Tefal FZ7000

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 192 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Tefal FZ7000 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,1

resel 24-09-2016

goede friet maar kwaliteit pan bedroevend!!

Geschreven voor: Tefal FZ7000

M'n eerste actifry vloog naar 1.5 jaar in brand en het is dat ik erbij was anders.... Laat dus uw tefal NOOIT alleen (hoewel dit door de lange baktijd makkelijk voor kan komen).De tweede begon ook te ratelen en is uit voorzorg vervangen. De derde ging ook ratelen en uit angst voor brand is deze ook door tefal geruild. Inmiddels is de laatse FZ 7070 ook gestopt met draaien en heb ik een Philips gekocht. Deze doet t prima.Als ik heel eerlijk ben vind ik de friet uit de tafal net iets beter maar de kwaliteit is zo beangstigend slecht dat ik het niet meer durf.Uiteraard zijn de belading en de stabiele plek uit de treuren bekeken en getest. Niets hielp.
Natuurlijk kun je na vier pannen niets aanmerken op de service van Tefal echter dit kan geen toeval meer zijn dus ik hoop dat mensen waarbij de actifry ook is gestopt met draaien of ratelt hier op reageren. Al is het maar om anderen te waarschuwen!
Het is niet mijn bedoeling om Tefal "zwart" te maken ( ze hebben 4!~keer een nieuwe gestuurd)maar voor nieuwe klanten: wees gewaarschuwd!

Pluspunten

• goede friet

Minpunten

• constructie!!!
  • gevaarlijk slecht

Suzanna 28-11-2015
Geschreven voor: Tefal FZ7000

Ik ben tevreden met het resultaat, Ik heb hem nu 5 jaar en heb al een nieuwe voet moeten kopen en de deksel is al voor de tweede keer af gebroken..
Ik heb daarvoor contact gehad met Tefal en die zeggen dat dat er bij hoort.. Mijn buurvrouw heeft een Philips en die heeft nergens last van, dus de volgende wordt ook voor mij Philips

Linda68 11-03-2014
Geschreven voor: Tefal FZ7000

Heel makkelijk maar duur apparaat. De mijne is na een jaar kapot gegaan. Ik heb geen nieuwe gekocht omdat ik ze nog steeds veel te duur vind omdat de pan zo snel kapot gaar!!

PeterWijnhoven 24-01-2014
Geschreven voor: Tefal FZ7000

Veel producten mee klaar te maken zonder veel vet.
Er zijn zelfs producten waar nog vet uit komt.
Is gemakkelijk schoon te houden.

gillesa 21-12-2013
Geschreven voor: Tefal FZ7000

Ik ben al aan mijn tweede,want de eerste ging al snel stuk de hitte fan deed het niet meer.Ik heb de tweede met 6 jaar garantie gekocht bij Mikro electro.Tip koop hem niet bij blokker want als hij stuk is en opgestuurd moet worden dan kost je dat 40 euro daarom heb ik de eerste gewoon bij het afval gedumd.Het grote voordeel is dat je niets ruikt van het product en het is niet vet.

bouha 16-12-2013
Geschreven voor: Tefal FZ7000

DE KWALITEIT VAN DE GEBRUIKTE MATERIALEN EN DE ELEKTRISCHE CONSTRUCTIE IS RONDUIT ABOMINABEL.Dit is mijn vierde!!! die gisteren de geest heeft gegeven in drie-vier jaar tijd, de heteluchtfan draait niet meer.Had ik al eens eerder. Verder het materiaal van de roerarm kan niet goed tegen de hitte, wordt bros en knapt gewoon af daardoor. De bevestiging van het handvat aan de pan hetzelfde probleem.
Verder is het een geweldig apparaat, noten, risotto, kip, aardappeltjes, shoarmavlees, etc. simpel in gebruik, redelijk goed te reinigen, supervondst.

Marian Stougie 18-12-2013

Hallo Bouha, mijn vraag is, hoe lost tefal dit probleem op, en hoever wil jij gaan, hoeveel apparaten wil jij aankopen als ze zo snel kapot gaan, dat is mijn vraag, want als je iedere keer een nieuwe moet kopen dan is dat wel een dure aangelegenheid denk ik.

