Melitta CAFFEO Gourmet zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 16 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Melitta CAFFEO Gourmet zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Jacobi69 21-08-2016

Gebruik na 5 jaar

Geschreven voor: Melitta CAFFEO Gourmet zwart

Binnen 5 jaar 2 x stuk geweest. Eerste keer na 3 jaar, kosten €175 . Dit jaar weer stuk.
Had al besloten weer een eenvoudig koffiezetapparaat te kopen. Mijn partner besloot toch zelf maar eens te kijken of hij het apparaat kon repareren. En ja hoor. De zetgroep zat nl. vast en hij heeft de zetgroep er met geweld uit moeten halen. Het bleek dat het tandwiel binnen in het apparaat iets verdraaid was. Het weer iets gedraaid zodat de zetgroep weer past.
Het apparaat doet het nog steeds.
De koffie is erg lekker, valt steeds weer op. De koffie is warm, ook niet onbelangrijk.
Wel merk ik dat er meer water in de lekbak komt en bij het schoonmaken valt op dat er zich best veel gemalen koffie in het apparaat bevindt.
Met de waterfilters, reinigingstabletten en ontkalkingsmiddelen wordt het toch een duur kopje koffie. Deze artikelen zijn behoorlijk aan de prijs.
Verder is het apparaat heel makkelijk te bedienen.

Pluspunten

• Lekkere koffie
  • Warme koffie
  • Makkelijke bediening

Minpunten

• Lawaai
  • Duur onderhoud

Rita 28-01-2016
Geschreven voor: Melitta CAFFEO Gourmet zwart

We hebben de Melitta Gourmet nog maar een paar dagen in ons bezit dus kunnen we de duurzaamheid niet beoordelen. Ben vooralsnog zeer enthousiast, met name omdat ik zelf cafeïnevrije koffie drink en mijn man gewone koffie prefereert. Door middel van de hendel is omzetten naar de cafeïnevrije bonen een fluitje van een cent. Ook de melkopschuimer is zeer handig en zeker niet onbelangrijk zeer makkelijk schoon te maken. Enige minpuntje is het lawaai, maar dat heb je bij alle volautomatische espressoapparaten.

Mike Slingerland 29-01-2016

Beste Rita, ook ik ben een Gourmet-gebruiker. Voor wat betreft de gescheiden reservoirs: hou wel rekening met het feit dat na omzetting van de hendel dat dan pas de gemalen koffie van het 2e reservoir uit de uitloopt komt. Er bevind zich namelijk nog aardig wat gemalen koffie uit het 1e reservoir tussen de reservoirs en de zetgroep. Maar verder heb al twee jaar plezier van het apparaat.

Anneke van Donselaar 03-11-2014
Geschreven voor: Melitta CAFFEO Gourmet zwart

Heb de Melitta Caffeo Gourmet nu 3 weken in gebruik.
Een geweldige machine,5 varianten voor een lekker kopje koffie,wat wil je nog meer.En dat je de zetgroep kunt reinigen super.
Heb voorheen een Jura gehad,maar deze machine heeft veel meer mogelijkheden,ben er helemaal happy mee.Een echte aanrader.

Hans 1234 27-05-2014
Geschreven voor: Melitta CAFFEO Gourmet zwart

Wij waren al enige tijd op zoek naar een machine die op een eenvoudige manier lekkere koffie maakt.
Bij de koffiediscounter was er een demonstratie van de
Melitta gourmet. Wat meteen opviel was de simpele bediening vaan het apparaat,1 draaiknop voor de melkschuimer en 1 draaiknop voor de menu instellingen. Daarnaast viel het op hoe warm de koffie maar ook tevens de melk was! In de vulopening kunnen 2 verschillende koffiebonen apart worden geplaatst, tevens is er een extra mogelijkheid om gemalen koffie te gebruiken. Ook het schoonmaken is een fluitje van een cent. De zetgroep is makkelijk te reinigen 1x per week.
Kortom een betaalbaar apparaat die gewoon prima koffie maakt.

