Saeco Exprelia HD8856/01

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 26 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Saeco Exprelia HD8856/01 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

lissenberg 18-07-2015
Geschreven voor: Saeco Exprelia HD8856/01

De Philips Saeco Esprelia nu ongeveer 2 jaar in bezit. Geweldig apparaat met mega keuzemogelijkheden op het gebied van koffiesterkte, hoeveelheid koffie/water etc., die per individu elke keer kan worden ingesteld. Elke dag wordt het apparaat intensief gebruikt en blijft de koffiekwaliteit, mede door een goede pressing etc. prima op peil. In de afgelopen periode verwerkte onze Esprelia ruim 8000 koppen koffie en ruim 1700 espresso's, cappuccino's en latte maggiato's. De centrale unit doet zijn werk uitstekend en behoeft slechts 1 x per week even te worden afgespoeld. Mbt de overige onderdelen geen bijzonderheden. Over het gebruik van dit apparaat geen enkele klacht. Geen spijt van deze koop. We kunnen hem echt niet meer missen.

mhemvanbeek 08-07-2013
Geschreven voor: Saeco Exprelia HD8856/01

In 1,5 jaar tijd al twee keer een storing gehad in het maken van melkschuim. Begin april dit jaar en medio juni. Ofwel de eerste reparatie is mogelijk niet goed uitgevoerd. Zeer slechte ervaringen met klantenservice van Philips. Afspraken wordne niet nagekomen en je moet zelf contact opnemen met de reparatiedienst omdat niets weet. Probeer bij reparatie de zaak te regelen met je winkelier.

Jacques250764 06-04-2013
Geschreven voor: Saeco Exprelia HD8856/01

Eerste kopje gezet mooie koffie
Ik heb de bonen van V&D gebruikt

Mogelijkheden zat om de koffie in te stellen .

Ik moest wel even de gebruiksaanwijzing door nemen voor dat ik, daadwerkelijk een kopje kon zetten.

Als alles goed is ingesteld is het verder indrukken en gaan.

De vormgeving vind ik fantastisch.

En over de duurzaamheid kan ik nog niets zeggen ik heb hem net een dag in huis.

Joshua1954 04-09-2012
Geschreven voor: Saeco Exprelia HD8856/01

Machine begin 2011 aangeschaft, heerlijke koffie.
Vanaf December 2011 3 keer aangeboden voor reparatie, melding E05 , problemen bij vulling watercircuit.
Eerste 2 keren zijn er reparaties uitgevoerd, derde keer
melding gebruikersfout van reparateur!!!!!!.Volgende keer betalen voor reparatie. Nu wederom voor de 4e keer E05 melding, ga de machine nu terug brengen naar de winkel. Perfecte machine, maar qua duurzaamheid een slechte beoordeling.

Belinda Barens 02-09-2012
Geschreven voor: Saeco Exprelia HD8856/01

Inmiddels het apparaat alweer een poosje in bezit. Op zich nog steeds tevreden, vergt wel wat onderhoud merken we. Maar goed, het gebruiksgemak en de smaak weegt daar nog steeds tegenop. De schuimlaag is nog steeds wat slapjes bij ons, houdbare volle melk werkt inderdaad nog het beste. Maar het blijft vreemd dat ik met de gewone opschuimer met alle soorten melk prima schuim krijg. Ik mailde hierover met Philips en kreeg dit advies: Volle koude melk gebruiken. Hierop mailde ik terug dat we dat deden. Waarop het antwoord was dat ze er niet meer over konden zeggen. Hier kon ik natuurlijk niet mee akkoord gaan, dus ik belde. Werd bijzonder onvriendelijk te woord gestaan, ik moest de gebruiksaanwijzing maar lezen, of het apparaat naar de winkel brengen. Dus over de klantenservice van Philips ben ik minder tevreden....

