Siemens TE706209RW zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 20 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens TE706209RW zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,1

johan 06-03-2017

Prutswerk!

Geschreven voor: Siemens TE706209RW zwart

Apparaat ziet er goed uit. Met vele one touch functies.
Hoge aanschafkosten.
Helaas weinig gebruikt.
Dit apparaat alsmede de gehele (opvolgende) serie(s) zijn enorm storingsgevoelig. Reparatiekosten hoog. Onderhoudskosten hoog.
Bosch en Siemens kunnen geen betrouwbare cappuccinomachine maken.
Garantietermijn zou naar minimaal 5 jaar moeten en zolang dat niet het geval is voor mij geen Bosch en/of Siemens meer.

Pluspunten

• the looks
  • vele one touch functies

Minpunten

• aanschafprijs
  • duurzaamheid
  • hoge reparatiekosten
  • hoge onderhoudskosten
  • dagelijks schoonmaakwerk door oa te kleine lekbak

JhnNgn 06-10-2015
Geschreven voor: Siemens TE706209RW zwart

We waren inmiddels aan ons 4e espresso apparaat toe in 2011 (2e huis, weggegeven aan dochters, eentje was op) en wilden een hele goede kopen. Zo een met melkschuim-mogelijkheid.

Dat melkschuimen viel vies tegen. Geen enkel consumentenapparaat blijkt de melk uit de koelkast warmer dan 45 graden te krijgen, en als je dat mengt met koffie dan wordt de koffie lauw (65 graden ipv 85 graden). Dus na de eerste paar keren (en nog na laten kijken bij Siemens) nooit meer gebruikt.

En verder zette ie wel goed koffie, maar dat mocht ook wel. Tikkie onhandig: schakelen tussen espresso en gewone koffie middels draaiknop. En laat die nou steeds gaan verspringen. Contactspray hielp ook niet meer. Dus weggebracht. Kost een paar centen (bij Siemens) maar...

Helaas: ons apparaat is zojuist economisch gestorven. Na 4 jaar dienst bleek de draaiknop "versleten" en dat zou bijna € 300 gaan kosten. Daarnaast had men geconstateerd dat het maalwerk wat speling had, dat moest ook worden vervangen á € 80. Dus na € 380 zou ik een 4 jaar oude espresso apparaat terugkrijgen.

Ik ben dus zeer teleurgesteld dat dit soort zaken bij een top merk na 4 jaar al tot een total loss leiden. Ik hoef nooit meer een Siemens en ook niet zo'n dure meer. Saeco, here we come.

pieron mosch 21-06-2015
Geschreven voor: Siemens TE706209RW zwart

drama van een machine op dit moment drie jaar in het bezit en ik ben er klaar meer display voor keuze selectie werkt al meer dan een half jaar alleen als je het op een speciale manier aan draait lekbak is na 5x gebruik al vol machine lekt aan onderzijde koffie is slap ongeacht welke boon de koffiekoekjes zijn vochtig ondanks wekelijks schoonmaken van zetgroep en altijd op tijd reinigen of ontkalken hiervoor een jura gehad deze heeft probleemloos 15 jaar zijn werk gedaan zo wordt koffie drinken wel een dure aangelegenheid voor mij nooit meer een siemens

RJvT1961 31-07-2014
Geschreven voor: Siemens TE706209RW zwart

Hier een review nu het apparaat aan het einde van z'n levensduur is en met 13.000 kopjes definitief kapot is gegaan.
In de 9 jaar dat wij een espresso machine gebruiken, hebben we drie Bosch apparaten gebruikt en de laatste keer deze Siemens. Deze Siemens hebben we drie jaar gehad hebben we na lekkage aan de onderzijde en een kortsluiting weg gedaan. (Bosch en Siemens is hetzelfde)
We hebben een groot gezin gehad met heavy users dus de espressomachine is altijd zeer intensief gebruikt. Ik kan we zeggen dat ik veel weet van het gebruik en duurzaamheid van de Bosch en in dit geval de Siemens machine
Eerst de voordelen:
Hete koffie.
Veel instelmogelijkheden.
Mooie vormgeving (is natuurlijk persoonlijke smaak)
Groot koffiebonen reservoir.
Keramische maling (koffie verbrandt niet tijdens malen)
Redelijk stil tijdens malen (bij intensief gebruik een groot voordeel)

Nadelen:
Verwacht niet dat je een cappuccino kunt maken zoals ze in de horeca doen. Wij zijn altijd weer overgaan tot pannetje op t vuur en melkschuimertje.
Redelijk vaak lekschalen legen, ook al zijn ze niet vol, apparaat gaf dit aan.
Ook met kalkarm water toch vaak moeten ontkalken.
Na anderhalf jaar kans op lekkage aan de onderzijde apparaat. Negeer dit niet, want dit leidt tot kortsluiting.
Bij ons zijn alle vier apparaten na circa 7500 kopjes kapot gegaan, soms net nog in garantieperiode, soms na de garantieperiode. In het laatste geval zijn de kosten rond € 200 - €300.