RoyPipoloy 26-05-2014
Geschreven voor: Melitta CAFFEO Gourmet zwart

Wij hebben onze Melitta Caffeo Gourmet nu al sinds 30-03-2013 en hij bevalt uitstekend!
Ik heb naar meerdere machines gekeken maar deze sprong er uit.
Mijn vriendin houd bijvoorbeeld van een milde boon terwijl ik hou van een boon met wat meer pit. Dat kan nu dus gewoon omdat je er twee type koffiebonen in kan doen.
De melk opschuimer is ook een puntje van aandacht geweest bij de aanschaf van de machine, vele merken hebben dit opgelost met een slangetje, dat vind ik persoonlijk niets.
Die slangetjes worden altijd smerig van binnen en om nu een la vol te leggen met nieuwe slangetjes kan niet de bedoeling zijn.
De melk opschuimer van de melitta is perfect, ff opschuimen, eraf klikken, schoonspoelen en KLAAR!
Water tank is ook groot genoeg en dus niet om de 4 bakken koffie leeg, wij geruiken wel netjes een waterfilter alleen heb ik het binnen werkje in de tank gebroken waar het waterfilter in moet.
(Was niet veel kracht voor nodig) daar heb ik nu dus even een nieuwe water tank voor besteld.
Reiniging geeft de machine zelf aan en de stappen die je moet doorlopen komen duidelijk in het scherm te staan....... zo kan ik nog wel even door gaan maar ik ben er gewoon blij mee!!

Groeten Roy

RoyPipoloy 30-05-2014

Ik had Mellita gemald dat ik lipje in de water tank had gebroken en wat denk je.......nieuwe watertank gekregen!

Super service, dank je wel Brenda B

Groet Roy Kouwenberg

addikted 25-05-2014
Geschreven voor: Melitta CAFFEO Gourmet zwart

Ik heb de machine net ontvangen,de smaak is zeer goed,ook de mogelijkheden met de caffeo gourmet zijn voor mij ook ruim voldoende.De machine is zeer makkelijk in gebruik,en misstaat absoluut niet op het aanrecht.Over de duurzaamheid kan ik nu nog niet echt over oordelen maar als melitta er in totaal 3 jaar garantie op geeft dan zit dat wel goed.kortom ik ben een tevreden mens.

Hilgen 12-04-2014
Geschreven voor: Melitta CAFFEO Gourmet zwart

Zet goede, hete koffie en makkelijk in gebruik. Daarnaast een mooi strak design. Ideaal dat de zetgroep uit het apparaat kan om schoon te maken.

Victor en Ellen 23-03-2014
Geschreven voor: Melitta CAFFEO Gourmet zwart

Het apparaat hebben gekocht bij de koffiediscounter in Naarden. We doen liever geen aankopen via internet en gingen daarom zelf naar de winkel. Via internet hadden we ons aan de hand van gebruiksaanwijzingen en testen goed voorbereid. Bij de koffiediscounter werden we goed geholpen, al hadden we graag ook koffie willen proeven van de 2 apparaten die ons het meest geschikt leken. Dat bleek helaas niet mogelijk. Wel konden we koffie van 2 apparaten proberen die demonstratieklaar stonden. Dat waren echter geen apparaten van Melitta.
We kozen voor de Melitta Gourmet omdat je de zetgroep makkelijk schoon kunt maken, in het display goed kunt zien wat je instelt en ook via het display kunt zien wat het apparaat bereidt. Het 2-vaks bonenreservoir en de melkopschuimer ("Perfect Cappuccino") leken ons ook nog aardige pluspunten.
Eenmaal thuis was het een fluitje van een cent om het apparaat gebruiksklaar te maken en het instellen in de juiste bonensterkte en volume per glas was zowel voor espresso als voor café crème zo gebeurd.
We hebben het apparaat nu 6 dagen in bezit en hebben er nu 40 kopjes koffie mee gezet. Onze ervaring is nog maar beperkt maar over de prestaties van het apparaat zijn we dik tevreden.
Het melkschuim is beter dan van ons vorige espressoapparaat (Jura F90) maar het is wat minder stijf dan van onze "lattemento melkopschuimer". Het schoonmaken van de "Perfect Cappuccino" gaat zo makkelijk dat we dit extraatje van de Gourmet misschien toch verkiezen boven de "lattemento melkopschuimer" die we de afgelopen jaren hebben gebruikt.
Het belangrijkste is natuurlijk hoe de koffie smaakt en dat is gewoon prima. We proeven geen verschil met onze Jura F90, die er vorige week na 11½ jaar de brui aan heeft gegeven. De Jura was overigens 2x zo duur. Nu maar hopen dat de Gourmet net zo lang mee gaat.

jvanderwel 21-03-2014
Geschreven voor: Melitta CAFFEO Gourmet zwart

Prachtig apparaat, heerlijke koffie.
gekocht in Naarden, prachtige winkel, goede verkoopster.
Mooie vormgeving, goed bedienbaar.

