Princess 182626 Familie Castel - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 51 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Princess 182626 Familie Castel op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,3

s..... 03-07-2017

Princess 182626 Family Castel goed voor friet

Heeft altijd goed gewerkt, kan ook een tijdje aanblijven een uurtje ofzo.
Vaak friet gemaakt ,werkt nog goed.
schoonmaken is veel werk

Pluspunten

• hij werkt

Minpunten

• schoonmaken
  • frituurvet kopen

jojo 10-01-2015

Deze friteuse beviel ons in het begin erg goed. De overkookbeveiliging is prima. Inderdaad, de letters op het scherm verdwijnen maar OK.
Wat er niet goed aan was, was dat de temperatuur van de pan niet hoog genoeg leek te zijn. We verloren telkens veel niveau aan olie en de olie leek niet zo te borrelen als je er iets in bakte. Ook hadden we 's avonds maagzuur na het eten van de friet dus hebben we 'm weg gedaan een 4 liter frietpan van Herman den Blyker aangeschaft. Ideaal voor een gezin van 4 personen.

poppie1963 14-03-2012

Na 7 jaar regelmatig gebruik lekt het apparaat. We hebben jaaarenlang onbezorgd kunnen frituren. Wij vinden het dus een geweldig ding, en ik ga morgen meteen een nieuwe ophalen en wel exact zo eentje!

Lenapoly 19-08-2013

doen jullie olie erin, of frituur vet? zijn de warm elementen in het vet? of is er een bak boven. Dat kan ik zo niet zien op de afbeelding/ mvg.

poppie1963 23-03-2012

herstel!
De bak lekte niet, maar er was geknoeid. Niets aan de hand dus. We gaan gewoon verder met het 7 jaar oude apparaat en hij doet het nog steeds goed.

Arie Werner 08-12-2011

Deze pan was de tweede pan van Princess na ca 3 jaar gebruik beletterind te lezen. Het overkoken komt alleen door het te vochtig bakken van bv verse aardappelen of als de olie te oud is dit is niet de pan aanterekenen maar de gebruiker ook na 3 jaar begint het contact lastig te worden maar ook dit is de schuld van de gebruiker als ik meer tijd had genomen voor het schoonmaken had ook dit prbleem niet opgetreden. Ik koop zeker weer deze pan.

Jerry141 25-06-2011

Intussen deze pan al 3 jaar in gebruik. Geen problemen er mee gehad. Enige is dat de letters inderdaad verdwijnen na korte tijd. Verder geen gezeur met overkoken o.i.d. Helemaal niets.

Kortom een perfecte pan voor superweinig geld. Ik doe de hele frituurpan inclusief stekker etc in de vaatwasser en daarna is deze weer superschoon. Een paar dagen goed laten drogen en klaar is kees.

Paulus de b 28-11-2010

Prima product en de RVS gedeelten zijn goed schoon te houden in de vaatwasser. Wij hebben hem al enkele jaren en bevalt erg goed. Het enige probleem na die jaren is dat het zwarte gedeelte van de instelknop vet wordt, bij het schoonmaken kunnen de witte aanduidingen verdwijnen. Het bruisen van het vet heeft alles te maken met de hoeveelheid nattigheid die meekomt met het te bakken product en ligt niet aan deze friteuse. Absolute aanrader.

Martijn Snoek 29-08-2010

We hebben deze pan nu een maand of 3. De eerste dag dat we deze pan gebruikte was het al gelijk raak!! Ik had na een tip van een collega de pan keurig netjes ingepakt in folie aan de buiten zijde, zodat het alluminium niet vies werd. Bij eerste patat die we er gooide liep het vet er met bakken overheen. Gelukkig stond deze pan buiten dus verder geen vervolgschade aan het interieur of de keuken. Dit had echter wel als gevolg dat het plastic folie gelijk compleet verschrompeld aan de pan vast zat. Aanvankelijk dachten we dat de fout bij ons lag, omdat we de pan gevuld hadden tot het max. niveau wat aangegeven staat op de pan. Na een hoop boenen en poetsen hebben de we pan weer als nieuw gekregen.

