Oral-B Triumph 5000 wit, zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 18 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Oral-B Triumph 5000 wit, zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

willemsen72 10-12-2014

Prima elektrische tandelborstel, maar de accu geeft al na 2,5 jaar de geest. Dit met alleen opladen als de accu leeg is. En normaal (voorzichtig) gebruik. De accu is niet zelf te vervangen, of je moet 'm al open willen schroeven en kunnen solderen. De accu zit namelijk gesoldeerd vast erin. Voor de 90 euro die ik heb betaald, een dure grap. Voor dat geld mag er wel een betere accu inzitten.

Frans den Oudsten 11-12-2014

Beste mijnheer Willemsen,

Zie mijn review van 13 maart 2014 hier. Misschien kun je daar wat mee. Overigens staan er op YouTube demonstratiefilmpjes hoe je de batterij daarin kunt vervangen. Enige handigheid is daarvoor natuurlijk wel vereist. Zelf heb ik dat nog nooit gedaan en is het voor mij ook de vraag of ik dat eigenlijk wel wil, Tja en of 90 euro eens in de drie jaar duur is, is natuurlijk een kwestie van persoonlijke perspectief. Ik vind een nieuwe Oral B zo eens in de drie jaar geen negatief vooruitzicht. Er zijn mensen die korter met een auto doen.

cindypostma 30-10-2014

Heel praktisch apparaat, nooit gedacht dat ik zo verslingerd zou raken aan een tandenborstel! Het gevoel na een poetsbeurt is alsof je van de mondhygiënist komt en blijft ook wel even zo. Het voelt schoon en prettig. De tandenborstel ligt goed in de hand en de timer is een bonus. Heel mooi product is echt een aanrader!

Frans den Oudsten 31-10-2014

Helemaal mee eens.

Pedagoog34 09-10-2014

Mijn eerste keer met een elektrische tandenborstel.
Sta er klaar voor met het speciale klokje wat bij deze elektrische tandenborstel zit. Handig om te kijken hoe lang je aan elke kant van je gebit moet poetsen en zeker voor de kinderen. Doe de heerlijke tandpasta proexpert multibescherming van oraal-b op de borstel. Heeft een lichte munt smaak. De elektrische tandenborstel kan op vijf verschillenden standen voor bv gevoelige tanden maar ook voor het witter maken van de tanden. de trillingen van de elektrische tandenborstel voelt prettig aan in de mond. Wist niet dat het eigelijk nog best moeilijk is om niet te hard te poetsen, dat geeft hij ook nog eens aan. Na het poetsen voelen mijn tanden heerlijk schoon, mijn tanden zijn echt glad en heb het gevoel dat ik alle plekken in mijn mond heb kunnen bereiken. mijn gebit voelt schoner aan dan met een hand tandenborstel. als ik het met de hand doe zijn mijn tanden minder glad en heb ik altijd het gevoel dat deze borstel niet alle plekjes heeft kunnen bereiken. Ik had dit veel eerder moeten doen een elektrische tandenborstel!!! het is echt super fijn en je hoeft als je een gezin hebt maar een aan te schaven want iedereen kan zijn eigen opzet borstel er op zetten.

annekejh 09-10-2014

Ik gebruik nu enige weken de oral b pro 5000 elektrische tandenborstel, en ik moet zeggen dat ik erg tevreden ben. Mijn tanden voelen heerlijk schoon, en mijn tandvlees is ook sterker! Ik zou iedereen een elektrische tandenborstel aan raden terwijl ik eerst echt tevreden was met mijn handtandenborsteltje! Het nadeel van deze tandenborstel vind ik dat ie wel erg duur in aanschaf is!

mteun 30-09-2014

De IQ7000 is een super complete elektrische tandenborstel, die met zijn tijd mee is gegaan! Verschillende opzetstukjes die je in één handig (reis) mapje op kan bergen en mee kan nemen. Ziet er luxe uit en een degelijke, stevige kwaliteit waarvan ik duurzaamheid verwacht! De bluetooth maakt het poetsen een stuk leuker. Niet noodzakelijk goed, maar wel interessant en leuk. Deze helpt je ook bij een goede mondverzorging wat kan schelen in het tandartsenbezoek. De nieuwe Oral B tandenborstel... Modern & je eigen mondhygiënist, thuis!

