Sony PRS-T3 rood

• Test panel 7,7 nov 2013

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 18 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony PRS-T3 rood op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,9

dabbertje 31-07-2014
Geschreven voor: Sony PRS-T3 wit

Deze Sony is mijn 3e ereader. Vorige Sony T2 is door mijn dochter "ingepikt".

Ik twijfelde nog tussen de Kobo glo en de Sony T3, maar doordat er bij de Sony nog fysieke knoppen aanwezig zijn, gekozen voor de T3 in combinatie met een hoes met verlichting. Het scherm heeft een beter contrast in vergelijking met de T2 en is iets sneller met omslaan naar de volgende bladzijde. Verder merk ik weinig verschil. Prima toestel, waar ik deze vakantie al weer veel boeken mee heb gelezen. Dichtdoen van de cover is tevens activeren van de slaapstand, net ff handiger dan bij de T2.

De cover met ingebouwd lampje is geniaal. Wanneer de cover wordt gesloten gaat ook het lampje uit. De opmerkingen van andere gebruikers dat het licht in je ogen schijnt, herken ik niet. Maar ik leg de ereader ook nooit plat (op schoot of tafel) tijdens het lezen. Dan heb je er geen last van.
De accu is wel veel sneller leeg vanwege de lamp. Met elke avond gebruik, moet de ereader na 2 à 3 weken weer worden geladen.

rokr 29-07-2014
Geschreven voor: Sony PRS-T3 rood

En toen was ik op vakantie en liep de E-reader vast. Zachte en harde reset was niet mogelijk. Ik had 150 (virtuele) boeken mee genomen op mijn verre vakantiebestemming, maar ik kon ze niet lezen. Ik ben heel teleurgesteld in dit product. Temeer ik van de reseller (Dixons) te horen kreeg dat ik 'm wel weer binnen 2 tot 4 weken terug zou krijgen.

Erbro 25-04-2015

ook mijn e-reader PRS T3 is vastgelopen. Het touchscreen reageert niet meer en zowel harde als soft reset blijven zonder gevolg.
Op internet zijn er nog zulke gevallen gemeld. Maar heeft iemand de oplossing ??
Graag advies !

gjhuur 24-05-2014
Geschreven voor: Sony PRS-T3 zwart

Eerst heb ik een half jaar mijn iPad als e-reader uitgeprobeerd. Ziet er natuurlijk erg mooi uit, maar is buiten met veel licht vrijwel onleesbaar. In de avond is de hoeveelheid licht van de iPad weer vermoeiend voor je ogen.
Deze Sony daarentegen is bijzonder goed te lezen ook in de volle zon. Net alsof je een boek leest. Na een half jaar is het voor mij wel duidelijk: ik hoef geen backlight e-reader. Bovendien heb ik de batterij nog maar drie keer hoeven opladen. Gewoonweg geweldig!
Het enige wat ik wel waardeloos vind, is dat je het apparaat alleen aan je PC kunt opladen of je moet er weer een speciale oplader voor aanschaffen. Je kunt de USB-kabel niet aansluiten op een willekeurige andere oplader. Dat werkt niet. Dus als je lang op vakantie gaat en je geen PC wil meenemen, ontkom je niet aan een extra investering.

Ron63 07-01-2014
Geschreven voor: Sony PRS-T3 rood

Deze ereader voor m'n vriendin aangeschaft.Twijfelde nog door het missen van gemigreerde verlichting tussen de Kobo Glo & deze, maar door het ontbreken van fysieke knoppen bij de Glo weloverwogen hiervoor gekozen. Makkelijk te bedienen & aan te passen, licht dus handzaam, prettig in gebruik en het belangrijkste rustig voor de ogen m.b.t. de essentie> het lezen. Vriendin is er zeer content mee > Kortom een echte aanrader.

eeigb1978 06-11-2013
Geschreven voor: Sony PRS-T3 zwart

Ik ben echt super enthousiast over de ereader van Sony. Kan er al mijn boeken op kwijt wat een hoop gaat schelen op mijn zomervakantie!! Een reader leest veel fijner dan op de ipad. die is zwaar en door het backlight krijg je na verloop zere (en vermoeide) ogen. Lekker licht in de hand en een goed leesbaar scherm. Ik heb er wel het hoesje met licht bij gekocht zodat ik s'avonds gewoon kan doorlezen. Ik heb nog overwogen om er een opladen bij te bestellen maar dat blijkt helemaal niet nodig; een middag aan mijn laptop (via USB) en ik kan er 2 maanden mee doen.. kortom ik kan hem iedereen aanbevelen !!

