Krups Dolce Gusto Genio titanium

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 129 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Krups Dolce Gusto Genio titanium op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

claudia 14-03-2019

waar is dit apparaat nog te krijgen?

Ik ben zeer te vreden over dit produkt,maar nu hij aan vervanging toe is is het apparaat nergens meer te koop,wat ik er zo handig aan vond je stelde het apparaat in en drukte alvast op de rode knop en je kon gewoon weg lopen en zodra het groene lampje uit genippert was begint hij automatische te lopen, helaas heb ik dit bij nog geen een ander apparaat ontdekt. Dus zou graag weten waar ik dit oude model nog kan kopen? of een andere hint?

sneeuw1 30-03-2014

Ik ben heel erg te spreken over dit apparaat en koffie, helaas heb ik wel al enkele malen gehad dat hij niet meer werkte.
Dit gebeurt als je er te weinig water in doet, het apparaat ~30minuten niet meer kan gebruiken. Hij pompt dan geen water mee door. Ik kwam erachter dat dat komt omdat er dan een luchtbel in de leiding zit (te zien als je het apparaat om draait) in het witte gedeelte.
Zodra je dit probleem hebt, koppel het waterreservoir los en keer hem even onderste boven. Er loopt dan water (en lucht) uit het apparaat waarna hij daarna weer vrolijk werkt.

Anja1111 14-01-2014

Vandaag een nieuwe dolce gusto 'gekregen' omdat mijn eerste genio 4 keer stuk was gegaan. Blijkbaar heeft BCC een afspraak met Krups dat ze pas na de 4e keer een nieuw exemplaar mogen meegeven.
Helaas, of misschien is het niet zo erg, is mijn model Genio niet meer voorradig in de winkel en komt ook niet meer. Dus kan ik 'kiezen' voor de Genio 2 MET BIJBETALING VAN 20,01 euro. Ik vind dit echt schandalige behandeling.
Nu maar hopen dat dit model het langer uithoudt!

Anja1111 13-01-2014

Mijn dolce gusto geeft heerlijke koffie....als ie niet kapot is. Ik heb nu ruim een jaar een dolce gusto genie apparaat en hij is vanmorgen voor de vierde keer kapot gegaan. Eerdere twee keren kwam er plots geen water meer uit, ondanks ontkalkbeurten en de laatste twee keer bleef hij pruttelen hoewel hij uit stond. Vanmorgen weer en nu doet hij niks meer, gaat ook niet meer aan. Als het goed is krijg ik nu echt een nieuwe, want de andere keren gingen ze hem steeds 'repareren', niet dus.

saschavani 09-07-2013

Heb de Genio nu een paar dagen in huis en het is een fantastisch apparaat. Een aantal voor- en nadelen:

Voordelen:
- Makkelijk in gebruik
- Veel smaken
- Kwaliteit erg hoog (ik ben barista geweest)
- Klein en handig
- Mooi design, ziet er erg luxe uit
- Makkelijk waterhoeveelheid instellen
- Opstarten gaat snel
- Koffie snel klaar
- Goede temperatuur

Nadelen:
- Waterreservoir snel leeg (als je alleen gebruik maakt van het apparaat valt het mee)
- Je moet veel cupjes weggooien na gebruik wat niet goed voor het milieu is
- Cupjes zijn erg duur, bij latte's en cappuccino's moet je 2 cupjes gebruiken, waardoor je met 1 pak maar 4 koffie's kan maken (5 euro per pak)
- Apparaat aan de prijzige kant (109 euro) Ik heb hem als demo model gekocht waardoor ik 54 euro kwijt was.

Meer voor dan nadelen dus, hoewel het nadeel van de prijs van de cupjes wel zwaar telt. Ik hoop daarom dat de cupjes in de toekomst goedkoper worden, ik denk dat ze hier dan zelfs meer aan verdienen.

koopman4 19-12-2013

Cups zijn nu online 8 betalen en 2 gratis doosjes dus 10 stuks voor € 40 en de verzendkosten zijn ook gratis.