wim0259 31-05-2012
Geschreven voor: Saeco Exprelia HD8856/01

Sinds vier weken heb ik via trnd de mogelijkheid gekregen om deze volautomatische espresso machine te testen.
Mogelijkheden: Het fijne van de machine is dat er heel veel mogelijkheden zijn om de juiste kop koffie voor jouw smaak te creëren. Sterker , slapper, dat kan zelfs tijdens het productie proces. Met 1 druk op de knop heb je een gewone kop koffie, een cappuccino, espresso, cafe lungo, tevens zijn er de mogelijkheden om heet water, warme melk stoom en een latte macchiato te maken.
Design: meerdere andere machines bekeken, zoals Bosch, Jura, Delonghi, maar qua design is dit toch een top machine.
Ik ben zelf een liefhebber van espresso en in mijn huishouden zijn er gelukkig meerdere smaken te vinden, de cappuccino wordt gretig afgenomen. Wat vooral opvalt is dat de crème laag goed wordt bevonden door de meeste testers.
Tijdens het testen verschillende soorten koffiebonen gebruikt, alleen met de allergoedkoopste bonen was er weinig goede espresso te maken qua sterkte dan.
Voordelen: snel koffie naar ieders smaak ( het uit testen van de juiste verhoudingen duren wat langer maar als het eenmaal staat gaat het snel) maakt weinig geluid bij het produceren van de koffie. Heet water is ook goed en kan eventueel verder verhit worden met stoom.
Nadeel: ik vind het water reservoir ietwat te klein.
Algemene indruk: Een zeer complete machine die ik zou aanbevelen bij mijn vrienden.

WamperHelms 30-05-2012
Geschreven voor: Saeco Exprelia HD8856/01

Deze machine zijn we momenteel aan het testen voor een trnd onderzoek.

Tot op heden bevalt het goed, al heeft het wel even geduurd voordat ik de bij mij passende instellingen gevonden had.

Fantastisch al de mogelijkheden qua afstelling maar je moet wel weten wat je proeft en dat kunnen vertalen naar fine tuning van het apparaat.

Ik vind dat persoonlijk geweldig maar voor mensen die makkelijk een lekker kop koffie willen wordt dat door de vele mogelijkheden misschien te ingewikkeld.

Zelf ben ik niet zo van de melk in de koffie maar moet toegeven dat een cappuccino mij door deze machine de laatste tijd ook zeer goed smaakt.

Het gemak waarmee latte en cappuccino gezet kan worden is ideaal, al ben ik zelf geen grote liefhebber, bij mijn bezoek zie ik alleen maar met blije gezichten en het gemak waarmee ik deze kan bedienen stelt mij weer tevreden.

Door alle afstelmogelijkheden (cremelaag, tempratuur, maling, voor-infussie, hoeveelheid koffie/water etc….) ben ik zeer te spreken over deze machine.

De verkoopprijs vind ik echter wat aan de hoge kant, je betaalt naar mijn gevoel ook voor het design. Echter, de afwerking is hoogwaardig!

Lvvliet 27-05-2012
Geschreven voor: Saeco Exprelia HD8856/01

Wij testen deze machine nu al een paar weken en zijn zeer tevreden! Wij hebben hiervoor een Delonghi volautomatische machine gehad en een Nespresso maar bij geen van deze machines konden wij een echt kopje Italiaanse espresso of cappuccino zetten. Met de Philips Saeco Exprelia kunnen wij nu eindelijk de kwalitatieve koffie zetten die wij wensen. Het fijne is dat je alles zelf, naar je eigen wensen, kunt aanpassen. Je kunt zelf de hoeveelheid koffie, de sterkte van de koffie, de warmte, de hoeveelheid melk, etc. Ook de kwaliteit van het melkschuim is zeer hoogwaardig en heeft precies de consistentie zoals hij moet hebben. Met het pijpje (aan de linkerzijde) kan je thee zetten. Daar geloofde ik nooit zo in maar zelfs dat werkt goed bij dit apparaat. Er komt heet water uit waar je een goede kop thee mee kan zetten. Kortom, wij zijn zeer tevreden over de machine. Alleen omdat wij hem nog maar enkele weken in huis hebben kunnen wij over de duurzaamheid geen oordeel geven.