AHK75 04-11-2013
Geschreven voor: Sony PRS-T3 zwart

Fijne reader, las hiervoor altijd gewone boeken, maar dit bevalt goed. Ligt makkelijk in 1 hand, hoes met lampje fijn s avonds

raptorx 04-11-2013
Geschreven voor: Sony PRS-T3 zwart

Ik heb deze reader getest voor het Kieskeurig.nl Testpanel. Ik had nog niet eerder een e-reader in handen gehad dus het was helemaal nieuw voor mij. Het eerste wat opvalt is dat het apparaat in een soort hoes geleverd word, wat heel fijn is om het scherm te beschermen voor beschadiging. Het ding weegt bijna niks, heeft een fijn formaat en ligt goed in de hand mede door de rubberachtige hoes. De bediening wijst zich vanzelf, daar zou je geen handleiding voor nodig moeten hebben. Het scherm is aangenaam rustig en scherp en wekt ook zeker niet de indruk dat het licht geeft.

Er past een uitgebreide bibliotheek op de reader, waarin natuurlijk ook gezocht kan worden, Dat is wel handig wanneer je collectie groot aan het worden is. Helaas nodigen de zoekopties niet echt uit gebruikt te worden wanneer je bibliotheek erg uitgebreid word, want het duurt eeuwen voordat de reader alles opnieuw gerangschikt heeft. Daarnaast knippert het scherm enorm vervelend bij het verversen van het scherm, wat het ding tijdens het opnieuw rangschikken van je boekenlijst de hele tijd doet. Dit geknipper stoort ook tijdens alle andere handelingen op het apparaat, behalve bij het lezen.

De accuduur is prima, die is erg lang. Daarnaast zou een korte oplaadperiode van 3 minuten voldoende moeten zijn om nog een boek uit te kunnen lezen. Nu ben ik zelf niet zo'n snelle lezer, dus kan ik niet zo goed beoordelen of dit voldoende is voor de gemiddelde gebruiker.

De e-reader heeft ook een auto-on feature. Dit betekend dat als je de reader uit zet, of op stand-by, dat je later gewoon weer vanaf hetzelfde punt verder kunt lezen, zonder lastig gezoek. Dit werkt prima, de reader is in no time weer lees-bereid.

Deze reader is echter wel enkel en alleen bedoeld voor het lezen van boeken, daarom is het scherm ook enkel zwart/wit. Dus helaas geen kleurenplaatjes of video's en ook geen muziek.

Digodere 01-11-2013
Geschreven voor: Sony PRS-T3 zwart

Erg fijn product, via touch bedienbaar, maar vind de knoppen toch fijner. Erg klein, licht & compact, mooi afgewerkt. Batterijduur meer dan voldoende. Ik heb lichtcover meebesteld en dit is prettig lezen s avonds.

sabinesreview 30-10-2013
Geschreven voor: Sony PRS-T3 zwart

Een zeer compact en licht product. de accu gaat lekker lang mee en door de ingebouwde lamp ook tijdens en na schemer goed te lezen. zowel touch bediening als door knoppen. ik gebruikte merendeel de knoppen. de software is niet heel snel, maar in de praktijk is dit niet storend. ik heb het product via het testpanel van Kieskeurig.nl mogen testen.

een aanrader voor iedereen die veel leest, of regelmatig op reis is.

se1967 30-10-2013
Geschreven voor: Sony PRS-T3 zwart

Erg handzaam. Door cover dicht te doen gaat hij op stand-by en later kun je gewoon verder lezen als je de cover weer opent.
Op zich is het contrast en de letter grootte/het type in te stellen, maar de achtergrond mag wat witter. Ook heb je licht nodig bij lezen in donkere situaties, backlight zou handig zijn.

