Tefal FR8040 - Reviews

Steven 18-09-2016 Product paar dagen in bezit

Geweldige friteuse

Na uitgebreid zoeken was dit mijn beste keuze. Vooral met aparte olie opvangbakje en mogelijkheden voor de vaatwasser.

Pluspunten

• Apart oliebakje
  • Makkelijke installatie
  • Reiniging/vaatwasser
  • Betrouwbare merk

Everwijn 04-06-2016 Product paar dagen in bezit

Onzin rommel

Levering kwam met gebroken spring veer van het zogenaamde filter in de binnen pan naar het opvang reservoir. Deze vervangen, lekt nog steeds door.
Kortom rotzooi!

dennis 02-05-2016 Product kwartaal in bezit

Handig en fijn apparaat

Vet snel warm en genoeg ruimte om voor 4 personen in een keer te bakken. Gemakkelijk schoon te maken en vet snel te zeven. Nogmaals aan te raden

Lautje 29-04-2016 Product half jaar in bezit

De schone frituurpan.

Makkelijk schoon te maken. Gewoon een vaatwastablet in de pan met heet water half uur later...als nieuw. En veel onderdelen kunnen in de vaatwasser. Mis wel de digitale timer die er op zat. En geeft nu ook niet meer aan dat de olie verschoond moet worden.

Arthur 14-04-2016 Product kwartaal in bezit

de ultieme friteuse voor de veeleisende hobby kok

Olie is makkelijk te wisselen, hierdoor wordt het super eenvoudig om aparte olieen voor vis, snacks en oliebollen te gebruiken. Pan is zeer eenvoudig te reinigen, door het kraantje en filter blijft de olie mooi schoon. Ook heeft deze friteuse een breed (en daardoor minder diep) oppervlak. Dit heeft voordelen bij grotere hoeveelheden omdat alles dan beter spreid. Komt snel op temperatuur en met de handige timer en goed sluitend deksel is de voor mij de beste friteuse in jaren.

Henk 01-04-2016 Product jaar of meer in bezit

Leuk, maar met beperkingen

6,2
Helaas moesten wij de eerste aankoop omruilen omdat de olie uit het systeem was gelopen, een vieze boel. Daarna hebben we drie jaar plezier van de friteuse gehad. Altijd een schone frituur omdat je na gebruik het goed schoon kunt maken. Helaas brandde binnen drie jaar het verwarmingssysteem kapot. Te kort voor een frituur van rond € 160

H 02-01-2016 Product paar dagen in bezit

6,7
Mooie grote pan, bakt prima, alleen de olieopvangbak had over capaciteit moeten hebben en lekt olie als je teveel beweegt of bij het terug gieten en dan is alles vet.

Mening 26-12-2015 Product paar weken in bezit

Een hele fijne pan . Het frituur mandje is lekker groot . Hij is goed schoon te maken en heerlijk dat je elke keer schoon frituur vet hebt . En bijna alles kan in de vaatwasser . Het enige nadeel is , ik ben klein en moet op mijn tenen staan om de timer in te stellen . Het is tot nu toe een super aanschaf .

AGR37 21-12-2015 Product paar weken in bezit

Hele fijne friteuse het vet blijft schoon,geen kruimels meer als je een volgende keer bakt, fijne grote mand om te frituren,enigste nadeel vind ik dat de olie bak als deze los is toch iets lekt, en dat ik niet zo snel een snackje tussendoor bak want dat vind ik dan te veel werk om alles weer er in te doen en op nieuw schoon te maken,verder is de friteuse heel goed schoon te maken bijna alles past in de vaatwasser,voor mij wel een aanrader om deze te gebruiken ik vind het een fijne friteuse,lekker groot.
AGR37

margreet 11-12-2015 Product jaar of meer in bezit

Dit is een hele fijne frituurpan,
Groot mandje , dus kan veel tegelijk bakken , allen wel in de gaten houden dat er genoeg frituurvet in zit bij grote producten.
Ideaal dat je vet gemakkelijk kan filteren , zodat de stukjes onderin er weer uit zijn en vet er weer fris uitziet .
Pan heel gemakkelijk schoon te maken , bijna alles kan in de vaatwasser.
Heb deze pan al jaren in het bezit en nu vervangen omdat de deksel door een ongelukje niet goed meer paste, heb weer voor de zelfde pan gekozen omdat hij zo goed bevalt .

linden1973 15-10-2015 Product maand in bezit

Ik heb deze frituurpan nu een aantal keren gebruikt. Er kan best veel inhoud in het mandje omdat hij breed is.
Wat misschien een nadeel kan zijn dat dikke kroketten eventueel niet volledig in de frituurolie kan liggen.

De frituurpan is groot, omdat je een opvangbak er onder heb. Maar door het systeem, de olie te filteren naar een opvangbak, zijn alle onderdelen ontzettend makkelijk schoon te maken. Alle onderdelen mogen de vaatwasser in. (m.u.v. de verwarmingselement) en als je weer wil gaan frituren dan is de olie uit de opvangbak mooi schoon en kan je zo in een schone frituurpan weer bakken. Super uitvinding.

