HTC Sensation 99HNA034-00 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 32 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de HTC Sensation 99HNA034-00 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

3mil90 15-01-2013

Toen ik de HTC Sensation net had was ik uiterst tevreden over het toestel, maar na twee weken viel de telefoon uit als je hem iets te hard neerlegde. Na de reparatie deed hij het weer prima (voor een half jaar). De telefoon loopt constant vast en is dan niet bruikbaar voor een stuk of tien minuten, en de batterij gaat veelste te snel leeg.

maurits002 16-01-2013

Hoi,
Deze klachten had ik ook allemaal tot.... iemand mij een hele goede remedie gaf. Plaats een dubbelgevouwen papiertje tussen de accu en de wand erachter zodat de contactpuntjes beter contact maken. Geloof het of niet, dit lost alle problemen op!

martijn75 13-01-2013

Veel functies, maar uiteindelijk veel ergernis met bellen!

Ik heb de HTC Sensation ervaren als een aardig toestel met mooi 4:3 scherm en alle functies die je wensen kunt, inclusief 8 MP camera. Kan en doet gewoon alles wat je van een smartphone mag verwachten.

Behalve!!: Het allerbelangrijkste, bellen! Wat een drama. Begon me op een gegeven moment echt te irriteren. Leuk natuurlijk, zo'n slimme smartphone, maar wat heb je eraan als het bellen zelf niet echt lekker gaat?!

Het toestel maakt niet snel verbinding, als ik een nummer kies lijkt het een eeuwigheid te duren voordat de HTC daadwerkelijk begrijpt dat ik een uitgaand gesprek tot stand wil brengen. Vervolgens valt de verbinding vaak weg en/of krijg ik vaak de klacht dat ik slecht te horen ben.

Ik heb het toestel daarom omgeruild voor een Samsung Galaxy S2, een toestel in dezelfde prijsklasse. Wat een verschil!! De Samsung staat juist bekend om zijn heldere bel-kwaliteiten en dat merk je. Ik kan weer gewoon bellen, best handig voor een gsm :-))

vettejus52 12-06-2012

Aanvankelijk een super toestel, maar na een paar maanden begon hij steeds vaker spontaan uit te vallen en weer op te starten. Valt uit tijdens gesprekken. Echt helemaal waardeloos. Zie honderden soortgelijke klachten op diverse fora. En dan maar opsturen en zonder smartphone zitten.Ben erg benieuwd hoe lang de reparatie stand houdt. Ik laat het hier weten.

fryskblood 11-07-2013

de tip over het papiertje op de accu werkte ook voor mij, het is belachelijk dat het zo moet, maar hij is nooit meer uitgevallen

HTC Sensation 23-08-2012

He hoi, ik had ook veel last van spontane reboots en uitvallen van de telefoon. Ik ben een site tegen gekomen die het volgende als mogelijke fix heeft.
Ik las hier het verhaal van een papiertje achter de accu.
Dat werkte voor mij. Ik heb het papiertje aan de overkant van de contactpunten er tussen zitten.
Zodat de contactpunten beter er tegenaan gedrukt worden. En is sindsdien niet meer uitgevallen.

T. van Wynen 18-04-2012

Geweldige telefoon,met Android 4.0 supersnel. Maakt goede foto's maar is onrustig bij scherpstellen, dankzij flitser binnen ook vrij goed. Het is natuurlijk niet zo goed als een 8mp fotocamera. Full HD films ook goed, behalve bij weinig licht. Beeld vaak schokkerig omdat stilhouden lastig is. (kan niet tippen aan mijn Canon full hd camcorder). GPS signaal goed, met HTC locations kun je gratis offline met GPS perfect navigeren. Geluid valt me erg tegen. Zeer zacht, zelfs op hoogste niveau. Ik probeer een volume boost app te installeren die goed op Android 4.0 werkt. Volume+ gratis werkt niet. Ben bang voor betaalde apps want dan moet je je creditcard gegevens invoeren en daar zijn een heleboel personen juist op uit. Zeer degelijke behuizing, hij voelt daardoor stevig, maar ook zwaar aan. Battery is snel leeg, juice defender app geïnstalleerd en aangezet, helpt niet echt veel. Dus extra accu op ebay besteld met stopcontact oplader. Tijdens gebruik telefoon kan de extra accu al vast opladen. Internetpagina's worden altijd goed leesbaar aangepast aan breedte scherm, zelfs al zoom je in. Oh ja, je kan er ook mee telefoneren. Beltoon erg zacht. Makkelijk op speaker te zetten tijdens gesprek, maar ook hier geluid te zacht. Schreeuwt om volume boost app. Ik ben niet doof, meerderen zijn het met mij eens

henkie2345 21-05-2012

kan je hem updaten dan?

