Krups EA8000

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 16 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Krups EA8000 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,7

Ruud 24-06-2016

wat een ramp

Geschreven voor: Krups EA8000

We hebben dit apparaat 2 jaar en 5 maanden geleden gekocht. Fijne en lekkere koffie mee kunnen zetten. Binnen een jaar terug omdat hij vast liep. Binnen de garantie. Eind 2015 weer ter reparatie aangeboden. Weer vastgelopen. Gerepareerd. Nu 21 juni 2016 loopt hij weer vast. Buiten de garantie. Hier wordt je toch ziek van. En dan mail je naar service Krupps en dan krijg je de algemene voorwaarden voor reparatie en welke opties er zijn. Het was wel vervelend voor ons.

daviddagan 10-06-2016

Waardeloos apparaat

Geschreven voor: Krups EA8000

Heb de Krups EA8000 nu bijna 3 jaar in bezit en voor diverse grote reparaties terug gebracht bij MediaMarkt. Wat een waardeloos apparaat. Ik had Krups hoog zitten.

Het gebruik is gemakkelijk, 2 sterktes te kiezen en een draaischijfje voor de hoeveelheid. Ook de bonenvermaling is simpel in te stellen. Het apparaat is compact, strak en weinig toeters en bellen. Houd ik wel van. Het opstomen van melk gaat als een tierelier zolang het tuitje maar direct gereinigd wordt en zo niet kan verstoppen. Vandaar de goede cijfers hiervoor.

Maar duurzaamheid: WAARDELOOS

Ik drink elke dag 1 kopje, hooguit 2 dus geen grote koffiedrinker (zwaar gebruik). Meer voor de beleving drink ik een bakkie. Nu voor de 2e keer loopt het water niet meer door en komt er na verloop een prutje uit. Terwijl ik hem periodiek zoals voorgeschreven zeer zorgvuldig reinig, ontkalk etc. Ook is de tuit al eens los geweest (ineens in de hand toen ik een espressokopje plaatste). Ook knipperde het lampje op een gegeven moment herhaaldelijk maar wist men de oorzaak niet te vinden. Mijn ouders hebben hetzelfde apparaat van een andere winkel: zelfde problematiek!

Advies: NIET kopen!

Martijn 29-12-2015
Geschreven voor: Krups EA8000

Apparaat werkt prima voor enkele maanden. Daarna verbuigt het plastic. Het opschuimertje faalt hopeloos. Moeilijk schoon te maken. Lekt veel zonder dat dit te achterhalen is. Hopeloos snel defect.

Robinet63 15-11-2015
Geschreven voor: Krups EA8000

Wat een waardeloos apparaat! In twee en half jaar maar liefst 3 keer gerepareerd. De laatste keer net na de garantieperiode, weliswaar opnieuw kosteloos maar ook opnieuw voor niks. Na 4 maanden gaf hij opnieuw de geest en is door mij naar de recyclebare verwezen. In ons huis is geen plek voor zulke slechte machinerie. Het maalmechnisme kan zijn taken niet aan. De zetgroep (niet te verwijderen) loopt steeds vast in zijn eigen smeer en een reinigingsbeurt inzetten kan je niet zelf. Daarvoor moet je wachten tot het apparaat je daartoe opdracht geeft en daar wacht het apparaat veel te lang mee. Het apparaat maakt een pokkeherrie bij het malen en de pomp is ook niet bepaald geruisloos. Wat ik ook herken in andere reviews is dat de opvangbak om de haverklap vol zit en dat de uitwerpmechniek veel lawaai maakt. Ik nooit meer een Krups. Sinds vorige week in het bezit van een Nivona 831, weliswaar een andere caregorie machine, maar wel eentje van grote klasse. Een machine die het doet, die aroma rijke koffie weet te zetten waar Krups er maar een potje van maakte. Een machine met een fatsoenlijke techniek, een beschaafd geluid en een tevreden eigenaar. Nooit meer Krups.

