Severin Piccola Semplice zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Severin Piccola Semplice zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

3,5

Solidago 06-10-2017

De eerste machine ging binnen een jaar kapot, zonder problemen een nieuwe ontvangen, echter we zijn nog geen jaar verder en nu is er iets compleet afgebroken aan het mechanisme in de machine wat regelmatig eruit gehaald moet worden om het te spoelen. Voor mij geen Severin meer.

zeegroen 20-03-2016

Slappe bakkies maar mooi apparaat

Met de sterkste instellingen (en er valt nogal wat in te stellen hier) geeft hij redelijke koffie.

Mooi strak model (vooral door gebrek aan stoompijpje), oogt duurzaam, maar met nogal wat ontwerpfouten. Zo zitten het waterreservoir en de (wekelijks te spoelen) zetgroep aan de achterkant waarvoor dat loeizware apparaat dus helemaal verplaatst moet worden, maar er zit geen enkele greep of inkeping aan. Sterkte is op het scherm te kiezen direct voor het zetten (1-3 bonen, 1-3 druppels) én diep in het menu, maar de instelling in het menu wordt genegeerd. De maalsterkte is in het bonenreservoir in te stellen door het indrukken en draaien van een palletje tijdens het malen, maar daar zit vaak een koffieboon onder klem waardoor instellen niet lukt (je moet ook erg snel zijn).

Geeft helaas maar 1 kopje tegelijk, dus een dubbele espresso vergt geduld (eerst gaat ie weer spoelen en masseren en weet ik wat).

Herrie: Senseo in het kwadraat. Veel gedoe en veel gespoel voordat en nadat je je bakkie gezet hebt.

We hebben hem weer terug gestuurd, en geruild voor een Magnifica S. (Beter doordacht ontwerp, minder gespoel, minder herrie, zet 2 kopjes tegelijk, geeft op slapste instelling al heel redelijke koffie, maar ja, is wel 100 euro duurder en doet minder degelijk aan.)