op een harde stenen vloer, gelukkig was er geen enkele beschadiging! De telefoon kan dus tegen een stootje.
Kortom ik ben erg tevreden met mijn nieuwe telefoon, en besef dat er nog meer mogelijkheden met dit toestel zijn , die ik nog niet heb ontdekt en zeker nog met plezier ga uit proberen.

jordycarp 10-06-2013

super fijne telefoon goeie android goed geluid quikmemo is ook erg handig hij maakt mooie fotos en heeft mooie grote toetsen super telefoon

IJ43 05-06-2013

Een fijne telefoon, ik ben overgestapt van Apple naar Android, en ben blij dat ik dit gedaan heb. Fijner menu, deze telefoon is gemakkelijk en overzichtelijk in zijn menu. Er zijn meer opties dan dat ik had verwacht, zoals handige applicaties. En het is een lichte telefoon en als je hem een keer perongeluk laat vallen is het beeldscherm niet gelijk in gruzelementen.

edbe 20-05-2013

De LG Optimus L5-II is dun, heeft afgeronde hoeken en een glad afgewerkte behuizing. Daardoor ben ik steeds bang dat ik hem uit de hand laat vallen. Een hoesje is dan ook aan te raden.

De processor werkt soepel en snel en samen met Android 4.1 Jelly Bean zorgt het voor een vlot werkend toestel.

De L5-II heeft een IPS beeldscherm van 4 inch. Het beeld is scherp en de kleuren zijn levensecht.

Een prettige voorziening is de lichtgevende ring rondom de home-knop (Home button led). Met verschillend gekleurde lichtsignalen laat het toestel weten of er berichten ontvangen zijn, wat de toestand van de batterij is en geeft hij alarmen en herinneringen door.

Quick memo is een app van LG. Hiermee kan je snel handgeschreven notities maken. Deze notities kunnen over andere apps heen gebruikt worden (overlay). Het geheel (schermafbeelding van app met daar overheen de notitie) kan opgeslagen en verzonden worden.

Een andere nuttige app van LG is Safety Care. Hiermee kan je je locatie met een noodbericht meesturen naar vooraf vastgelegde contacten. Je kan je L5 ook automatisch een bericht laten versturen als je je telefoon langdurig niet gebruikt hebt. Deze functie heeft bovendien de optie dit bericht te laten versturen voordat de batterij leeg is. Tot slot kan een bericht met je locatie worden gestuurd als een vooraf vastgelegd contact jou een oproep stuurt. Deze locatiemeldingen worden ook verstuurd als je GPS of draadloos netwerk uit staan. Nuttig voor kinderen, ouderen of reizigers.

De L5-II heeft een programmeerbare knop (Quick Button). Hier kan iedere app aan gekoppeld worden, waardoor een snelle toegang tot die app bereikt wordt.

De batterij gaat lekker lang mee. Hiermee scoort dit toestel duidelijk beter dan andere toestellen.

Uiteraard bevat het toestel de nodige verbindingsmogelijkheden en kan er een Micro SD geheugenkaart geplaatst worden.

Met dit toestel krijg je veel waar voor je geld en bovendien nog een paar extra's.

Krullebol69 15-05-2013

Heb sinds een paar dagen deze telefoon en ben er zeer tevreden over. Ik ben niet heel handig ben telefoons maar het is mij gelukt om alles te instaleren naar mijn wensen. Het beeldscherm is mooi groot hij werkt snel. De foto's zijn heel scherp, ik vind het een handig formaat en de batterij is snel opgeladen. Kortom een voor mij fantastische telefoon waar nog veel op te ontdekken valt.

joanie22042002 07-05-2013

Beeldscherm is scherp en helder , hij reageert snel en de cheese shutter en quickmemo in de camera zijn wel grappige functies , de camera zelf maakt redelijk scherpe fotoos.
Het formaat van de telefoon is precies goed om hem overal mee naartoe te kunnen nemen in je broekzak, de batterij gaat ongeveer een dag mee na intensief gebruik.