Bialetti Brikka Elite

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bialetti Brikka Elite op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

bartmen 29-02-2012
Geschreven voor: Bialetti Brikka Elite

Ik zet al jarenlang koffie met de bialetti en weet niet beter. De koffie is zeker goed te noemen. Zet de bialetti op iets minder dan een half hoog pitje. Vul de koffie niet helemaal tot de bovenste rand maar ongeveer 5mm minder van de bovenkant.Dat geeft meer een vorm van crema op je bakje, en de koffie smaakt dan iets beter vind ik
Mistert1 11-05-2012

Beste Bartmen,

Kun je vertellen welke soort koffie je gebruikt en waarom.
MisterT

Bartmen 16-06-2012

Beste Heer T

Gebruik zelf nu van het kuidvat deze maal ik dan zelf. Niet al te fijne maling omdat dan bitter wordt en te sterk naar mijn mening. Daarvoor gebruikte ik segafredo rood voorgemalen. Ook goed maar meer voor cappuccino. Niet zo voor espresso. Het blijft wat zoeken en iedereen heeft zijn voorkeur

damnsharp68 10-09-2010
Geschreven voor: Bialetti Brikka Elite

De Bialetti Brikka heb ik nu een week in huis (EUR 39 bij de betere koffie speciaalzaak). Omdat ik een cappuccino liefhebber ben en maar 1 of 2 kopjes per dag drink wilde ik een Bialetti proberen. De Brikka kan een mooi crème laagje produceren omdat het apparaat druk opbouwt en het ventiel wat in het apparaat zit uiteindelijk open gaat en dan gaat de koffie stromen. Zodoende komt er een mooi crème laagje op. Het werkt dus wat anders dan een "gewone" Bialetti. Dit is overigens afhankelijk van de koffie die je gebruikt dus experimenteren is het devies.

Het apparaat functioneert eenvoudig: Bialetti losschroeven, water met maatbeker in onderste compartiment, dan filter met koffie en dan bovenste gedeelte erop schroeven. Ik gebruik hem op een kookplaat, na 4 minuten (hoogste stand moet je gebruiken) is de espresso klaar.

De melkopschuimer van Latemento (type 145, Kruidvat EUR 25) werkt perfect.

Het design vind ik geweldig.

Gebruiksgemak vind ik goed, een volautomatische espressomachine is vast handiger maar daar is ook de prijs naar. En de verschillende testen die ik op internet had gelezen daaruit blijkt dat de koffie uit een Bialetti perfect is.

Over de duurzaamheid kan ik van de Bialetti en de melkopschuimer nog maar weinig zeggen. Je moet de Bialetti als die afgekoeld is schoonmaken en dat is eenvoudig. Omdat die van aluminium is zal op den duur er een koffie aanslag komen. Volgens de verkoper valt dat overigens wel mee. Überhaupt geeft dit ook een mate van charme.

Kortom, uitermate tevreden.