Tefal FR3021 - Reviews

Aantal pannen
Regelbare thermostaat

Pieter 15-05-2016 Product half jaar in bezit

Ziet er mooi uit maar meer niet

5,8
De deksel van de pan sprong geregeld open zodra de pan heet werd. Tegengebracht naar de mediamarkt en daar laten repareren. Had niet het idee dat er iets was gerepareerd want het defect bleef. Pan frituurde ook veel minder dan was aangegeven wanneer er ingevroren patat werd gebruik. Na een half jaar met een open deksel frituren heb ik de pan weggegooid. Miskoop

5unm3n 06-08-2014 Product maand in bezit

Na lang zoeken naar een goede pan, zijn we op deze pan uitgekomen. We wilden een pan met een vaste deksel,zodat je niet staat te tobben met een losse deksel en deze pan heeft een anti-geur filter.

Bij het openmaken van de verpakking zat er aan de onderkant van het mandje een klein plastic kapje. Geen idee waar deze voor is, maar hij moet er zeker af voordat je gaat frituren. Bij de eerste keer openmaken van de deksel viel er bij mij een ijzeren (kogellager) balletje uit, waar deze hoort, geen idee. Naar tefal (moulinex) een mail gestuurd via de site, maar tot op heden geen reactie.

Bij inzetten van het mandje ging het mandje heel stroef naar beneden. Dit verdwijnt gelukkig zodra er vet in de pan zit.In de gebruiksaanwijzing staat vermeld dat het frituurvet tot aan de streep moet worden gevuld en dat het vet tussen de 2 en 2.2 liter moet zijn. Dat streepje staat er niet op. Wat er wel op staat zijn 2 uitsparingen op ongeveer 10 cm van elkaar die iets in hoogte verschillen. Het verschil tussen deze 2 is de maat voor het vet. Het is heel moeilijk te zien, vooral omdat je de ijzeren binnenpan niet kan neerzetten op de grond door alle aansluitingen aan de onderkant. Het beste is het vet af te meten in een maatbeker en dan toe te voegen.

Het frituren zelf gaat heel makkelijk en werkt zoals bij elke andere pan. Handig is dat de timer op de voorkant zit, zodat je niet over de hete pan hoeft te reiken. We hebben de pan nu een paar keer getest en het anti-geur filter werkt echt. Deze pan bevat ook een speciaal filter hiervoor. De pan staat bij ons binnen en verliest het van de geurkaars op zo'n 6 meter afstand.

Na wat opstartproblemen en een maand verder, ben ik nog steeds blij met de pan en vind het een goede aankoop. Hij is wat duurder dan de gemiddelde pan, maar het anti-geur filter en de makkelijke deksel maakt dat voor ons goed.

Nielson 28-06-2014 Product paar dagen in bezit

Eindelijk een frietpan naar mijn wensen. Na lang hebben lopen tobben met die irritante frietpannen met dubbele friteuses en deksels en verwarmingselementen in het vet, nu deze Tefal gekocht.

Door het kijkvenster zien hoe het gaat met het bakken van friet of snacks. De deksel, mandje en filters gaan direct na gebruik in de vaatwasser, zo blijft alles keurig schoon. Geen vieze plakzooi meer, bah, wat was ik daar klaar mee. Helaas kan de bak waar het vet ingaat niet in de vaatwasser door de contactpunten voor het verwarmingselement. De bak kan er wel uit, zodat je oud vet makkelijk kan afgieten.

Mandinhoud is groot genoeg om in een keer voldoende te bakken voor 3 a 4 personen.
We frituren zelfs binnen in huis in plaats van in de schuur, de geur van vet is minimaal.