Kappenburg 13-03-2014
Geschreven voor: Melitta CAFFEO Gourmet zwart

Wij drinken graag cappuccino en waren op zoek naar een espresso apparaat dat eenvoudig een cappuccino kon maken. We hadden in eerste instantie gekozen voor een Saeco, maar na een uitgebreid adviesgesprek bij Koffiediscounter.nl zijn we overgegaan tot de koop van deze Melitta. En daar hebbben we absoluut geen spijt van. Het is een mooi strak apparaat om te zien, diverse mogelijkheden qua hoeveelheid koffie en water per kopje. De melk wordt lekker warm en mooi opgeklopt. Daarna is het melkopschuimertje eenvoudig onder de kraan te reinigen en opnieuw te plaatsen. Maar wat we nog het fijnste vinden is de mogelijkheid om twee soorten bonen in het reservoir te doen. 's Avonds drinken we namelijk cafeine-vrije koffie en dat is nu eenvoudig te regelen. Kortom; voor ons een fantastische aankoop!

hatulijansen 04-03-2014
Geschreven voor: Melitta CAFFEO Gourmet zwart

Gebruik expressomachines al zo.n 15 jaar. Heb er al 5 tal versleten. Meeste machines zijn bijzonder storingsgevoelig door slijtage en verkalking, waardoor de levensduur sterk wordt verkort. (gemiddeld slechts 3 jaar !)Stringent schoonmaken en ontkalken is een absolute must ! Na Jura/Saeco/Gaccia ben ik gevallen voor de Melitta Gourmet met een handig opschuimhulpje, die perfecte cappucino-schuim maakt. (echt fantastisch). Koffie is uitstekend op temperatuur (ook voor het eerst), en bediening is kindelijk eenvoudig. Ik mis een beetje extra programmeer-mogelijkheden voor koffie-instellingen, die ik bij de andere machines wel had, maar voor thuis kom ik er mee weg. (je hebt maar 2 basisinstellingen) Belangrijker is dat de koffie een mooie cremelaag heeft en echt heet is. en dat is ie (vooralsnog).
Vormgeving is compact, maar wel behoorlijk diep, waardoor je wel wat aanrechtruimte kwijt bent. (dus als je weinig diepte hebt, moet je daar wel rekening mee houden. Verder heeft de machine een eenvoudig, strakke uitstraling, die ik wel fraai vind.
Duurzaamheid vind ik niet geweldig. Het is allemaal plastic, en je dient daar ook omzichtig mee om te gaan. (alle machines in deze klasse zijn van plastic, dus zit geen verschil in)
Deze machine heeft stalen maalschijven ipv keramisch, en de rest van de zetgroep ziet er netjes geconstrueerd uit, maar zal niet veel verschillen van de andere merken (denk ik). Sluitklepjes zien er goedkoop en kwetsbaar uit, dus daar ook mee oppassen. Watertank is handig weggewerkt met een handvat, en de dubbele koffiebonen reservoir is makkelijk te bereiken.
Kortom een fijne machine, die over 3 jaar hoop ik nog net zo fijn vind.