We hebben regelmatig kunnen frituren hierna zonder enig veel problemen. We frituren niet veel, gemiddeld eens in de week.

Nu was het gister avond weer raak. Aangezien we met de verbouwing van onze keuken bezig zijn, is het op dit moment niet mogelijk om fatsoenlijk aardappelen te koken, dus zijn we hiervoor aangewezen op de frituurpan. Deze gebruiken we daardoor nu meer. Gisteravond heb ik hem daarom provisorisch op een nieuw keukenkastje met daarop een deel van het nieuwe spaanplaat aanrecht blad neer gezet.

De kipburgers frituurde perfect. Echter toen we de aardappel schijfjes in de frituur lieten zakken begon de pan net als de eerste maal ontzettend te bruissen en spoot het frituurvet eruit, over onze nieuwe keuken heen, en vooral het ergste over de niet afgewerkte rand van ons spaanplaat aanrecht blad heen!!!!

We hebben hier niets anders gedaan dan beschreven in de handleiding, de aardappels waren nota bene net vers gehaald bij de supermarkt, en dus ook niet bevroren.

Het blad is vanzelfsprekend nu aardig aan het opzetten en ik verwacht deze niet meer te kunnen gebruiken. U snapt waarschijnlijk wel dat ik nu in staat ben om deze pan zo bij Princess het kantoor in te mieteren!!

Morgenochtend vroeg hang ik bij Princess aan te telefoon. Ik lees hier dat dit probleem veel vaker voor komt, waardoor ik de fout ook niet meer bij ons zoek. Mocht de firma Princess de fout toch op ons af schuiven, dan ben ik genootzaakt om verdere juridische stappen te ondernemen.

De uitkomst hiervan zal ik op later termijn laten weten. Het advies wat ik daarom vooral geef is:

KOOP DEZE FRITEUSE NIET!!!!!!!

Hoe goedkoop hij ook is, dit ding is een gevaar voor ieder met kleine kinderen of een hond. Als dit had gebeurd waar onze pup bij stond had hij zwaar verminkt geweest door het hete vet! Dit kan ook zo maar bij u gebeuren. Rede genoeg om dit pruts product niet te kopen!

jolanda999 09-06-2010

ik heb deze friteuse weggegooid.
dan waarmde hij wel goed dan weer niet. ik kreeg het er heen en weer van.

hapje 27-04-2010

Ik heb hem nu bijna 2 jaar. Alleen jammer dat de belettering op de friteuse zo snel vervaagt. Voor de rest een prima apparaat. Lekkere frites en snacks. Makkelijk schoon te maken. Gekocht voor 24,95

vrona 29-03-2010

Na ruim 3 jaar is hij kapot gegaan, hij is zijn geld echt meer dan waard geweest.
Van begin af aan met olie gefrituurd en na elke acht keer frituren de pan schoongemaakt.
Niks op aan te merken en ik koop er morgen weer één.

Meeuse 23-03-2010

Eindelijk afscheid genomen en een 3200 Watt pan aangeschaft met 5 jaar garantie. Natuurlijk koop je daar 4 van deze voor maar de ergernis die het schoonmaken je geeft en de al veel genoemde gammele constructie van het mandje en het verwarmingselement wegen daar niet tegenop. Uiteindelijk brak het plastic van het lampje ( dat zal wel ergens in een kroket zitten) en was voor mij de maat vol; in de kliko met het ding. Maar de eerlijkheid gebiedt wel te zeggen dat we er ook niet echt zachtzinnig mee omgingen. Wij kochten altijd om het half jaar gewoon een nieuwe, dan hoef je ook niet zo vaak het vet te vervangen :) Hopelijk bevalt onze nieuwe pan beter!

monica77 27-02-2010

Ik heb deze pan nu een half jaar.Enige minpuntje zijn idd de cijfers die ik na de 2e keer gebruiken al weggepoetst had.

Voor de rest ben ik dik tevreden over deze pan. Voor 30 euro is dit echt een goeie koop.

Ik heb duurdere pannen van tefal en philips gehad en ik kan niet zeggen dat ik die nou beter vond als deze.