Ger05 11-06-2014

Bij mij gaf ie ongeveer na 3 jaar er de brui aan terwijl ik 'm maar 1 keer in de week gebruikte. Maar ook bij mij was 't de heteluchtfan die 't begaf . Geprobeerd te laten repareren maar was niet rendabel zei de monteur nadat ie de kapotte zekering had vervangen. Volgens de monteur was ie ook zo in elkaar gezet, dat ie nagenoeg niet te repareren is.

mkandel 15-12-2013
Geschreven voor: Tefal FZ7000

nog steeds veel plezier van. bakken alleen geen patat in dat
eten wij haast niet wel blokjes en schijfjes aardappelen. en deze zijn heerlijk

KiesErik60 11-12-2013
Geschreven voor: Tefal FZ7000

Heb de machine pas één keer gebruikt dus ken nog niet alle (verdere?) mogelijkheden. Vandaar (nog) slechts één ster bij de mogelijkheden en duurzaamheid.

Wel jammer dat er geen "frituur" mandje bij geleverd wordt voor b.v. bitterballen, kroketten, fricandellen, maar ik begrijp dat dat in 2014 wel zou kunnen worden aangeschaft omdat dat mandje voor dit type dán geleverd gaat worden. Onduidelijk is alleen wanneer dat precies is.

In de reviews las ik dat het wel mogelijk om er kroketten in te bakken, zonder schoep. Wat ik me afvraag of je ze dan al ontdooit moet hebben ja of nee.. idem voor fricandellen.

ahme47119394 04-12-2013
Geschreven voor: Tefal FZ7000

wat we tot nu toe hebben gedaan met actifry is perfect gelukt.
de doelstelling om een vetarm dieet gemakkelijker te maken is .
Dat was ook de reden van de aanschaf.

Letty Kooij 27-11-2013
Geschreven voor: Tefal FZ7000

Al diverse malen gebruikt. Handvat voelt inderdaad niet stevig aan als je er meer in hebt zitten. Ook blijven krieltjes soms op de rand liggen, dan moet je ze even een zetje naar beneden geven. Ben er verder heel blij mee, omdat je zo vetarm heerlijke dingen kunt maken. En in tegenstelling tot ovenfriet is het hier heerlijk knapperig aan de buitenkant zonder uitgedroogd te zijn. Wat mij betreft een aanrader.

Anoniem 23-11-2013
Geschreven voor: Tefal FZ7000

Wij hebben het kleinood nu ongeveer een half jaar en we kunnen niet anders dan concluderen dat het ding werkelijk alles bakt.

Ik begrijp werkelijk niet hoe bij sommigen het draaimechanisme defect raakt of het deksel breekt of scheurt. Wij hebben het ding nagenoeg elke dag in gebruik en wassen de plexiglazenkap ook vaak af maar als je het ding met de nodig zorg behandeld kan er volgens mij niets fout gaan.

Met geweld gaat alles kapot natuurlijk!

Linda68 21-11-2013
Geschreven voor: Tefal FZ7000

Een goed apparaat, maar erg snel kapot. Bij mij was het deksel na een half jaar gescheurd. Wel een nieuwe gekregen d.m.v de garantie. Nu 1,5 jaar later doet hij het helemaal niet meer. Ik vind het voor zo'n duur apparaat dat hij snel kapot gaat.

Pietvanschadewijk 03-10-2013
Geschreven voor: Tefal FZ7000

De actifry is prettig in gebruik en levert gezonde en lekkere producten. Wat mij van het hart moet is de matige kwaliteit van de gebruikte materialen. Het gaat om een pan van bijna 200 € en die mag toch verondersteld worden, langer mee te gaan dan anderhalf jaar. De pan is bijna dagelijks gebruikt maar er is zeer veel stuk aan gegaan. Het deksel veert niet meer, de ronddraai schoep is kapot, gescheurd door de hitte, de aandrijving van de schoep is afgebroken waardoor de schoep niet meer draait. De reserveonderdelen zijn wel te bestellen maar niet tegen lage prijzen. Wat meer rvs materiaal zou Tefal's naam in de fabricage van duurzame producten beslist geen windeieren leggen en ook wat meer waar voor het geld van de koper bieden. De klantenservice van Tefal kan wel wat verbetering gebruiken door klachten serieus te nemen en niet te negeren ( bovenstaand verhaal is aan de klantenservice gemaild maar zij verkozen niet te reageren)

4Gerda 20-11-2013

ik ben het hier helemaal mee eens,
heb ook diverse materiaal problemen met de actifry zoals gescheurd deksel enz.