Alex Settels 10-12-2011

De Sensation is in het gebruik echt een supertelefoon. Hij kan werkelijk alles wat je van een telefoon wenst. Helaas is mijn Sensation nu al voor de tweede keer terug naar HTC omdat de telefoon op willekeurige momenten uitvalt. Gelukkig is de service van HTC uitstekend en hoef ik niks te doen, hij wordt zelfs thuis opgehaald!

Elke keer als je het toestel gebruikt vind je weer ergens een nieuwe functie, en dat is echt leuk! Bovendien brengt de market ook uitkomst voor al je wensen. Met de aangekondigde update naar android 4 moet dit toestel het helemaal worden.

Joepie1880 26-11-2011

Het blijft een super telefoon ik heb helaas één van de eerste modellen waarbij er stof achter het scherm komt. Ik heb al contact met HTC opgenomen en het is een bekend probleem. Service is wel weer geweldig. Ze komen hem met een koerier ophalen op een plaats waar jij de volgende dag bent -> Scherm wordt vervangen -> en per koerier terug gestuurd naar je huis adres. Ik moet het nog steeds doen maar ik wil hem niet missen.

Kevin1979 24-01-2012

Beste joepie1880, ik heb de sensation nu 2 weken in bezit en heb nu al lichtelijk stof achter het scherm, waar kan ik kontact opnemen met htc zodat ze mijne ook komen ophalen, of ben je eerst terug geweest naar de winkel?, Gr Kevin

cvwijngaarden 01-04-2012

heeft u om de telefoon altijd een hoesje gehad? Groetjes corinne

Maik91 23-11-2011

heb de sensation nu een paar dagen in bezit en ik vind het een super telefoon, je kan er van alles mee en als er iets niet op zit is het meestal gratis te downloaden in de market.
het enige nadeel is dus weer dat hij elke nacht achter de lader moet anders kun je er de volgende dag weinig mee.
maar kortom zeer goed

edwin_047 08-11-2011

Wow!, wat een heerlijke telefoon. Na mijn mindere ervaring op het gebied van touchscreen met de LG cookie stapte ik over op de nokia C5. Dit standaardmodel is makkelijk en ook gebruiksvriendelijk maar erg beperkt in zijn internetmogelijkheden. Als deed whats App het wel goed.
Nu dan de HTC Sensation en wat een verademing. Hij kan echt bijna alles. Door de draaibare achtergrond is alles makkelijk te ordenen. Wat het gerbuiksgemak vergroot.
Het toestel,vooral de achterkant, vind ik supermooi vormgegeven. Hij is wel groot. Ik heb vrij grote handen dus vind ik het geen probleem. m'n vriendin die veel kleinere handen heeft, heeft de HTC Desire S die ze veel prettiger in de hand vind liggen. Tis maar wat je fijn vindt. Ik vind de Sensation sensational!!
Het scherp is haarscherp en super snel. De widgets en pagina's worden snel geladen en dat maakt dat het legio aan mogelijkheden nog beter tot zijn recht komen.
De batterij is snel leeg maar dat hebben alle vergelijkbare smartphones.

Kenny666 01-11-2011

Toestel 2 maanden in bezit. Het geluid van de speaker valt enigsinds tegen tijdens het bellen. Gelukkig heb ik meestal een headset in. Geweldig toestel met een groot aantal mogelijkheden vooral dankzij android. Alleen erg gevoelig voor vochtschade zo blijkt. Na een kort telefoontje tijdens het sporten hielt het scherm er ineens mee op...Nu was ik nog niet lang bezig, dus zo erg zweette ik nog niet...
Erg jammer, vooral omdat ik nog nooit zo zuinig ben geweest met een toestel (Screen protector, degelijk hoesje) en dit dus niet binnen de garantie valt...

rogier03 27-10-2011

Mijn HTC draaid na een paar maanden nog steeds als een speer , hiervoor had ik de Xperia x10 maar het werken met een dual core gaat toch een stuk beter.
Wat leuk is om te weten is dat een batterij van van de HTC evo 3d ook gewoon in de sensation past , deze batterij is 1730mAH en dat is goed te merken.