Nog mooier wanneer je in Venlo bent zijn daar heel veel koffie winkels op het plein die de doosjes voor € 3,79 verkopen.
Ze hebben heel veel soorten zelfs de lekkere Dallmayr koffie en verkopen bovendien nog goedkope accessoires.

Gerard.

daneja 11-01-2013

Ik vind deze DG een mooie, prachtige keuken-bezitter en ik ben enorm blij met fijne, verse en lekker coffee. Als ex-barista, en mama van 2, ik vind het makkelijk te bedienen, supersnel en compact. Enige nadeel zo ver dat capsules zijn te duur want met zo lekker coffee kan ik niet stoppen met drinken!!! Verder zeer fijne keus.

Sophiadevries1971 09-01-2013

Het is echt een super leuk apparaat en niet meer weg te denken in ons huishouden, via trnd gekregen en hij gaat echt niet meer weg als het onderzoek over is. Al twee bestellingen geplaatst voor extra cups. Heerlijke koffie! en veel variatie

Miekske73 03-01-2013

Het is een mooi en praktisch apparaat. Niet moeilijk im met een paar knoppen de koffie te zetten. Op de cupjes staat de standaardmaat voor de hoeveelheid water, ideaal! Jammergenoeg vinden we hier de meeste smaken dan aan de slappe kant en hebben na enige tijd onze eigen maat bepaald.
Ook heerlijk, de chocomel van Nesquick!

femy 26-12-2012

Voor trnd ben ik dit apparaat aan het uittesten. Het is een prachtig apparaat die ook erg gebruiksvriendelijk is. Er zijn wel 27 verschillende smaken koffie/thee/chocomel en zelfs ice-tea te koop. Ik heb geen min punten over het apparaat alleen dat de capsules wel wat duur zijn.

mastereddy69 25-12-2012

Ik heb namens trnd deze geweldige Dolce Gusto mogen testen en moet zeggen dat het in tegenstelling tot andere "cup machines" mij deze wel heel erg bevalt. Ten eerste is het uiterlijk van de machine al erg mooi, ten tweede het gebruiks gemak is ook erg makkelijk maar natuurlijk het belangrijkste is de smaak van de koffie..... ikzelf ben een echte koffie drinker , sta ermee op en ga ermee naar bed.Ik heb nu zo'n 10 verschillende koffie varianten getest van de Dolce Gusto en ben er zeer tevreden over.En dan zeker de Cappucino , dat is mijn favoriet.
Het maken van een kopje koffie gaat heel gemakkelijk, cup in de automaat stoppen ,draaiknop instellen (op de cups staat aangegeven hoe ver je hem in moet stellen), dat is alles.Hij geeft een lekkere schuimkraag op de koffie die aanblijft tot de laatste druppel gedronken is.Hij maakt niet veel geluid wat ook erg positief is.schoonmaken is ook een fluitje van een cent.
Het enigste "nadeel"voor mensen is misschien de prijs van de cups, die zijn niet echt goedkoop maar voor mij mag een goede kop koffie best iets meer kosten.

Voor mij is deze, na vele andere machines te hebben geprobeerd,gewoon de beste machine.

jessicab 18-12-2012

Prima koffiemachine. Je kan je koffie zelf aanpassen naar smaak/sterkte. Je krijgt er heerlijke cappuccino's en laté mee!!
Nadeel is dat de cupjes erg duur zijn, daarom een is het een luxe bakje koffie oid.(je betaald snel zo'n 50 cent voor 1 cappuccino)

uitte277 28-08-2012

De koffie is lekker. Je hebt wel veel afval van de cupjes. De koffie is duur. Mijn apparaat begon na een half jaar gebruik aan de onderkant water te lekken, heb het terug gestuurd naar Bol.com. Kon niet meer gerepareerd worden heb geld terug gekregen. Heb in plaatselijke winkel gehoord dat er veel mensen terug komen met een kapotte Dolce Gusto. Twijfel of ik weer een nieuwe koop.

