Sony PRS-T2 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 35 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony PRS-T2 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,6

nicola55 27-06-2014
Geschreven voor: Sony PRS-T2 zwart

Heb de Sony reader nu een jaar in mijn bezit.
Het lezen vind ik, met een leeslampje 's avonds, heel makkelijk.
Het enige, en ook vervelendste probleem, vind ik dat mijn reader sinds kort constant vastloopt. Op dit moment staat hij vast in de slaapstand en kan ik helemaal niks doen. Ook geen harde reset, want hij reageert helemaal niet meer op de aan/uit knop.
Van mijn zus weet ik dat zij ook regelmatig moet resetten, de harde, vanwege vastlopers.
Dit irriteert toch wel behoorlijk. Zeker als ik denk aan de komende vakantie, waar ik geen laptop mee wil nemen voor mijn boekenvoorraad. Maar als ik de harde reset doe moet ik opnieuw boeken erop zetten...
Best jammer voor zo'n apparaat. Dan is een boek toch handiger.

ellie100 10-01-2014
Geschreven voor: Sony PRS-T2 wit

heerlijk zoveel boeken op voorraad te hebben.
batterij gaat lekker lang mee, en scherm leest prima.
overige functies die erop zitten gebruik ik eigenlijk niet.

joge2 01-11-2013
Geschreven voor: Sony PRS-T2 wit

Mijn vrouw en ik hebben beide een sony e -reader.
Als positief wil ik aanmerken dat het met name voor de vakanties een geweldig apparaat is in plaats van een kist boeken twee kleine apparaatjes met genoeg boeken mee om een jaar lang weg te blijven haha. Het leest plezierig , zelfs in de zon. Ook de gebruiksduur van een volle accu is fantastisch,
Toch heb ik twee negatieve punten, als eerste de meegeleverde software voor het boekenbeheer is erg onvriendelijk. Gevolg is ik zet de boeken er manueel op vanaf de computer, daarna maak ik op de reader mappen aan en sorteer de boeken op schrijvers. Erg omslachtig.
Het tweede nadeel is als je 's avonds buiten zit te lezen en er zijn van die onnozele kleine dagvliegjes, bij een omgeving met water zie ze in zwermen. Als deze er zijn kun je het lezen vergeten, als ze nl op het scherm landen blijven de pagina's doorscrollen. Het is dan te hopen dat je de blz weet waar je was. Dit probleem had iedereen met de sony ik begrijp dan ook niet dat sony daar niets aan doet.

joopwych 20-08-2013
Geschreven voor: Sony PRS-T2 zwart

Na een half jaar gebruik naar tevredenheid toch ook nog een Kobo Aura aangeschaft. Het lezen van deze Sony in een wat schemerachtige setting gaf wat mij betreft namelijk al gauw een slechtere leesbaarheid. De oplossing met het losse lampje leek me behelpen. Dit heeft de Kobo schitterend opgelost met een instelbare achtergrond verlichting. Kortere accu-gebruikstijd lijkt nauwelijks aan de orde: je kunt het lampje heel laag zetten, blijft effectief.
Maar in alle andere opzichten vind ik de Sony even goed of beter.
De mogelijkheid van bediening met knoppen in plaats van alles via het scherm bevalt mij beter. De bijgeleverde software en gebruiksaanwijzing zijn ook superieur.
Het apparaatje is ook een stuk lichter wat vervoer in bijvoorbeeld een damestasje comfortabeler maakt.
Wel ben ik ook met de Sony helemaal teruggevallen op boeken laden en wissen rechtstreeks in de reader directory met Windows Explorer.
Het wissen van een boek lukte namelijk soms helemaal niet, ook niet met het Sony programma.
In de gebruiksaanwijzing staat dat je op de titel lang moet drukken, dan zou je een menu krijgen met o.a. de optie wissen.
Ik krijg dan wel opties maar niet met "verwijderen" erbij.
Het aardige is dat de Kobo het precies zo voorschrijft, met het verschil dat deze optie dan wel verschijnt en werkt.
De Kobo is wel flink wat duurder, maar voor mij is de verlichtingsoptie dit waard. Vraag me af wanneer Sony deze optie toevoegt. Blijf de Sony een uitstekend koop vinden, maar wil het bovenstaande toch even kwijt voor mensen die aarzelen wat betreft hun keuze.

Teun13 16-08-2013
Geschreven voor: Sony PRS-T2 zwart

Heb hem een week. Al twee maal vast gelopen en de laatste keer onherstelbaar. Sony geeft geen enkele ondersteuning.
enige aardige is de leesbaarheid van het scherm. daar is niets mis mee.

