Krups Nespresso Pixie XN3005 Electric Titanium titanium

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 98 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Krups Nespresso Pixie XN3005 Electric Titanium titanium op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

n*******@g******** 18-03-2023

Waardeloos, geeft continue storing en ook smeul lucht. 12 maanden oud, retour

Minpunten

• Veel lawaai
  • Smeul lucht
  • Storing na ontkalken
  • Vorige ging 6 jaar mee
  • 1 jaar oud

mieke 20-10-2021

Ik kocht dit apparaat daar mijn oud (dezelfde) kapot was gegaan.
He model en de kwaliteit was ik erg tevreden over, helaas het nieuwe apparaat deed niet aan mijn verwachting, in de oude kon ik de lidl cups gebruiken en in dit apparaat kunnen helaas alleen maar nepresso cups, die vind ik in principe te duur, ik zal dus nooit meer dit apparaat kopen.
Ik heb het idee, dat ze bewust dit apparaat zo fabriceren dat alleen de dure cups er in kunnen, ik raad dit apparaat niet aan.

Pluspunten

• ziet er mooi uit

Minpunten

• past alleen nepressocups in

Heleen 09-01-2020

De koffie is warm, maar het apparaat maakt erg veel herrie. Helaas zat na 1,5 jaar de helft van de koffie in het lekbakje. Ook na ontkalken werd het niet beter en moest ik het apparaat vervangen.

Pluspunten

• Snel een lekker kopje warme koffie.

Minpunten

• Het apparaat maakt veel lawaai.
  • Na 1,5 jaar is het apparaat defect.

Heleen 27-01-2018

Goede keuze

Omdat onze folies gusto kapot gegaan is, toch maar de switch gemaakt naar Nespresso. Mooi klein apparaatje en heerlijke koffie!

• Heerlijke koffie

Dennis 29-05-2017

Geweldige machine

Overgestapt van een ouderwetse koffiefilter apparaat naar deze nespresso.

Het is een gebruiksvriendelijk apparaat welke snel warm is en makkelijk in de bediening. Er zit als bijlage in de doos een uitgebreid boekje over alle soorten koffie en hoe deze te bereiden is. De machine kent 2 knoppen, de expresso knop ( 40ml ) en de lungo knop ( 110ml )

Koffie is overheerlijk en prima op tempratuur!

Pluspunten

• Snel warm
  • Heerlijke koffie
  • Gebruiksgemak

tacokieskeurig 29-07-2015

Na een jaar zo lek als een vergiet en niet te repareren. Is altijd een enorme herrie als je een kop koffie zet.

jaap kees 22-07-2015

Dag 3 pixie....ik hem hem verkocht omdat ik toch door ga met de Philips Senseo Quadrante die ik al in mijn bezit had.
DE Nespresso enkele dagen kunnen gebruiken en plus punten zijn mooi uiterlijk en koffie smaakt wel goed maar ook weer niet zo goed als de Philips quadrante dus scheelt geld.
Verder afweging gemaakt kwa prijs en 6 euro per maand of 35 per maand aan koffie vind ik het smaak verschil niet waard.
Ook ergelijk was het lawaai en als je vergeet het bakje te legen loopt ie al over na 3 keer koffie zetten en loopt je aanrecht over.
Verder denk ik dat dit apparaat max 2 jaar mee gaat ivm de bewegende delen en pennetjes die slijten in het apparaat. Voor expresso drinkers en liefhebbers blijft het een super apparaat als je het kan betalen natuurlijk.
En ben blij dat ik er van af ben want het begon meer op een aquarium hobby te lijken.Voortaan gewoon pad erin van 5 cent heet water erop en klaar!

