Jura Impressa Z5 Generation I - reviews

Gebruiksgemak
Vormgeving
Duurzaamheid
Score:

Wij zijn sinds enkele maanden de trotse bezitters van de Jura Impressa Z, gen. 2. Wat een geweldig apparaat! Maar nog veel geweldiger was de service van de dealer uit Vlaardingen. Als u overweegt een Jura te kopen, dan adviseren wij u om naar Vlaardingen af te reizen!!

Score:

Het nadeel van dit schitterende apparaat is dat de koffie bij een ander niet lekker is. Ik heb een Jura Z5. Geweldig dat je er 2 koppen tegelijk mee kan maken. Hiervoor een andere Jura gehad. Ze worden steeds inventiever. Gelukkig maar. 1 nadeeltje is dat dewip snel aan vervanging toe was (5 mnd). Maar door de dealer in Schiedam snel gerepareerd. Overigens ook een juweeltje in de keuken.

Score:

Ik heb de Jura Z5 nu ondertussen een maand en ik ben er zeer tevreden mee.
De melke schuimlaag is in mijn ogen perfect, niet te stijf en ook niet te slap. Ik vind de vraag met de beoordeling van de smaak een beetje onzinnig omdat dit voor het grootste deel afhankelijk is van de bonen. Hoewel doordat het apparaat goed schoon wordt gehouden door spoeling en de maalgraad van de bonen te bepalen is en de sterkte van de koffie ook denk ik dat het apperaat de smaak zo optimaal mogelijk houdt.

Er zitten vele opties op dit apparaat en ik maak van alles wel gebruik. Ik denk echter dat als ik dit aan mijn moeder zou geven ze het spoor snel bijster zal zijn.

Al met al naar mijn idee een goede koop!

Score:

Ik heb de Jura Z5 ondertussen al meer dan 2 jaar en meer dan 4000 koppen mee gezet. Dit is de derde Jura die ik gekocht heb in een periode van 15 jaar. Je zou kunnen zeggen dat ik erg tevreden ben. Elke machine is weer beter geworden en de Z5 is nog steeds een topper. maar goed dat hebben jullie ook kunnen lezen in alle reviews hieronder. :-) Als je al je derde jura koopt dan weet je dat elke jura (ja recentelijk ook deze dus) problemen krijgt met zijn zetgroep. De oorzaak ligt hem in het feit dat je hem niet schoon kunt maken zoals bij diverse saeco machines wel het geval is, tenminste dat is 1 kant van het verhaal. De andere kant is dat ze gewoon slechte o-ringen gebruiken. Dat kan natuurlijk beter en voor maar ik schat 1 a 2 euro meer. Maar natuurlijk verkoop je dan geen nieuwe of gereviseerde zetgroepen meer. Ook ik had toen mijn error 8 zich aandiende geen zin om hem weg te brengen, 1 of 2 weken te moeten wachten, en 100 tot 200 euro te oeten doneren. De duitser klaus kuntze (google), ook een echte jura liefhebber, had datzelfde probleem en die heeft er een perfecte oplossing voor gevonden. Met het uitvoeren van deze oplossing heb ik binnen 2 uur zelf mijn machine gerepareerd en hij zet koffie als nooit tevoren. het spreekt voor zich dat deze oplossing natuurlijk veel goedkoper is (want je bespaard veel op arbeidsloon) en de gebruikte materialen zijn van een dermate kwaliteit dat de storing 1 tot 2 jaar langer wegblijft. ik zou zo zeggen laat deze constructiefout van een jura machine je niet in de weg staan om er een te kopen want je kan hem makkelijk zelf oplossen

Score:

Super machine, fantastische cappuccino, latte, koffie en espresso.....wat moet er nog meer gezegd worden? Gewoon heel goed.

Score:

We hebben de z5 nu een maand of drie in gebruik, en het bevalt prima. Goede koffie en lekkere cappucino.
De schuimlaag is prima, gewoon met halfvolle melk rechtstreeks uit het pak. (Waarom zou je trouwens volle melk moeten gebruiken? Het schuim ontstaat door de eiwitten, en volle/halfvolle melk verschilt alleen in het vetgehalte).
Het apparaat warmt lekker snel op.