81JD 02-11-2011

Waarin is dat dan te merken Rogier, want ik zit er ook over te denken om de accu te vervangen voor een krachtiger exemplaar.

MMM 09-10-2011

Sinds ik de update naar Android 2.3.4 geïnstalleerd heb is de hele telefoon onwerkbaar geworden. Ik baal hier behoorlijk van. Mijn stand-by knop werkt niet meer, op lock screen kan niet meer, als ik op de home-knop druk maakt de telefoon een screenshot en de telefoon start zichzelf ongeveer 15x per dag opnieuw op. Ik ben er helemaal klaar mee.

Voor de update had ik nergens last van! Ik ben naar Vodafone geweest, heb als optie de telefoon 4 weken opsturen zodat ze er de nieuwste software op kunnen zetten (die software waar de problemen mee begonnen).
Mijn tip, heb je een Sensation, NIET updaten naar 2.3.4. Het is een ramp geworden!

SnarF007 26-10-2011

Probeer anders opnieuw te upgraden of herstel naar fabriek instellingen.

zappie35 15-10-2011

Bij mij werkt de update van android 2.3.4. geweldig
Dus er is iets anders aan de hand.
Je kan de update gewoon doen

A.v.s. 07-10-2011

Ik heb de telefoon nu een paar weken in bezit en ik heb nog geen op of aanmerkingen. Ik vind het een superfijn toestel, en het toestel voelt ook goed in de hand.

blead 29-09-2011

ik mocht mijn abonnement alweer verlengen hier voor een desire hd gehad vond dat echt een super ding en nu de sensation ook een super ding...... bijna vallen toch een aantal dingen tegen de voor en nadelen dan maar

android 2.3.4 helemaal uptodate
super scherm zeker in vergelijking met de desire hd
camera verbaasd mij hoe goed voor een telefoon
de scorpion chip van snapdragon echt een snel ding

nadelen

toestel voelt minder degelijk zit toch wat speling op de aluminium achterkant omdat het niet echt een unibody is

als je hem kopeld aan de computer moet je steeds je custom sms tunes en achtergrond opnieuw instellen

er zit een reboot probleem in als je ergens mee bezig bent geweest voor een tijdje wil deze nog wel eens op het witte htc scherm springen en moeten alle widgets opnieuw geladen worden een bug die in sense 3.0 zit heb gelezen dat somige evo 3ds het ook doen

conclusie het is een goed toestel met natuur eindelijk veel mogelijk heden maar de bouw kwaliteit overtuigt niet zeker als je een eerdere desire hebt gehad en die bug natuurlijk irritant niet alle 3.0 toestellen hebben er last van dat is het vreemde maar het is wel een bekend probleem er van. slot als je niet perse een dualcore wil met de nieuwste innovatie op de markt is een desire s of hd misschien een betere keuze.

Anoniem 02-09-2011

De geluidskwaliteit als telefoon scoort net een voldoende (6), echter voor navigatiegebruik in de auto, wordt de externe 'speaker' volledig overstemd door motor- verkeerslawaai (1), dus gemiddeld een (3).
Het is natuurlijk geweldig wat een smartphone tegenwoordig allemaal kan, mogelijkheden (10), maar dan moet dat ook goed gebeuren, het prijskaartje is er ook naar...!

Na een maand is het gebruiksgemak wel een (10) geworden, maar in het begin is dat net een (6) en vergt die enorm veel gezoek in de handleiding, dus gemiddeld een (8).

De vormgeving is prima in orde, een (10), maar een minpunt scoort de grote volumeknop aan de linker zijkant, waar mijn duim kontinu 'ruzie' mee heeft, daar die telkens, onbedoeld, het volume zachter zet, waardoor ik soms telefoon- en/of berichtoproepen niet kan horen (9).

Voor degelijkheid kan ik geen score geven, daar is een maand te kort voor.

Ben ik tevreden, ja! Ben ik helemaal tevreden, helaas nee!

Anoniem 19-12-2011

Na 3,5 maanden gebruik ben ik nog steeds heel tevreden met de telefoon, behalve dan met het door mij gemelde matige geluid. De navigatiestem hoor je bij het rijden praktisch niet in de auto!

Misschien weet niet iedereen dat je je eigen ringtonen op de telefoon kunt zetten. Ik heb er voor alle oproepen etc. edits van leuke liedjes op gezet.
Dat kan via:
Aansluiten op de PC, kies op de telefoon voor Hard Disc, daarna op de PC het station van de telefoon, in de inhoud daarvan de map Ringtonen.
En/of de map Media, kies dan Audio en als laatste Notifications.