Tineke271 10-07-2013
Geschreven voor: Sony PRS-T2 wit

Ik heb de e-reader van Sony nu een paar maanden en heb er geen spijt van dat ik deze heb gekocht. Het is gebruiksvriendelijk, wist erg snel hoe ik er boeken op moest zetten. Ook het lezen is erg fijn, het beeld is geen mobiel of computerscherm, het is net alsof je in een gewoon boek leest. Zelfs met de zon op het scherm leest het nog prima. De overige mogelijkheden gebruik ik niet veel, maar werken goed. Ik heb er ook gelijk een hoesje met lampje bij gekocht. Dit omdat de reader niet 'oplicht' in het donker.
Kortom, ik heb erg veel plezier van de reader, en raadt hem ook zeker aan!!!!!!!!!!!!!!!!

Anoniem 20-06-2013
Geschreven voor: Sony PRS-T2 wit

Ik heb net een Sony PRS T2 e-reader voor mijn vrouw gekocht ze (had een iRiver).
Op zich een prima apparaat maar wat mij erg tegen valt is het plaatsen van een flink aantal boeken.
Mapjes en sub mapjes maken zo als op Bebook en iRiver is niet mogelijk. Met wat gehannes kun je wat creëren maar waar dat spul dan staat is me nog onduidelijk. Aangesloten op de computer is de het SD kaartje op eens niet meer zichtbaar. Met het programma “Reader for PC” lijkt hij wel in gebruik, via dat programma kun je wat op het kaartje zetten. Maar het is onduidelijk of dat ook gebeurt. Met “Calibre” zijn ook wat mogelijkheden, dat maar eens verder gaan uitproberen.
Echt jammer dat dat zoveel moeite kost

hjvs 27-07-2013

Heb de reader gisteren in gebruik genomen. Verschillende mapjes aangemaakt (collecties) en schrijver naam. Kun je op de boekenplank selecteren of je de collecties wil tonen. Geen gepuzzel en juist erg handig. Lees de handleiding goed door op de reader, daar staat alles duidelijk in vermeld.
Ben erg tevreden over het gebruik van de reader en kan me echt niet vinden in bovenstaande opmerking

Anoniem 30-07-2013

Na wat verder proberen bleek je een soort mapjes te kunnen maken.Voor boeken die op een SD kaartje staan een mapje op de SD kaart maken, en boeken op de reader de mapjes op de reader.
Het apparaat werkt verder prima.

JPCNL 05-06-2013
Geschreven voor: Sony PRS-T2 zwart

Niet in bezit, wil alleen reageren omdat de reader die Bol.com verkoopt voor € 99,- niet de PRS-T2 waaronder hij wordt weergegeven. Deze reader is de PRS-T2N die alleen een Nederlandstalig (ipv meertalig) besturingssysteem heeft en misschien belangrijker, alleen Nederlands «» Engels woordenboek

Marcel_Bl 27-06-2013

Sorry hoor, maar waarom geef(t) je/u allemaal éénen als beoordeling terwijl je/u 'm niet eens in bezit heeft en alleen wil reageren???
De huidige beoordeling (7,9) doet m.i. op zo'n manier geen recht aan deze prima e-reader die ik nu een paar maanden in bezit heb.

margrimzdt 18-06-2013

Zijn er nog meer verschillen bij de reader v 99 euro?

Ingrid Cl 07-01-2015

Ik heb deze ereader nu reeds een jaar. Ik ben Nederlandstalig en heb het echt niet nodig dat ik hem zou kunnen omzetten naar een andere taal! Ik zou niet weten waarom??? Je kan er perfect anderstalige boeken op lezen. Ik had toen de keuze en heb gekozen voor de Nederlandstalige versie die je niet kon omzetten omdat die een heel pak goedkoper was! Het prijsverschil absoluut waard !!!

evertjan60 19-06-2013

Quote: Nederlandstalig (ipv meertalig) besturingssysteem heeft.
Nou en?

pm-g 30-05-2013
Geschreven voor: Sony PRS-T2 rood

Vond 139 vrij duur, dus toen Appie/Bol met de 99 euro versie kwamen was ik verkocht. Hoesje van ICIDU van 10 euro erbij en ik ben helemaal tevreden. Hij is licht, simpel te bedienen, kan eigenlijk veel meer dan nodig (boeken lezen).
Het enige minpunt vind ik de woordenboeken: dit model is volledig Nederlands en er zitten alleen Nederlands-Engels en Engels-Nederlandse woordenboeken op. Een (verklarend) Nederlands woordenboek was logischer, maar die zit er bij de andere modellen ook niet op. Maar het blijft een aanrader!