Anoniem 04-10-2013

@Piet, ik weet niet bij wie je dat "dure" ding hebt gekocht maar in kieskeurig staan toch echt prijzen van ongeveer 120 Euro. Dus 200 Euro, ik vermoed dat je of verschrikkelijk getild bent of in de verkeerde categorie zit.

Rob

Stier1 24-09-2013
Geschreven voor: Tefal FZ7000

We hebben de Actifry nu 1 maand in huis en hij bevalt ons prima lekkere knapperige patat zonder olie toe te voegen en vet vrije snacks. Dit hadden we eerder moeten doen dit is echt een aanrader.

mkandel 27-08-2013
Geschreven voor: Tefal FZ7000

zou hem niet meer willen missen. is echt geweldig.
is heerlijk aardappeltjes en nog meer dingen.
I s beslist nog steeds een aanrader hoor.

Anoniem 05-08-2013
Geschreven voor: Tefal FZ7000

Na de aankoop natuurlijk gelijk iets uitgetest en de eerste kroketten smaakten heerlijk, ook zonder olie. Dus we kunnen wat aan de lijn gaan doen. Na het bakken blijft het ding mooi schoon maar schoonmaken is ook geen moeilijk karwei.

Helaas hangt het snoer er weer aan als, "O,ja dat moeten we ook nog kwijt". Dit was op mijn friteuze (ook van Tefal) beter uitgevoerd, daar kon je het snoer mooi op een speciaal daarvoor gemaakte plaats opwikkelen maar goed als dat het enige is en blijft.

Ook jammer is dat het bakken van bijvoorbeeld patat erg lang duurt (35 tot 45 minuten bij 750 gram) dat was bij de friteuze sneller klaar. 15 minuten voorwarmen op 170 graden en 7 minuten bakken en klaa4r is Kees of hoe je ook heet. jammer is ook dat je geen kip met een velletje kunt bakken, dat staat tenminste in de gebruiksaanwijzing, dus alleen kipfile.

verder zijn er maar weinig (naar mijn smaak) recepten te vinden op het net, kroketten bijvoorbeeld staat nergens. Daar vond ik iets over oliebollen maar helaas blijkt dat alleen over het opwarmen ervan te gaan. Bakken moet je evengoed in de friteuze doen, dus die kan niet bij het vuil en warmmaken in 30 minuten??? In de magnetron is dat in een paar minuten gedaan met een stuk of 10 tegelijk.

Maar als dat alle bezwaren zijn, komen we er wel uit, het is wel een leuk gezicht om het bakproces te volgen, kijkend door het deksel. Het zal mij benieuwen. Die recepten, we proberen wel wat uit als ik het niet kan vinden.

Dikhuidje 23-11-2013

Hoe bak je de kroketten dan? Ze worden bij mij helemaal tot prut gedraaid. Kan je het apparaat ook gebruiken zonder roerblad? Ik ben nog in de onderzoekfase. Groetjes Sylvia Gersen.

Anoniem 27-11-2013

Er zit helemaal geen gat, hetgeen ik zie is het draaimechanisme, die door de onderzijde van de pan heen steekt. Je legt het vlees of kroketten toch gewoon in de pan, de verwijderbare pan heeft toch een opstaande rand. Hoe dan ook, bij mij zijn er nog nooit etensresten in het "gat" gevallen.

Nanda Nettenbreijer 06-08-2013

Je kan wel kip met een velletje bakken en wel heel erg knapperig, ik leg de bouten of drumsticks gekruid erin 1 kant 20 min en de andere zijde 15 min uiteraard zonder schoep. kippenvleugeltjes laat ik gewoon met de schoep ronddraaien geen enkel probleem. ook gehakballen doe ik er in 15 min zonder schoep hafverwege omdraaien geen enkel punt en ja het duurt allemaal wat langer maar ondertussen kun wat anders doen en het is gezond. Je moet soms gewoon wat uitproberen ik zou niet meer zonder kunnen.

M.v.gr .
Nanda Nettenbreijer

Anoniem 24-11-2013

@dikhuidje, je moet het draaimechanisme er wel uit halen als je kroketten, frikadellen, kipfile, karbonade en eigenlijk alle soorten vlees.