B.Oskam 28-08-2015

Hoezo worden alle reacties gecheckt?
Dit hoort een review voor de IQ5000/D34.545.5 te zijn en niet voor de IQ7000, zoals mteun aangeeft!

mariana55 25-09-2014

Ik poets al jaren met Oral-B elektrisch, en deze geeft me, nog meer dan mijn vorige (Professional), na het poetsen het gevoel dat ik net bij de mondhygiëniste ben geweest. De smartguide is niet noodzakelijk, maar wel handig (en je hebt meteen een klokje in de badkamer!). De body voelt lekker in de hand.
Enige minpuntje vind ik dat er geen Nederlandstalige handleiding (gelukkig wel een Engelse) bij zat. Het product was duidelijk voor de Oost-europese markt bestemd.

Frans den Oudsten 27-09-2014

Dag Mariana,

Ik heb ook zo'n Oosteuropees ding die me overigens ook prima bevalt (zie mijn revieuw elders). Ik heb eventjes voor je gezocht. De Nederlandse gebruiksaanwijzing begint op blz. 17 en kun je hier vinden: http://www.service.braun.com/line/OC/O3738/O3738_2_MN2.pdf

fransvanlaaren 02-04-2014

Wat een heerlijkheid om te poetsen met deze elektrische tandenborstel. Degelijk , goed functionerend en supersnel, meerdere borstels voor verschillende oplossingen.Wij hebben gekozen voor de duo uitvoering van dit product. ook ideaal voor kleine kinderen om te zien hoe lang ze moeten poetsen, fantastisch!
Oral-B grote klasse!!

Frans den Oudsten 13-03-2014

Ik heb hem sinds februari 2012 en ben zeer tevreden. Het is mijn derde Oral B en meteen de beste. Het klokje toont mij dat ik plusminus 4 minuten nodig heb om mijn tanden grondig te poetsen. Ik heb een goede tandenborstel nodig omdat ik sinds een jaar of vijf een volledig implantaat gedragen boven- en ondergebit heb ad plusminus € 35.000,- all in. Kan ik overigens iedereen aanraden als het zo ver is want in mijn geval bleek dat beter en mooier te zijn dan het gebit dat ik ooit van nature had.

Wel meende ik te merken dat de rotatiesnelheid niet altijd optimaal is, is volgens mij wel een zwak punt van alle Orals B. Reviewer Fiem (review 2) heeft de borstel zelfs al na twee jaar moeten weggooien, de mijne is(!) nu twee jaar. Daar heb ik echter de volgende remedie op gevonden. Ik poets niet zo veel dagen door tot dat hij helemaal leeg is. Ik poets één keer en leg hem dan niet(!) terug op de lader. Vóórdat ik opnieuw ga poetsen ‘smorgens of ‘savonds leg ik hem een klein uur tevoren op de lader. Ik heb namelijk ontdekt dat als de borstel nog aan het laden is hij veel harder poetst dan dat hij bijvoorbeeld al een halve dag vol op de lader ligt en dus ook al meer dan een halve dag vol is. De oorzaak is naar mijn mening dat als hij nog in(!) het laadproces zit de accu of batterij door de opgewekte laadspanning warmer wordt dan dat hij al vol is en een halve of hele dag de tijd heeft gehad om af te koelen. Een vriend van mij gaf daar eens de volgende verklaring voor. Als je auto op een koude winterdag niet wil starten kan kan het soms wijs zijn om je koplampen 5 minuten lang aan te zetten. Daarmee bereik je dat je auto-accu als het ware wat opwarmt waardoor het na die 5 minuten soms wel mogelijk is om te starten omdat je accu dan meer kracht heeft. Dat helpt uiteraard niet wanneer je accu zelf de geest al heeft gegeven of op sterven na dood is.

De laatste tijd doe ik het zelfs zo dat ik hem na het poetsen smorgens nog een half uur laat doorwerken. Hij is dan globaal voor de helft leeg. Wanneer ik hem dan savonds een uur voor het tanden poetsen op de lader leg heb ik een uur later een hele enthousiaste tandenborstel.

Tot slot, in de Engelse gebruiksaanwijzing staat dat je hem eens in de 6 maanden volledig moet ontladen en dan weer opladen. Ik vind dat te weinig, ik doe dat zelf 2 a 3 X per maand. Laat die batterij maar eens lekker ontladen en weer opladen, is goed voor hem. Er zijn vast wel dagen dat je smorgens even een paar uurtjes weg moet. Dan zet je hem aan en als je dan terug komt is hij leeg en zet je hem meteen op de lader. Moet je eens kijken hoe hard hij dan ’s avonds poetst.