Concluderend. Deze machines zijn mooi, hebben veel instelmogelijkheden, zet goede en hete koffie. Cappuccino is minder.
De apparaten zijn enorm storingsgevoelig. Beknibbel niet oo onderhoud en breng het apparaat minimaal 1 x per jaar weg voor groot onderhoud.
Onderdelen en reparaties zijn enorm duur en al gauw kom je voor het dilemma of je nog moet repareren of nieuw moet kopen.

Na 4 Bosch en Siemens apparaten zijn we nu overgestapt op Melitta.

Marotick 09-03-2013
Geschreven voor: Siemens TE706209RW zwart

In september 2012 deze machine gekocht en binnen een week kon hij alweer retour want de warme melk werd de ene keer lauw en de andere keer heet. Meestal lauw.
Ik had gehoopt op een nieuw apparaat maar daar begint Siemens niet aan.
De monteur kon niets vinden... dus kreeg ik hem weer ongerepareerd terug.
De melk voor de cappuccino verwarm ik nu zelf maar voor en meestal gaat dat goed maar als het apparaat het in zijn hoofd haalt om normaal te verwarmen dan wordt de melk weer veel te heet en kan je dat bakje weggooien omdat het dan niet lekker is.
Het roestvrije plaatje en bovenblad raakt snel bekrast door de kopjes die er op staan.
Voor de rest is dit apparaat fantastisch maar als ik dit geweten had dan had ik toch een andere gekocht.

Robert1967 27-01-2013
Geschreven voor: Siemens TE706209RW zwart

Topmachine, had hiervoor ook een Siemens ( Surpresso s40), maar dit apparaat is nog een stuk beter. Mooie cremelaag, mooi melkschuim, heet, stil, makkelijk in onderhoud, 1keer per week even de zetgroep eruit halen en omspoelen.

Wel goede bonen gebruiken, minimaal 80% arabica, bv Cafe Diemme is erg lekker.

Edwin Hoogland 12-01-2013
Geschreven voor: Siemens TE706209RW zwart

Mooie gebruiksvriendelijke machine. Smaak van de koffie dmv diverse instellingen op maat af te stellen. Alleen de koffie is niet heet. De eerste machine in de zichtperiode terug gestuurd omdat we dachten dat er echt iets niet goed was. Tweede machine inmiddels 1 week in bezit. Termometer gekocht, alle mogelijkheden om te termparatuur in de stijd geworpen,i.c. Melk opwarmen, temp. Instelling op max , kopjes voorverwarmen met heet water en dan nog koffie met een temp van 70 graden tappen. Pas na enkele kopjes gaat de temp naar de 80 graden. Als je siemens belt dan wordt er gezegd dat het eerste kopje iets minder warm is 80graden en de2e 85. Nou forget it, niet mogelijk. De ideale drinktemp van 76 graden wordt vaak niet eens gehaald. Deze gaat ook retour...het wordt een andere.

Robert1967 27-01-2013

Dt is voor mij geheel onherkenbaar. Zelfs op de een na hoogste stand is de koffie erg heet, en bij meting meer dan 80 graden. Ik vermoed dat je iets bij de instellingen verkeerd hebt gedaan.

pieron mosch 16-12-2012
Geschreven voor: Siemens TE706209RW zwart

sinds eind juni in mijn bezit en ruim 1400 kopjes koffie al mee gezet prima apparaat zeer gebruiksvriendelijk met een druk op de knop een perfecte latte macchiato of cappuccino dan wel gewone koffie onderhoud stelt niets voor een keer per week de zetgroep schoonspoelen onder de kraan (1 min werk) en om de 200 honderd kopjes een reinigings tablet erin en ontkalken na ongeveer 500 kopjes dit is normaal voor dit soort machines de jura die ik hiervoor had daar moest dat ook bij met het verschil dat de zetgroep er niet uit kon en deze na elke twee jaar vervangen moest worden (extra kosten)

tabletkoper 05-09-2012
Geschreven voor: Siemens TE706209RW zwart

mooi apparaat, maar bewerkelijk in het onderhoud. Na zes maanden stuk: "bel de hotline". Die heeft een wachttijd van meer dan 10 minuten. Website proberen in te vullen, maar die kent dit apparaat niet. Dan maar een workaround. Afspraak pas na 12 dagen! Na twee dagen bellen ze op: geen monteur aan huis, moet opgehaald worden. Geen indicatie van tijd. Koeriersdienst verwacht dat je uren gaat thuiszitten tot het moment dat zij tijd hebben om langs te komen. Afgeven kan alleen in Tiel. TNT, PostNL, UPS, etc hebben overal afgiftepunten.