inggroen 30-05-2013
Geschreven voor: Sony PRS-T2 wit

Echt een geweldige uitvinding dit apparataat! Ik gebruik 'm alleen als alternatief voor een gewoon boek, wifi ed gebruik ik dus niet. Het leest heel goed, contrast is perfect en lekker licht in de hand. Aanrader!

dabbertje 25-05-2013
Geschreven voor: Sony PRS-T2 wit

Na een paar jaar een Bebook van de oude generatie ereaders te hebben gehad, waar ik ontzettend veel leesplezier van heb gehad, vond ik het tijd om een nieuwe ereader te kopen met meer mogelijkheden.
Wat een verschil! Hoger contrast, beter leesbaar (kan langer zonder verlichting) Touchscreen werkt prima, en de zoekfunctie is een genot tov van m'n oude ereader. Daar deed ik nooit meer dan 30 à 40 boeken op omdat het zoeken een drama was. Nu kan ik gewoon m'n hele collectie op de ereader zetten en hoef niet door de hele collectie te bladeren om een boek te vinden.

Over de accuduur kan ik nog niets over zeggen, ik heb de Sony nog maar 6 dagen.

Het is een mooi compact en licht apparaat. Ik heb nog wel steeds het gevoel dat het scherm kleiner is dan van m'n oude ereader. Maar in werkelijkheid is het scherm net zo groot.
Jammer dat er geen opbergmogelijkheid is voor de stylus, daarom heb ik geen originele Sony hoes gekocht maar een van Gecko waar er wel een opbergmogelijkheid is.

Ik ben al jaren een tevreden ereader gebruiker, maar dat wordt nu alleen maar meer. Mijn echtgenoot kijkt al met een scheef oog mee, die zijn oude Bebook nu mss toch ook wil vervangen, sinds hij mijn nieuwe Sony heeft gezien. En dan heeft hij alleen nog maar het leesgedeelte gezien en nog niet het gemak van de andere functies ervaren.

Ralpscha 10-05-2013
Geschreven voor: Sony PRS-T2 zwart

Geweldig. Eindeloos lezen, heel je boekenkast in je zak.
Moet voor m'n werk vaak naar het buitenland. Uren in de trein, op luchthavens en op hotelkamers worden prettiger doorgebracht met iets leuks om te lezen. Gaat een boek je na een paar bladzijden of een paar uur vervelen dan heb je altijd wat anders bij je. De e-reader onthoudt waar je gebleven bent.
Heb lang getwijfeld over het hoesje met het lampje omdat die vrij prijzig is. Lampje blijkt in de praktijk onmisbaar in schemerige treinen of waar dan ook.

De Adobe software waarmee je je boekenkast op je computer beheert is een klein drama maar alles went.
Zo is de naam Reader verwarrend want er is al een toepassing van Adobe met die naam en crasht de toepassing om de haverklap. Dit staat echter los van de E-reader.

reviewer123 08-05-2013
Geschreven voor: Sony PRS-T2 zwart

Ik gebruik de e-reader voornamelijk voor het lezen van wetenschappelijke artikelen. Belangrijkste overwegingen om sony prs-t2 aan te schaffen waren mogelijkheid om aantekeningen te maken en direct lezen van pdf bestanden zonder deze om te zetten naar een ander bestandstype.

Pluspunten:
- heel prettig scherm (ook goed leesbaar in zon)
- pdfbestanden direct leesbaar
- mogelijkheden aanpassen weergave (groot, klein, verticaal, horizontaal (vooral handig voor w. artikelen), inzoomen via touchscreen)
- toegang tot internet

Nadelen:
- geen mogelijkheid om bestanden automatisch op e-reader te laten plaatsen na verbinding met internet (bijv. middels dropbox; handmatig downloaden bestanden wel mogelijk na inloggen)
- als je markeringen wilt maken: tekst onderaan scherm verdwijnt als gevolg van pop-up woordenboek, waardoor de tekst niet meer goed geselecteerd kan worden (woordenboek kan niet uitgezet worden)
- als je aantekeningen wilt maken: aantekeningen worden opgeslagen in los word-document (zijn wel leesbaar in oorspronkelijk bestand via sony e-reader software)