Martijn 28-12-2015

Tja, volledig mee eens!

ge.nijhof 08-09-2015
Geschreven voor: Krups EA8000

Na 13 maanden zeer intensief gebruik gaf de maalmolen de geest. Garantie is standaard 2 jaar. Het wordt nu keurig gerepareerd door E-Care in Duiven, die de reparaties voor Krups doen tegenwoordig. Fijn, makkelijk apparaat. Waterressevoir is normaal voor koffieapparaat, maar mag van mij rustig een liter (of 2) groter. Misschien zelf wat knutselen? Al met al heel goed apparaat met goede prijs/kwaliteit verhouding.

MvanWoudenberg 18-05-2015
Geschreven voor: Krups EA8000

Prima, compact apparaat voor een nette prijs. Maakt heerlijke en goed hete koffie en cappuccino. Afvalbakje moet relatief vaak geleegd worden, maar is kleine moeite.

palm007 14-02-2015
Geschreven voor: Krups EA8000

waardeloos ding veel problemen er mee gehad is al eens opgestuurd omdat hij niet meer kon malen motor liep vast , en na het repareren is de koffie niet te zuipen.
en het pijpje wat er bij zit om het melk op de blazen wil ook niet .

Heleen2919 08-08-2014
Geschreven voor: Krups EA8000

Nadat wij hadden genoten van de krups piston espresso en slechte ervaringen hadden met 2 saeco machines, hebben we weer voor krups gekozen. Wij genieten van een echte heerlijke koffie; machine makkelijk schoon te houden (koffiedik erg droog na gebruik in plaats van de vieze kledderboel bij Saeco). Wij gebruiken nu (dure) Peeze koffie, maar dat is het summum van genieten. Deze machine stopt als het water op is en maakt na bijvullen de koffie verder af in tegenstelling tot de Saeco, die de reeds gemalen koffie geeoon weggooide.
Wat ons en onze vrienden betreft, die er ook een kochten: echt koffie om van te genieten, zelfs met een goedkopere soort koffie. Deze machine is een aanrader!

HansHartz 04-08-2014
Geschreven voor: Krups EA8000

Heel erg prettig apparaat, veel prettiger dan de vorige. Dat was een Bosch. Deze heeft ook een ruim water- en bonen reservoir. Geeft weinig afval en water verlies. Koffie is erg lekker en het is super makkelijk om volle of minder volle bakken te schenken. Maakt ook veel minder herrie dan de vorig. Schoonmaken is erg simpel.

tymogay 21-05-2014
Geschreven voor: Krups EA8000

mijn krups voldoet nog steeds uitstekend en kan hem ook bij iedereen aanbevelen het was voor ons een prima aanschaf

Ad 1969 13-11-2013
Geschreven voor: Krups EA8000

In 2010 de voorloper gehad van dit apparaat. Deze echter na 3 weken terug gestuurd en vervolgens dit type gekregen. Telkens dezelfde klachten. Lekkage onderkant. Inmiddels binnen 3 jaar 3 apparaten nieuw ontvangen, omdat die niet meer te repareren waren. Nu alweer lekkage aan de onderzijde. Helaas nu wel zelf de verzendkosten moeten betalen. Feit is dat ik nooit meer voor dit apparaat zal kiezen. Koffie en gebruiksgemak zijn goed, echter de kans op een defect is erg groot. Wel een groot pluspunt voor de service van Krups.

