De’Longhi ESAM3000.B

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 20 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de De’Longhi ESAM3000.B op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

Cora 15-04-2020

Jammer dat ze snel stuk zijn

Geschreven voor: De’Longhi ESAM3000.B

Eerst een apparaat overgenomen van kennissen, die hem net hadden maar hij was stuk, dus hebben ze hem terug gestuurd. duurde lang vandaar dat ze al een nieuwe hadden gekocht.
Dus hebben we een nieuwe gekocht daar deze al weer stuk was na 3 maanden.
Had dus een nieuwe gekocht maar die deed het niet omgeruild voor weer een andere.
We gebruiken hem alleen in een recreatie huisje, en die is ook weer stuk. normaal doen we jaren met een koffie apparaat

Officiële reactie van De'Longhi Group 16-04-2020

Beste,

Hartelijk dank voor uw reactie op Kieskeurig.nl. Spijtig om te vernemen dat uw espresso volautomaat een defect lijkt te vertonen. Indien gewenst kunt u uw espresso machine laten beoordelen/herstellen door een erkend De'longhi monteur:

serviceteam De'Longhi

rinty1911 13-12-2015
Geschreven voor: De’Longhi ESAM3000.B

Heb het nu een klein 11maanden, nu is de koffie molen stuk. En waarschijnlijk valt dit niet onder garantie. Is nu een kleine week bij de reparatie dienst. Dus nog even afwachten en horen wat de reden is.

Smidefm 08-05-2014
Geschreven voor: De’Longhi ESAM3000.B

Als het apparaat werkt dan is het een goed apparaat. Echter, in drieeneenhalf jaar driemaal stuk geweest. Een maal per jaar ligt de zetgroep overdwars in de machine. Delonghi reageert op geen enkel bericht. Als je de pech hebt dat je de machine bij de mediamarkt gekocht hebt dan kost het je geld. Zelfs net na de garantieperiode moesten we betalen. Na veel brieven met daarin aangegeven dat het om een ondeugdelijk product gaat was de reparatie gratis. Eerst probeerde het personeel ons wijs te maken dat we contact met de fabrikant op moesten nemen.
We hebben nu, na de derde keer stuk in drieeneenhalf jaar, maar een duurdere Philips gekocht want Delonghi vindt het niet belangrijk dat je een tevreden klant bent. Ook nu geen enkele reactie van Delonghi.

Edward151 17-05-2012
Geschreven voor: De’Longhi ESAM3000.B

Altijd goed gewerkt, makkelijk schoon te maken alleen
was de koffie niet al te warm.
5 jaar in bezit maar nu doet hij het niet meer.
Waarschijnlijk een kapot thermoblock .
Ik twijfel of ik hem laat repareren, dit kost al snel meer dan 100 euro.

PietHK 05-10-2011
Geschreven voor: De’Longhi ESAM3000.B

Iets meer dan 2 jaar in bezit. Inmiddels is de garantie verlopen. Nu al voor de vierde maal geeft het apparaat een storing.
Van de andere 3x is inderdaad een monteur aan huis.1x is het apparaat meegenomen voor reparatie.
Nu de garantietermijn is verlopen betaal je alleen al ruim 100 euro voor voorrijkosten en uurloon. Dit is exclusief onderdeelvervanging. Al met al ben je dan al een derde van de aanschafprijs kwijt.

Elve1947 22-10-2010
Geschreven voor: De’Longhi ESAM3000.B

Onze tweede heeft dezelfde problemen als onze eerste van dit merk.... stoomkraantje knapt af... DeLonghi service gebeld.... onze eigen schuld meldde men.. geen garantie... We hebben beide apparaten altijd goed onderhouden.. op tijd ontkalken enz. enz... .dus de volgende keer geen DELonghi meer voor ons... in drie jaar tijd twee apparaten... zijn te hoge kosten.

Ezzie 03-03-2010
Geschreven voor: De’Longhi ESAM3000.B

Apparaat 4 mnd in bezit en functioneert prima. Na ontkalken bleef lampje branden. Via winkelier telefonisch contact opgenomen met DeLonghi. Na aanwijzingen bleef lampje branden. Monteur aan huis geweest, probleem direct opgelost (ik had tussen ontkalken en spoelen het apparaat niet aan laten staan), monteur heeft meteen de temperatuur gecontroleerd en verhoogd door de maalstand lager te zetten. Prima service en uitleg waar ik niets voor hoefde te betalen, viel nog onder garantie.