Karl - cremadude 21-05-2012
Geschreven voor: Saeco Exprelia HD8856/01

Ook ik heb via TRND deze machine 6 weken in huis gekregen om hem aan de tand te voelen. de eerste indruk tijdens de life instructie in amsterdam was twijfelachtig en toen ik thuis de machine uitpakte werd ik er vrolijk van. totdat ik de volgende dag de machine ging uitproberen. ben er van 11 tot half 5 mee bezig geweest om een goede instelling te krijgen. de megeleverde kaldi barista bonen vond ik niet lekker, dus mijn eigen lavazza bonen er ingekiept. na een half uurtje kwam er een goede espresso uit. maar als ik deze vergelijk met de Gaggia Titanium die nu werkeloos toekijkt, vind ik die toch nog steeds lekkerder en sneller gezet dan die van de Saeco.
Cappuccino:
het lukt mij niet om een goede cappuccino te krijgen uit deze vol-automaat. De schuimlaag is tragisch slecht, ik verwacht een mooie bolkop schuim van tenminste 3 cm dik, maar als ik hier cacao poeder overheen strooi is de schuim verdwenen.
probeer ik handmatig melk te schuimen wordt je dit schier onmogelijk gemaakt door de haakse stand van de stoom pijp; er blijft geen ruimte om het melkkannetje rond te draaien. je kunt ook niet de stoom pijp even pauzeren om je melkkan er onder te zetten nadat je voor stoom hebt gekozen en er eerst wat heet water uitkomt. de hele machine en aanrecht zit dan onder de melk spetters.
Design:
Op t eerste gezicht een mooie machine, maar nadat ik met een magneetje langs de machine ben gegaan zit er niet één RVs onderdeel aan deze machine terwijl die RVS in z'n typoe aanduiding heeft staan. verder zit er veel te veel glimmende plastic onderdelen op, zoals melkkannetje met plastic chromen afwerking, de koffie uitstroom, de crema laag regelaar en alle knopjes die er op zitten. voor de prijs wat ervoor gevraagd wordt vind ik het niet in verhouding staan.
het metalen plankje in de lekbaak onder de melkkan wordt door 2 magneetjes op z'n plaats gehouden, wat mij een plas water opleverde bij het leeggooien ervan. ik til het plaatje op maar de hele lekbak komt schuin mee omhoog en loopt leeg over het aanrecht.
Latte Machiato:
een enorme plens melk en koffie met een matige schuimlaag. dit is méér dan een koffie verkeerd. ook hier kon ik een latte machiato adept niet blij mee krijgen

Al met al een prijzige machine voor wat je ervoor krijgt. zeker niet een high end machine, al ziet hij er wel zo uit.
ik ben nog lekker aan het door testen dus mocht ik uitvinden hoe het wel werkt zal ik dat hier zeker nog toelichten

Tanja410 18-05-2012
Geschreven voor: Saeco Exprelia HD8856/01

Via Trnd mag ik de Exprelia 6 weken testen. Ik heb hem nu een week in gebruik. Ik vindt het een machine die makkelijk in gebruik en onderhoud is. Hij reinigt zelf de melkkan en als hij uitgaat en opstart spoelt hij automatisch zijn systeem door.
Je kunt eindeloos variëren in de instellingen om jouw perfecte kopje koffie te zetten. Zo kun je onder andere zelf de volgende dingen instellen:
Cremalaag
Fijnheid van boonmaling
Hoeveelheid gemalen koffie wat gebruikt wordt
Hoeveelheid melk wat gebruikt wordt
Sterkte van de koffie
Temperatuur

Het apparaat kan zonder dat je hem hoeft te verbouwen ook heel veel soorten dranken maken zoals bv:
Lungo
Espresso
Cappuccino
Heet water
Warme Melk
Gewone koffie
Latte Machiatto

Op dit moment heb ik maar 1 ding wat ik wat minder vindt en dat is dat ik het waterreservoir wat aan de kleine kant vindt, ca 1,25 liter.

Verder is het echt een topapparaat!

MariskaAdinda 18-05-2012
Geschreven voor: Saeco Exprelia HD8856/01

Sinds 1 week dit apparaat in bezit en vanaf het eerste moment een geweldige machine!

De mogelijkheden om alles in te stellen zijn bijna oneindig. Je zal waarschijnlijk wel even bezig zijn om de voor jouw perfecte espresso, koffie of cappuccino te krijgen, maar dan heb je ook wel een koffie die volledig voldoet aan jouw wensen!!

