Gazelle Esprit Urban (dames/2013) zwart / 49 cm, 55 cm, 61 cm / dames

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Gazelle Esprit Urban (dames/2013) zwart / 49 cm, 55 cm, 61 cm / dames op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Terra65 28-02-2013
Sinds een maand in bezit.
Heerlijk lichte fiets, weegt weinig, volledig aluminium. Prettig om ook in de hoge stationsrekken te plaatsen!

Rijcomfort:
Na jaren van fietsen mét versnellingen (die in de winter altijd vastvriezen, fiets staat buiten) nu dus gekozen voor een fiets zonder kabels: geen versnellingen en een terugtraprem.
Was bang dat het gebrek aan versnellingen me tegen zou vallen, maar het tegendeel is waar. Fiets rijdt dusdanig licht dat de steile bruggetjes geen enkel probleem vormen.

Instellingen (hoogte en stand) van stuur en zadel zijn simpel aan te passen waardoor de juiste zithouding makkelijk is in te stellen.

Vormgeving:
Ben zelf wel gecharmeerd van zwart maar kan me voorstellen dat velen een andere kleur zouden willen kunnen kiezen, helaas alleen leverbaar in zwart.
Het is een simpele fiets zonder toeters en bellen (wel een bel, geïntegreerd in het linker handvat), prettig lage instap en zeer onopvallend. Dit laatste is aan de ene kant een voordeel(diefstal) aan de andere kant een nadeel(vind m maar eens in een volle fietsenstalling)
Goede zijstandaard! Afgelopen maand, ook met harde wind, nog niet 1 keer omgevallen.

Raar dingetje in het design: er zit een ovale opening in het frame, linksboven. Zeer waarschijnlijk omdat dit frame ook wordt gebruikt voor andere types die wel versnellingen e.d hebben.(kabeldoorvoer?) Dit had Gazelle m.i. met een dopje o.i.d. moeten afdekken: bij harde wind gaat het frame 'fluiten' Niet vreselijk luid, maar wel een vreemd geluidje!

Duurzaamheid:
Moeilijk te bepalen na een maand.... aluminium roest niet, er kan maar weinig kapot omdat de fiets zo basic is, de kettingkast is volledig gesloten. Denk hier jarenlang plezier van te hebben met weinig onderhoud en problemen