De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 22 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch Rotak 32 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

4,7

Bosch gebruiker 14-05-2022

Bosch lagers

Geschreven voor: Bosch Rotak 32

Zoals ik de reacties lees is de Bosch Arm 34 ongeveer hetzelfde als dit product, het lijkt heel wat, en vaak verwacht je ook een hoop van Bosch, heb nu meerdere producten gezien van Bosch waar made in China in staat, en dat is de kwaliteit ook helaas!
Nu een jonge Bosch Arm 34 ziet er nog netjes uit, maar toch al het onderste lager van de motor defect, waardoor de motor onregelmatig loopt en af en toe vast draait!
Je verwacht gewoon te veel van dit merk, beter een stevige B-keus kopen, dan deze plastic prul, waarvan je door de aanschafprijs het nog jammer vind om hem weg te gooien!

Pluspunten

• Ziet er mooi en handig uit.

Minpunten

• Kwaliteit laat te wensen over!

Bert 17-09-2021

Nooit kopen!

Geschreven voor: Bosch Rotak 32

Dramatisch snel kapot, namelijk al na 3 jaar. Zeer slechte constructie van de aandrijving. Aandrijving van de motor dmv snaar naar het mes kapot. Volgens internet/youtube een zeer vaak voorkomend probleem. Motor draait, maar mes niet. Moet niet kunnen. Gewoon een productiefout waarvoor Bosch de machines terug zou moeten roepen voor gratis reparatie.

Minpunten

• In now time kapot
  • Geen enkele garantie/service van Bosch!

Kees 07-05-2020

Geen duurzaam produkt

Geschreven voor: Bosch Rotak 32

Ik deze maaier een aantal jaren geleden gekocht. Inmiddels is 1 lager (bovenste) vastgelopen. Het lager zelf zit vastgeklemd in een plastic huis. Dat smelt en slijt dan weg. Vind ik een slechte goedkope constructie. Kan je niet meer repareren.
Ik raad aan jaarlijks een druppeltje smeerolie op het lager te laten vallen. Koolborstels zijn ook moeilijk verkrijgbaar.

Pluspunten

• goedkope lichte maaier

Minpunten

• niet duurzaam

Tuinkabouter 22-04-2018

Alleen voor kurkdroog gras, snel stuk

Geschreven voor: Bosch Rotak 32

Na ca. 1,5 jaar is het apparaat gesneuveld op één iets uit de kluiten gegroeide graskluit (25 cm hoog). Gesmolten plastic en een kromme aandrijfas.
In de ochtend grasmaaien is er niet bij, want de dauw op het gras zorgt ervoor dat het afvoerkanaal na 20 meter maaien of eerder dicht slipt. Bij vochtiger gras moet in ieder geval de grasmaaier regelmatig op zijn rug liggen, om met een stok het vastgeplakte gras te verwijderen.
Het uiteindelijke maairesultaat is wel goed, maar vraag me af of niet elektrisch maaien minder moeite is.

Uiteindelijk heb ik minder dan 2000m2 met deze grasmaaier gemaaid, voordat hij sneuvelde.

Pluspunten

• Maairesultaat
  • Makkelijk in hoogte verstelbaar
  • Bediening

Minpunten

• Duurzaamheid
  • Geen vochtig gras (dauw)
  • Afvoerkanaal slipt dicht
  • max 20 meter maaien, dan legen

Gi en Cynt 17-07-2017

Korte levensduur

Geschreven voor: Bosch Rotak 32

Heb het apparaat nu ongeveer 1.5 jaar in mijn bezit.
Vorige maand viel hij plotseling tijdens het maaien uit.
Alles losgemaakt,niets te zien. Nu kan ik ongeveer 4 minuten maaien en dan valt hij "weer "uit, vervolgens laten afkoelen (ong. 1 uur) en dan kun je weer maaien voor ongeveer 4 minuten!
Zeer slecht apparaat dus.
kliko vulling.
En nooit weer een bosch!!

Thieu 17-05-2017

Bosch Rotak 32

Geschreven voor: Bosch Rotak 32

Een woord niet kopen ,gaat hooguit 2 jaar mee .Deze maaier gekocht samen met de buurvrouw die van haar gaf de vorige week de geest en nu die van mij. Contact met Bosch heeft geen zin je moet gewoon overal voor betalen ook al is de garantie een week verlopen.

Minpunten

• levensduur
  • contact met Bosch

watchme 04-04-2017

Plezier is van korte duur bij deze instapper!

Geschreven voor: Bosch Rotak 32

Je verwacht van Bosch toch kwaliteit, niet? Nou, neem dan iig niet dit typje want na een paar maanden kan de plastic aandrijving al gesmolten zijn doordat het mes teveel weerstand krijgt door bijv. nat gras. Je zou toch mogen verwachten dat er een slipkoppeling in zo'n ding zit, maar nee hoor, zelfs bij Bosch niet.