Arrogantie ten top bij Siemens service. Wij hebben het druk, dus u moet op uw koffie wachten. Waarom word ik daar niet blij van?

Breeakker 21-05-2012
Geschreven voor: Siemens TE706209RW zwart

Nu zo'n 200 kopjes koffie mee gemaakt, in allerlei soorten en smaken. Erg tevreden over de smaak vooral met espresso gebrande bonen. Belangrijk om de juiste boon bij de machine te zoeken.

tabletkoper 04-05-2012
Geschreven voor: Siemens TE706209RW zwart

koffie is bijzonder smaakvol, veel variaties en gebruiksgemak is perfect door eenvoudige keuzeknop.
Je bent wel continue bezig met onderhoudsstapjes - lekschaal, ontkalken, filter, schoonmaken. Het apparaat geeft het allemaal nauwkeurig aan, maar je blijft bezig. Melk opschuimen lukt de ene keer beter dan de andere, nog niet helemaal begrepen wat daarvan de achtergrond is. Nog geen enkele storing gehad met zeer intensief gebruik.

Koffiedrinkertje 18-04-2012
Geschreven voor: Siemens TE706209RW zwart

De koffie is naar mijn mening heerlijk. En dat is toch waar het in eerste instantie om gaat. Dat het verder eenvoudig is te bedienen is, er super gelikt uitziet (en diepe indruk maakt op je gasten, met de lampjes die aangaan bij het zetten van koffie), het mij tot nu toe nog niet in de steek heeft gelaten, is slechts bijzaak.

CK1975 12-04-2012
Geschreven voor: Siemens TE706209RW zwart

Perfect apparaat als je koffiedrinken bent, vooral cappuccino en latte machiato. Maar ook espresso en gewone koffie; heerlijk. Zeer functioneel apparaat, gemakkelijk in gebruik en onderhoud geeft hij zelf aan, dus kun je niet vergeten. De service van fabrikant is helemaal top, ons apparaat had een storing geen probleem, wordt gehaald en je krijgt leenapparaat. En wij hadden net de pech, dat we er 2 storingen erachter aan kregen. Siemens vond dit net zo zo vervelend als wij en belde op dat wij een splinternieuw apparaat kregen! Dat is nog eens service!!!

ppppffff 14-04-2012

Je geeft een 8 voor betrouwbaarheid terwijl het al 3x kapot is gegaan....???
Prima garantie maar na 2 jaar is het kassa!
Ik heb heel slechte ervaring met deze Siemens en ben nu in het bezit van een Jura waarvan de koffie ook nog eens een veel betere aroma smaak bevat.
Hopelijk heb je meer geluk met deze nieuwe machine maar ik betwijfel dit ten zeerste.

ppppffff 17-03-2012
Geschreven voor: Siemens TE706209RW zwart

Machine al 2x maal voor reparatie weggeweest en nu weer slechte koffie.
De koffiekoekjes (resten) zijn telkens erg nat en de koffie smaakt dan veel te slap.

We hebben nu een Jura aangeschaft en de koffie smaakt beter.
Bij deze machine zijn de koffie koekjes mooi rond en kun je die zelfs heel uit het bakje nemen.
De zetgroep bij deze machine is niet uitneembaar en reinigt zichzelf.
Natuurlijk vraagt deze machine dan ook onderhoud maar met een uitneembare zetgroep ontstaan zeker meer problemen is mijn ervaring.

Pieron Mosch 06-06-2012

15 jaar in het bezit geweest van een jura impressa e 75 en ik kan je verzekeren ppppffff dat ook dit niet geheel storingsvrije machines zijn voor wat betreft de zetgroep deze moet elke twee jaar vervangen worden of na 5000 kopjes koffie tevens krijgt de machine dan een grote beurt kosten € 120.- per keer tot dat hij ouder is dan 7 jaar dan kost het in een keer € 245.- indien er geen verdere kosten zijn nu zelf deze siemens gekocht en ik heb een andere mening dan jouw want de koffie is heter als bij de jura en de smaak is ook voller verdr is het zo als je een jura wilt die het zelfde kan als deze siemens kost hij minimaal 2x zo duur tel daar je onderhoud bij op (beurten) je je komt op 3x de prijs en misschien wist je het nog niet maar siemen en bosch (zijn het zelfde ) komen uit de jura fabriek.