Er zijn heel veel voordelen, hier een paar genoemd:
- melkkan reinigt zichzelf en kan in de koelkast, ideaal.
- klepje voor als je de melkkan niet gebruikt daar is ook over nagedacht. Bij gebruik van de melkkan ligt het niet los, maar kan je het opbergen in een compartiment.
- de grofheid van het malen van de bonen is instelbaar
- de druk waarmee het water geperst wordt is instelbaar.

Verder kan ik eigenlijk nog weinig nadelen bedenken behalve dat het er sterk vanaf hangt wat voor soort bonen je gebruikt. Je moet echt goede bonen kopen, want je gaat het echt proeven als het kwalitatief mindere bonen zijn.
En je moet veel ruimte hebben in je keuken, want apparaat heeft vrije ruimte nodig zodat je makkelijk bonen, water kunt toevoegen en het deurtje open kunt doen. Langs een muurtje is wat lastig.

Alfred317 17-05-2012
Geschreven voor: Saeco Exprelia HD8856/01

Via een project van trnd.nl heb ik de mogelijkheid gekregen dit apparaat zes weken te testen voor Philips. Ik ben een liefhebber van allerlei soorten koffie, daarvoor ben ik zelfs vorig jaar met vakantie naar Italië geweest. De cappuccino en de espresso staan wat mij betreft op de eerste plaats. Ik ben onder de indruk van de vele mogelijkheden die dit apparaat biedt.
Naast het afstemmen van mogelijkheden via het machine keuzemenu, zijn er ook nog andere opties om de smaak van de koffie te beïnvloeden.
Als je kijkt naar de vele soorten mogelijke koffie soorten die gemaakt kunnen worden met deze machine, krijg je veel waar voor je geld.
Naast een handige melkkan, waarvan de machine zelf per koffiesoort aangeeft of hij deze daadwerkelijk nodig heeft voor de koffie die jij graag wilt maken, is er ook nog een stoompijp. Deze uitgang kan gebruikt worden voor het zetten van heet water, maar je kunt er ook de melk mee stomen en daarmee een schuimlaag creëren die je bijvoorbeeld kunt gebruiken voor de Café Lungo.
Voor het maken van de Cappuccino kun je vrijwel alle soorten melk gebruiken. Mijn voorkeur gaat echter uit naar Cappuccino melk van het merk Frischli. Deze melk heeft een vetgehalte van 2,5%.
Komende week dinsdag komen er een aantal vrienden langs, die graag het apparaat willen zien en bewonderen en wel eens een lekkere koffie geserveerd willen krijgen.
De smaak van de koffie is mede te beïnvloeden door het gebruik van diverse koffiebonen. De bonen die we bij het project meekregen zijn vette bonen. Inmiddels heb ik ook droge bonen gebruikt van diverse merken, waarbij de bonen van Douwe Egberts een flauwe smaak opleverden, in ieder geval niet een smaak waarbij de koffie goed tot zijn recht komt. Ik ga dus diverse bonen kopen vanuit verschillende landen om zo die smaken te verfijnen.
Het apparaat oogt mooi, werkt goed, veel is digitaal. Daarnaast is er een apart waterfilter meegeleverd die inmiddels bevestigd is in het waterreservoir. Ook geeft de machine zelf aan wanneer het moet spoelen, de melkkan (automatisch) schoongemaakt moet worden, het lekbakje geleegd moet worden en dat laatste geldt ook voor het leeghalen van het bakje waarin het restafval van de gemalen koffie in samengeperste schijven is opgeslagen. De machine maakt bij het bereiden van de koffie weinig storend geluid, het is overigens goed hoorbaar wanneer de bonen gemalen worden.

FP1973 16-05-2012
Geschreven voor: Saeco Exprelia HD8856/01

Nu een week in het bezit van deze machine en erg tevreden.

Of je nu een 'gewone' koffie, espresso, lungo, cappuccino etc. wilt zetten, het werkt zeer intuïtief. Geen moeilijke instellingen, gewoon kiezen en genieten!

Als je de koffie van je keuze echt helemaal naar je hand wilt zetten, zijn er tientallen instelmogelijkheden beschikbaar, van maalgraad van de koffie, tot hoeveelheid water, watertemperatuur en zelfs de mate van voorinfusie. Het kost even tijd en experimenteren, maar als je je erin verdiept, lukt het zeker om de voor jou perfecte koffie te zetten.