Rinske 26-06-2012

Heb op de Libelle Zomerweek een "latte machiato" mogen proeven: heerlijk. Dus toen de Blokker een aanbieding had deze Genio gekocht. Een stuk compacter dan de duurdere grotere broer Circolo. Wel iets vaker het water reservoir aanvullen, maar de 0,6 ltr is voldoende voor 2 kopjes en voor doorspoelen na afloop. En een ander moment wil je toch vers water.
Voordeel van de Genio t.o.v. de piccolo is de automatische dosering van de hoeveelheid water. Anders moet je handmatig een handle voor xxx tijd opzij duwen. Nu kun je precies de aanbevolen hoeveelheid water doseren (of meer/minder naar smaak).
Goede schuimlaag; beter dan heel wat restaurants waar het schuim veel sneller inzakt.
Veel keuze in koffietypes; vooral de capuchino, de latte machiato (naturel of caramel of vanille) zijn favoriet. Of de ice koffie (soort koffiemilkshakesmaak). En de Jumbo heeft gelukkig heel wat van die smaken in voorraad.
Daarnaast voor de liefhebber espresso e.d.

koffieleut04 13-05-2012

Ook ik mocht dit compacte toestel testen via The Insiders. Ik ben helemaal tevreden: snel en makkelijk een heerlijke bak koffie maken of andere koffievariaties. Ik heb een dure bonen inbouwmachine maar vind dat veel te veel werk met schoonmaken, ook als je slechts 1 bakje koffie hebt gemaakt. Ook ben je verzekerd van een vers bakje door de luchtdichte capsules.

stephanie-joy 10-05-2012

Via ww.theinsiders.eu mocht ik gratis de Dolce Gusto uitproberen. Ik wilde al langere tijd zo'n apparaat, maar het was me totaal niet duidelijk welk apparaat nou welke soorten koffie bood. Die onduidelijkheid is nu opgelost, dit toestel is precies wat ik zocht.

Ik ben gek op latte machiatto en cappucino en vind de prijzen van deze soorten koffie in een douwe egberts zaak bijv. erg duur. Omgerekend zet ik nu zo'n zelfde grote bak koffie voor ongeveer 40 cent. Veel goedkoper dan bij een koffiebar.

Pluspunten van het toestel:
-zeer simpel in gebruik
-automatische stop
-op de cups staat hoe het apparaat in te stellen (heel simpel door het aantal streepjes in te stellen)
-Het apparaat is snel, sneller dan een senseo
-De melk komt er lekker warm uit
-de koffie ruikt erg lekker
-het apparaat neemt weinig ruimte in
-veel smaak variatie in de cups
-je hebt bezoek een echt lekker koffiemomentje te bieden
-het apparaat oogt heel erg design
-de schoonmaak ervan is simpel

De nadelen zoals ik ze heb mogen ervaren:

-wanneer je, na een bak koffie gedronken te hebben, de cup verwijderd, zit hier nog een restje melk of koffie in. Deze cups moeten eerst in de gootsteen leeglopen, wat even duurt. (Zo gemaakt zodat iedereen hoeveelheid melk zelf in kan stellen, maar had handiger gekunt)
-het is aan te raden het opvangbakje voor de laatste druppels regelmatig om te spoelen, koffie trekt er snel in met een vieze drab als gevolg.(maar goed, dit heb je bij een senseo ook, dus of dit nu een echt nadeel genoemd kan worden valt te betwisten)

Ik ben volledig overtuigd van de Dolce Gusto, elk kopje kiffie is een plezier.

sascha55 06-05-2012

Ik heb hem al lange tijd in huis en hij bevalt mij heel erg goed, ik ben een koffie genieter en maak vaak een lekkere Latte macchiato of een Cappuccino, ik drink geen normale koffie gewoon een kopje koffie met melk maar altijd de andere heerlijke koffie`s die je met de Dolce Gusto kan maken.