Voordeel van nu 30 euro uitgeven. Je koopt sneller een nieuwe als dat je steeds 80-100 euro uit gaat geven.

Nee, ik zou hem zo weer kopen

sybbbb 21-02-2010

Waardeloos ding!!! Na 2 keer gebruikt te hebben maakten de contacten geen contact meer dus hij viel de hele tijd uit.

Als u een tip van mij wil zeg ik 1:koop geen Princess en 2:goedkoop is duurkoop.

Ik ben zo stom geweest om 4 Princess producten te kopen allemaal stuk voor stuk waar-de-loos.

yvon245 08-02-2010

Apparaat 1,5 jaar in bezit. Inderdaad na 2 a 3 keer schoonmaken alle cijfertjes weggepoetst en dus ingesteld op de gok.
Ook sinds een paar maanden dat het contact wegviel en de achterkant moest aandrukken.
Afgelopen week werd de friteuse echter oververhit. Er zat nog geen etenswaar in de pan maar hij kookte over en het vet vloog door de lucht. Ik had de deksel niet op de pan en het mandje vloog letterlijk door de keuken. Gelukkig geen persoonlijke ongevallen maar levensgevaarlijk!

SonjaBoZ 26-01-2010

Hooguit 15 x gebruikt.
Het verwarmings-element maakt geen goed contact.
Het enige om het bij elkaar te houden is met tape.

De letters wrijf je er helemaal af.
Als je het mij vraagt... deze koop ik nooit meer.

Zeer ontevreden en ook gevaarlijk.

Menasor2002 15-01-2010

---------- update de review 15-01-2010 ----------
Apparaat is zeker niet onveilig men kan er gewoon niet mee overweg punt.

Super ding super prijs 7 jaar in gebruik zegt genoeg.

---------- oude review 12-01-2010 ----------
Super ding goedkoop en goed , mensen die hier klagen kunnen gewoon niet zo best met friteuses overweg.

net ald die edward48 JIJ laat het handvat in olie van 180 graden vallen er is geen enkel kunstof dat daar tegenbestand is en een metalen handvat gaat dus niet je snap wel waarom of wellicht ook niet.

Enige minnetje is dat idd de letters verdwijnen maar je weet ondertussen heus wel waar 175 graden staat desnoods zet je het er zelf op of een krasje maken voor dit geld niks mis mee en zeker niet gevaarlijk kwestie van weten hoe je iets moet gebruiken

Jootjerenootje 14-01-2010

@Menasor:dit was niet mijn eerste friteuse dus ik weet waar ik het over heb.Het is gewoon een levensgevaarlijk ding dat uit de handel moet.

edward48 09-01-2010

Beste Koop? Onbegrijpelijk! Weggegooid geld, de eerste dag
handvat in het mandje gelaten
kunststof gesmolten, ok, had niet gemogen maar dat overkomt iedereen wel eens. Als ze een kunststof handvat maken moet dat een plastic soort zijn die tegen de hitte kan dit is levensgevaarlijk, nieuwe frites olie weg kunnen gooien.
Service gemaild : U kunt een nieuw mandje kopen voor euro 20,-, en dat voor een machine die net een paar euro meer kostte. Heb het handvat er nog af kunnen schroeven.
Omdat het deksel er niet op- mag wordt het bedienings- paneeltje snel vet, maar maak het vooral niet schoon want je veegt er alle opdruk af: levensgevaarlijk dat je niet meer weet welke temperatuur ingesteld staat. Het apparaat is goedkoop, maar gevaarlijk en slecht van kwaliteit.
Uit de handel nemen die rommel! En die consumenten
bond mag haar "testmethodes" nog wel eens goed nalopen.

kazzoe 06-11-2009

Na aanschaf gebruikt met olie. Geen slecht resultaat. Helaas was na 1x wassen de temperaturen onleesbaar bij het instellen. Apparaat daarna nog gebruikt omdat ik wist waar hij op ingesteld moest worden.
Na een paar maanden apparaat gebruikt. Olie werd zwart, apparaat stonk ontzettend en het apparaat veroorzaakte kortsluiting. Daarna heb ik het apparaat maar weggegooid.