Sunsp0t 29-10-2013
Geschreven voor: Sony PRS-T3 zwart

Deze E-reader 3 weken getest als lid van het Kieskeurig.nl Testpanel. De eerste indruk is meteen erg goed. Een tablet heeft enorm veel opties maar deze reader niet, waardoor hij handig en overzichtelijk te gebruiken is. Deze E-reader laat duidelijk zien welke boeken er recentelijk zijn toegevoegd door het tonen van de cover van het boek. Het openen van een boek en het bladeren gaat heel snel. Er zijn nauwelijks wachttijden.

De leesbaarheid van het scherm is erg goed en voelt bijna aan als papier tijdens het lezen. Papier is wel wat witter dus qua contrast is een papieren bladzijde nog steeds duidelijker. Ook in felle lichtomstandigheden is het scherm heel duidelijk. Een cover met lamp ingebouwd is optioneel verkrijgbaar. je kan heel snel een lettertype of lettergrootte aanpassen.
Ook na een uur lezen voelt het nog steeds natuurlijk aan en worden de ogen niet moe. De inkijkhoek is onbeperkt. Je kan dus lezen uit elke positie, ook schuin. Er is totaal geen
spiegeling zichtbaar.

Het apparaat voelt heel licht en de zwarte uitvoering is gelukkig mat. Een klein nadeel is wel het bijgeleverde beschermingshoesje; deze zit aan de achterkant geklikt van het apparaat. Je bent verplicht om het hoesje naar achter te vouwen en samen met de reader vast te houden tijdens het lezen. Het is niet de bedoeling om het hoesje los te maken aangezien dit meteen de achterkant is van je E-reader. Ik had liever gezien dat het hoesje afklikbaar was geweest terwijl de achterkant gewoon kon blijven zitten.

Boeken toevoegen aan de E-reader met het bijgeleverde USB-kabeltje is zo gebeurd. In Windows kan je bijvoorbeeld een Epub bestand direct op de reader kopieren in een mapje dat je de naam geeft van het boek. Het viel mij op dat nieuwe boeken alleen zichtbaar worden nadat het apparaat eerst volledig wordt uitgeschakeld en daarna weer wordt ingeschakeld.

Op dit model is ook WiFi aanwezig. Het instellen van WiFi gaat net zo snel als bij elk ander apparaat. Even je wachtwoord instellen en klaar. Facebook is geintegreerd. Er is zelfs een internet-browser aanwezig voor eenvoudig mogelijk maken van internet. Verwacht geen internet zoals een tablet dat kan. Websites worden meestal in vereenvoudigde vorm weergegeven. Je moet internet wat mij betreft zien als extraatje om bijvoorbeeld het nieuws even te checken.

De accu die op te laden is met de bijgeleverde USB-kabel gaat lang mee. Dit is totaal niet vergelijkbaar met een tablet. Je kan dus weken vooruit met 1 accu-lading, afhankelijk van hoeveel uren je per dag leest.

Ik kan deze E-reader bijzonder aanbevelen. Voor de adviesprijs van 139 euro heb je een perfecte E-reader inclusief een beschermingshoesje. De concurrentie doet dit niet of nauwelijks, waardoor de prijs ook nog eens concurrerend is.

femmuh 29-10-2013
Geschreven voor: Sony PRS-T3 zwart

Ik heb dit product getest voor het Kieskeurig.nl testpanel. Het is een erg fijn apparaat en je hoeft hem niet vaak op te laden. Zo las ik 2 boeken met het led lampje, zonder hem tussendoor op te hoeven laden. Als je de e-reader aandoet, kan je gelijk verder lezen waar je bent gebleven. Ook is hij lekker klein en plat. ik stond het meest versteld van de leeskwaliteit. Ik had verwacht dat ik moeie ogen zou krijgen van het lezen, maar de weergave lijkt net papier en leest dus erg fijn.