Extra aandachtspunten:
- sommige pdf-bestanden hebben kuren: als gevolg daarvan worden woorden van markeringen aan elkaar geplakt in het word-document (bijv. 'Dit is dat' wordt 'Ditisdat')
- gebruik van Calibre aan te raden

furrytail2310 22-03-2014

Hallo,

Ik wil ook wetenschappelijke boeken lezen (voedeing en dietetiek) maar de lettertjes van de PDF zijn soms te klein en ik weet niet wat ik moet doen. Als ik de letters groter maak, dan krijg ik halv van de pagina of de regels weg en ik kan niet meer het boek lezen. Ik heb de pagina's aangeknipt en aangepast maar nog niks, ik kan nog steeds pagina's met echt kleine letterjes lezen....Any ideas???? :)

I. Beelen 29-04-2013
Geschreven voor: Sony PRS-T2 zwart

De e-reader gekocht via internet, levertijd bijna 3 weken, maar het wachten waard. Bij de aanbieding zat de omslag met lampje inbegrepen. Ben bezig met de gebruikershandleiding door te nemen om alle mogelijkheden te ontdekken. Gebruiksvriendelijk en gemakkelijk te installeren. leest prettig, licht van gewicht.Omslag is eigenlijk onontbeerlijk ter bescherming van de reader. ze zouden deze standaard er bij moeten leveren. Ik ben tot nu toe zeer tevreden!

Thea500 12-05-2013

mag ik vragen waar je deze e-reader gekocht hebt met het hoesje erbij? ik zoek dit ook, maar heb tot nu toe niks gevonden. Alvast bedankt voor je antwoord.

Rover 75 19-04-2013
Geschreven voor: Sony PRS-T2 rood

Deze ereader gekocht via de Amrobank, was een aanbieding, 139 Euro en het orginele hoesje + lampje á 50 Euro gratis.
Hadden al een tablet en een Xiron ereader,die lezen met donker en binnen perfekt, maar buiten en in de zon absoluut niet.
Daarom de Sony in het rood gekozen, een elegant en licht ontwerp, waarop je vooral als wat ouder zeer bent zeer prettig leest.
De andere mogelijkheden niet geprobeerd, geen interesse, alleen voor het lezen, een aanrader.

evertjan 60 30-03-2013
Geschreven voor: Sony PRS-T2 rood

Hiervoor een Archos reader gehad. Is uitgerust met een TFT-scherm. Let op in de zon is dit NIET te lezen. Na enige tijd regelmatig uitval, resetten en accu snel leeg. Mocht deze bij Dixons omruilen voor een Sony. Daarmee ging een wereld voor ons open. Perfect en gemakkelijk te bedienen. Lezen is een genot; alleen in het donker wel een lampje nodig, daar staat tegenover dat de reader in de zon optimaal te lezen is. Tot mijn verbazing zelfs internet, zij het in zwart wit, maar toch. Ook de mogelijkheden, b.v. boekenplank waarop alle boeken gesorteerd naar titel of schrijver. Goede zoekmogelijkheden. Accu gaat wekenlang mee, ook bij intensief gebruik. En nog veel meer. DOEN!!

Hylke61 19-03-2013
Geschreven voor: Sony PRS-T2 rood

Deze E Reader heb ik kado gegeven aan mijn vrouw op 1e Kerstdag. Nou ik had haar geen beter plezier kunnen doen dan met dit prachtige apparaatje. Dagelijks zie ik dat ze er mee bezig is. Boeken er opzetten via de laptop, fluitje van een cent. En zo'n whizzkid is ze nou ook weer niet hoor. Deze Sony is gewoon de allerbeste. Zeker in combinatie met het hoesje mettttt ledverlichting. Gemakkelijk lampje wat in alle richtingen kan worden gezet, op een penlite batt.
En dan nog wat, ik ben conducteur in de trein. En dat er gelezen wordt in een trein hoef je mij niet te vertellen. Echt verweg de meeste readers zijn deze Sony reader. Dus dat is al een goede graadmeter. Dus ik kon gemakkelijk "onderzoek" doen!!! Inclusief hoesje weegt ie nog geen 300 gram. Dat leest wel zo makkelijk, want een tablet weegt echt te veel, 700 gram.
De accu hoef je haast nooit vol te laden, ongelooflijk zo lang die mee gaat. En met het snoertje aangesloten op je PC, via de USB ingang, laad ie meteen weer bij. Kan trouwens ook met het laadsnoer van mijn mobieltje !
Need I say more ?? Koop maar gewoon deze topper, je kan je centen maar één keer uitgeven !

evertjan60 19-06-2013

Verder gaat het wel goed met jullie?
LoL

Sorrr 10-02-2013
Geschreven voor: Sony PRS-T2 zwart

Sinds een paar weken heb ik de ereader in mijn bezig en ik ben er echt dik tevreden over! Lezen gaat perfect, het apparaat ligt lekker in de hand en is licht van gewicht, ook in de felle zon kan ik de tekst perfect lezen. Ideaal vind ik de soort slaapstand die er op zit, als je hem dan weer aan doet dan kan je direct weer verder met waar je gebleven was. Van het vastlopen en andere taferelen heb ik echt nog geen last van gehad! Ook het hoesje met lampje is ideaal en ik zou het iedereen dan ook aanranden om er bij te nemen!!!