Snorrewim 24-11-2009
Geschreven voor: De’Longhi ESAM3000.B

Gekocht op 1 october 2009. Eenvoudige bediening en sterkte instelbaar d.m.v. één draaiknop voor hoeveelheid water en één draaiknop voor hoeveelheid koffiebonen per kopje (sterkte) Onderdelen zijn goed bereikbaar en eenvoudig te reinigen. De smaak wordt natuurlijk grotendeels bepaald door de gebruikte koffiebonen. Onze voorkeur gaat uit naar LaVazza koffiebonen, waarmee een prima cremalaag bereikt wordt. De duurzaamheid van dit apparaat zal nog moeten blijken maar tot nu toe zijn wij zeer tevreden.

paulmtm 20-04-2009
Geschreven voor: De’Longhi ESAM3000.B

Heb het apparaat net 14 dagen in bezit. Werkt prima. Geluid is inderdaad minder dan andere merken die ik in mijn kennissenkring gehhord heb, maar hij is wel aanwezig als hij koffiemaalt. Logisch denk ik.
Er zit een goede handleiding bij en alles wijst hieruit voor zich.Wat echt handig is aan deze machine is dat je alles kunt bereiken via de voorkant (waterbakje en afvalbakje).Daarnaast spoelt hij bij het aanzetten en bij het afschakelen.
Wel ben ik nog even aan het zoeken naar de lekkerste koffiebonen. Voorlopig dark roast van AH.

Angelina en Joop 12-05-2008
Geschreven voor: De’Longhi ESAM3000.B

In 1 woord een geweldig apparaat. Wij werken in Australie en hebben deze machine in december 2006 gekocht om op een constructie-site te gebruiken. We hebben het nu anderhalf jaar in gebruik en zijn er nog steeds dik tevreden over. Je kunt er een heerlijk bakkie koffie, cappuccino of een espresso mee maken. Het apparaat is onderhoudsvrij en gemakkelijk schoon te maken. We gaan nu bijna naar huis en zijn aan het kijken of we eenzelfde apparaat in Nederland kunnen kopen zodat we thuis ook zo'n lekker bakkie kunnen zetten, zo niet dan nemen we het mee naar Nederland in onze bagage.

Mariska_ned 15-01-2008
Geschreven voor: De’Longhi ESAM3000.B

Dit is een prima apparaat, welke lekkere koffie zet, Hij geeft zelf aan wanneer hij ontkalkt wil worden en dat gaat dan vol automatisch.

Myradas 15-12-2007
Geschreven voor: De’Longhi ESAM3000.B

Een prachtig apparaat wat goed functioneert. Koffiesterkte goed in te stellen waarna een prima crema wordt verkregen. De knop op 2 uur zetten geeft het beste resultaat bij 2 kopjes. Je moet wel de tijd nemen om alles goed in te regelen door een keren koffie te zetten. Het opschuimen van de melk gaat prima. Alles is goed uit elkaar te halen en schoon te maken. Alles is onderhoudsarm en gebruiksvriendelijk. Ook nog verkrijgbaar voor een zeer vriendelijke prijs. Het enig minpuntje is dat hij wat aan de lawaaige kant is, maar je kan in elk geval duidelijk volgen dat hij goedfunctioneert. Matriaaltechnisch is hij zeer solide te noemen en de indicatoren, zoals waarschuwingslampjes werken perfect. De service van Delonghi bij evetuele noodzakelijke reparaties is aan huis en dat voor 2 jaar. Kortom een prima apparaat met een goede prijs/kwaliteitsverhouding.

kto75 24-07-2007
Geschreven voor: De’Longhi ESAM3000.B

We hebben hem pas, een week, maar wat een genot!
Heerlijke hete koffie, makkelijke bediening en eenvoudig schoon te maken. Echt een toppertje en een aanrader.