Enig aandachtspunt is de temperatuur van de melk; deze is bij een kleine hoeveelheid goed, maar des te meer melk er gewenst wordt voor een product, dus te kouder de geleverde melk.

Overall een espressomachine die er enerzijds goed uitziet en anderzijds alle mogelijkheden heeft om een heerlijke koffie te zetten voor ieder moment van de dag!

Mark Lenssen 16-05-2012
Geschreven voor: Saeco Exprelia HD8856/01

De koffie is echt verrukkelijk die deze machine zet. Of je nu een Lungo, Espresso of Cappuccino neemt. Je kunt de body (cremalaag), hoeveelheid koffie, temp. van het water, maalgraad etc. instellen.

De machine is ook een plaatje om te zien, ik heb'm in RVS. Alleen de plastic knoppen vind ik niet echt lekker drukken, ze doen het verder prima (grote knoppen) maar het drukmechanisme is het 'net niet'. Dat viel me ook op toen mijn vader een kopje wilde zetten, hij drukte op de knop maar moest een 2e keer drukken omdat hij blijkbaar niet goed doorgedrukt had.

Over de duurzaamheid kan ik na een paar dagen nog niet echt oordelen, maar het ziet en voelt allemaal degelijk aan. Op het vlak van gebruiksgemak vind ik dat de machine wel vaak bijgevuld en geleegd moet worden. Maar dat ben ik niet anders gewend bij andere volautomaten. Doordat deze bij het aanzetten een 'rinsing' cyclus opstart (kun je onderbreken) en bij het in standby gaan ook even de leidingen doorspuit, raakt de lekbak vrij snel vol. Het bonenreservoir is groot, maar het waterreservoir is vrij klein en moet je dan ook vaak bijvullen. Verder vind ik het onhandig dat de reservoirs bovenop eruit gehaald moeten worden en niet aan de zijkanten. Dit geeft in mijn keuken problemen omdat de machine onder kastjes staat op het aanrechtblad. Aandachtspunt voor als je deze machine aan wilt schaffen!

Renato1962 15-05-2012
Geschreven voor: Saeco Exprelia HD8856/01

Sinds een kleine week hebben we deze espressomachine in ons bezit. We zijn aan het experimenteren geweest om de juiste instellingen voor een lekker kopje koffie te verkrijgen. We zijn nu verschillende soorten koffiebonen aan het proeven, de koffie die we erbij hebben gekregen is wat bitter. De vormgeving is strak en het apparaat is robuust, gebruiksvriendelijk en het onderhoud is eenvoudig. De crèmelaag is in te stellen en het schuim is heerlijk bij het maken van een cappuccino. Alleen jammer dat onze dubbelwandige Bodum glazen door de trilling verplaatsen, zodat de koffie ernaast wordt geschonken. Bij andere kopjes hebben we dar geen last van.

JeroenVanEerden 15-05-2012
Geschreven voor: Saeco Exprelia HD8856/01

Via een project van trnd.nl kreeg ik de mogelijkheid dit fijne apparaatje zes weken te testen voor Philips. Ik ben een liefhebber van allerlei soorten koffie maar de Cappuccino en Latte Macchiato staan echt op de eerste plaats wat dat betreft. Het is zeer verrassend dat deze machine zoveel biedt naast alleen het bereiden van goede koffie. Je kunt alles heel exact instellen naar je eigen smaak, zo ben ik veel bezig geweest met de bereiding van dé beste crèmelaag en zuiverheid mbt een goede espresso. De draaiknop voorop het apparaat staat dan ook altijd vol open en zorgt dat ik altijd een fijne crèmelaag in mijn koffie en espresso's heb. Wat trouwens ook erg handig is het bakje waar de melk in gaat. Je kunt 'm zeer gemakkelijk er weer op en af plaatsen en eventueel plaatsen in de koelkast voor later gebruik. De afgelopen week zijn er al aardig wat vrienden en kennissen over de vloer gekomen om ook te kunnen ervaren wat dit pracht apparaat allemaal te bieden heeft. Vooral bij het zien wat voor Cappuccino en Latte Macchiato er uit dit ding komen kan geen ander normale espressomachine aan tippen. Ik ga de komende weken nog verder met het zoeken naar dé meest ideale instellingen voor het bereiden van zowel de Cappuccino, Latte Macchiato, espresso en natuurlijk de normalere bakjes koffie. *nog een tip voor de cappuccino liefhebbers: gebruik jonge verse melk , liefst rechtstreeks van de boer. *

