Gardena PowerMax 32E

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 12 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Gardena PowerMax 32E op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

5,9

Joop 21-08-2020

Slechte maaier

Geschreven voor: Gardena PowerMax 32E

Vol verwachting gaan maaien Een van de duurdere grasmaaiers mijzelf cadeau gedaan.. (Mijn oude Bosch wilde ik vervangen.) Viel zeeeer tegen. Moeilijk bestuurbaar. Het gras staat na het maaien alle kanten op. Alleen maaien op de laagste stand geeft een enigszins acceptabel resultaat. Hogere stand lijkt niet te werken het gras wordt platgedrukt.
Na het maaien pak ik mijn oude Bosch, welke ik gelukkig niet had weggedaan en maai het gras gelijk. Ik zou deze maaiers absoluut niet aanbevelen.

Pluspunten

• Ziet er heel mooi uit

Minpunten

• Maait zeer slecht.
  • Neemt veel opbergruimte in beslag
  • Slecht bestuurbaar.

graafnl 07-08-2013
Geschreven voor: Gardena PowerMax 32E

Na aanschaf maait de machine netjes maar dit loopt snel terug, messen worden bot en hij blaast het gras overal heen. Na maaibeurt moet je de machine grondig schoonmaken anders wordt dit alleen maar erger. Na twee zomers zijn de motorlagers kapot. Natuurlijk net na de garantieperiode. Voor € 25 kon den wij van Gardena een nieuwe krijgen maar gezien de ervaring met het maaien toch maar niet gedaan. Lijkt een goede machine voor weinig geld maar de levensduur vinden wij te kort.

Grasmaai 15-07-2012
Geschreven voor: Gardena PowerMax 32E

Prima klein licht maaieertje voor klein gazon. Grote opvangbak, makkelijk sturen en precies maaien. Goeie verstelmogelijkheden. Maait ook makkelijk lang en nat gras. Prima ding.

Anoniem 21-05-2013

dat vind ik nu nog eens een goede en duidelijke review waar ik iets mee kan

nooit meer gardena 04-09-2011
Geschreven voor: Gardena PowerMax 32E

Na bijna twee seizoenen gebruikt te hebben is de motor doorgebrand. Niet doordat de maaier zwaar belast is; 1x per week een gazon van 50m2 maaien lijkt mij peanuts voor dit apparaat. Waarschijnlijk is de grasmaaier voorzien van (zeer) slechte lagers die er voor gezorgd hebben dat de motor doorbrandde. Duurzaam is de machine dus niet. Gebruiksgemak is ook laag, want ik kan weer een nieuwe kopen. Maairesultaat is in het begin mooi, maar loopt zeer snel terug en de machine 'knoeit'ontzettend.

LST 10-05-2011
Geschreven voor: Gardena PowerMax 32E

Ik gebruik deze maaier nu bijna 2 maanden op een nieuw aangelegd grasveld (speelgazon, graszoden) van 60 vierkante meter. Ik ben niet tevreden over de maaier. Ik maai het gras op stand 4 (4 centimeter) en de maaier heeft hoorbaar en zichtbaar moeite met maaien. Het gras wordt niet mooi afgesneden en de motor hapert. Ik kan me niet voorstellen dat je op 3 en 2 centimeter fatsoenlijk met deze maaier kunt maaien. De handgrepen vind ik niet ergonomisch geplaatst. De hendels scharnieren min of meer naar buiten, waardoor je de maaier niet lekker vast kunt houden. Ik krijg pijn in mijn polsen tijdens het maaien. De startknop werkt ook moeizaam. De bevestiging van het snoer is niet goed. Bij de minste beweging schiet de lus van het snoer los. De maaier blaast gras aan de voorzijde weg. Dat heeft tot gevolg dat het gras mijn terras wordt opgeblazen. Controle van de onderzijde leerde mij dat het gras op veel plaatsen ophoopt en je de onderkant van de maaier vrijwel na iedere maaibeurt schoon moet maken. Voor mij geen Gardena meer.

Paul77 15-04-2011
Geschreven voor: Gardena PowerMax 32E

Tja, ik dacht dat ik hier geen miskoop mee kon doen. Maar bij werkelijk de eerste maaibeweging rechtdóór ging er een wiel los linksaf. Eropzetten was geen probleem, maar vastzitten bleef ie niet.

Aangezien ik hem nog op zicht had van Wehkamp toch maar besloten om hem retour te zenden, alhoewel Gardena Almere aanbood om een nieuw wiel te sturen.

Het in elkaar zetten gaat prima en op zich leek het mij een goede maaier alhoewel ik er dus niet mee verder heb kunnen maaien.

Ik sluit niet uit dat de grasmaaier eerder al in elkaar gezet was aangezien de doos niet geseald was (maar dat mis ik bij bijna alle aankopen via het web).

borky 22-09-2010
Geschreven voor: Gardena PowerMax 32E

Gisteren deze maaier binnengekregen en in elkaar gezet, ging erg makkelijk. Daarna meteen gebruikt op de laagste stand met een prima resultaat als gevolg. Het gazon ligt er mooi strak bij. De maaier loopt mooi licht, is zeker niet zwaar. De maaier blaast wel wat gras weg aan de voorzijde. Zou niet moeten, maar ik vind het niet echt hinderlijk.

M. Dirks 15-08-2010
Geschreven voor: Gardena PowerMax 32E

Enkele weken geleden de Powermax 32E aangeschaft bij Praxis voor slechts 75 euro!

De maaier is eenvoudig te monteren en voelt solide aan. Inmiddels een tweetal keren gebruikt. De opvangbak vangt circa 95% van het gemaaide gras op. Voor de circa 100 m2 gras voldoet de Powermax 32E prima. Al met al een aanrader!

rienraap 29-06-2010
Geschreven voor: Gardena PowerMax 32E

Slechte ervaring met machine en Gardena Almere.
Gekocht eind April 2010.
Machine gooit het gras aan de voorzijde naar buiten en de ventilatie openingen aan de voorzijde lopen vol met gras.
Gras in de motorruimte.
Machine in Almere terug gebracht men gaf toe dat het niet goed was maar ik moest het maar uitzoeken met de winkel.

hoogie35 20-05-2009
Geschreven voor: Gardena PowerMax 32E

Leuke grasmaaier. Ik heb deze een week geleden gekocht, hij is echter niet geschikt voor mijn tuin. Mijn gras is te taai en te dicht, hier is de 1200w. lang niet goed genoeg voor. Er zitten 5 standen op,maar lager dan stand 3 begint hij te happen ipv te maaien. De opvangbak van 29l. vind ik ook te klein, zomaar vol. Hij is inmiddels al weer verkocht. In het kort: voor 100m2 prima maaier.