HansDalfsen 23-02-2014
Geschreven voor: Melitta CAFFEO Gourmet zwart

Prima apparaat. Mijn eerste ervaring met een volautomaat en tot nu toe bevalt hij goed de koffie is lekker(ook afhankelijk van de bonen natuurlijk) en heet!
Het was even wennen aan het geluid van de maler maar ik heb geen vergelijk met een ander apparaat.
Het dubbele bonen vak is leuk, het eerste kopje na het overschakelen is nog wel een mix van de twee soorten.
Het display is erg gebruiksvriendelijk en geeft precies aan wat er moet gebeuren.
Met de meeste volautomatische apparaten moet er voor het zetten van twee kopje tegelijkertijd twee keer gemalen en gezet worden, maar met de aroma sellect op extra sterk en de hoeveelheid water op 220ml krijg ik in 1 keer twee kopje lekkere koffie van 110ml.
Mijn vriendin is helemaal weg van het melk opschuimsysteem en het werkt ook prima al gebruik ik het zelf zelden.
Het verwijderen van de zetgroep en het schoonspoelen ervan is echt makkelijk en het geeft mij een fijn idee dat de boel van binnen lekker schoon is.
Over de duurzaamheid valt na een maand nog weinig te zeggen maar het apparaat ziet en voelt degelijk.

jamahal6219 20-02-2014
Geschreven voor: Melitta CAFFEO Gourmet zwart

Na vier jaar was mijn Phillips aan vervanging toe
door de eenvoud en het display wat alle informatie weergeeft
ben ik de Reviews gaan lezen van de Caffeo Gourmet
en deze heb ik dus ook aangeschaft
ik moet zeggen dat ik zeer tevreden ben over deze machine
hij zet lekkere koffie gebruik nu Arabica van Laplace
ook melk opschuimen doet hij goed
handig het display waar je koffie , sterkte , temperatuur , en water hoeveelheid kan instellen
ook als het hij gereinigd moet worden geeft het display precies aan wat je moet doen
toch ook een minpunt
het lekbakje moet na 4 a 5 kopjes geleegd worden

HarpC 10-03-2013
Geschreven voor: Melitta CAFFEO Gourmet zwart

Na een lange zoektocht van Jura naar Siemens, Bosch en vele andere toch besloten om een Melitta Gourmet te kopen eigenlijk om twee reden de eenvoud van de bediening en het maken van warme melk, melkschuim die tenminste echt warm is en een prima schuim laag heeft.
De smaak moet ik nog verder uitzoeken met de juiste boon maar nu bonen gekocht bij de Lidel en is prima.
Ander voordeel is het 2 bonen reservoir zodat we onderscheid kunnen maken tussen expresse bonen en cream bonen. De machine gekocht in de winkel en goedkoper als op internet aan gegeven (Tummers in Roermond) en een goed advies gesprek.

adgourmet 24-07-2012

Melitta gourmet E965

Na wat mindere ervaringen met espresso automaten was ik overgestapt naar volledig handbediende espresso machine(s). Daar had ik best goede resultaten mee maar vond het bewerkelijk en de kwaliteit was sterk veranderlijk.
Ik wilde overstappen naar een automaat maar vond de melkschuim uit dit soort apparaten beneden pijl. De oplossing voor mij lag in de Melita Kaffeo Bistro of het duurdere model Melitta Kaffeo Gourmet.
Het laatste model heeft een alfanumerieke display wat mij in mijn eigen taal duidelijk maakt wat er gebeurd en wat ik heb te doen. Ook zijn er hier twee extra instellingen zoals Extra Sterk en Extra Mild en een teller aanwezig om de gezette kopjes koffie te tellen. Ik kwam in drie dagen op meer dan 130 kopjes.
De basis instellingen voor Cappuccino en Café Créme kunnen naar eigen wens veranderd en geprogrammeerd worden.... zoals koffiesterkte, koffie hoeveelheid en koffie temparatuur.

Bijde machines hebben een soort mixer en stoompijpje in één. De melkschuim kan je hier zelf maken en dat is super eenvoudig te doen. Het lukt mij een zeer goede stevige melkschuim te maken.

De Melitta Gourmet vind ik er zeer goed uitzien. Werkt erg eenvoudig, veelal intuitief.

In vergelijking met mijn andere automaten klink de Melitta rustiger bij het malen en het zetten van de koffie. Geen hoge gierende geluiden voor mijn oren want daar ben ik gevoelig voor.
Koffie smaakt zeer goed. Voor mij is de lekkerste op dit moment de Lavaza.