Annelies Bruijnis 28-10-2013
Geschreven voor: Sony PRS-T3 zwart

Met een negatief vooroordeel over e-readers begon ik aan de test van de Sony PRS-T3 voor het Kieskeurig.nl testpanel.
Maar ik ben helemaal om. Door het formaat en het gewicht past hij in een kleine handtas.Onder alle omstandigheden is hij zeer duidelijk leesbaar,mede omdat de lettergrootte makkelijk aan te passen is. Auto on functie is zeer praktisch. Door 1 keer opladen, kon ik een vakantieweek lang uren per dag lezen.
Annelies

bhaveman 19-10-2013
Geschreven voor: Sony PRS-T3 zwart

Waardeloos. Na 2 weken was de reader al stuk. Scherm was gebroken. Hiervoor heb ik altijd een andere gehad en dacht met Sony er op vooruit te gaan. Helaas. Coolblue (ereaderstore.nl)wilde ook nog 50 euro onderzoekskosten. Nooit meer een Sony voor mij.

Rioho 23-11-2013

Raar hoor, een scherm dat zomaar breekt ... We hebben sinds jaar en dag 2 prs-t1's die we dagelijks gebruiken en die we niet zacht behandelen en ik kan me niet inbeelden hoe je met normaal gebruik het scherm stuk krijgt. Misschien eens in eigen boezem kijken voor je het product wegens fout gebruik afkraakt. Mochten er nog andere klachten zijn over het zelfde probleem, dan zou ik zwijgen.
Nu is deze review waardeloos, tenzij je aangeeft onder welke omstandigheden je e-reader stuk ging.

Boaz Brak 20-07-2014

Ik geef je echt groot gelijk, zelf heb ik best plezier gehad van deze E-reader, todat ik hem uit mijn handen liet vallen van misschien een meter, maar ondanks het hoesje en de zachte vloerbedeking zat er wel een mooie vlek van de inkt bovenin het scherm en werd hij vrijwel onleesbaar.

rooij.de 18-07-2015

Je moet hem gebruiken waarvoor die bedoelt is en niet als onderzetter of snijplankje !

spacebreaker 05-12-2014

en hij gaat zo maar stuk, de mijne werkt prima en kan wel degelijk tegen een stootje. heel bizar, en dan is plotseling alles slecht.
ik heb er zo mijn vragen bij. wij hebben er drie in ons gezin en reeds sinds enkele jaren, prima stuf.

PetHan2 17-10-2013
Geschreven voor: Sony PRS-T3 zwart

Sony PRS-T3 weegt heel licht, bedieningsknopjes zijn heel handig in gebruik met bladeren enz. geen gedoe met je vinger op het scherm, beeldscherm is scherp, nadeel bij sommige boeken loopt hij vast kan enkele minuten duren voor dat hij 1 bladzijde omslaat. Zelfde boeken op een ander e-reader gezet en heeft geen problemen. Software van Sony schijnt niet goed te zijn nog, misschien bij een firmware update, heb nu de nieuwste er op staan.

H.Snels 08-10-2013
Geschreven voor: Sony PRS-T3 zwart

Sinds kort heb ik de Sony PRS-T3 en ben er ontzettend blij en tevreden mee.
Hiervoor heb ik de Sony PRS-T1 gehad maar deze prs- t 3 is weer stukken vlotter en vooral weer duidelijker leesbaar.
Verder heb ik de cover met lampje erbij gekocht. Hier ben ik ontzettend tevreden over. Dit lampje wordt gelijktijdig met de reader opgeladen zodat er geen batterijen meer in hoeven.
Het is fijn dat het een iets klein formaat reader is en ook dat deze iets lichter is dan de vorige.
Geef mij maar een Sony !!!

Nene65 28-09-2013
Geschreven voor: Sony PRS-T3 zwart

Prettige e-reader, licht in gewicht en klein formaat. Ik had een Sony 650 en deze werkt grotendeels hetzelfde. Ben heel tevreden over de e-reader, maar niet over de cover met licht. Het lmapje staat dusdanig afgestelds dat je continue in het licht kijkt en dat kun je niet veranderen. Niet prettig, want het is een fel lampje.