Van die Smart Guide zou ik me overigens maar niets aantrekken. Leuk voor een kind van een jaar of zes met dat lachende gezichtje maar niet voor een volwassene. 2 minuten is bovendien echt te kort, ook als je twee keer per dag poetst.

De borsteltjes vind ik niet duur maar wat ik nu met die andere borsteltjes moet doen?????

Een groot gemis vind ik een Nederlandse gebruiksaanwijzing. Weliswaar is mijn Engels redelijk en zodoende kom ik er toch wel uit, doen andere fabrikanten of importeurs dat ook maar ik vind dat toch een complete minachting van de Nederlandse klant.

Tot slot: De Oral B is zeer gebruiksvriendelijk.

Alles overziende: een topprodukt. De enkele onvolkomenheden kan ik hen vergeven behalve die Nederlandse gebruiksaanwijzing. Dat moet echt beter. Los daarvan heb ik mijn eigen persoonlijke gebruiksaanwijzing ontwikkeld (zie hier boven) en dat werkt goed

AnneCl58 05-01-2014

Ik heb deze tandenborstel nu enkele dagen in mijn bezit. Het is de tweede Oral B elektrische tandenborstel. De eerste letterlijk versleten, die heeft nu rust na vele jaren. Merk nu al goed het verschil. Poetsen wordt leuk op deze manier. Poets makkelijk en goed, timer is prima. Zeer tevreden ben ik. Voel echt het verschil aan mijn tanden, veel gladder. Alleen jammer dat ik niet voor de duo heb gekozen. Mijn man wil het ook proberen en dan was dat wel makkelijk geweest.

fiem 11-11-2013

Omdat ik zelf vak gaatjes heb, wilde ik een van de beste tandenborstels zodat ik er zeker van was dat het niet door slecht poetsen kon komen.
Het eerste jaar was ik erg positief. Mijn tanden voelden echt heel schoon en vond tandenpoetsen geen vervelend 'klusje' meer om te doen.
Echter begon de batterij na een jaar al minder krachtig te worden. Ging minder poetsbeurten mee, en na een paar poetsbeurten merkte ik dat de kracht zodanig afnam dat mijn tanden niet goed schoon werden. Na een maand een nieuw borsteltje erop gezet maar dat hielp niet: alleen de eerste poetsbeurten na opladen waren goed, daarna waren mijn tanden na 3 min. poetsen pas goed schoon.
Ik gebruik deze tandenborstel nu 2 jaar, en de batterij is nu echt helemaal op.
Na 1 poetsbeurt doet hij niks meer en kan hij weer op de lader.
Ik heb deze tandenborstel (met 2 body's) voor 130 euro gekocht en ik vind het ronduit belachelijk dat ik deze borstel na 2 jaar al kan weggooien (voor zoveel geld)!!

Waardeloos dus. Mijn advies voor mensen waarbij het geld niet op de rug groeit: een wat goedkopere elektrische tandenborstel voldoet ook. Deze is na een jaar gebruik bij elke poetsbeurt een ergernis!

Noisome 16-03-2013

Sinds enkele dagen Oral B Triumph 5000 aangeschaft, had ikveel eerder moeten doen. Na het poetsen merk je echt dat er is gepoetst, voelt stukken gladder aan dan mijn vorige tandenborstel Oral-B Professional Care. Deze Triumph 5000 ook gekocht op aanraden tandarts. Smart Guide geeft goed inzicht qua tijd, verder weinig toegevoegde waarde. Tandenborstel ligt goed in de hand, prima laadtijd.

au31975 28-09-2012

Ik vind het een uitstekende elektrische tandenborstel. De smartguide is handig. Dacht dat ik altijd korter van 2 min poetste, maar merk nu toch dat ik ruim 2 min poets. De tandenborstel heeft verschillende standen, maar heb ze nog niet uitgeprobeerd. Fijn ook dat het rode lichtje gaat branden op de tandenborstel en de smartguide als je te hard drukt. Er worden 7 verschillende opzetborsteltjes meegeleverd. De handleiding is duidelijk en het dvdtje geeft informatie over welke tandenborstel je het beste kan gebruiken voor je gebit.

naomi30 03-08-2012

via het scherm kun je goed de tijd zien en zien of je goed poetst.
door middel van piep toontjes hoor je ook wanneer je moet wisselen van plaats.
2X per dag poetsen doe je 5 dagen met een accu en dan staat ie nog op 1 streepje dus een 6e dag red je makkelijk.
De vorm van de borstel is prettig en maakt zeker goed schoon.
Dus ik al met al dik tevreden over deze tandenborstel.