Anoniem 12-02-2013

Nog een vervelende eigenschap is dat wanneer de telefoon aan de computer als externe 'hard disc' gekoppeld is geweest, je alle eigen oproeptonen opnieuw moet instellen.

Alex1997 21-08-2011

Ik heb de Sensation nu ongeveer een maand en ben er super tevreden mee. Bij het configureren kreeg ik de mogelijkheid om alle gegevens van mijn oude toestel (een Nokia 5530 XpressMusic) over te zetten naar het nieuwe toestel.

De dual-core processor doet zijn werk erg goed, zeker na de software update van begin deze week (Android 2.3.4) werkt alles helemaal soepel en vloeiend. Het toestel ligt ook erg lekker in de hand en voelt ook degelijk aan.

De interface van HTC, Sense 3.0 is ook erg mooi, de 3D-effecten zien er leuk uit. In de Market is echt over al wel een app voor te verzinnen en zo kun je je toestel helemaal personaliseren.

Kortom, een toestel wat zeker aan te raden is.

Paul1994 17-01-2012

Hoe groot is de overgang qua mobiel ten opzichte van je nokia 5530?
Ik heb nu zelf ook een nokia 5530 en ben van plan om ook een sensation te kopen.

Dundee 21-08-2011

Een degelijk toestel wat dank zij Android zichzelf wijst.
Op de market is alles te vinden wat je wilt. Er zit geen gebruiksaanwijzing bij van betekenis, maar dat is, als je een beetje bekend bent met een pc met Windows, geen enkel probleem. Alles zit daar waar je het verwacht.
Ik heb het constant synchroniseren van de "sociale media" uitgezet en laat 'm alleen m'n email 1x per 2uur bekijken. Hierdoor gaat batterij meer dan 2 1/2 dag mee. Ik vind dat een best resultaat in vergelijk met anderen.
Beeldkwaliteit is zeer goed, ook met eigen filmpjes.
Na de Nokia 5800 expres music met 2 speakers is het geluid wat minder. Als je de headset opzet is het wel zeer goed, zeker de SRS verbetering.

Dundee 09-12-2011

toestel nu al twee keer terug geweest, omdat ie elke keer weer een reboot doet. Het lijkt wel dat Sense 3.0 het probleem veroorzaakt. Ik hoop dat dit met de update naar androis 4.0 en sense 4.0 opgelost is. de wachttijd voor de eerste keer was slechts 1,5 week, maar nu zijn we al meer dan twee weken onderweg. Los daarvan; ALS ie het doet, is het een fantastisch toestel....

Noekyyy 10-08-2011

Ik heb deze telefoon nu iets langer dan 1 week. Het is een fijne telefoon om te gebruiken en je kan er veel mee.
Enige nadeel is dat de batterij niet lang mee kan, en heb ook al een paar vastlopers gehad...(denk dat ik ermee terug ga hierdoor, erg vervelend!)

Samsonetje 08-08-2011

Sensation is wel een goede naam voor dit toestel. Hij snel ligt perfect in de hand. Super beeldscherm dat alleen in de felle zon wat lastig te lezen is en dan is foto's maken wat lastiger. Als ik één min puntje kan noemen is het stroom verbruik in standby. Ik haal bij redelijk intensief, mail, Frienstream en uitproberen van nieuwe apps max 12 uur uit de accu. Dan denk je als ik hem niet intesief gebruik moet 24 uur makkelijk haalbaar zijn maar dat lukt bij lange na niet. Hopelijk is dit met een software update opgelost.

Giovanni baldoni 05-08-2011

Een zeer fraai en uitgebreid apparaat voorzien van alle gemakken die de moderne mens nodig heeft. Veel van wat je tekort komt is te vinden op de android market (bijv een veel betere agenda dan de standaard meegeleverde!)
Het geheel maakt een degelijke indruk (alhoewel een skin als ' stootkussen' aan te raden is).
Al dit fraais en zeker het veelvuldige gebruik ervan heeft echter één gigantische consequentie, het stroomverbruik. In plaats van een netlader kan er beter een generator meegeleverd worden!

AlwinH 02-08-2011

Nu een week de Sensation. Mooi toestel, met ongekende mogelijkheden. Maakt mooie foto's en na even wennen aan Android ook makkelijk in gebruik.
Enig nadeel is dat het scherm slecht reageert op aanrakingen. Mijn HD2 deed dit veeeel beter. Mogelijk probleempje met mijn scherm? Zijn er meer mensen die hier last van hebben?