Pluspunten

• goedkoop

Minpunten

• duurkoop

rutger 07-06-2016

zelfs als "erbij" maaier niet degelijk genoeg

Geschreven voor: Bosch Rotak 32

Ik heb deze maaier gekocht naast mijn robotmaaier om een paar randjes en een klein stukje voortuin te doen, waar mijn robotmaaier niet komt.
Helaas is de maaier na 2 jaar al overleden..... Heb m opengemaakt en de plastic tandwieltjes zijn gesmolten. Bosch geeft geen garantie...
Advies: koop een iets duurdere maaier met fatsoenlijke onderdelen, goedkoop is duurkoop.

Mart 12-11-2015
Geschreven voor: Bosch Rotak 32

motor na 2 jaar en 4 maanden stuk oftewel naar ongeveer 80 maal maaien een tuin van 100 vierkante meter. Datgene wat kapot was zat géén garantie op. Gekocht bij de Gamma(normaal één jaar extra garantie) Nu dus niet. Koop dit produkt niet en al zeker niet bij de gamma .

JanKluiver 25-06-2015
Geschreven voor: Bosch Rotak 32

Lekker lichtgewicht apparaat. Makkelijk voor mijn moeder op leeftijd, met maar een klein gasveldje (4x2 m2). Wordt niet intensief gebruikt. Verleden week deed hij het plotseling toen ze bijna klaar was met maaien niet meer, zei m'n moeder. Geen aanwijsbare oorzaak (lag niets in het gras of zo). Ding opengemaakt. Plastic tandwielen en aandrijving kapot. Wat een goedkope prutsconstructie. Dat verwacht je van een Chinees B-merk. Niet van Bosch.

Het gebruiksgemak en maairesultaat zijn misschien wat hoger dan een 5-je, maar dat flatteert het totaalresultaat. De binnenkant van het apparaat en de andere reviews laten zien dat die een structureel kwalitatief slecht apparaat is.

Boudy 12-05-2016

In juli 2012 een Rotak 32 aangeschaft. 2 maal mee gemaaid. In 2014 ter reparatie gegeven viel nog binnen garantie.
Weer 2 maal mee gemaaid , in september 2015 fa. Bosch gebeld, zouden de volgende dag terugbellen moet tot op heden 12 mei 2016 nog gebeuren. Machine bij Gamma gebracht is nagekeken blijkt " overleden" te zijn. Fijn fa. Bosch geweldige service, maar niet heus. Een machine waar 4 maal mee gemaaid is . Ik heb geen vertrouwden meer in uw produkten.

larsvandenheuve 30-05-2015
Geschreven voor: Bosch Rotak 32

Minder dan 2 jaar in gebruik voor een grasveldje van 25m2. Opvangbak is voor mij net groot genoeg. Motor stopt er plotseling mee. Plastic onderdelen van de aandrijving zijn gesmolten
Slecht product!

David8383 30-03-2015
Geschreven voor: Bosch Rotak 32

Heb het apparaat nu 1,5 jaar, en werkte redelijk. Nu na 1,5 jaar normaal gebruik is het tandwiel van de motor los geraakt. Heb contact gelegd met de klantenservice van Bosch en vroeg hen naar een nieuw tandwiel zodat ik die er zelf op kon bevestigen. Ik kreeg te horen dat het buiten de garantie viel en dat het tandwiel alleen samen met de motor geleverd kon worden, de prijs van de losse motor bleek duurder dan het apparaat nieuw in de winkel... belachelijk. Ik adviseer dit apparaat niet te kopen en even verder te kijken.

Plau1980 28-10-2014
Geschreven voor: Bosch Rotak 32

Na een half jaartje maaien kapot. Apparaat heeft moeite met gras verwerken. Motortje moet hard werken om een paar dagen gegroeid gras te verwerken. Nu dus al kapot. Niet doorgebrand of zo, maar stopte er mee. Niet warm want was net begonnen met maaien. Valt vies tegen!,

Ik neem aan dat er garantie op zit, maar dat is nog even afwachten.....heb hem gekocht bij Bol.com.

erikengerd 16-05-2015

Ik heb een soortgelijke ervaring. Dit is geen kwaliteitsproduct. Na 1 jaar kapot. Helaas ben ik ook de bon kwijt.

Johan 08-11-2017

En ik sluit me bij bovenstaande reviews aan! Bel je naar Bosch voor technisch advies, dan weten ze nog niet eens waar de koolborstels zitten! Hij draaide slecht dus gebeld, dan moet er een monteur naar kijken.
Kap eraf gehaald, alles schoon geblazen met perslucht, rood kapje wat bovenop zit eraf gehaald, wat blijkt het bovenste lager is kapot, geen kogeltjes meer te zien en de lagerafdichting was er af.
Motor gedemonteerd en binnenring van lager van de as gehaald en een nieuw lager besteld €10,-. Er op getikt en hij loopt weer en hopelijk nog even!