jaap kees 19-07-2015

Dag 2 met onze pixie en per ongeluk espresso cubs gekocht van DE. Als hollander hou ik niet zo van die haagse bakkies maar toch geprobeerd en het is mij te sterk maar goed er zijn liefhebbers genoeg van expresso. Toch later weer cup geprobeerd maar dan op ongeveer 130 ml en mag zeggen dat smaakte goed.Snap alleen niet dat ze een lungo een lungo noemen want 110 ml is echt weinig.
Het apparaat is 2e hands dus met tandenborstel de perforator schoon gemaakt en met doekje bij de achterste pennetjes goed schoongemaakt.Begin langzaam toe te geven dat smaak van koffie goed is dus dit wordt slecht voor mijn portemonnee zie ik al. haha

jaap kees 18-07-2015

Sinds kort in mijn bezit en het is even aftasten welke smaak nu de beste is in mijn geval .Ik ben er nog niet helemaal uit want mijn philips senseo Quadrante had ook goede smaak (Paco koffie pads)maar dat was ook even zoeken welke pad het beste is. Apparaat ziet er cool uit met al dat licht erin. Laat hem soms zelfs even langer aan staan zo mooi is het haha.
Hij is mooi klein en ideaal voor kleine keukens.
Groot nadeel is het lawaai dat is echt keihard te noemen en zelfs storend in de ochtend of avond uren voor buren of slapende kinderen dus heb me senseo quadrante ernaast gezet .
Reden ernaast zetten isde prijs voor de koffie en lawaai voor in de vroege ochtenden. Ik gebruik de nepresso dan voor in de avond en de andere voor overdag. De pads kosten 5 cent per stuk en die koffie is ook goed en zie nog niet echt een heel groot verschil tussen de cups die ik nu heb.
Deze dagen maar inspecteren en uitvogelen wat goede koffie is. Me eerste ervaring van supermarkt Deen maxhavelaar koffie cups zijn redelijk te noemen en vandaag ga ik de sterke uitvoering kopen en testen. conclusie ....mooi apparaat...lekkere koffie maar met 1 nadeel het lawaai maar dat komt door de 19 bar druk zeggen ze op internet.

Wordt vervolgt!!

huubverbeek 12-01-2015

De mijne is na 2 jaar naar zijn grootje. ( net na de garantieperiode) Veel te snel ! Maakt een hoop herrie en ruikt nu doorgebrand > goed waardeloos!
Vrienden van ons hebben dezelfde gehad > ook na twee jaar kapot > het lijkt wel of ze deze apparaten expres slecht solderen om maar nieuwe apparaten te verkopen > hele slechte reclame !
Het is mij dan ook een raadsel waarom dit apparaat zo'n hoog punt krijgt ?!

Rilana 26-10-2016

Wat herkenbaar. Ons apparaat is net 2,5 jaar oud en nu is hij kapot. Ook niet meer te repareren. Hij valt dus net een aantal maanden buiten de garatieperiode.
Bij Nespresso komen we in aanmerking voor een renewalkorting. Deze korting ie vergelijkbaar met de aanbiedingsprijs bij de witgoedwinkel in onze woonplaats. De koffie is echt lekker, dus we willen wel graag een andere. deze keer geen Citiz n Milk, maar een kleinere variant. Hopen dat deze langer meegaat. Waarschijnlijk kopen we deze niet in de Boutique, omdat de renewalkorting dus eigenlijk niets voorstelt. Jammer dat Nespresso hier niet coulanter mee omgaat.

Therese Louisa 02-05-2014

Wat een herrie maakt dit apparaat! Je kunt elkaar niet meer verstaan als dit ding gierend koffie zet. Krijg er migraine van. We hebben m pas 3 weken, maar hij gaat het huis uit. Ik word er horendol van.

fportier 01-01-2015

ben het er helemaal mee eens. We kopen binnenkort een andere en de Pixie gaat de bak in

marcel12345 02-01-2015

hij wordt op een gegeven moment wel iets stiller

Geertsen 11-07-2014

helemaal mee eens belachelijk wat een herrie maakt dit ding dat er zo weinig over geklaagd wordt in de reviews begrijp ik niet.
en na 5 weken stop hij er helemaal mee,gaat retour.

femmelie 29-04-2014

SMAAK: cijfer is op basis van nespresso cups, staat eigenlijk los van het apparaat

MOGELIJKHEDEN: voor een espresso apparaat alle opties die je nodig hebt naar mijn idee! Je kan zelf de hoeveelheden instellen voor een kopje espresso of lungo, je kan al op het gewenste type klikken ook al warmt het apparaat nog op, dan start hij daarna automatisch, er zit ook een automatische uitschakeling op en een rood lampje als het water op is. Opwarmen is echt maar 20 seconden en het komt er heet uit!