Dubbel 29-02-2012
Geschreven voor: Siemens TE706209RW zwart

Schitterende machine, net uitgepakt en hij staat te pronken in mijn keuken.
De melkopschuimer is anders dan het exemplaar dat in de winkel staat maar dat zal wel een vernieuwing zijn.
Perfect melkschuim en heerlijk koffie.
Ik heb hiervoor ook een volautomaat gehad, ben dus gewend aan alle meldingen van water bijvullen, ontkalken, reinigen, bonen vullen en schalen legen. Tip: leer jezelf de gewoonte aan om iedere ochtend alles bij te vullen en iedere avond de schalen te legen en het apparaat schoon te maken. Deze machine heeft een handig spoelprogramma voor de melkschuimer die je na iedere (paar koppen) cappuccino moet uitvoeren.

margas 06-03-2012

Is de koffie latte ook echt warm. Ik heb vorig jaar de Philips Saeco Exprelia gekocht en moet mijn latte altijd in de magnetron zetten. Hun advies is geen melk te gebruiken uit de koelkast wat geen optie is, zelfs met lauwe melk is de koffie net aan warm

Officiele reactie van Philips Nederland 14-06-2012

Beste Margas,

Naar aanleiding van uw reactie op deze review zouden we graag telefonisch contact met u willen hebben over het advies wat u gekregen heeft.

Zou u ons willen bellen op 0900 202 11 77, uw dossiernummer is 50-1076224868.

Philips Webcare

tabletkoper 15-01-2012
Geschreven voor: Siemens TE706209RW zwart

geweldige aankoop! Zet geweldige koffie. Iedere dag de lade uitspoelen en zo nu en dan reinigingsprogramma uitvoeren. Spoelen bij gebruik van de melktuit is ook heel gemakkelijk. Een uitstekend apparaat.

Ton Kop 15-12-2011
Geschreven voor: Siemens TE706209RW zwart

Het is een eindeloos apparaat. Aangeschaft na een Baristo workshop bij Siemens Zoetermeer. Perfecte machine die automatisch alles probleemloos doet wat hij moet doen. Goede koffiebonen maken de koffie/espresso tot een feest. Het melkschuimen gaat zeer goed met de aanbevolen "lang lekker" melk door o.a. gescheiden melk/watersysteem. Gemakkelijk schoon te maken, ook het inwendige systeem. Het onderhoud wijst zich vanzelf. Het apparaat is al zijn geld waard.

Ton Kop 10-09-2012

nu meer dan een jaar in gebruik en werkt nog steeds naar tevredenheid.

Ton Kop 12-03-2013

Na 21 maanden in gebruik blijkt de melkschuimer te spetteren en gaf onvoldoende schuim. De deling van de melkschuimer bleek niet goed te sluiten en valse lucht aan te zuigen. Schoonmaken met zout water en met ontkalker hielp niet. Van Siemens een nieuwe verbeterde versie kostenloos gekregen en melkschuimen gaat weer prima.

m spang 06-11-2011
Geschreven voor: Siemens TE706209RW zwart

hier een update op de siemens prime koffie gemakkelijke bediening en het display geeft alles duidelijk aan

m spang 17-07-2011
Geschreven voor: Siemens TE706209RW zwart

in eerste instantie gekeken voor een jura
alleen krijg je geen garantie als die niet gekocht wordt bij een dealer
daarom het top model van siemens
strak stil en lekkere koffie en cappucino
allemaal te bedienen met een simpel menu

nelson56 10-12-2011

Wordt de melkkan meegeleverd?

E.Tim 10-02-2011
Geschreven voor: Siemens TE706209RW zwart

Ik heb mijn saeco vervangen voor de TE706209RW-EQ plus dit is de verbeterde versie van de TK76209RW meer chrome en metaal, een grotere wateropvangbak, een super stille molen en een perfecte hete warmhoudplaat aan/uit/auto. (sinds jan. 2011 verkrijgbaar) Voor de volledige specificatie zie Fleur de cafe. Ik heb hem bij mediamarkt gekocht. Ik zal maar geen vergelijking met mijn oude saeco maken die tot op heden nog nooit een storing heeft gehad, maar ook nooit hete koffie. Deze machine maakt onze dromen waar.

caddygirl 14-02-2012

Mag ik vragen welke koffiebonen je gebruikt? En wat jou ervaringen zijn met diverse soorten/merken koffiebonen? Ik heb zelf zo'n machine besteld bij de koffiewinkel.

jackoei 22-12-2012

beste Tim
ben je nog steeds tevreden over het toestel
is de koffie en de latte en cappucinno ook echt warm en maakt de machine veel lawaai
dank u

E-Tim 18-02-2013

Ik ben nog steeds zeer tevreden over temperatuur en de rest, nog geen moment spijt, teller staat op ruim 7000. En een kopje thee word met heet water gezet uit deze machine. Koffiebonen Lavazza Rossa en Crema via koffievoordeel.nl.(duurzaamheid krijgt nu ook een 10)