Na een tiental bonensoorten zijn we (voorlopig) uitgekomen op de Perla espressobonen. De koffie is trouwens prima van temperatuur. De cappucino is iets minder, maar dat komt doordat de melk niet zo heet wordt. Daarom warmen we de kopjes voor. Gaat prima. De lage melktemperatuur maakt het apparaat trouwens volkomen ongeschikt om chocolademelk mee te maken. (Jaja, cacao in het glas, dat gooien we niet in de vulopening voor de gemalen koffie. De ogen van de verkoper rolden bijna uit z'n hoofd toen ik als geintje zei dat we dat deden).

Wel spettert het apparaat nogal bij het maken van het melkschuim. Een ook drupt alles wat na. Er staan daarom altijd twee bekers onder.
Maar dat is ook ongeveer het enige probleem.

4,4

Een dure machine met veel ellende! Heb deze machine nu een jaar in bezit, en deze is ondertussen 5x voor reparatie bij Jura geweest. Nu is de machine voor de 6e maal defect...het stoomgedeelte is er mee opgehouden. Vrienden hebben ECM en Vibiemme machines, en nooit problemen. Denk dat ik deze machine ga verkopen, en ook een echte espressomachine ga kopen. Was gevallen voor de vormgeving, echter qua duurzaamheid en smaak een flinke tegenvaller!!

Score:

Nu enkele jaren in ons bezit. De eerste jaren veel lol van de machine gehad (en veel bezoek om lekkere koffie te drinken). Na dit jaar de eerste ERROR 8 melding te hebben gehad naar de dealer. Apparaat dus een week kwijt en het betrof een standaard melding die aangeeft dat het binnen werk vervangen moet worden. Dit dient iedere 2500 kopjes te geschieden. Onze had er al 5000 op zitten alvorens dit noodzakelijk was ! De standaard procedure is dat er dan een revisie binnenwerk wordt gemoteerd a EUR 140,-. Ok. Nu, een halfjaar later en slechts 800 kopjes verder krijg ik de melding weer. Natuurlijk reclameren, maar het ergste is dat je hem weer een week kwijt bent. De smaak van de koffie maakt overigens weer veel goed.

Score:

Wij hebben deze machine nu 2 jaar in bezit en zijn uiterst tevreden over het gemak waarmee we een heerlijk kopje cappuccino kunnen zetten. Tot nu toe heeft onze machine nog geen onderhoudsbeurt nodig gehad.

Score:

sinds een maand in bezit, nog nooit zo lekker en makkelijk koffie, cappucino, latte machiatto kunnen drinken.
Apparaat en bonen gekocht in een winkel te Maastricht, zeer goede service, bonen van merk 'cafeMo' zijn werkelijk heerlijk.
Kortom: zeer tevreden!

pas op!!!!
Werkt verslavend.
Heerlijke cappucino, geweldig apparaat werkt perfect.

Score:

We hebben de Z5 nu ruim 15 maanden. De kwaliteit koffie is uitstekend en bij familiefeestjes e.d. maken we dan ook goeie sier met het kunnen uitserveren van alle smaken. Waar we minder over tevreden zijn is de electronische duurzaamheid (software). We hebben veel storingen en errors. Hiervoor is het apparaat al diverse keren naar de service geweest (ben je het telkens ruim een week kwijt). De laatste 2 keren wilde ik het apparaat niet weer een week missen en heb de service hotline van de importeur gebeld. Beide keren kreeg ik telefonisch de juiste tip waarmee ik het probleem zelf kreeg opgelost. Hulde daarvoor. Toch blijft ik van mening dat een apparaat van die prijs niet zoveel errors en electronische storingen mag geven.

Score:

Super machine. Nu iets meer dan een jaar in bezit. Lekkere hete koffie, Cappucino is ook super. Wij hangen het melktoevoerslangetje in het melkpak, ide na gebruik weer in de koelkast gaat.
Wel even decappucino onderdelen uit elkaar halen en schoon spoelen anders heb je na verloop van tijd iets minders schuim, Kortom geen seconde spijt!
Wat betreft het krassen van het choom plaatje denk ik maar zo het is een gebuiksvoorwerp.

