Bosch HGV423120 wit - reviews

• Gebruiksgemak 8
  • Vormgeving 7
  • Mogelijkheden 8
  • Duurzaamheid 7
Product een maand in bezit
Op zoek naar een ander fornuis kwam ik dit instapmodel van Bosch tegen. In deze prijsklasse (269 euro heb ik betaald) is er weinig concurrentie, vooral niet van 'echte' merken. Het is een keurig apparaat, netjes afgewerkt en zonder fratsen. Bij de oven kan onder- en bovenwarmte apart ingesteld worden, er is elektrische ontsteking en gas wordt automatisch afgesloten als het vuur uitgaat. De gasslang kan zowel links als rechts op het apparaat worden aangesloten. Nadelen zijn er ook: de lade heeft geen handgreep, die moet je aan beide kanten vastpakken en naar voren trekken. Er zit een wat lelijke kier boven de ovendeur. Ook is de opberglade wat ondiep. De ovenplaat en -rooster zijn ook wat ondiep, terwijl er ruimte genoeg voor een grotere is. En het is lastig om de temperatuur van de oven precies in te stellen omdat er nogal wat afstand tussen de streepjes op de knop en op het apparaat zitten. Maar alles bij elkaar ben ik heel tevreden en krijg je echt waar voor je geld.