Voordelen vind ik:

- heel gauw warm warm
- De bediending is heel eenvoudig
- Het is een compact apparaat
- Capsules zijn te koop bij de supermarkt, in veel verschillende smaken
- Erg lekkere koffie
- je kan er ook koude dranken mee maken, ik vind de ijskoffie heerlijk

Nadelen vind ik:

De capsules zijn erg prijzig.

Ik kan de Krups Dolce Gusto Genio aan iedereen aanbevelen

IndoRon 06-05-2012

Zeer handig en makkelijk apparaat.
Iedereen kan nu koffie zetten, en ook lekkere koffie.
Watereservoir mag iets groter en de koffie iets goedkoper. Verder helemaal SUPER apparaat.

MarliesvdLaan 06-05-2012

Als eerste, over de duurzaamheid kan ik nog niet veel zeggen, ik heb het apparaat nu een week of zes in huis, tot nu toe bevalt hij nog goed.

Ik mocht dit apparaat testen namens de insiders. Als eerste over de koffie; veel keuze, goede smaak, maar wel prijzig. Je hebt ook de mogelijkheid om ice tea en icecoffee te maken, dit heb ik nog niet geprobeerd. Ik mis bij de koffie wel een keurmerk, zoals de koffie van DE wel heeft.

Over het apparaat:
Gebruiksgemak is hoog, je kan het apparaat laten opwarmen terwijl je water in de watertank doet, erg handig. Je moet wel goed opletten of je de watertank goed terugzet. Als je dit niet doet wordt de druk van de cup gehaald zonder dat er koffie wordt gezet, de cup is dan niet meer te gebruiken, is mij al een aantal keer overkomen.
Wat ik erg prettig vindt is dat je de koffie goed kan aanpassen aan je eigen smaak, doordat de hoeveelheid water per kopje makkelijk in te stellen is via een scrollwieltje.

Als de prijs van de koffie geen probleem voor je is, dan is het zeker een aanrader.

carlien carlien 05-05-2012

*Mooi klein apparaat dat makkelijk te bedienen is.
*De gebruiksaanwijzing zou wel iets uitgebreider kunnen.
*Veel variaties koffie waarvan een groot aantal gewoon in de supermarkt te koop zijn.
*De watertank is klein waardoor je snel weer moet bijvullen. Het voordeel is dat het altijd vers is.
*De cupjes zijn groot en zeker als je een aantal variaties op voorraad hebt moet je dus wel bergruimte daarvoor hebben.
*De prijs per cupje en dus per kopje is duur.

kimski80 04-05-2012

Via the insiders kreeg ik de kans om een fantastisch apparaat te testen. Nieuwsgierig naar mijn ervaring, lees dan mijn blog.

Sinds een paar weken heb ik hem in huis. Hij voelt nu al heel vertrouwd, alsof hij al jaren bij mij hoort. Ik heb het over de compacte en stijlvolle eend; dé Dolce Gusto Genio. Geniaal is hij zeker! Ik had er weinig verwachtingen over: ik bedoel een apparaat dat zowel zwarte koffie, espresso als een (caramel of vanille) latte macchiatto kan maken? Dat klinkt te mooi om waar te zijn...toch? Ik moet tot de conclusie komen dat de veelzijdigheid een groot voordeel is van dit apparaat. De Dolce Gusto Genio kan maar liefst 25 verschillende variaties maken en welke vrouw wil nou niet variëren? Naast verschillende kopjes koffie, kan dit apparaat ook een chococino maken voor chocoladefans. Een Chai Tea Latte voor exoctische avonturen of een verfrissende ijsthee voor zinderende zomers. Met die laatste twee heb ik nog geen kennis mogen maken, maar de chococino is een paradijs op aarde! Toegegeven ik ben geen koffiejunk...of moet ik zeggen was? Ik dronk nooit koffie bij gebrek aan zo’n smaakvol apparaat in huis en de automatenkoffie op het werk komt overeen met slootwater. Maar inmiddels heb ik al mijn koffiemomenten. Zo drink ik in de ochtend graag een espresso en geniet ik in de middag van een latte machiatto. Voor wie ik nog niet overtuigd heb met de enorme variaties....De koffie van Genio is niet alleen lekker, koffie maken met deze stoere eend is ook leuk en eenvoudig door het intelligente watersysteem. De Genio warmt snel op, is vrijwel geluidloos en vraagt weinig onderhoud. Een lekker kopje koffie zetten was nog nooit zo simpel. Heb ik dan echt niets te klagen over mijn nieuwe aanwinst? Natuurlijk kan ik hem niet vergelijken met een espressomachine die de bonen maalt waar je bij staat, of een cappuccino bij een barista waarbij mijn theelepel stijf overeind blijft in het schuim. Alleen verwacht ik dat ook niet voor de (vanaf) prijs van € 100. Als ik dan toch mijn criterialijstje er naast moet leggen, kom ik tot de volgende minder goede eigenschappen: vrij prijzige capsules, klein waterreservoir en veel afval van de capsules. Maar als ik zijn minpunten vergelijk met zijn voordelen, komt hij glansrijk uit de test. Kortom: de Dolce Gusto Genio is geniaal, koffievariatie op z’n lekkerst!

