Krups Volautomatische espressomachine rvs/zwart EA826E zwart, roestvrijstaal

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 11 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Krups Volautomatische espressomachine rvs/zwart EA826E zwart, roestvrijstaal op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,8

Arena 06-06-2018

Ik heb vandaag mijn Krups EA82E10 volautomatische koffie machine in de trash gegooid.
Dit is mijn DERDE exemplaar van deze serie. De eerste twee heb ik vervangen, door tussenkomst van de service organisatie van Krups, een nieuw apparaat met forse bijbetaling. Dom he drie fouten op een rij. Dus driemaal is geen scheepsrecht bij Krups
Mijn advies is even doorzoeken naar een goed merk. Ben blij dat ik van dit onding af ben.

remko_nl 07-11-2016

Deze gewoon laten staan in de winkel

Wij hebben deze koffiezetter ongeveer 4jaar gehad. De smaak van de koffie zelf is eigenlijk best goed. Niks mis mee dus. Cappuccino schuimt slecht op. Verschillende soorten melk geprobeerd, resultaat matig. Bediening van het apparaat is eenvoudig en doeltreffend. Verder een herrieschopper tijdens bonenmalen en koffiezetten. Stopt ook gewoon midden in het zetten van een kopje koffie omdat water bijna op is of andere dingen aan de hand zijn.. Niet nodig. Je moet er dus eigenlijk bij blijven staan.

Het ergste van alles; de kwaliteit. Wat een ellende hebben we met dit apparaat gehad!! De eerste ging direct terug, die deed het niet. De tweede had na een jaar een defect onderdeel in de molen. De derde had na een jaar hetzelfde en omdat het buiten garantie was (en ik zelf elektronica ontwerper ben) heb ik 'm zelf gerepareerd. Jaar erop ging hij lekken en bleek de ketel waarin het water wordt verwarmd kapot. Dat was het einde van dit helse apparaat. Weg ermee! We hebben nu al een tijdje een nivona, perfect en voor een nette prijs! Wat een verschil!!

Pluspunten

• Uiterlijk
  • Prima kopje koffie
  • Eenvoudig in bediening

Minpunten

• Degelijkheid
  • Constructie
  • Luidruchtig
  • Gewoon laten staan in de winkel

nielsvandiepen 07-12-2015
Ik heb dit apparaat 2 jaar geleden gekocht en nu, vlak na het aflopen van de garantieperiode, heb ik 'm vervangen voor een beter exemplaar ...

De positieve punten: zoals anderen hebben aangestipt is de bediening eenvoudig en is het reinigen makkelijk. Ook de kwaliteit van de koffie en espresso is best OK (net als de cappuccino overigens)

En dan de minder fijne eigenschappen: dit apparaat bevat helaas geen slimme sensoren, dus verplicht reinigen na een aantal bakkies (ook al zit hij middenin een dubbele bereiding), of een half bakkie (als het water op is). Het waterreservoir is ook vrij klein voor een dergelijk apparaat.
Koffiesterkte is niet instelbaar helaas ... Wél kan de hoeveelheid koffie per kopje worden aangepast, maar dit heeft geen invloed op de gemalen hoeveelheid koffie!
Zo betekent overigens ook het zetten van 2 kopjes koffie tegelijk dat het apparaat doodleuk 2x achter elkaar een enkel kopje voor je tapt. Wat dan ook weer neerkomt op een 'grote koffie' zetten ... Met één druk op de knop gaat het apparaat dan 2x voor je malen ...
Dan nog een wat minder belangrijk punt: de gebruikte inkt/verf op de bedieningsknoppen was na 3 maanden vrijwel volledig verdwenen.
Wat echter met afstand het meest vervelend is: de bouwkwaliteit is echt ver onder de maat. Nu is het logisch dat een espressoapparaat na een jaar of 2-3 aan groot onderhoud toe is, maar de onze heeft dit niet eens gehaald. Na ongeveer een jaar begon hij af en toe al problemen te vertonen bij het malen van de bonen (soort vastlopers), ongeacht de vetheid van de boontjes. Na het 2e jaar keerde dit weer terug, met direct interne lekkage als gevolg. Als extra bonus leidde dit tot kortsluiting (met een intern brandje ...). Voor mij genoeg om 'm direct weg te doen en het 3-voudige te investeren in een hoogwaardiger exemplaar (uiteraard van een ander merk). Ik kan helaas niet adviseren dit apparaat aan te schaffen.

