De'Longhi Autentica - Reviews

David 11-06-2016 Product paar dagen in bezit

Van een saeco budget naar delonghi middenklasse

Na 2jaar hield mijn saeco intellia8751 er mee op. Ik was altijd gematigd enthousiast over dat apparaat vanwege de beperkte instelmogelijkheden. De smaak was erg waterig ondanks de meest fijne maling.
Deze beoordeling geef ik op basis van de Jura van mijn schoonouders, mijn voorgaande saeco en de delonghi van mijn ouders.

Dit apparaat is opvallend smal en met de opgelichte tiptoetsen met glanzend zwart is dit een best mooie apparaat. Het is niet vergelijkbaar met een halfautomaat met verchroomde afwerking, maar wel een mooier afgewerkt dan de saeco.

Deze delonghi is voor mij een middenklasse apparaat, de 8751 een budget klasse.

Het verschil in smaak/aroma is groot t.o.v. de saeco. De delonghi zet beduidend sterkere, smaakvollere, donkerdere en hetere koffie. Eigenlijk alles wat je van een goed bakje koffie verwacht.
Ik ben na 10bakjes aangenaam verrast.

Ik heb eerder een 2x zo dure Jura overwogen, maar was eigenlijk nooit overtuigd van de meerprijs.

Ik ben primair een koffie en espresso drinker. Dit is voor mij een top apparaat.

Alida 09-06-2016 Product paar dagen in bezit

eerlijke espresso!

Het is een mooi vormgegeven apparaat, een aanwinst voor mijn keuken. Ik geniet van de heerlijke espresso, goed qua textuur, en prima temperatuur! Ik ben heel blij met deze aanschaf.

JuliaKK 17-06-2015 Product half jaar in bezit

In december gekocht bij MediaMarkt. Na veel overwegingen en het lezen van verschillende reviews over diverse espressomachines uiteindelijk voor deze gekozen. Het is een geweldig apparaat ! Melk opschuimen met het stoompijpje gaat perfect, veel schuim en totaal niet moeilijk oid. Wij gebruiken hiervoor houdbare melk. Als ik overnieuw moet kiezen zou ik er zo weer voor gaan. Ben zelf op mijn werk een Jura gewend maar eerlijk gezegd vind ik deze fijner en de temperatuur van het water is veel warmer. Erg gebruiksvriendelijk.