LST 04-05-2012

Ik was al een tijd uitgekeken op mijn Senseo. Ik vond de koffie te slap en te weinig variatie. Lange tijd overwogen een volautomatisch espresso apparaat aan te schaffen, maar de prijs daarvan hield me tegen. Een nespresso was geen optie, omdat je daar eigenlijk alleen espresso mee kunt maken. Uiteindelijk voor de Dolce Gusto gekozen en ben tot nu zeer tevreden over dit apparaat. Het water is razendsnel warm. Het apparaat heeft een automatische stop en de juiste instelling staat op de cups. Je maakt er erg lekkere koffie mee. Veel variaties te krijgen. De smaak is echt een wereld van verschil als je die vergelijkt met Senseo. Aanrader.

Pluspunten:
- Zeer snel warm
- Zeer eenvoudig te bedienen
- Compact apparaat
- Capsules zijn te koop bij de supermarkt
- Erg lekkere koffie
- Veel variaties te maken (van Cappucino tot chocolademelk)
- Kan ook koude drankjes maken
- Lekbakje in hoogte verstelbaar

Minpuntjes:
- Bakje voor het water is klein.
- De koffie is niet goedkoop, maar dat weet je vantevoren

MR78 03-05-2012

De Dolce Gusto is een compact apparaat met een mooie vormgeving, neemt niet teveel plek in beslag in de keuken. Ook makkelijk schoon te houden, geen lastige hoekjes of randjes. Het apparaat is ontzettend snel opgewarmd, waardoor je snel daadwerkelijk koffie kunt zetten. Het apparaat is erg gebruiksvriendelijk, je plaatst te cup in de houder, klikt het dicht en drukt op de knop, klaar! Met de draaischijf op de bovenkant kun je bij elke koffiesoort instellen op welke sterkte (aantal lichtgevende streepjes) je hem wilt hebben, het aantal streepjes staat op de cup zelf aangegeven, zo is het heel simpel om alles perfect op smaak te zetten. Mocht je het voor je persoonlijke smaak juist liever iets slapper/sterker hebben, dan kun je dit dus gemakkelijk zelf aanpassen met de draaischijf. De smaak van de verschillende koffiesoorten is echt heerlijk! Totaal niet te vergelijken met de Senseo die wij eerst hadden. Ook de temperatuur van de koffie is prima. Er zijn veel verschillende smaken te krijgen, veel via de site van Dolce Gusto, maar ook steeds meer aparte smaakjes komen in de winkel, voral Jumbo heeft een steeds groter assortiment Dolce Gusto. Je kunt met het apparaat namelijk ook verschillende chocoladedranken zetten, deze vielen erg in de smaak bij de kinderen. Ook is er thee en je kunt ook koude dranken zoals bijvoorbeeld Ice Tea maken, hiervoor is de blauwe knop en voor de warme dranken de rode. Voor sommige variaties heb je twee cups nodig, op de doos staat duidelijk aangegeven welke cup eerst moet, op de cups helaas niet, dus het zou makkelijk zijn als dit in het vervolg ook op de cups vermeld wordt, dat is nu erg verwarrend. De variatie waarvor twee cups nodig zijn, zijn ook automatisch dan aan de dure kant. In elke doos, ongeacht de smaak, zitten zestien cups en een doos kost +/- 4,90. Dat maakt dat het voor mij