Robin44 20-07-2012

Ik ben zelf niet zo onder de indruk van deze elektrische tanden borstel.. Ik heb voorheen altijd met een hand tanden borstel gepoetst.. Maar omdat ik eerder moe was om te poetsen kwam het er vaak niet van.. Gevolg tandvlees dat terug begon te trekken. En ook gevoelig tandvlees.. Ook al waren me tanden zelf ijzer sterk..

Daarom ben ik direct overgestapt op deze tanden borstel. Dat heeft 3 redenen.

1. Massage stand.. Ik hoopte hier namelijk veel aan te hebben.. De andere modellen van dit merk hebben geen massage stand voor het tandvlees..
Wat ik erg jammer vond is dat er geen enkel woord word gezegd wat je ermee kan doen, en welke borstels je ervoor moet gebruiken.. Dat is nergens beschreven / aangeven. Eigenlijk een stand wat je niet weet wat je ermee kunt.. Erg jammer..

2. Langere accu duur.. De andere modellen zouden 7 dagen mee gaan en deze 10 dagen..
Wellicht berekend oral B het verbruik bij 2 min poetsen per keer.. Maar met normaal ` goed ` poetsen waarmee je zeker 6 minuten mee bezig bent.. is je accu er zo door.. Ik denk dat je in je handen mag klappen als je 4 of 5 dagen ermee kan poetsen i.p.v de genoemde 10..

3. Ik wilde een zeer goede elektrische tandenborstel hebben.. Helaas is er weinig concurrentie op elek tandenborstel gebied.. Ook heb ik al bij philips gekeken maar die vervang borstels zijn veel duurder.. En dan mag je hopen dat hij ook voor meer geld veel beter zal poetsen..

Wat nogal erg storend is is de smart guide.. En dan niet zozeer dat display wat je erbij krijgt.. Dat ding werkt wel leuk.. Alleen de poets tijd is veel te kort.. Het gebit word ingedeeld in 4 ` kwart` zones en om de 30 sec kan je dan 1 zone poetsen.. Maar als je voor, bovenop en achter je tanden wilt poetsen dan ben je normaal veel langer bezig als het het echt goed wilt poetsen.. De totale 2 minuten poetsen is daarom veelste kort! Dus eigenlijk verliest het display dan gelijk de helft van de functie..waarvoor het eigenlijk ontworpen is..

En dan over het display. Het is een kastje met batterijen dat communiceert met de tandenborstel..
Het enigste voordeel in dit display zie ik dat je een klokje op de badkamer hebt hangen, dus je vergeet nooit de tijd!.. Ook is het verder handig dat het aangeeft in welke ` schoonmaak` modus je tandenborstel is ingesteld.. Dit kan je met een pijltjes knop op de tandenborstel verstellen, dit kan overigens alleen als de tandenborstel aan is.. wat een nadeel kan zijn. Ik zet hem zelf dan gewoon even 2 seconden aan, gelijk de modus goed zetten, en dan weer uit.. Pasta erop.. in de mond en dan aan..

Overigens poetst deze tandenborstel wel beter dan een handtandenborstel. Ander voordeel is dat je de tandenborstel op je tand zet en je zelf niet hoeft te bewegen..

Wat ik redelijk vind is de prijs voor de borsteltjes.
Je hebt verschillende types, maar dat ga ik hier niet allemaal reviewen.. Zo ver denk ik wel dat ze hun werk goed doen..
De prijs is overigens wel veel.. Want voor dat geld zou ik ieder maand wel 5 handtandenborstels er door heen kunnen drukken.. Overigens viel mij ook op, dat als je 2 borstels koopt dat je feitelijk duurder uit bent voor 20 euro, terwijl als je een pakket van 8/ 9 borstels koopt voor 50 euro wel goedkoper uit kan zijn. Je moet dan wel eerst die 50 euro lappen..

Ander minpunt vind ik dat de tandenborstel vrij lang nodig heeft om weer op te laden en ook snel weer leeg is.. en merk dan dat hij zwakker word met poetsen..

Ik geeft het gebruiksgemak een 7 omdat ondanks het poetsen met de smart watch die 2 minuten veel te kort is en daardoor het nut van deze tandenborstel teniet gaat. Het is opzicht geen verkeerde tandenborstel zolang je de smart watch vermijd en je eigen tijd aanhoud is het een goede tandenborstel. Hij poetst makkelijker en leverd toch wel een schoner en frisser gebit op.. Maar omdat je de tijd niet kan instellen van de smart watch kost het wel een hoop min punten. Ik bedoel als het erop zit moet het ook gelijk goed werken.. Het cijfer 7 is nog wel hoog i.v.m de diverse borstels die je los nog eens kan verkrijgen en ook op deze elek tandenborstel passen..