Er zit ook een tijdklokje op wat handig kan zijn.

Frederika35 24-09-2015 Product paar weken in bezit

Zeer eenvoudig de olie te filteren, bijna alles kan in de vaatwasser, maar die zit ook meteen vol.
Snel op temperatuur. Druipt olie van het frituurmandje bij het eruit halen.
Mis een controlelampje dat de frituur nog aanstaat.
Bakt prima.

ronmiek 26-08-2015 Product maand in bezit

De frituurpan is zeker voor een gezin met meer dan twee personen een aanrader.De inhoud van de mand is groot genoeg. Tevens is het vet snel op temperatuur. Voor al de gelegenheid om na gebruik het frituurvet in de opvangbak te laten vloeien waardoor je bijvoorbeeld het paneermeel van krokketen er uit kan zeven. Verlengd zeker de levensduur van het frituurvet. Zorg er wel voor dat je met het vullen van de bak niet boven het teken maximaal komt. Dit voorkomt het overlopen van de opvangbak.

prutser64 21-08-2015 Product kwartaal in bezit

Mijn vorige friteergeval leegde ik elke keer zelf, dit model speelde aardig in op dat "gedoe". Om gelijk maar met de deur in huis te vallen: Dat gaat echt heel veel makkelijker dan zelf schenken met een kraantje. Dus dat heeft echt een dikke plus. Toch ook na hem nu een paar maanden gebruikt te hebben wat minder handige dingen ontdekt.
- De frituurbak is breed en minder diep dan gebruikelijk. Voor patat niet erg, maar een dikke kroket kan hier net boven het vet uitsteken, dat is niet handig.
- Denk er aan dat heet vet meer volume inneemt dan koud vet. Oftewel, als je ook maar IETS te veel vet in de frituur doet, loopt de opvangbak over. Ook dat is niet handig.
- Als je het vet later terug laat lopen in de frituur, komen er druppels vet uit de opening die voor het vullen wordt gebruikt, dat is niet "vetdicht"
- Wel handig: Al het metaal kan in de vaatwasser en de opvangbak kan open om schoon te maken. En het vet blijft schoner dat toen ik het met de hand deed
- Verbetering die ik erg op prijs zou stellen: een iets diepere opvangbak en een iets diepere frituurmand.

Duurzaamheid kan ik nog weinig over zeggen, hij is er in een paar maanden in ieder geval niet lelijker op geworden.

softijs68 19-06-2015 Product paar dagen in bezit

tweede tefal fr8040. model is wat degelijker. mooier vormgegeven doordat de opvangbak meer uitstraling heeft gekregen. De opvangbak ik ook degelijker. Kan er minder makkelijk uit. Vorig model kon de bak eruit zonder ontgrendeling. Snel warm en goede grote pan. Eenvoudig schoon te maken. Ook het deksel is aangepast en beter te reinigen.

Samira89 18-06-2015 Product paar weken in bezit

6,2
Hij werkt prima voor het doel waar wij deze frituurpan voor gebruiken. Wij zijn geen grote en frequente gebruikers.

merkiemark 09-06-2015 Product maand in bezit

Heb deze friteuse nu een maand in bezit.
qua frituren valt er weinig te zeggen, hij doet wat hij moet doen.

Grote voordeel is het filtersysteem.

na het frituren, de olie (vet gaat niet werken) af laten koelen en vervolgens de hendel overhalen. de olie wordt nu gefilterd en opgevangen in een goed afgesloten opvangbak. hiermee kan je de pan ook weer makkelijk opbergen (olie goed afgesloten en pan schoon)

als alle olie is gefilterd, kunnen alle onderdelen (behalve het verwarmingselement uiteraard) in de vaatwassen.

tot nu toe blijft de pan perfect schoon.

als de weer wilt frituren de opvangbak weer leegmaken en je kan weer frituren in schoon frituurolie!

A223 21-05-2015 Product paar weken in bezit

Hele fijne frietpan, je kan na iedere beurt makkelijk het vet filteren. alles kan in de vaatwasser en de pan blijft zo helemaal schoon. Frituurt heel goed, is snel warm. Heel makkelijk in gebruik.

mmhihi 01-04-2015 Product kwartaal in bezit

eindelijk een friteuse die het prima doet..heel handig schoonmaken..ook het RVS blijft mooi..aan te raden dit apparaat!

pcorreia 09-02-2015 Product paar weken in bezit

Mooi, goedwerkende friteuse. Apparaat is erg snel warm en bakt de producten mooi. Patat wordt knapperig en bruin en de kroketten ed worden lekker knapperig.
Het enige wat ik in het begin niet voor elkaar kreeg, was de filtering. Het blijkt dat het niet snel wegloopt in de opvangbak. Het duurt geruime tijd (niet precies gemeten maar id enk meer dan een uur) voordat de friteuse leeg is. Daarna is deze makkelijk uit elkaar te halen en schoon te maken. Of in de vaatwasser of met de hand. Na een aantal keren gebruikt te hebben toch zeer tevreden. Met regelmatig schoonmaken blijft alles netjes blinken.