MovaNext MovaNext M2

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 14 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de MovaNext MovaNext M2 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

gerrittas 23-09-2013
Geschreven voor: MovaNext MovaNext M2

4 jaar geleden de fietsendrager gekocht. De drager bleef na 4 jaar niet meer geheel horizontaal staan en ging ook wat achterover hangen. Via internet de fabriek/leverancier Multinational Sales gemaild over mijn probleem. De fabriek stelde voor om de drager naar de leverancier te brengen waar zij hem kwamen ophalen. Zij hebben de drager geheel kosteloos gereviseerd en een nieuwe middenbrug er op gemonteerd.
Ik ben hier heel erg tevreden over en kan dan ook de drager van harte aanbevelen. Zie ook de You tube filmpjes over de drager.

Hansen Annelies 29-09-2013

Ik heb een vraag ,misschien is uw vraag allang beantwoord maar ik heb sinds kort een movanext drager en al hij op de trekhaak staat zit er horizontaal beweging in ,is dat normaal en heeft u dat ook

wimhil60 25-08-2013
Geschreven voor: MovaNext MovaNext M2

Geweldige fietsendrager. Al meer dan een jaar in bezit en ik vind het nog steeds de beste fietsendrager die ik ben tegengekomen. Zeer goede constructie, klein van formaat (makkelijk in de kofferbak) en met de elektrische aansluiting kan je alle kanten op. Ik heb deze drager voor mijn 2 E-bikes en heb er absoluut geen problemen van ondervonden. Begrijp dan ook niets van de review van "Castlefields".

castlefields 30-07-2013
Geschreven voor: MovaNext MovaNext M2

Prima constructie, maar de verticale steun is niet erg robuust. Krap aan voldoende voor 2 e-bikes.
Grootste probleem is dat de hete uitlaatgassen het kunstof kunnen laten smelten. Dit is mij overkomen op een lange rit door Noorwegen. Kanttekening: mijn auto is een Subaru Forester op LPG, maar dit neemt niet weg dat het materiaal niet bestand is tegen plaatsing in de buurt van een uitlaat. (wat voor een fietsendrager toch wel de bedoeling is ;-)

barnh026 23-06-2013
Geschreven voor: MovaNext MovaNext M2

Movanext M3 gekocht, bevalt uitstekend.
Het is een geweldige drager.
Robuust en makkelijk te behandelen. kortom niets dan lof.

Pieter Fieman 01-07-2012
Geschreven voor: MovaNext MovaNext M2

Pas gekocht de fantastische MovaNext M2 fietsdrager.
Bij het de eerste keer plaatsen van de drager ging echter de verlichtingskabel stuk, omdat die knel kwam te zitten op de kogel van de trekhaak. Dat zal me geen tweede keer gebeuren. Bij kontakt met de leverancier uit Schagen kreeg ik tot mijn verassing een complete kabel met stekker tegen vergoeding van alleen de verzendkosten toegestuurd. Het verwisselen van de kabels was een fluitje van een cent. Probeem opgelost. Hulde aan de leverancier van deze degelijke drager, die ook nog eens zeer snel te bevestigen is

1963jan 03-06-2012
Geschreven voor: MovaNext MovaNext M2

De keuze voor de Mova Next 2 was snel gemaakt na een demonstratie van de rijwielhandelaar en de goede recensies op Kieskeurig. Het afstellen op de trekhaakkogel was al door de fietsenman gedaan, dus daar heb ik geen ervaring mee. Het bevestigen van de drager op de trekhaak is een koud kunstje. Het is wel even wennen dat er enige speling zit als je links of rechts op de drager duwt. Dat is ook even wennen voor de gelijke afstand links en rechts achter de auto. Onder het rijden heb je er verder totaal geen hinder van. Het vastzetten van de fietsen gaat eenvoudig; een handigheidje is om de sluitriemen achter de goot vast te klikken, want anders zitten deze hinderlijk in de weg. De drager is zeer compact en past gemakkelijk in de kofferbak. Het hangslotje is makkelijk; je hoeft de drager niet te verwijderen als je een tochtje gaat fietsen. Wel ging onlangs al 1 van de draaiknoppen stuk. Deze werd door de rijwielman direct omgewisseld. Voor de rest een degelijk apparaat, waarbij de kentekenhouder wel fragiel overkomt. Al met al erg tevreden met deze aankoop.

dik van aalderen 01-06-2012

drager monteren op trekhaak 15 seconden
eerste fiets vastzetten 20 seconden
tweede fiets vastzetten 20 seconden
nog nooit zo snel op pad geweest
zelfs de fiets van m'n vrouw giant revive past moeiteloos
onderweg niet steeds hoeven kijken of de zaak nog vastzit, zelfs in snel genomen rotondes blijft alles op z'n plaats
super drager

T. Spijker 23-03-2012
Geschreven voor: MovaNext MovaNext M2

Goed doordachte fietsendrager. Degelijke kwaliteit en zeer compact. Daardoor makkelijk te tillen. Opmerkelijk is de bevestiging. Op de trekhaak zetten, rechterarm naar beneden duwen en de drager zit vast. Dan alle tijd en ruimte om de stekker aan te sluiten. Vervolgens linkerarm naar beneden duwen. Fietsen (30kg elk) erop dmv een handige wielgoot, snelsluit riemen die niet onder de wielen terecht kunnen komen, framesluiting aandraaien en gelijk beveiligd tegen diefstal. Een echte aanrader omdat het geen moeite meer kost om de drager en fietsen zelf te monteren.

