Nikon SB-400

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 10 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Nikon SB-400 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

FransJacobs 12-11-2010
Geschreven voor: Nikon SB-400

Ik heb dit flitsertje voor 80 euro in de VS meegenomen. Al mijn foto's waarbij ik hem heb gebruikt zijn veel mooier. Goede belichting en vrijwel geen rode ogen. Richtgetal 21 betekent uiteraard niet voor erg verre opname.
leuk is portretopnames maken met de camera op zijn kant. Ga naast een wit oppervlak staan, dan lijkt de belichting uit een proffesionele studio te komen met softbox enz.
Een aanrader!
Frans

MarcoL 15-05-2010
Geschreven voor: Nikon SB-400

Wat een fijn flitsertje! Werkt perfect samen met de camera en lekker licht! Niet de goedkoopste maar het geld wel waard.

Sven Weyn 05-08-2009
Geschreven voor: Nikon SB-400

Een goede aanvulling voor onze Nikon D50. Deze flits doet zijn werk goed, gaat zuinig om met energie (schakelt zichzelf uit of zet zichzelf in een soort sluimerstand), is erg compact. Ik vind het ook fijn dat de D50 niet uit balans is als deze flits erop staat. Ik zette er 'ns een flits op van een collega en ik vond het helemaal niet aangenaam om daar een halve avond mee rond te zeulen.
Toch een minpuntje: als de flits naar boven gekanteld is, is er nergens zo'n wit kaartje dat je kan uitschuiven om het licht toch te weerkaatsen in de richting van het object dat je wil fotograferen. Ik heb het opgelost door er zelf een kaartje tussen te schuiven, maar erg professioneel ziet dat er niet uit.
Voor zijn geld een echte topper.

funfolio 07-05-2009

heb hem net binnnen,

paar puntjes

nikon creative lightning sys werkt er dus alleen op via special cabel... volgens mij werk dan elke flitser...

standaard instelling lijkt de flitser consequent 1,5 tot 2 stappen onderbelicht te flitsen... oplossing op plus 2 zetten en hij doet het perfect ook via de bounce.

hebben meer mensen met een D300 of andere nikon daar ook last van.

Gerrit J 02-12-2008
Geschreven voor: Nikon SB-400

Prima flitser zonder toeters en bellen met goed resultaat. Niet te duur! Is zeer klein, maar 2 batterijen nodig, weegt bijna niks en geen ingewikkelde instellingen nodig. Gewoon op de camera schuiven, aanzetten en klaar. Levering in fijn tasje van Nikon. Past bij mij gewoon erbij in het huidige fototasje van de Nikon D50.

Rudi33 05-03-2008
Geschreven voor: Nikon SB-400

Sinds kort deze flitser in bezit. Gebruik flitser in combinatie met D70S en dit werkt perfect. Flitser is zeer compact; je steekt hem zo bij je. De foto's zijn erg fraai bij het gebruik van deze flitser.

HeVeN 28-07-2007
Geschreven voor: Nikon SB-400

Ik gebruik deze kleine krachtpatser in combinatie met de D40. De flitser is duidelijk gemaakt voor deze camera. De samenwerking is 100%.
De foto's zijn veel mooier uitgelicht dan met de ingebouwde flitser. Ik ben zeer tevreden over deze flitser, samen met de D40.

thekoop 16-06-2007
Geschreven voor: Nikon SB-400

Heb de flitser in combinatie met de Nikon D40 . Werking is zeer eenvoudig , laat de flitser DDL aangestuurd door de camera zijn werk doen. Ben goed te spreken over de resultaten. Foto`s zien er minder hard belicht uit dan met de flitser van de camera. Helemaal als je de flitskop omhoog kantelt. Licht opbrengst ook een stuk meer dan de interne flitser van de camera. Oplaadtijd tussen de flitsen is vrij vlot, niet langzamer dan de interne flitser. Ik gebruik er oplaadbare batterijen in,2600 mili ampere, en die houden het redelijk lang vol, heb nog geen setje leeggeflitst tenminste.
Misschien voor de (semi) prof een te eenvoudige flitser, voor mij is ie prima. Ook een stuk goedkoper trouwens dan een prof-flitser, in vergelijk met de SB 600 kost ie de helft en met de SB 800 een derde.

ps. Geen cijfer voor degelijkheid kan ik geven, daar heb ik hem te kort voor. Het lijkt wel goed zo op het oog en eerste gebruik.

klaas81 07-06-2007
Geschreven voor: Nikon SB-400

Gekocht in combinatie met de D40X. Een klein formaat krachtpatser, geeft de juiste hoeveelheid licht en is zeer vriendelijk in gebruik. De prijzen verschillen enorm, shoppen (ook op internet) loont de moeite, koop in ieder geval een exemplaar met Nederlandse garantie. Wordt geleverd zonder batterijen maar met een mooi sluitend hoesje.

ignace_d80 26-05-2007
Geschreven voor: Nikon SB-400

De SB-400 heb ik vandaag aangeschaft om te gebruiken met de D80. De flitser is lekker klein, voelt Nikon-degelijk en eenvoudig aan en doet wat ie moet doen.
Ik kan 'm echter alleen maar naar boven draaien en niet opzij. Volgens sommigen een minpunt, maar ik kan er goed mee leven.
De foto's die ik er tot nu toe mee heb geschoten zien er goed uit. Vele malen beter dan met de standaardflits.
Bovendien laadt ie hartstikke snel op. Zeer prettig!
Bovendien is de flitser CLS compatibel. Geen idee wat dat betekent, want m'n D80 handleiding is helaas zoek.
Al met al weer een goede aankoop.