Het draaimechanisme gebruiken wij alleen bij gebakken aardappeltjes of patat.

Rob

Dikhuidje 26-11-2013

Rob, bedankt voor je tip, maar als ik het draaimechanisme eruit haal, zit er toch een gat in het midden? Daar kan dan allemaal voedsel in gaan zitten, toch? Ik heb wel vernomen dat het snackmandje begin volgend jaar apart te koop aangeboden zal gaan worden. Groetjes Dikhuidje.

4Gerda 02-08-2013
Geschreven voor: Tefal FZ7000

Helaas moet mij van het hart dat ik niet zo heel erg tevreden ben.
De schoep is slecht schoon te houden zonder vaatwasser.
Deksel is al gescheurd en er kunnen geen snacks in.Dus is eigenlijk alleen te gebruiken voor frites en kip.

Gerda

san-68 26-07-2013
Geschreven voor: Tefal FZ7000

Ik ben enorm tevreden over de actifry. Mijn man gaf hem met moederdag. Sinds ik hem heb staat hij op het aanrecht en gebruik ik hem dagelijks. Zoals mijn voorganger al zegt je kunt heerlijk patat bakken, maar ook kipfilet laat ik erin garen, Hij is zelfs meegegaan met vakantie. Dat je bijna tot geen vet hoeft te gebruiken maakt het voor mij een wonder machine, ik kan niet meer zonder en heb zelfs de frituurpan de deur uitgedaan.

henkzorgt. 07-07-2013
Geschreven voor: Tefal FZ7000

Een fantastisch apparaat; frites zijn veel lekkerder van verse aardappelen. Heerlijk magere verse worst, frikandellen, gamba's e.d.bakken Zonder draaiende arm ideaal voor kroketten, visburgers en anders "zachte" snacks. Een apparaat dat ik niet meer wil missen.

limburgertje 01-06-2013
Geschreven voor: Tefal FZ7000

Ik geef de vormgeving , de mogelijkheden en het gebruiksgemak een 10. Ben erg tevreden over de actifry. Heb nu mijn tweede actifry. Daarom scoort hij qua duurzaamheid wat minder. Ik geloof dat ik de eerste ongeveer 5 jaar heb gebruikt. Gebruik hem 1 à 2 keer per week voornamelijk om frietjes of aardappeltjes in te bakken.

vontjebruggink 30-05-2013
Geschreven voor: Tefal FZ7000

Gewoonweg geweldige machine. Lekkere patatjes, knapperig en bruin. Makkelijk schoonmaken (gewoon in de vaatwasser).
Het enige kleine minpuntje is, dat bitterballen geplet worden. Maar ja die kunnen dan in de oven of zo. Maar verder een echte aanrader.

gerard26563 22-05-2013
Geschreven voor: Tefal FZ7000

Tja,...nu al een paar keer gebruikt en bijzonder!
Kippenpootjes ,...kipfilet, gebakken aardappeltjes.... en patat....wat een gemak en wat komt het eten er goed uit!
Vooral de kip...want dat moet toch goed zijn ....nou...dit is 'juffrouw Tok' kwaliteit. (25/30 minuten)
De patat was voorgebakken uit de vriezer,...20 minuten klaar!
Aardappeltjes rauwe stukjes met diverse kruiden...25 minuten.
Heerlijk.

sylviathalens 22-05-2013
Geschreven voor: Tefal FZ7000

Mooi en handig apparaat. Krieltjes gebakken (vers) zijn heerlijk gebakken. Beslist niet droog.
Verder een maaltijd met kip van de internetsite van tefal gehaald. Smaakte heerlijk.
Geen vieze geurtjes in huis met friet. Heerlijk!
En natuurlijk gezond. Friet uit de vriezer bakken zonder olie. Is idd gezond koken.

Gerrie Nouwen 21-05-2013
Geschreven voor: Tefal FZ7000

Ben zeer tevreden, had hem veel eerder willen hebben.
In een woord. GEWELDIG.We gebruiken hem een paar keer per week.

mkandel 08-05-2013
Geschreven voor: Tefal FZ7000

een zeer goed apparaat, bak HEERLIJK en werk perfect, is een aanradar eerste klas.
Dus kopen deze pan.