De koffie is erg heet en heb hem ingestelt op heet. Hij kan lauw, heet en extra heet.
De eerste vijf minuten is het veel te heet om te drinkrn dus ouderwets blazen :-)
De opgeschuimde melk is ook goed warm. Ik klop het in het kopje zelf.
Doe iets minder dan de helft houdbare volle melk in een kopje en zet deze onder de mixer-stoompijpje op de tafel.
De hoogte zo ingestelt dat de kop(draaigedeelte) net onder het opervlak van de melk is en zet de mixer-stoompijpje aan.
Bij het stijgen van de melk schuif ik de klopper mee naar boven, alsof ik de melk mee naar boven trek. De melk stijgt tot bijna aan de bovenrand.
Ondertussen voel ik aan het onderste gedeelte van het kopje of het warm wordt en als dat zo is duw ik de klopper-stoompijpje diep in het kopje. Het melk stijg dan nog ietsje meer. Stoppen als het kopje te heet wordt om vast te houden of stoppen voordat de grote bellen lucht komen.
Het is even oefenen maar het resultaat is goede stevige opgewarmde Cappuccino schuim.

Onderhoud van de machine is uiteraard nodig.
Er wordt een waterfilter meegeleverd. Deze is voor ongeveer twee maanden. Als U deze wilt blijven gebruiken, kan het telkens worden aangeschaft voor +/- € 15,00 per stuk.
Ik begrijp dat dit in Nederland niet zo nodig is. Gewoon regelmatig ontkalken met goed spul (géén azijn) blijkt goed genoeg te zijn. Ook het regelmatig reinigen met tabletjes is sterk aan te raden. Deze kosten +/- € 5,00 voor 4 stuks.
Wanneer ontkalkt of gereinigd heeft te worden geeft de machine automatisch aan.
U hoeft er alleen bij te blijven want ook het reinigen c.q. ontkalken gaat met automatische programma's.
Kortom... zeer gebruikersvriendelijk.
De zetgroep is zeer gemakkelijk te verwijderen/plaatsen. Veel gemakkelijker dan bij mijn vorige ervaringen. Even schoonspoelen met schoon lauwwater, uitlekken en terug plaatsen.

De machine is volledig van kunststof ook al ziet het voorfront er metalig uit.
Het ziet en voelt stevig maar ik kan nog niets melden over de levensduur.
De dubbelle schacht voor de koffiemolen is voor mij niet zo nodig maar heb er wel veel plezier van. In vakje 1 Lavaza en in vakje 2 de uitprobeer koffie van een ander, soms voor mij vreemde koffie. Bij veel koffiebezoek vul ik bijde bakjes met dezelfde koffie.

Ik ben zeer tevreden met deze Melitta Courmet en dat vooral door het maken van een zeer goede kop koffie en stevig melkschuim naar eigen keuze.
Zowel warmte, koffiesterkte als waterhoeveelheid is ruimschoots en gemakkelijk instelbaar.
Het perfecte stoompijpje / mixer geeft mij een klein beetje Baristagevoel terug.

En nu maar weer snel aan de koffie (-;

De Melitta Gourmet wordt geleverd in totaal zwart of met een zilverenkleurige voorfront.

adgourmet 24-07-2012

Melitta gourmet E965

In vergelijkin met mijn andere automaten klink de Melitta rustiger bij het malen en het zetten van de koffie. Geen hoge gierende geluiden voor mijn oren want daar ben ik gevoelig voor.
Koffie smaakt zeer goed. Voor mij is de lekkerste op dit moment de Lavaza.

De opgeschuimde melk is ook goed warm. Ik klop het in het kopje zelf.

Onderhoud van de machine is uiteraard nodig.
Wanneer ontkalkt of gereinigd heeft te worden geeft de machine automatisch aan.
Kortom... zeer gebruikersvriendelijk.

Machine is volledig van kunststof ook al ziet het voorfront er metalig uit.
Het ziet en voelt stevig maar ik kan nog niets melden over de levensduur.
De dubbelle schacht voor de koffiemolen is voor mij niet zo nodig maar heb er wel veel plezier van. In bakje 1 Lavaza en in vakje 2 de uitprobeer koffie van een ander, soms voor mij vreemde koffie. Bij veel koffiebezoek vul ik bijde bakjes met dezelfde koffie.

En nu maar weer snel aan de koffie (-;