GEBRUIKERSGEMAK: heel gemakkelijk te gebruiken, handleiding is vrijwel overbodig.

VORMGEVING: is smaak maar het is een zeer stijlvol uiterlijk, klein en compact en diverse kleuren te krijgen. Titanium is erg mooi, lijkt wat bruin.

DUURZAAMHEID: op 7 gezet omdat ik dit nog niet kan toetsen. Vorige nespresso apparaat van Krups is zo'n 7 jaar mee gegaan.

1963jan 08-03-2014

Het uitgangspunt voor onze tweede Nespresso-machine: een goed getest apparaat voor een goede prijs. Via de reviews op Kieskeurig was de keus snel gemaakt voor de Krups Pixie Titan (XN3005). Het apparaat heeft een leuk compact leuk design en is zeer snel gebruiksklaar. Tijdens het koffiezetten maakt het apparaat wel veel lawaai. Het plaatsen van het waterreservoir is wat lastig en onhandig. De 2 pinnetjes voor de bevestiging lijken kwetsbaar, maar de tijd zal het leren. Uiteindelijk gaat het om de koffie en de originele Nespresso-cups geven de heerlijke vertrouwde smaak. Het schoonmaken van de losse onderdelen is eenvoudig. De prijs-kwaliteit verhouding is prima en met het koffietegoed van € 50,-- van Nespresso maakt het apparaat tot een koopje. We zijn gewoonweg tevreden met deze aankoop en verwachten daar een aantal jaren plezier aan te beleven

Sharon_H 29-05-2013

We mochten dit apparaat testen voor Trnd,maar deze is zo goed bevallen dat we 'm daarna overgenomen hebben. De Nespresso koffie is heerlijk en het apparaat is zeer makkelijk in gebruik.
Het enige kleine nadeel is dat het apparaat vrij veel lawaai maakt als er koffie gezet wordt en dat je maar één kopje tegelijk kan zetten,maar als je niet zo heel veel koffie drinkt, is het een fantastisch apparaat!

weetjewelwieikben 06-05-2013

Ik kan de Pixie iedereen aanraden. Zeer snel opgewarmd en koffie die naar koffie smaakt, ondank (of juist dankzij) de variatie.

peggyvissers 06-05-2013

Handig apparaat. Smaak gemakkelijk te doseren en naar eigen sterkte aan te passen. Verschillende soorten koffie te verkrijgen. Cups via internet te bestellen, maar ook bij Bijenkorf te koop. Gemakkelijk in gebruik en schoon te maken.

marjolijn 1981 04-05-2013

Deze nespresso pixie machine mogen testen van trnd.nl
Een leuke ervaring die ons tot aanschaf van de machine heeft gebracht! De smaak is echt bijzonder lekker, hier liefhebbers van de sterkere varianten, maar door de ruime keuze zal er zeker voor ieder persoonlijk een smaak te vinden zijn! Wij hebben wel de ervaring dat de 'espresso' hoeveelheid voor ons toch wat minimalistisch is, dus hier liever de lungo's. Maar dat is dan misschien wel weer typisch hollands?? Verder is hij lekker klein en daardoor makkelijk op te bergen als je van opgeruimd houdt of wanneer je bijvoorbeeld een feestje hebt of de extreem lekkere koffie gewoon voor jezelf wilt houden ;-)
Nadelen: maakt wat meer lawaai tijdens het koffiezet-proces maar dit komt door de druk waarmee de koffie gezet wordt. Cups zijn duurder dan bijvb senseo en zijn alleen via internet of bij een van de nespresso winkels of bijenkorf verkrijgbaar.
Nu zijn er ook andere merken cups verkrijgbaar, maar onze ervaring is dat die toch iets minder van kwaliteit zijn dan de echte nespresso cups! Dus eenmaal nespresso geproefd, is verkocht!

mjans 03-05-2013

Ik had de luxe de Nespresso te mogen testen voor www.trnd.com.

De nieuwe Pixie machine en de Linizio Lungo.
Evenals de andere espresso's natuurlijk.