Score:

Wij hebben dit fantastisch machientje nu een maand in huis. Geweldig! prima koffie. Het is even uitzoeken wat de voor ons de beste smaak is, maar gelukkig hebben we er 3 kilo koffie bijgekregen, zodat we wat kunnen experimenteren (gaat wel snel op....) De instelling zijn zeer uitgebreid, zodat we exact de juiste maat voor onze kopjes kunnen bepalen. Het is alleen jammer dat de verchroomde onderplaat (waar je het kopje tijdens het bereiden opzet) zo makkelijk krast. (daar zou wel wat harder chroom voor gebruikt kunnen worden) De hoeveelheid water en koffie, zowel als het afvalbakje hebben voldoende capaciteit voor een ruime dag koffie zetten. Er zit een geisoleerde stalen melkbeker bij voor de cappucino (nadeel hiervan is dat hij erg naar metaal ruikt) maar werkt verder prima. Ook een leuke feature is dat hem zelf kunt laten aanschakelen op een gewenst tijdstip met je eigen welkomtekst. De duurzaamheid weten wij nog niets van, maar het ziet er allemaal degelijk uit.

Score:

Na alle lovende revieuws gezien te hebben, vind ik het toch nodig om mijn
slechte ervaring te melden. Vanochtend uitgebreid met mijn schoonzus gehad
(heeft het toestel 2 jaar en zelf 1 jaar) over dit apparaat. Mijn toestel is
opgestuurd naar Jura voor een nieuwe display en problemen met het blijven
hangen van de koffieprut. Mijn schoonzus heeft hetzelfde probleem en deze maakt
voortdurend een typisch krakend (zuchtend) geluid. Toestel wordt keurig en
precies schoongemaakt en onderhouden. Het probleem zou liggen aan het soort
koffiebonen, die te vet zouden zijn. Zelf gebruik ik allerlei merken door
elkaar en zij gebruik de espressobonen van DE.
Voor ons beide is het helaas géééén succes verhaal.

Score:

We hebben dit aparaat nu een jaar in bezit en het bevalt uitstekend. Wel wat
problemen gehad met de melk toevoer. De laatste tijd kregen we er geen mooi
kopje cpucino meer uit. De melk 'haperde' en spatte alle kanten uit. Het
vervangen van het ventieltje hielp even, maar niet genoeg. Inmiddels hebben we
ontdekt dat het probleem verholpen wordt doot het rietje dat in de melk hangt
iets uit te trekken. Weer mooie koppen capucino nu!

Score:

Perfecte machine elke € waard. Alles werkt zoals het beschreven wordt en we
zijn heel blij met deze machine. Zelf het tappen van water en het maken van een
Latte Machiato is een fluitje van een eurocent.
Bij twijfel niet langer zoeken gewoon aanschaffen.

Wat een heerlijke machine. Hiervoor had ik de S95 van Jura die intensief
verbruik was versleten. De Z5 is veel stiller dan de andere machines. Ook krijg
ik nooit meer een half kopje door het plaatsen van de infraroodscanner. Voordat
de koffie op is krijg ik al een melding dat ik het moet bijvullen. Ook is de
temperatuur veel hoger dan vroeger. De cappuccino is een genot. Ik gebruik het
nu ook echt. De S95 kon ook een mooie cappuccino maken, maar dit is veel
makkelijker. Daarna reinigt hij zichzelf weer. Doe dit trouwens liever met de
hand dan via het programma. Is toch mooier schoon en gaat sneller. Echt een
aanrader deze machine. Ben er na al die jaren wel achter dat je er een goede
boon in moet doen.

Score:

Eerst een expressoapparaat van een onbekend merk gehad. Heerlijke koffie,maar
wekelijks problemen. Maar ja wat kun je verwachten voor dat bedrag. Ik kreeg
mijn geld na een half jaar terug.
Uiteindelijk besloten om 2 maanden geleden de jura impressa z5 te kopen. Wat
een geweldig apparaat. Verrukkelijke capuccino,latte machiatta en gewone koffie
en het apparaat doet het altijd. Maar ja dat mag wel na 2 maanden.
Het water in onze regio is erg kalkrijk,vandaar dat ik goedkoop bronwater
gebruik om koffie te zetten.

Wij hebben de Jura Z5 inmiddels een half jaar in bezit. Het is een geweldige
machine. Hij werkt keer op keer, en produceert de lekkerste koffie. De bonen
bestellen we via internet. Een absolute aanrader!

+ Toon meer reviews
Prijzen

Er zijn geen prijzen beschikbaar voor dit product. Zie hieronder de alternatieven of klik hier voor een volledige lijst.

Alternatieven voor de Jura Impressa Z5 Generation I