wp1 03-06-2007
Geschreven voor: De’Longhi ESAM3000.B

Perfecte machine, snel opgewarmd, goed instelbaar naar eigen smaak. Koffie is goed heet, afvalbak en lekbak voldoende groot en gemakkelijk te reinigen. De stevige molen is eenvoudig uit te nemen en schoon te maken. Onderhoud kun je dus gewoon zelf doen. Ook handig dat je gemalen koffie kunt gebruiken, als de bonen even op zijn. De smaak van koffie is erg persoonlijk, maar zeker afhankelijk van de bonen die gebruikt worden. Gebruik geen goedkope merken, hiermee heb ik slechte ervaringen (slechte smaak, en takjes en steentjes tussen de bonen, niet goed voor het maalmechaniek dus)

a winkel 31-05-2007
Geschreven voor: De’Longhi ESAM3000.B

Na heel lang twijfelen toch deze gekocht!
is heel simpel te bedienen, en de koffie smaakt heerlijk.
Als er met dit apparaat iets aan de hand is , komen ze thuis bij je kijken.
Als je dit geproefd hebt is de smaak van een senseo niet zo lekker .
dus een echte aanrader tot nu toe,en het apparaat ziet er gewoon mooi uit.

haton 04-03-2007
Geschreven voor: De’Longhi ESAM3000.B

Goeie machine, niet al te snel en inderdaad luidruchtig, maar het resultaat is prima. Ik heb hem nu een paar maanden en voor zover ik het kan beoordelen is hij zeer betrouwbaar. Ik gebruik hem voor de espresso, mijn vrouw voor de cappucino en beiden zijn zeer tevreden.

Sven5 14-08-2006
Geschreven voor: De’Longhi ESAM3000.B

Maakt goeie espresso, met een druk op de knop. Verder is voor alles een
incidator; afvalbakje, water, opvangbakje, koffiebonen. Het is eenvoudig open
te maken en uit elkaar te halen. Eenvoudig voorkeuren in te stellen. Prima,
stijlvol vorm gegeven. Na 2 minuten en 15 seconden is het apparaat
gebruiksklaar. Elke opstart en afsluiting wordt netjes gespoeld.

Een nadeel is dat het apparaat redelijk luidruchtig is, vooral bij het malen
van de koffiebonen, maar dat is wel te begrijpen. Verder is de water-bak geheel
doorzichtig en zit aan de rechter kant van het apparaat. Hierdoor is van rechts
ook de barcode te zien achter de water-tank. Het is een kleinigheidje, maar wel
jammer. Verder is het zonde dat het warmhoudplaatje continue aan is en je dit
dus niet uit kan zetten als het niet wordt gebruikt.
Conclusie: het doet precies wat ik verwacht/gehoopt had, maar niet helemaal
perfect en dus geef ik gewoon 'goed' als beoordeling.

espresso liefde 11-06-2005

Na 5 jaar ervaring met een semi automatische Krupps machine is deze machine
werkelijk perfect.
Espresso koffie van de bovenste plank. Wat wel van belang is, de koffie je
gebruikt. Even een paar soorten proberen met een kleine hoeveelheid en dan weet
je wat je lekker vind. De koffie is heet en goed op sterkte en persoonlijke
smaak af te regelen. Het maakt niet uit of je nu bonen of gemalen koffie
gebruikt het resultaat is hetzelfde. Gewoon lekker espresso met een sterke
schuimlaag. Onderhoud is voor een espresso automaat minimaal. Gewoon
afvalbakje leeg maken als de machine dat aangeeft. Wel de gebruiksaanwijzing
goed doorlezen. Je begrijpt het al ik ben dik tevreden over deze machine. Voor
zover ik het nu kan zien is het met de betrouwbaarheid goed. Het ziet er solide
uit en is eenvoudig te onderhouden.

Bert89 29-04-2005
Geschreven voor: De’Longhi ESAM3000.B

Enkele maanden nu in gebruik thuis. Perfect apparaat, makkelijk in de
bediening, nauwelijks onderhoud en zeer goede smaak.

Etienne Timmermans 15-04-2004
Geschreven voor: De’Longhi ESAM3000.B

Zeer goede expresso automaat. Even aanzetten, enkele minuten wachten totdat hij
klaar is met opwarmen en eenmalig spoelen en daarna is hij klaar voor gebruik.
Maakt heerlijke koffie. en binnen een mum van tijd maak je er nog een. Een
nadeeltje is dat wanneer je een grotere kop zet de koffie snel afkoeld. 1.8
liter water lijkt veel maar wanneer je er ook thee mee zet en/of meerdere
kopjes achter elkaar maakt is dit reservoir toch snel leeg. Het reservoir zit
wel handig aan de voorzijde en is heel makkelijk te vullen. Bonen voorraad is
ruim voldoende. Ook handig is de mogelijkheid om gemalen koffie te gebruiken.
Jammer dat hiet geen voorrraad reservois voor is en geen dosering mogelijk is.
Makkelijk schoon te maken.