Kwaliteit van dit apparaat valt VIES tegen

rienhoek8 02-09-2014
Geschreven voor: Bosch Rotak 32

Deze maaier heb ik in april 2014 gekocht. Mijn gazon is circa 75 mtr. In de eerste weken voldeed deze redelijk. Daarna begon motor steeds meer lawaai te maken en liet het maairesultaat (alleen bij droog gras) veel te wensen over. De laatste weken werd de werking steeds minder. Goed onderhoud aan machine en steeds in garage opgeborgen. De motor is nu defect. Belachelijk snel na een kwartaal gebruik. Dus erg ontevreden over dit product.

luukf60 29-07-2014
Geschreven voor: Bosch Rotak 32

Machine 2 jaar in het bezit, probleemloos in gebruik, direct na verlopen garantie periode is grasmaaier defect geraakt vermoedelijk defecte lagers waardoor motor het niet meer doet
Dus duurzaam niet echt!!!

bramverhagen 07-07-2014
Geschreven voor: Bosch Rotak 32

Heb deze grasmaaier gekocht omdat ik twee gazonnetjes heb van bij elkaar nog geen 80m² en dacht met een klein maaiertje wel uit de voeten te kunnen.

De motor is echter erg zwak, de doorvoer opening te smal, en de opvangbak te klein. Als je gras hoger is dan 5 cm, houd dan rekening met een verstopte doorvoer en dat je de opvangbak om de 5 meter kan legen. Je hoort ook aan de motor/mechanisme dat hij erg veel moeite heeft iets grotere hoeveelheden gras te verzetten, ook als je heel langzaam loopt. Tot slot denk er ajb nog niet aan deze maaier op vochtig gras te gebruiken want dat wordt een tragedie.

Ik was een benzinemaaier gewend en had lage verwachtingen van deze maaier. Echter €100 die deze maaier mij heeft gekocht is een aanfluiting. Ik beschouw het als duur leergeld en ga weer terug over op een benzine maaier. Gr, Bram

TRAV 06-05-2014
Geschreven voor: Bosch Rotak 32

Heb hem nu 2 jaar en een paar maanden en hij is kapot en niet meer te maken voor een redelijk bedrag.
De aandrijfsnaar is kapot en de spanrol van de snaar is ook stuk.
Daarbij is het aandrijfwiel van de motor dusdanig beschadigt dat repareren meer kost als een nieuwe.

zjoeky 27-03-2014
Geschreven voor: Bosch Rotak 32

MAAIER JUNI 2013 GEKOCHT NU AL KAPOT BOSCH WIL NIET KOSTENLOOS REPAREREN ZEGT DAT HET NA HOOGUIT 6X MAAIEN OP EEN NET INGEZAAID GAZON EEN GEBRUIKERSFOUT IS,TE BELACHELIJK VOOR WOORDEN.

mariscaz 19-08-2013

Review:
19-08-2013 Ik heb erg getwijfeld over de aanschaf van een elektrische maaier: we hebben een gazon van 4 bij 10 meter. Aangezien ik alleen maar gedoe had van onze handmaaier en deze elektrische gunstig geprijsd was ben ik overstag gegaan: wat een genot! De maaier levert een keurig gazon op, mooier dan ik ooit met de hand voor elkaar kreeg, in een fractie van de tijd die ik er vroeger mee kwijt was. Hij maait ook heel netjes langs de kanten, zelfs tegen het huis aan. Kantenschaar feitelijk niet meer nodig! De opvangbak is precies groot genoeg voor ons.

ErikL 25-07-2012
Geschreven voor: Bosch Rotak 32

Ik heb deze grasmaaier nu één keer gebruikt. Wat opvalt is het gewicht: (erg) licht. Dat scheelt bij het maaien en opruimen.

Het grasmaaien gaat hem goed af. Het legen van de opvangbak is problematisch. Indien je de bak op je gazon loskoppelt valt nagenoeg de gehele lading op je gazon. Het is dus nodig om de maaier inclusief bak boven de container te houden. Gezien het gewicht moet iedereen dat lukken.

Het verstellen van de maaihoogte vind ik een onlogisch systeem. De maaier heeft geen hendel, die andere duurdere toestellen wel hebben, om de hoogte te verstellen. Je moet de voorwielen van de maaier handmatig verstellen door behoorlijk aan een veer te trekken. Dit vind ik onlogisch en onhandig.

De maaier voelt licht en daardoor niet super solide aan. Ik kan nog niet veel zeggen over de duurzaamheid, maar verwacht dat deze al snel vele jaren mee kan gaan.

joepie22 10-05-2012
Geschreven voor: Bosch Rotak 32

Ik gebruik deze machine voor een gazon van ongeveer 50 vierkante meter.
Ben erg tevreden over het resultaat na het maaien.
Zelfs hoog gras maait hij moeiteloos.
Ook langs de randen van de borders maait hij het gras kort.

bas086 24-05-2010
Geschreven voor: Bosch Rotak 32

voor een klein gazon erg handig ivm afmeting 32cm.
krachtig genoeg.

de machine is erg licht waarbij iedereen hem gemakkelijk naar de berging kan dragen.

nadelen zijn de kleine gaatjes aan de zijkant van de opvangbak, daar blijft vanalles in steken.