THULE Xpress / / / / - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de THULE Xpress / / / / op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Piet 28-11-2016

Degelijke en eenvoudige fietsdrager

Geschreven voor: THULE Xpress / / / /

Zeer stevig bevestigde en toch lichte en eenvoudige fietsdrager. Met goede rubber bevestigingsbandjes met beveiliging tegen kwijtraken. Ook damesfietsen kunnen met wat puzzelen stevig bevestigd worden, zonodig met een extra linnen bandje van 2 euro. Je kunt het hele ding makkelijk in de kofferbak leggen terwijl je er toch 30 kg aan fietsen aan mag hangen. Veel handiger dan die grote platforms. Deze kun je altijd bij je hebben en even plaatsen om je fiets naar de reparateur te brengen, maar ook om 100 km verderop een leuk rondje te gaan rijden met twee gewone fietsen. Kortom: altijd in de auto leggen.

Pluspunten

• Degelijk
  • Licht
  • Goedkoop genoeg

Minpunten

• Officieel max 30kg draagkracht
  • Vergt bevestiging nummerbord

Oskam1 30-08-2014
Geschreven voor: THULE Xpress / / / /

Zeer handige fiets drager. Met damesfietsen gaat het wat lastiger. Maar lees net dat je daar een aparte stang voor kan kopen.
Wat zeer tegen valt zijn de bevestigingsrubbers. Die beginnen al redelijk snel te scheuren. Nu zijn ze allemaal uitgescheurd. Te snel en moet helemaal niet kunnen

RW81 15-01-2013
Geschreven voor: THULE Xpress / / / /

Thule is top, zeer degelijk en makelijk te monteren. Zou de fietsendrager dan ook aan iedereen adviseren!

Enige nadeel van dit product is dat Thule het niet standaard met lichtbord verkoopt, deze is namelijk wel verplicht op de NL/ EU wegen. Lichtbord is voor ongeveer €50,- te krijgen wat de prijs totaal dus op zo'n € 100,- brengt.

De user pro briljant is soortgelijk maar dan inclusief lichtobord voor €80,- Denk dat de kwaliteit van Thule echter beter is.
Gr R.

Odette 13-06-2012
Geschreven voor: THULE Xpress / / / /

Superhandige fietsdrager. Hij zit in een tel stevig vast op de trekhaak en een herenfiets is zo bevestigd. Voor een damesfiets is een extra stang nodig die je tussen zadelpen en stuur vastdraait (te koop bij halfords), vandaar geen 10 voor bevestiging van de (dames-)fiets. Geschikt voor 2 fietsen. Bij een fiets met bijvoorbeeld een rek voorop is maar 1 fiets op te hangen.

M.W.A. Timmerman 26-08-2010
Geschreven voor: THULE Xpress / / / /

Zeer handzame en compacte fietsdrager en toch degelijk. Supersnel en zeer eenvoudig te bevestigen op de trekhaak zonder gereedschap. De fietsen worden niet beschadigd. We hebben er alleen nog maar 1 (heren)fiets op gehad. Nog geen ervaring met twee fietsen. Zeer compact, bij ons ligt hij constant in de kofferbak. Ideaal voor korte eindjes als je even een fiets naar de fietsenmaker moet brengen of om je schoolgaande kinderen die ver moeten fietsen bij pech of slecht weer op te halen. Nummerplaat is niet zichtbaar. Daar kan men best wat op verzinnen door een nummerplaat aan de stang met touwtjes te bevestigen bijvoorbeeld. Voor ca. 50 euro aangeschaft bij Halfords tijdens aanbieding 15% korting op alle fietsdragers. Dit produkt hadden we veel eerder moeten kopen. Alleen wisten we niet van het bestaan.
Zeer tevreden over dit produkt en raden deze aan.