Rinus Realist 01-08-2011

Wat kritiek puntjes. Geluidskwaliteit, is een kleine voldoende. Bediening altijd met twee handen. Voor de snelle beller/sms-er in een hectisch bestaan/baan, denk ik geen fijn apparaat. Net te groot voor ''1-hand'' bediening. Maar het gebruik van de menu's en alle mogelijkheden is heel goed. Advies is om een verlengkabeltje van 20 kilometer te kopen, want batterijduur is beperkt. Alle batterij tips heb ik geprobeerd. Zonder resultaat. Volumeknop is onhandig, wat je ook doet. Je blijft het beroeren. Concreet, een geweldig apparaat voor alle diensten, behalve bellen.

gordendorf 25-11-2011

eey koop een 1900 mah accu van ANKER, dan gaat de battery een stuk langer mee, kost 15 euro ofso op amazon :D

Wimvb63 27-07-2011

Ik heb deze schitterende HTC sensation reeds een week in bezit. Vanwege de vele mogelijkheden zou je haast vergeten dat je er ook mee kan bellen. De mogelijkheden zijn inderdad ongekend. Dus de gebruiksaanwijzng raadplegen is beslist nodig. Mijn keuze is hierop gevallen omdat hij de internetpagina's automatisch aanpast en vanwege het grote scherm 4,3 inch. Het scherm geeft een prachtig beeld en is goed te lezen. Ook het groter maken van het beeld is zeer prettig met 2 vingers over het scherm bewegen. Mijn vorge gsm was een nokia n97 mini helaas met storingen en niet zo snel als deze etc. Uiteraard heeft hij ook een paar (kleine) minpuntjes w.o. de duur van de batterij/accu. Bij een redelijk gebruik is het iedere dag opladen. Uiteraard kun je je afvragen of dit wel een minpuntje is, aangezien je een leptop ook moet opladen als je hem 3 uur gebruikt hebt. Als je het geluid in de auto op de speaker zet dan is het geluid te zacht. Ik heb reeds een equilizer geinstalleerd, maar geen voldoende resultaat. Als laatste jammer dat er bij de headphone geen mogelijkheid is om deze te beluisteren met in-ear dopjes. Ook niet onoverkomelijk. Mocht je deze prachtige gsm willen kopen, koop dan tevens ter bescherming een Mobiparts PU Flip Case en een Haicom Car Holder erbij. Uiteraard om te voorkomen dat hij valt en er schade ontstaat aan de HTC.

TimReg 22-07-2011

Ik heb afgelopen week de Sensation gekregen, ik ben helemaal niet te spreken over de ontvangst van de Sensation. Het lijkt of hij inderdaad last heeft van de zogenaamde '' death grip'' . Als ik mijn telefoon in de hand heb en ik bedek met mijn hand enigzins de achterkant valt het bereik bijna helemaal weg.

Zijn er nog meer mensen die hier last van hebben, en hier misschien een oplossing voor weten?

Verder is het een zeer snel en fijn toestel dat solide aanvoelt.

r.w.91 18-07-2011

top telefoon:
-super snel
-zeer makkelijk te gebruiken
-ligt lekker in de hand
-ziet er mooi uit
-werkt goed
-super scherp beeld

ik zal deze telefoon aan iedereen willen aanraden, de kleine min punten vallen in het niet van de plus punten. min punten als kleine in kijk hoek en de batarij maar dit valt allemaal wel mee.

Harrald123 16-07-2011

Super telefoon!!! Die processor is echt super snel, super veel mogelijkheden. Hij ligt ook stukken beter in de hand vergeleken met een iPhone 4 of SGS2. HTC sense 3.0 is ook geweldig! Heel handig is dat je bij ontgrendeling direct naar bijv. de camera kunt gaan. De batterij is ook super voor een smartphone, ik hou het met redelijk intensief gebruik 2 dagen uit! Daarvoor moet je autosync wel uitzetten en alles op handmatig zetten. S nachts verlies ik 3 procent batterij in standby als ik wifi en 3g er ook bij uit doe. Overdag heb ik wel gewoon wifi en 3g de hele dag aan staan. Kortom: super telefoon! Tussen de keuze uit een iPhone 4 of SGS2 en deze hoef ik niet lang na te denken, de Sensation is een toppertje! En qua design ook veruit de winnaar!