Degelijkheid krijgt het voor mij een 6.. Gewoon omdat de accu een rampen ding is.. Is vrij snel leeg en laad erg langzaam op..
En zoals boven gezegd er word niks vermeld wat de massage stand doet, en hoe te gebruiken..

Naar mijn mening raad ik mensen aan om liever de 3000 serie te nemen die overigens goedkoper is dan deze.. Met schoonmaken werkt het overigens goed.. Maar die extras zijn dus het geld niet waard! Want wat heb je aan een smart watch die je niet naar eigen zeggen kan instellen! totaal 2 minuten krijg ik mijn gebit niet mee schoon!

simba10 06-04-2012

Ik heb deze tandenborstel aangeschaft omdat het met een beugel nog veel belangrijker is om goed te poetsen. Het is tenslotte een bekend feit dat je met de hand lang niet zo grondig te werk kunt gaan als met een op volle toeren roterend borsteltje.

Hoewel mijn orthodontist Sonicare adviseert, ben ik toch voor deze Oral-B gegaan omdat mijn vorige Sonicare niet echt goed was bevallen. Ik heb geen spijt gekregen. Met de speciale orthodontische borstels is het een makkie om het gebied rond m'n beugel schoon te krijgen en de smartguide is een fijn hulpmiddel om overal lang genoeg te poetsen. Handig is ook dat de timer direct stopt als je de borstel uitzet wanneer je bv. wat overtollig tandpasta uit wilt spugen en daarna verder gaat waar je bent gebleven.

Wat mij betreft is het apparaat een aanrader, ook voor beugeldragers.

Overigens gaf Oral-B mij te kennen dat de kortingactie (25% met een folder van de tandarts) niet geldt voor online aankopen. Na protest van mijn kant hebben ze een uitzondering gemaakt omdat de voorwaarden onduidelijk zijn. Hoewel ik in eerste instantie niet zo blij was, hebben ze uiteindelijk toch wel goede service geleverd.

Degelijkheid kan ik niet beoordelen, maar ik moet een cijfer geven om de review te kunnen plaatsen. Lees hier dus "dient nog te worden getest".

Chielus11 27-12-2011

Ik heb deze ongeveer drie maanden in gebruik. Hiervoor had ik een philips sonicare.
De smatguide is leuk en poetsen doet deze ongetwijfeld goed maar die opzetborstels van Oral zijn in vergelijing met philips zo groot dat ik gewoon pijn in mijn kaken krijg als ik mijn kiezen moet poetsen. Een miskoop dus voor mij. Ik heb nu weer een philips sonicare flexcare+ gekocht, wat een verademing. Veel minder herrie, prettige opzetborstel, betere oplader (kleiner) en mooi tasje om je tandenborstel in te vervoeren als je op eis gaat. Bij deze duo set van OralB krijg je er maar 1 terwijl je 2 borstels koopt??? Net alsof je nooit samen op vakantie gaat. Ik zou voor de sonicare flexcare+ gaan is fijner en goedkoper.

Wen1981 14-11-2011

Sinds kort overgestapt op electrisch poetsen. Ik had er nog 1 liggen dus ben die gaan gebruiken maar accu was niet goed meer. Heb toen deze aangeschaft en het resultaat was voor mij verbluffend. Mijn tanden waren al na 1 keer poetsen veel witter en ze voelen super schoon. De smartguide hoefde van mij niet persee maar goede aanbieding dus prijs verschilde niet met de 4000. achteraf vind ik het toch handig en gebruik het ook altijd.Ik ben ongeveer 20 minuten bezig geweest met handleiding ophangen en uitproberen dus dat valt erg mee.

RJvD69 20-10-2011

Sinds een paar dagen deze tandenborstel in mijn bezit, hiervoor had ik ook al een Oral B Triumph die na het na plus minus 3-4 jaar intensief gebruik heeft opgegeven. Deze tandenborstel is echt toch weer een stap verder dan zijn voorganger. De borstel wordt zeer compleet geleverd, met diverse toeboren. Je hoeft verder niets in te stellen, het e.e.a. is zeer gebruiksvriendelijk. Maar hetgeen waar het omgaat...het poetsen, dat gaat SUPER. Voor mij geen andere borstel!