Thule EuroPower 916 (2014)

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Thule EuroPower 916 (2014) op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

t*********@g******** 26-08-2021

Thule Fietsendrager 916

Geschreven voor: Thule EuroPower 916 (2014)

Het is een fijne en degelijke fietsendrager. Fietsen blijven mooi stabiel op de drager staan. Min puntje is dat deze niet vouwbaar is en deze toch best wel zwaar is. Maar dat is ook dan het enigste.

Nico 18-06-2019

Fijne fietsend

Geschreven voor: Thule EuroPower 916 (2014)

Eenvoudige montage, stabiel, handige kantelfuntie. Past ook in kofferbakruimte!
Niets op aan te merken

Pluspunten

• Stabiel
  • Eenvoudige montage

Minpunten

eddie 16-11-2018

gemakkelijk te plaasen

Geschreven voor: Thule EuroPower 916 (2014)

Thule is een bekend en een goed fietsenrek en voor een zeer goede prijs. Gemakkelijk in gebruik en je kunt de fietsen er veilig laten op staan doordat je alles kunt vergrendelen.

Pluspunten

• gemakkelijk in gbruik
  • zeer goede prijs
  • fietsen staan veilig op slot

scheh02 29-08-2016

Kantelbaar

Geschreven voor: Thule EuroPower 916 (2014)

Deze drager is kwalitatief hoogstand en behoorlijk veel beter dan concurrenten
Omdat ik mijn E-bikes nu ook wel eens wilde meenemen op de auto zocht ik een speciale uitvoering. Ik had net een artikel gelezen over de (on)veiligheid van het gebruik van ongeschikte dragers die alleen maar bestemd zijn voor gewone fietsen.
Daarom een speciale drager gezocht die WEL geschikt is voor mijn zware Giant E-bikes.
(bijna)alles aan deze fietsdrager klopt en is robuust. Toen de verkoper mij de drager ging demonstreren werd ik bijna verlegen van de mogelijkheden. Thule heeft werkelijk aan alles gedacht.
Drager wordt geplaatst op de kogel van de trekhaak en dat is eigenlijk alles.
Stekker in het contact en hij is klaar voor gebruik.
Met een speciaal voetpedaal kan je de drager inclusief fietsen weg kantelen zodat de achterklep van de auto open kan om bagage of anderszins spullen in te laden of juist te pakken onderweg. Ook heeft hij een mogelijkheid tot gebruik van een zijdelingse oprij-lat zodat je niet een hele fiets hoeft op te tillen.
Alles van deze drager heeft een slot, ook de armen waar je de fietsen mee vastzet. Eenmaal op de trekhaak geplaatst gaat deze er dus niet meer af zonder slot. Zorg dus dat je de sleutels goed bewaard.
Helaas is er ook een groot nadeel waardoor deze drager niet een 10 is.
Tijdens een flinke drempel met volle lading kan de leuning (waar de fietsen tegenaan staan) uit het klapscharnier schieten als je deze niet goed vastgezet hebt. Er zit wel een soort van borg mechanisme in maar dit is makkelijk te missen als je het niet weet.
Aangezien de draaiknoppen klein zijn en van kunststof gaat het vastzetten ervan moeilijk en met een tang kunnen de knoppen kapot scheuren(waarvan akte)
Gelukkig zagen we onmiddellijk dat de fietsen behoorlijk heen en weer wiebelden en ben ik direct uitgestapt om de zaak weer vast te zetten. Dit was geen fijne ervaring en heb de leverancier hierover ook benaderd.

Pluspunten

• Kantelbaar
  • Plaatsing op trekhaak
  • Alles afsluitbaar
  • Ontwerp en afwerking

Minpunten

• "Hek" kan losschieten
  • laklaag niet stootvast
  • zwaargewicht

henkvu60 30-08-2014
Geschreven voor: Thule EuroPower 916 (2014)

goed product, fietsen zijn prima vast te zetten, makkelijk op trekhaak te monteren en een goede handleiding. Kortom ik ben zeer tevreden, en durf dit product aan te bevelen. Enige minpuntje als je het zo wil noemen is het gewicht van de drager(18,9 kg) maar is natuurlijk noodzakelijk omdat deze drager ook geschikt is voor e-bikes.

Henk

blijmet 06-07-2014
Geschreven voor: Thule EuroPower 916 (2014)

Na lang getreusel een goed product gekocht , na 2 jaar noch steeds erg tevreden !! Heel stabiel , en erg betrouwbaar !
Belangrijk is dat deze op de auto kan afsluiten.
Succes met Uw keuze.