Koop nu een van betere kwaliteit, want verse olie is duur. En is wel handig als dat apparaat daar zuinig mee omgaat!

dieseltje 29-10-2009

Pan al een aantal jaar een perfecte pan voor de prijs, geen last van overkoken, of andere rare fratsen die hier gezegd worden.
Opdruk verdween snel maar maakt me niets uit, weet hoe en waar ik hem moet zetten met bakken, perfecte pan, degelijk en ongelooflijk veel waar voor je geld, degene die er niet mee om kan gaan koop lekker een waardeloze dure pan met filters etc. en besteed uren aan het schoonmaken van zo'n pan, succes, ik koop direct een zelfde pan weer mocht hij stuk gaan.

Niels62 05-09-2009

Wel een eerg dramatisch gedoe hoor over deze friteuse. Het klopt inderdaad dat het apparaat snel afslaat. Ik kwam erachter dat aan de kant van het electrische gedeelte een knopje zit dat niet voldoende wordt ingedrukt als je het op de pan schuift. Ik heb een stripje plastic op de achterzijde geplakt en probleem geheel opgelost. Natuurlijk niet echt de bedoeling maar het euvel is dus wel snel en makkelijk zelf op te lossen en je ziet er niets van. Van het overlopen heb ik zelf geen last gehad. Natuurlijk niet teveel vet in doen. Ook bij mij is de opdruk snel verdwenen. Pech, maar wat valt er nou in te stellen? Beetje gokken maar, zo nauw luistert het allemaal niet. Maar goed, natuurlijk geen superpan, maar wel makkelijk schoon te maken en te houden en lekker goedkoop.

GerW 27-08-2009

Ik heb deze friteuse sinds een paar maanden en ik moet zeggen hij bevalt goed. Eenvoudiger als dit apparaat kan bijna niet. Het enige nadeel wat ik bedenken kan is dat het instellen van de temperatuur een beetje lastig is.
Belangrijk is volgens mij om tijdens het bakken de deksel er af te laten.

Ik heb hem gewoon gekocht omdat hij natuurlijk bijna niets kost. De vorige friteuse die we hadden was wel drie keer zo duur en was ontzettend slecht schoon te maken.

Math_G 11-05-2009

Net zoals vele andere gebruikers ook na twee keer frituren al last van de verdwijnende opdruk. Temperatuur instellen is sinds die tijd op de gok.
Nu een maandje last van het niet blijven doorverwarmen. Als je blijft drukken tegen de achterwand waar het verwarmingselement aan is bevestigd dan blijft hij wel verwarmen. Als ik de reacties lees over het plotseling er uit kunnen koken van het vet dan blijkt dit een riscante aktie te zijn.
Bedankt voor de waarschuwing, het ding gaat gelijk in de kliko. Ik begrijp niet dat Princess geen consumentenwaarschuwing uitstuurt. Philips is met zijn Senseo duidelijk voorzichtiger en durft geen risico's zoals Princess te lopen.

huisklusser 10-03-2009

Wat een waardeloos apparaat. Ik snap niet dat deze door de consumentenbond als ''beste getest'' is. Wij gebruikten hem eens in de 2 weken en na een maand of 4 begon hij al uit elkaar te vallen. Na een half jaar begonnen ook nog eens de electrische problemen (uitvallen) en toen hem ik hem weggegooid. Ik neem geeneens de moeite om bij princess te klagen, want ik heb fijn een ander merk aangeschaft. Princess = goedkope rommel!

Bumblebee 07-03-2009

Ben het totaal met de mensen eens die de friteuse de kliko ingooien. Levensgevaarlijk ding! Bij een klein beetje ijsvorming stroomt het ding al over! Spettert enorm. Dit nog nooit gehad met de oude Princess. Hele display is na twee keer bakken niet meer te lezen. Het mandje is zo gammel als maar kan. Waardeloos apparaat. Begrijp dan ook niet dat mensen het ding de hemel in prijzen. Zo zie je maar weer dat reviews van apparatuur ook niet veel zegt.