Braun Silk epil 7 7681 Wet & Dry

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 16 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Braun Silk epil 7 7681 Wet & Dry op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,6

zaplingg 28-09-2013

Deze Braun silk epil kan vanalles, van scheren, trimen, tot epileren onder de douche zelfs (in de tuin deed ik t liefst, hoefde ik geen haartjes te ruimen naderhand). Helaas werkt hij enkel op de accu, want om veiligheidsredenen kun je het apparaat niet aanzetten als het oplaadsnoer aangeloppeld is. Heel lastig, want de accu is niet zo sterk. In het begin kon ik ongeveer 30 minuten epileren met een aaculading, maar het werd minder en minder. Pas nu ik weer een apparaat heb dat gewoon op netvoeding werkt, weet ik wat ik heb aangetobt met dit ding. Het epileerresultaat is wel onovertroffen. Het systeem van haargeleiding dat Braun heeft, is gewoon top. Het epileren duurt ietsje langer dan bv met Philips, maar hij neemt dan wel de allerkortste haartjes mee.

M. Ronner 11-02-2013

Ik heb hem nu 2,5 jaar en de batterij heeft het begeven. Na ca. 4 minuten epileren is de volledig opgeladen batterij alweer leeg. Overigens werd het epileerresultaat ook allengs minder.

Ali D 20-05-2012

een leuke app. de accu gaat ongeveer 45min mee (4maanden in bezet).
mijn vorige braun van dezelfde klasse had dezelfde (epileer) kop. die is na 3 jaar (1 keer per maand gebruik) gesneuveld.
de kunststof tandwielen in de epileer kop gaan niet lang mee voor zo'n dure app.
enige voordeel is dat ik de body van de vorige app kan gebruiken met de nieuwe epileer kop (in andere woorden heb 2 accu's).
mijn zus is nu ook aan een nieuwe toe door hetzelfde mankement.

Laura0690 02-02-2012

Zeker een apparaat wat je als vrouw moet hebben. Ik gebruik hem zelf vooral droog (heb onder de douch nog niet geprobeerd). Gebruik het bij bikinilijn benen en onder navel (donshaartjes weghalen). Bij bikinilijn en buik gaan alle haren goed weg, doet ook niet al te veel pijn. Bij de benen moet ik wat vaker over dezelfde plek heengaan wil ik alle haren kwijt zijn. Ik heb het apparaat ook bij de oksels geprobeerd maar dat is echt te pijnlijk. Benen doen overigens helemaal niet pijn bij mij.
De trimmer en scheerkop zijn handig om bikinilijn bij te werken.

Man1980 11-12-2011

Niet alleen voor vrouwen, maar ook voor deze man die genoeg had van te snel terug groeiende haartjes op borst en oksels, irritaties na het scheren en ingegroeide haartjes is dit een goed apparaat. Toegegeven, de eerste twee tot drie keer is het "tanden op elkaar en doorzetten", maar daarna valt het reuze mee. Qua roodheid zijn de eerste keren het ergst en duurde het vier tot vijf dagen voordat alles weggetrokken was, nu hooguit een dag.
Groot pluspunt vind ik dat je 'm onder de douche kunt gebruiken, alleen jammer dat ie het niet doet als ie aan de lader hangt (de duurdere variant kan dat wel). Batterijlevensduur is voor mijn toepassing lang genoeg. Het nut van het opzetstuk met die massagewieltjes is mij niet duidelijk.

Al met al een goede aankoop en voldoet ruimschoots aan de verwachtingen.

Bijltje 10-09-2011

Ik gebruik de epilady één keer in de twee weken voor hele benen, oksels en bikinilijn. soms doe ik mijn kin en bovenlip om het een beetje bij te houden. ik hars dit liever zo af ten toe. ik heb snel op elkaar volgende haargroei in verschillende stadia dus het komt alweer sneller door. Het resultaat vind ik redelijk, de mogelijkheden ook redelijk omdat een aantal onderdelen aan mijn huid trekt in plaats van de haar. ik vind het gebruiksgemak zeer matig. de oplaadtijd is 45 min. terwijl de accu alweer binnen 20-30 min. leeg is. dan moet je weer wachten aleer je de rest kan doen. dit maak het soms een dagtaak. de degelijkheid is zeer slecht. nu na een jaar is de epilady al na 10 min. leeg tenzij ik hem oplaad en dan direct gebruik, haal ik hem van de stroom af en wacht ik dan loopt de accu leeg. bovendien gaat het verwijderen van de haartjes steeds moeizamer, ik moet er soms vier keer overheen voordat het weg is. voor mij is dit een slecht apparaat en voldoet niet aan de eisen.

issa87 06-09-2011

Na wat vergelijkende websites bekeken te hebben, heb ik er toch voor gekozen om deze Braun te kopen. Ik was al in het bezit van een (voorhistorisch) model en ben heel tevreden met mijn keuze. De snelheid waarmee mijn haartje nu (bijna) pijnloos verwijdert worden is niet te vergelijken met mijn vorig toestel. Daarnaast is het heel gebruiksvriendelijk daar je het onder de douche of in bad kunt gebruiken. Veel minder pijnlijk en meteen al proper. Voor mij geen ander toestel meer!