Oelle 15-05-2012
Geschreven voor: Saeco Exprelia HD8856/01

Een volledig geautomatiseerde koffiemachine. Mogelijkheid om: Caffe, Espresso, Caffe Lungo, Cappuccino, Latte Macchiato of gewoon heet water te kiezen. Gebruiksvriendelijk en de mogelijkheid om je eigen perfect afgestelde kop koffie te maken. Wil iemand anders meer melk, zwaardere koffie, meer water of een mildere smaak dan kan dat zonder probleem worden gerealiseerd. Tot op heden zijn weer zeer content met de Philips Saeco Exprelia.

Belinda Barens 15-05-2012
Geschreven voor: Saeco Exprelia HD8856/01

Via TRND-Philips en kaldi mag ik dit apparaat testen. Vooralsnog erg blij mee dat het op mijn aanrecht staat. Ziet er mooi uit, ondanks formaat toch compact. Zeer eenvoudig in het gebruik, ook zonder handleiding goed te doen. De instel-mogelijkheden zijn eindeloos. Zo stellen wij in dat er veel minder melk in hoeft, anders wordt je koffie wel snel lauw. Het apparaat houdt zichzelf grotendeels schoon, maar zorg dan wel dat er een bakje in de buurt is, want spoelen gebeurt bij inschakelen, en bij automatisch op stand-by gaan, dus dat is soms onverwacht. Tijdens het proces kun je de maling instellen, dit is even een handigheidje. Tip voor Philips: maak bij een volgend apparaat het pijltje op de knop wit, want nu is het best lastig te zien welke maling ik aanwijs... We zijn nog lang niet klaar met het bekijken van alle mogelijkheden, maar dat we genieten (en anderen met ons) van dagelijks heerlijke kopjes koffie, staat als een paal boven water!!

Karl - cremadude 03-09-2012

Belinda, ik heb deze machine ook via TRND getest en tijdens deze periode constant met philips over en weer gecommuniceerd mbt tot de slechte melkschuimkraag. Wim Houben, phlips' product manager, heeft de "duurdere" versie van dit model (ja die schijnt er te zijn een duurdere) met echt rvs aan de machine en deze produceert kennelijk wél een goede schuimkraag. Dezelfde Wim heeft mij in de testperiode 2 nieuwe melkkannen laten opsturen zodat ik er 3 had in totaal en geen van allen produccerde een echte cappuccino schuimkraag. dat was voor mij de grootste reden om hem niet te kopen.

Phil35 15-05-2012
Geschreven voor: Saeco Exprelia HD8856/01

Heb vorige week deze machine in bezit gekregen.

Wat een prachtapparaat.

De machine ziet er niet alleen mooi uit maar beschikt ook over alle denkbare mogelijkheden om je machine naar je eigen smaak in te stellen.

Wat ik zelf erg waardeer is de mogelijkheid om de temperatuur in te stellen.

De inhoud van de lekbak in de machine is wat aan de kleine kant waardoor je vrij vaak de bak moet legen.

De smaak van de koffie maakt echter veel goed. Tot nu toe een aanrader.

RenOuitGool 19-04-2012
Geschreven voor: Saeco Exprelia HD8856/01

(tweede review) nog steeds zeer te vrede. Houd hem wel goed schoon. Ik behandel hem met alle respect. De mogelijkheden zijn meer dan zat je gebruikt er uiteindelijk maar een aantal. Het gebruikersgemak wordt op den duur routine.

van soest-kasper 02-02-2012
Geschreven voor: Saeco Exprelia HD8856/01

Hebben de machine half november gekocht binnen 3 weken gaf de machine geen water meer, dus werd opgestuurd naar philips in belgie, het duurde 10 dagen en we kregen geen vervangende machine. Na 10 dagen kwam de machine weer terug gerepareerd en wel, deed het goed maar na 4 weken weer hetzelfde probleem, dus hij is nu weer terug naar philips.