Frans Swart 05-09-2011
Geschreven voor: MovaNext MovaNext M2

Fietsdrager is probleemloos en snel op de trekhaak te plaatsen. De bevestiging van de fiets is simpel en stevig. De drager is degelijk van bouw en gemakkelijk tot een klein pakket in te klappen.

iempie1980 04-08-2011
Geschreven voor: MovaNext MovaNext M2

Had de test op TV Gelderland gezien en de Novanext was als beste getest. Heb hem nu enkele weken en inderdaad het is een fantastische drager. Hele duidelijke gebruiksaanwijzing,maar die heb na de eerste keer niet meer nodig.Binnen 3 minuten rij je weg met 2 fietsen erop. Hij neemt weing ruimte in beslag.Hij is inteklappen en past makkelijk in de kofferbak van onze kleine auto.Kortom een prima aankoop!

gsm 01-08-2011
Geschreven voor: MovaNext MovaNext M2

Zeer stevige drager. Zeer eenvoudige bevestiging op de trekhaak. De eerste keer was wel eenmalig een nauwkeurige afstelling van de vier halsbouten noodzakelijk, omdat de drager anders teveel achterover hing en iets zijwaarts kon bewegen. De bevestigingsriemen kunnen bij het plaatsen van een fiets even in de weg zitten. Geen lift, maar de fiets kan eerst met het voorwiel en daarna met het achterwiel omhoog getild en geplaatst worden. De drager moet op slot, wanneer deze zonder fiets op de trekhaak vervoerd wordt. Let er op of de drager in opgevouwen toestand wel in de kofferbak past.

Elvis on Tour 28-07-2011

---------- update review 28-07-2011----------
- beoordeling ongewijzigd;
- knoppen echter ook niet te vast draaien, handvast plus een slag is voldoende.

---------- oude review 08-04-2011 ----------
Op grond van de beoordelingen was ik meer gecharmeerd van een starre drager: minder onderdelen, minder speling, gelijkmatiger belasting, stabieler. Mijn vrouw was echter zeer enthousiast over de compacte omvang in opgevouwen toestand van de MovaNext.

Wij besloten de apparaten in het echt te aanschouwen. Nu lukte dat niet voor het starre type, maar de MovaNext wist mij te overtuigen omtrent de stabiliteit. Een vernuftig ding; daar houd ik wel van. Wij konden hem bij Wisselink in Varsseveld met een omruiltoezegging - de verkoper was zeer overtuigd van de MovaNext - kopen voor een nette prijs.

Hij heeft nu duizend kilometer achter op de camper gestaan en hij is geslaagd: we houden hem.

Wel werd ik onaangenaam verrast door de frameklemmen. Normaal draai ik vast is vast aan. Nu, dat is in dit geval zwaar onvoldoende: de schroeven lopen dan door het schudden los. Niet zo mooi, maar bij stijf aandraaien gebeurt dat niet, dus het is een weet en dan gaat het wel goed. Er zou misschien wat aandacht aan moeten worden besteed in de gebruiksaanwijzing.

Kortom, een andere drager dan gedacht, maar niettemin zeer tevreden.

H. Nijkes 18-06-2011
Geschreven voor: MovaNext MovaNext M2

Dit is een fantastische fietsdrager. Met een goed be-dieningsgemak. Enige nadeel, hij een beetje zwaar. Daar staat weer tegenover dat hij een gemakkelijk draaghandvat heeft.

oscar2 25-04-2011
Geschreven voor: MovaNext MovaNext M2

Deze fietsendrager kwam onwaarschijnlijk goed uit de bus bij een consumententest op Omroep Gelderland. Daarop startte ik een zoektocht op het internet om het ding zo goedkoop mogelijk te scoren. Dat lukte bij De Rijwielwinkel.nl in Groningen(niet verwarren met die oplichterszaak uit hetzelfde Groningen die laatst in Opgelicht aan de kaak werd gesteld). Prima ding. Het afstellen kostte moeite, maar dat was het helemaal waard. Geweldig ding!! Op 1 ding na: de kentekenhouder is al kapot; die constructie is slim, maar qua duurzaamheid matig uitgevoerd. Vandaar een 8 voor degelijkheid. Ik heb er alleen maar plezier van!