Eniroc 25-10-2013
Geschreven voor: Krups EA8000

Ben al vanaf 2007 in bezit van een Krups expressomachine en een paar weken terug mijn 4e exemplaar gekocht. Mijn eerste apparaat daar had ik steeds problemen mee maar werd dan keurig opgehaald en weer thuis gerepareerd gebracht.Dit is 5 jaar zo doorgegaan en ik had inmiddels ook 3 keer een nieuw exemplaar gekregen. In maart 2013 was ik er klaar mee heb hem voor 10 euro via marktplaats verkocht. Toen maar een ander merk aangeschaft maar wat mij opviel dat bij al die aparaten je de hele zetgroep constant moet reinigen wat best vaak moest gebeuren bij ons exemplaar ik had al een vermoeden dat dit nooit goed kan zijn, inelkaar en uitelkaar, je raad het al dit nieuwe apparaat ging ook stuk.wij miste onze oude makkelijke in onderhoud apparaat en de lekkerste koffie zo erg dat we hebben besloten om toch weer een krups te kopen dit keer de EA8000 een relatief goedkoop eenvoudig model en ik ben er zo blij mee heerlijk! Ik lees weinig negatieven reacties op deze en hoop dat hij het heel lang uit houdt, want ik vind de Krups toch echt de lekkerste koffie geven en het apparaat is mooi klein en compact.zal over een half jaar weer een post doen dat zegt dan meer over de duurzaamheid van deze EA8000

Lotw52 19-05-2014

Hallo Eniroc,
Het halfjaar is verstreken :). Hoe houdt deze Krups zich. Ben erg benieuwd!

Wimkkk 05-06-2013
Geschreven voor: Krups EA8000

Dit is compacte,mooi vormgegegeven machine en de koffie is prima.
Maar dan:
er zit een grote opvangbak voor de afgewerkte koffie. Staat in de beschrijving dat leegmaken na zo'n 9 kopjes moet gebeuren, dat in bij ons zeker niet zo.Na drie a vier keer of eerder begint het lampje te branden en het terug plaatsen moet regelmatig herhaald worden.

Voor het eerst ging nu het lampje "clean"branden. Volgens de beschijving moet er nu een schoonmaakpil geplaats worden en volgt dan de reinigingprocedure door het indrukken van de serviceknop. Dezelfde knop als vcor het regelmatig doorspoelen. Wij drukten op deze knop echter zonder het reinigingstablet te plaatsen. Geen probleem, volgens de gebruiksaanwijzing start het programma opnieuw. Niet dus, na heraansluiting blijven lampjes branden en doet de machine NIETS meer. Volgens de verigens behulpzame servicedesk is het apparaat na enige tijd stroomloos gereset. Helaas werkt dit niet en moet het nu opgehaald worden. Dit allemaal dan wel onder ganrantie maar veel vertrouwen in de techniek van het apparaat heb ik niet meer. Verkeerd werkende sensor en dan vooral het niet kunnen resetten waardoor de machine totaal onbruikbaar kan echt niet.

EmanuelB 04-09-2015

Ik heb EXACT dezelfde problemen met dit apparaat.. Let ook op: die schoonmaaktabletten kosten 15 euro de 10 en dat moet elke 300 bakkies ofzo..

tymogay 22-05-2013
Geschreven voor: Krups EA8000

ik heb hem omgeruilt omdat mijn andere niet meer te maken was ik ben zo blij dat dat zo was gebeurt want nu drink ik weer warme lekker koffie die makkelijker gezet wordt en hij heeft mider onderhoud dan mijn vorige en deze heeft ook nog een geheugen dus water op geen probleem gewoon bij vullen en door gaan waar hij mee bezig was dankje voor dit fijne aperaat

marcenolga 22-03-2013
Geschreven voor: Krups EA8000

Wat een geweldig apparaat.Ik was al een tijd op zoek naar een koffiemachine maar werd afgeschrikt door de vele revieuws met meldingen van storingen e.d. Alleen bij de krups EA 8000 las ik die niet. Dus een goede aanbieding afgewacht en de knoop door gehakt. Onze ervaring na 1 week: Heerlijk hete koffie, Cappuccino en espresso, minstens net zo lekker als die in Italie de smaak waar ik naar op zoek was.
Super snel en gemakkelijk in gebruik. Nu maar hopen dat hij het heel lang volhoudt

Leonardo1967 03-02-2013
Geschreven voor: Krups EA8000

Heel fijne machine, zet heerlijke koffie. Denk ik op dit moment de machine met de beste prijs kwaliteit verhouding die er te koop is.