Megan40 11-08-2011

Super apparaat! Makkelijk in gebruik, uit de doos meteen kunnen gebruiken (was al opgeladen). Epileren gaat soepeltjes door bewegende kop, benen zijn superglad. Bij m'n vorige moest ik altijd nog scheren na afloop, lekker handig... Makkelijk schoon te spoelen onder de kraan. Ben er erg blij mee!

fenna07 02-08-2011

Ik vind hem helemaal geweldig!! Gebruik al een aantal jaren een epilator (ook merk braun) en heb sinds kort deze aangeschaft. In vergelijking tot de oude haalt deze de kleine haartjes weg, doet minder pijn en is makkelijker in gebruik doordat hij snoerloos is. Voor mij een super apparaat

mirandac1967 23-06-2011

Ik heb de braun epil 7 nu een jaar in bezit, ben erg tevreden over het gebruiksgemak, helaas heb ik na het epileren wel altijd nog wat stoppeltjes omdat er haartjes afbreken. Hij heeft toch wat moeite om de hele korte haartjes op te pakken. Het grote voordeel is wel dat na 3x kort achter elkaar gebruiken mijn benen heel lang (2-3 weken)mooi glad blijven en dat de haargroei veel geleidelijker terugkomt waardoor je niet meteen zichtbare haren op je benen hebt. De eerste keer vond ik het pijnlijkste, maar je went aan het gevoel, na de eerste keer is het veel minder pijnlijk omdat de haargroei geleidelijker terugkomt, kwestie van onderhouden. Wel zijn de knieen en knieholtes erg gevoelig, de bovenbenen en de bikinilijn heb ik me nog niet aan gewaagd, mede omdat de accu dan ook altijd leeg is. Helaas is de tijd die ik nodig heb voor beide onderbenen te lang voor 1 acculading. Hij is wel snel weer volgeladen, maar ik vind het toch jammer dat je het ding niet kunt gebruiken met snoer. Kortom ik ben tevreden en als hij ooit kapot gaat koop ik meteen een nieuwe.

Resaja 27-04-2011

Ik heb dit product drie weken in mijn bezit gehad om uit te testen voor het Kieskeurig.nl testpanel.

Over het gebruiksgemak was ik zeer te spreken, over het resultaat wat minder. Ik heb het apparaat vier keer gebruikt en voelde na die tijd nog steeds stoppeltjes, hierdoor voelde ik mezelf genoodzaakt om terug te vallen op mijn oude, vertrouwde scheermesje.
Van een silky, smooth skin was dus geen sprake.
Gelukkig maakt de dubbele functie van dit apparaat veel goed. Door de nat- en droogfunctie is hij ook heel goed te gebruiken onder de douche. IDEAAL dus.
Ik heb totaal geen last gehad van huidirritaties tijdens en na het epileren!

paula56 26-04-2011

apparaat is makkelijk in gebruik, handig dat je het zowel droog als nat kan gebruiken.
de kop met extra scheermesjes erop is me niet zo goed bevallen. geeft hetzelfde nare gevoel als wanneer je je benen scheerd.

sandyh 26-04-2011

Ik heb dit produkt getest voor het kieskeurig testpanel.
Even pijnlijk maar daar moet je even door heen. Ik vind het op je benen goed te doen. Bikinilijn en oksels voor mij geen optie. Mooi degelijk aparaat. Ideaal dat je hem ook onder de douche kan gebruiken. En het licht erop zodat je alle haartjes goed kan zie is ook top! Wel jammer dat niet alle haren worden meegenomen bij mij. Dus het resultaat niet optimaal is voor mij.

biancask 21-04-2011

ik heb de epilator mogen testen voor kieskeurig panel en was erg blij met de resultaten. Gebruiksaanwijzing was makkelijk te lezen, alleen het wachten tot hij opgeladen was duurde (mij) de eerste keer te lang. Stond wel beschreven in de gebruiksaanwijzing maar ik wou gewoon meteen starten. ik heb geen reactie kunnen bespeuren op mijn huid na het epileren terwijl ik toch een gevoelige huid heb. De resultaten waren goed en het gebruiken van het apparaat was makkelijk en zonder pijn. Ik heb me heerlijk in bad kunnen epileren, erg handig!