Hij moet 3 x stuk gaan voor je een nieuwe machine krijgt echt waardeloos en nu moeten we weer wachten totdat de machine gerepareerd is, dit is echt belachelijk voor zo'n dure machine, gelukkig hebben we 3 jaar garantie.

Katinka Soda 11-04-2012

Wij hebben op 2-02-2009 de philips HD 5730/10 gekocht voor ruim € 1000,= tijdens de garantie 2 keer stuk gegaan en nu de derde keer net buiten de garantie, het apparaat kan niet meer gemaakt worden, wij krijgen nu een nieuwe aangeboden de HD 8856/01 voor € 1.030,= op internet kun je het apparaat kopen voor € 1.049,= ik schrijf dit om aan te geven hoe de service van philips is. Ik hoop van harte dat je meer geluk en plezier heb van je koffie machine als dat wij hebben gehad, voor ons nooit meer een apparaat van philips. met vriendelijke groet, Katinka Soda

marjolein1965 26-01-2012
Geschreven voor: Saeco Exprelia HD8856/01

dinsdag gekocht bij de bbc en nu een paar dagen in ons bezit. moet eerlijk zeggen wat een profesionele uitstraling heeft deze machine en wat en genot. mooi afgewerkt lekkere expresso cappuccino en natuurlijk smaakt de gewone koffie ook heerlijk.zou iedereen de machine aan kunnen raden.over de duurzaamheid kan ik niks zeggen omdat ik de machine nog maar kort bezit.maar als dat ook goed zit verdient deze machine wat mij betreft een hele dikke 10, groetjes marjolein

RenOuitGool 28-12-2011
Geschreven voor: Saeco Exprelia HD8856/01

Heb hier voor een Nespresso gehad. De koffie was daar van goed. Het probleem was dat ik elke 2 maanden koffie deed bestellen ter waarde van zo'n €70,-. En ik was de enige gebruiker! Ben aan het rekenen gegaan en de kosten zijn nu totaal +/- €0,19. En voorheen alleen al voor de koffie +/- €0,35. En die koffie is zelfs een vriesdroog koffie en niet vers!
Het apparaat is zeer degelijk met een volledig Nederlands display. Grote functie knoppen en geeft aan wat je moet doen of wat er aan de hand is. Mijn zoontje van 3 jaar kan zelfs koffie voor me zetten. Speciale functies (latte, latte macchiato, warm water en stoom) iets meer handelingen om te zetten. warm water uitstekend voor thee te gebruiken. Aanschafwaarde is misschien hoog maar door de 3 jaar garantie (registreren op de site) zeker waard.

Anne1954 21-06-2011
Geschreven voor: Saeco Exprelia HD8856/01

Werkelijk een fantastische machine. We zijn er erg blij mee. Ik sluit me volledig aan bij de twee voorgaande 'reviews'. Over duurzaamheid valt uiteraard nog niet veel te zeggen. De tijd zal het leren.

Marian

Snipje 08-01-2011
Geschreven voor: Saeco Exprelia HD8856/01

We bezitten dit apparaat nu 2 maand nadat onze vorige Saeco espressomachine "opgebruikt" was, we wilden ook wel eens een ander model, ons oude model was een geheel kunststoffen uitvoering. De nieuwe vinden wij zeer elegant en hij werkt uitstekend, dat wil zeggen, een gemakkelijk op smaak en hoeveelheid in te stellen produkt welke ons uitstekend smaakt. En daarbij zeer gebruiksvriendelijk, elke te verrichten handeling die je verzuimt te doen (bijv. melkschenktuit boven het glas plaatsen voor een (héérlijke!) cappucino als je dat vergeten was te doen) wordt op het display getoond, na het plaatsen vervolgt de machine de cyclus, uitstekende communicatie machine->mens!!!. Het gebruiksgemak kreeg geen 10 omdat het wekelijks schoonmaken van de "centrale unit" hier een punt kost, alhoewel wij er geen probleem mee hebben, anderen misschien wel. Het geluidsniveau malen is ruim lager dan bij de vorige. Duurzaamheid een 10 omdat het werkingsprincipe ("centrale unit") dezelfde is als bij ons vorige apparaat. Kortom: Fantastisch apparaat!!!