Pixie:
+punten
De machine is erg compact en zeer stijlvol.
Duurzaamheid kan ik nog niet over oordelen, maar lijkt erg goed.

-punten:
Machine is iets aan de luide kant. (Alleen tijdens het zetten)
Maar ik vind dit niet storend.

Linizio Lungo:
Smaak erg goed. Niet een hele sterke koffie.
Zelf ben ik fan van de zwaardere espresso's.
Maar op bepaalde momenten van de dag ('s ochtends) hoeft het niet zo sterk natuurlijk.

Nespresso:
Erg mooi merk, heerlijke koffie, super service.
Alleen een kopje echte espresso uit Italië zelf overtreft dit.
Koffie is wel aan de dure kant, maar zeker de moeite waard

Conclusie:

Voor degene die wat meer geld overheeft voor de lekkere dingen in het leven;
zeer zeker de moeite waard.

Ingebee38 02-05-2013

Via het testpanel van TRND heb ik dit apparaat kunnen testen en wat een super apparaat is dit! Snel te installeren en snel opgewarmd je kunt binnen no-time van een lekker bakkie genieten. Heerlijk koffie smaken te krijgen en makkelijk in gebruik wat wil een mens nog meer? enig nadeel vind ik de prijs per kop, je zit gemiddeld aan de 38 cent per bakkie. Ben een bonen volautomaat gewend, en die is aanzienlijk voordeliger per bak maar het apparaat in aanschaf is wel duurder. Als je niet heel veel koffie leut, is dit echt een super apparaat!

KarinvA 30-04-2013

Voor het trnd-project test ik de Nespresso koffiemachine Krups Pixie.
De machine is compact en neemt nauwelijks ruimte in op je aanrecht.
Daarnaast is deze zeer makkelijk in gebruik en goed te reinigen.

Het waterreservoir kun je makkelijk eraf halen en vullen met water. Een grote aan/uit knop.
Je kunt kiezen tussen een grote kop (lungo) of een kleine (espresso).
Bovenin doe je jouw favoriete koffie capsule.

Het mooie aan nespresso vind ik dat het heerlijk naar koffie ruikt en smaakt.

Zeker een aanrader.

HelmaLensen 26-04-2013

Dankzij trnd heb ik de kans gekregen om de Pixie te testen evenals bijbehorende Nespresso smaken. Ik vind het een handig klein apparaatje, wat erg lekkere koffie zet. Het is jammer dat het niet een heel stil apparaatje is en dat de koffie zo duur is. Maar voor ons is het wel een fijne aanvulling naast onze 'ouderwetse' koffiepot.

Astrid1975 25-04-2013

Een heel prettig apparaat. Het is fijn dat je zelf kan kiezen hoe sterk je de koffie wil, maar er zijn ook 2 vooraf ingestelde hoeveelheden (espresso en lungo). Er is een enorm aanbod aan koffiesmaken en sterkten van Nespresso (Grand Crus). Verder vind ik het zelf een heel mooi, klein, compact apparaat, waarmee je echte espresso's/cappuccino's kunt maken. Verder doet het apparaat zeer deugdelijk aan.

loon432 24-04-2013

Deze Nespresso Krups Pixie is erg makkelijk in gebruik. Toen we de machine uit de doos haalden, wijst alles vanzelf. Erg fijn dat je niet eerst het boekje helemaal door hoeft te lezen. Je hebt twee functieknoppen. Je kunt kiezen uit een kopje espresso of een Lungo, ook dat is erg duidelijk. Qua onderhoud kunnen de losse delen gewoon in de vaatwasser.
Conclusie: een erg makkelijke koffiemchine die heerlijke koffie zet!

IlsePr 22-04-2013

Mooi om te zien, handig en klein. Heerlijke koffie ;-) maar dat heeft wellicht meer met de nespresso cups te maken. Apparaat maakt wel veel lawaai dat is een minpuntje maar dat weegt niet tegen de lekkere koffie hoor ;-)

Tyleet 22-04-2013

Erg mooie machine, lekker compact en staat goed in de keuken. Helaas is de koffie wel wat duur. Enig minpuntje vind ik dat de cupjes nogal nalekken, verder erg prettig in gebruik.