De'Longhi EC 680.R - Reviews

Marian. 17-09-2015 Product maand in bezit

Helemaal blij mee. Het is meer werk dan de volautomaat die ik hiervoor had, maar de koffie smaakt prima.
Pluspunten:
- Prachtig apparaat dat weinig ruimte inneemt. Dan houd je nog wat plaats over voor een koffiemolentje.
- Het lekbakje kan weg en dan past er een hoge beker onder de uitloop.
- Je kunt de afgegeven waterhoeveelheid voor 1 en voor 2 kopjes eenvoudig programmeren: zoveel als jij vindt dat er in je kopje moet, komt erin. Dus jij bepaalt de sterkte. Dit kan volgens mij bij weinig andere machines in deze categorie/prijsklasse.
De minpunten wegen voor mij niet zo zwaar.
- Het wisselen van pistonhoudertje is even een handigheidje omdat het strak zit, maar ik doe dat bijna nooit en zet 1 kopje tegelijk.
- Dus voor mij is het ook geen punt dat de ruimte om 2 kopjes neer te zetten vrij klein is. Twee espressokopjes kan net.
- Het meegeleverde maatschepje tevens tamper zal wel een keer sneuvelen want het is van plastic.
- Watertankje aan de achterkant is niet zo handig, maar ik laat het zitten en giet er van bovenaf een kannetje water in.
Stoompijpje en ese-servings gebruik ik niet dus daar kan ik niks van zeggen.
Het schoonmaken is makkelijk, klop de piston leeg en spoel hem even om. Veeg af en toe het zeefje schoon dat boven de piston zit.

wilco.kooistra 05-01-2015 Product paar dagen in bezit

Via Bobshop.nl gekocht (goedkoopste) prima levering volgende dag in huis.

Het apparaat nu een aantal dagen in bezit en menig kopje espresso en cappuccino gezet. In combinatie met Segrafredo koffiebonen heerlijke koffie. Alleen vind ik de koffie niet erg heet. Ondanks aanpassingen zoals in de handleiding beschreven. Zal even contact opnemen met DeLonghi kijken of er nog iets aan te doen is.

Espresso heerlijk sterk van smaak met perfecte crema laag.

Stoompijpje doet prima werk binnen enkele seconden een heerlijke schuimkraag.