persoonlijk meer een apparaat voor "erbij" is, voor de persoonlijke verwennerij of een kleiner gezelschap. Voor de verjaardagsvisite kies ik dan toch echt voor mijn andere koffiezetapparaat, bovendien zou je dan continue het waterreservoir aan het vullen zijn, want deze is aan de kleine kant, echt gericht op twee personen. Lastig is wel dat er geen indicator/beveiliging is als het water op is, je kunt nu op de knop drukken en een "droog" bakje tappen.
Al met al waren wij na 1 dag al compleet verknocht aan onze Dolce Gusto, wij kunnen hem niet meer missen, de Senseo smaakt zelfs voor geen meter meer. Let wel: als je eenmaal aan een Dolce Gusto begint, dan loop je tegen het probleem aan dat je de koffie bij anderen echt niet meer te drinken vindt, is onze ervaring...

Mr_BB 03-05-2012

Ik was al een tijdje ontevreden over mijn Senseo toestel. Ik vond de koffie te slap. Ik heb overwogen een Nespresso-toestel aan te schaffen, maar daar vind je vooral espresso en lungo's en ik drink graag koffie met melk.
Daarom sprak de Dolce Gusto mij zo aan.
Ik heb de machine nu enkele weken en ik moet zeggen dat die mijn verwachtingen overtreft.
Positief vind ik de kwaliteit en smaak van de koffie, de variatie aan koffie die je ermee kan maken (capucino, lungo, espresso, chococino,...), de romige melksmaak, gemakkelijk om zelf je koffie-sterkte te bepalen en je hebt steeds warme koffie.
De koffie op zich is prijzig, maar ik ben bereid die prijs te betalen voor zulke goede koffie.
Wat mij betreft een dikke 10/10 en een echte aanrader voor koffiefans.

rosaatje 01-05-2012

Ik mocht via Insiders de afgelopen maand dit apparaat en de koffie proberen en uit testen.

Het apparaat werkt erg efficient, is snel warm, zonder lawaai warmt hij op en neemt niet veel plaats iin door zijn mooie uiterlijk. Over het apparaat ben ik dus zeer tevreden, lekkere echt goede warme koffie en chocomelk geprobeerd, een aanrader.

De bijbehorende koffie is voor ons idee voor elke dag gebruikt iets te duur, maar als koffie speciaal is hij heerlijk, veel keus en alle smaken erg goed. Veel kwaliteit verschil met andere apparaten en bijbehordende koffie pads. Leuk dat je er ook thee en warme chocomelk, en zelfs ijsthee en ijskoffie mee kunt maken, voor de hele familie dus een uitgebreid assortiment!

Onze conclusie is, zeer degelijk en handig apparaat, snel warm, geen herrie en makkelijk in onderhoud. Met lekkere kwalitatieve koffie die enkel iets duurder is dan normale pads die je wel in elke prijsklasse kunt kopen.

Ytreg 01-05-2012

De Krups Dolce Gusto Genio is een mooi apparaat een blikvanger in elke keuken. De koffie is erg lekker. Je kunt nu snel een kopje koffie zetten, hij warmt snel op en maakt weinig herrie. Er zijn veel varriaties in koffie thee en chocomel, ik heb de meeste al geprobeerd erg lekker. De cappuccino bv heeft een mooi schuimig laagje, zoals cappuccino behoort te zijn.