Krups XP 3440 - Reviews

6,1

kritische Piet 04-11-2015 Product half jaar in bezit

5,6
Slecht resultaat met veel schuim in plaats van een cremelaagje. Bij 2 kopjes tegelijk is het ene kopje vol en de andere half leeg. Kortom: een slecht product en dus een afrader om te kopen.

shabono64 14-10-2015 Product paar dagen in bezit

6,6
Goed vind ik het crèmelaagje en de eenvoud van de machine. Minder goed/slecht: temperatuur van de koffie (niet warm genoeg, je slobbert het zo weg meteen na het zetten). Links druppelt stuk minder dan rechts: merkbaar als je twee kopjes tegelijk zet. Redelijk veel lawaai. Schakelt te snel (automatisch) uit naar mijn zin. Je moet ook iedere keer weer opwarmen. Goed voor het milieu maar het moet dus ook weer niet te snel. Dit was ik niet gewend van mijn vorige Krups. Beperkte hoeveelheid: als ik twee kopjes tegelijk zet (kleine kopjes) dan is de ene al helemaal vol, de andere niet. Toch stopt-ie dan al om weer op te warmen. What! Kortom niet tevreden. Prijs niet waard. (119.-)
Toelichting op bovenstaande:
Smaak iets te waterig. Roeren helpt dan wel. Blijkbaar eerst sterk het kopje in eindigt met laagje water
Mogelijkheden zijn koffie voor 1 of voor twee en melk opwarmen (capuccinostyle). Dit laatste hoeft voor mij niet. En de andere mogelijkheden zijn wat mij betreft voldoende: eenvoud siert dit apparaat
Makkelijk en overzichtelijk
Fijn aan vorm: lekker smal, fijn voor in kleine keuken. Minder vind ik dat er bij dit type gekozen is voor goedkoop uitziende kunstofmaterialen i.t.t. mijn vorige krups die er degelijk uitzag. Meer metaal.
Vanwege het goedkoop uitziende kunststof denk ik dat duurzaamheid stuk korter is. Maar zeker weet ik het niet.