Rene C. 26-06-2014
Uitstekende volautomaat koffiemachine. Schoonmaken gaat heel eenvoudig. Meteen na gebruik van de melkkan doorspoelen met water, en melkkan weer in de koelkast. Heerlijke cappuccino's!

Camiel van den Bergh 21-04-2014
Sinds een paar weken zijn wij in het bezit van de Krups EA. Wij zijn een groot gezin. Ieder heeft zo zijn eigen wijze van koffiedrinken. Deze diverse soorten van koffie word door de Krups eenvoudig gemaakt. Voorheen maakten we gebruik van drie verschillende apparaten. Nu is het een wenk met de knop en je hebt een verrukkelijk kopje koffie naar jou smaak. Het is alleen jammer van het externe melkkannetje, dit zou naar mijn idee intern kunnen worden gerealiseerd. Ook het telkens schoonmaken hiervan ondervind ik als een nadeel.

Lisette Beentjes 22-11-2013
Toen ik de verpakking opende schrok ik aanvankelijk even van de gebruiksaanwijzing, maar als je er even rustig voor gaat zitten kom je er met behulp van de illustraties toch heel goed uit.En het hoeft maar een keer, want heb je eenmaal alle stappen doorlopen, dan wijst de rest zich vanzelf. Via het scherm krijg je handig te zien wat er wanneer moet gebeuren. Het legen van de opvangbakken wordt niet altijd correct geregistreerd, maar als je het klepje waar het boekje zit even open en dicht schuift vraagt het systeem of je de bakken hebt gereinigd. De smaak is heerlijk, ik sta iedere ochtend met een blij gevoel op. Ik drink mijn koffie met melk. De cappuccino melkschuimer gebruik ik zelf niet, want die geeft teveel melk en dat kun je niet instellen. Maar met het melkkannetje lukt dat ook prima. Ik ben zeer tevreden over dit apparaat en als extra bonus betaal ik ook nog eens een stuk minder per kop koffie dan voorheen, want ik doe best lang met een zak koffiebonen. Heerlijk apparaat, absolute aanrader!

Lizzet 22-11-2013

Scherpenzeel87 21-11-2013
Top ding! Van latte tot espresso en dat allemaal met 1 druk op de knop. Het apparaat geeft zelf aan wanneer en hoe schoon te maken. Ook de vormgeving is ideaal, lekker klein en past in ieder interieur. Het is na mijn mening niet moeilijk om het juiste apparaat te vinden, echter moeilijk om de juiste boon te vinden. Want de keuze is reuze!

Lia100m 10-11-2013
Na het zoeken van de juiste koffiebonen,heb ik een lekker bakkie koffie! De gebruik aanwijzing is makkelijk! Ik vind het ook fijn dat hoj niet steeds opwarm wanneer je geen koffie wil! Dus maak niet onnodig lawaai! Hij geef ook duidelijk aan wanneer er wat moet gebeuren. Ik vind het ook een mooi apparaat om te zien!

Kaatje85 13-10-2013
Fantastisch apparaat, meerdere mogelijkheden: koffie of espresso. 2 kopjes tegelijk en zelf de hoeveelheid in ml aan te geven. Daarnaast kun je ook heet water uit het apparaat krijgen en melk opschuiven met stoom. Ideaal apparaat als je keuze wilt hebben. Qua smaak wordt het niet veel beter en onderhoud ook eenvoudig omdat het apparaat zelf aangeeft wat je precies moet doen.

jpmvanputten 09-10-2013
Het is een geweldig koffiezet apparaat. Zeer duidelijk en gebruiksvriendelijk. De koffie is zeer goed van smaak. Handig ook dat je zelf de hoeveelheid per kopje in kunt stellen. Je hebt dan echt je eigen koffie in de juiste smaak. De capucinno's en Latta Machiato's zijn nog beter als in een restaurant. We zijn erg blij met het apparaat. Ook makkelijk in onderhoud, er wordt aangegeven wanneer er iets moet gebeuren. Als je van een goed en lekker kopje koffie houdt kan ik dit apparaat iedereen aanraden.