ikbennietgek 29-01-2013
Geschreven voor: Sony PRS-T2 zwart

na 3 dagen gebruik in hoes bleef scherm in driehoek vorm vast staan en apparaat onbruikbaar.
Geen garantie volgens Mediamarkt en Sony.
Miskoop met nasmaak.

budo 01-02-2013

ik zou het proberen bij de consumentenbond; moet je misschien wel eerst lid zijn, maar dit is geen beste beurt van Sony!!!

Mijn_mening 21-03-2013

Is de reactie gekomen direct via sony of via Mediamarkt? Mijn ervaring met de mediamarkt is dat de kennis van de klantenservice van een laag niveau is. Hierop gaan die mensen achter de balie conclusies trekken die helemaal niet onderbouwd zijn, maar een frustratie is van de gehele dag honderden mensen af werken. Mijn advies: zoek contact via de Sony zelf. Ik heb een soortgelijke ervaring bij de mediamarkt met mijn Canon Ixus camera. Volgens de MM mijn eigen schuld. Hierop heb ik contact opgenomen met de reparateur in Bergen op Zoom: "nee hoor meneer, dit is gewoon garantie". Als dit niet werkt: Schrijf een brief en plaats via youtube een filmpje met daarop jouw ervaring en mening over het product en Tag dit mailtje. Vervolgens kan je dan in je klacht direct verwijzen naar dit filmpje. Heb je gelijk gevisualiseerd en je "review" gegeven. Als het dan opgelost wordt moet je natuurlijk dit filmpje verwijderen. Het kan natuurlijk dat het je eigen schuld is dat het scherm kapot is maar dat kan niemand beoordelen via alleen tekst.

SmallBrother75 30-01-2013

Wat bedoel je met "in driehoek vorm vast staan"? Staat er een driehoek op het scherm of?? Ik heb er even geen beeld bij.
Of wil de hoes niet meer uit een driehoek vorm?

SmallBrother75 01-02-2013

Ik zou toch even wat meer druk erop zetten. Drie dagen na aankoop een produkt wat het niet doet is toch echt wel garantiewerk (zolang je hem niet hebt laten valen of ergens in de verdrukking hebt gehad (in en tas ofzo))

Consumentenbond kan inderdaad een optie zijn.
Heeft sony je zelf verteld dat je geen garantie hebt of heb je dat via mediamarkt gehoord?

Finnegan 18-03-2013

Mediamarkt heeft naar mijn ervaring een prima service. Ik vind dit dus een vreemd verhaal. Ja, ik geloof je wel. Je hebt mogelijk een verkeerde persoon getroffen en je mogelijk laten afbluffen. Uitgaande dat je normaal met het apparaat bent omgegaan, behoor je garantie te krijgen. Mijn advies is, als je geen rechtsbijstandverzekering hebt: vraag informatie hierover bij het Juridisch Loket. Men kan eventueel ook actie voor je ondernemen. Advies is kosteloos. Actie zal in overleg gaan. Ook hiermee heb ik goede ervaringen, vooral in samenwerking met Kassa TV.

ikbennietgek 20-03-2013

Heb me niet af laten bluffen en ben op internet en met mail bezig mijn gelijk te krijgen.
Loopt heel stroef en wordt steeds vervelender.
Iedereen probeert door lang te wachten met antwoorden de boel te vertragen.
Sta ook op klachtenkompas.nl met 2 klachten over Mediamarkt.

ikbennietgek 31-01-2013

Een driehoekig deel van het scherm bleef onveranderd in beeld ook als je de bladzijde omsloeg of het apparaat uitzette.
Dit gebeurde ineens zonder aanleiding of eerdere aanwijzing dat er iets mis was met de e-reader.

Ernie 58 07-01-2013
Geschreven voor: Sony PRS-T2 zwart

Een fijn dun apparat en makkelijk te bedienen
Nog lang niet alle mogelijkheden ontdekt maar het leest prettig op vele plekken ; in bed op de bank en onderweg

SmallBrother75 04-01-2013
Geschreven voor: Sony PRS-T2 zwart

Goed leesbaar scherm, ligt goed in de hand.
Boeken zet ik er via de windows verkenner op, de meegeleverde software werkt te omslachtig.
Het touchscreen werkt goed, al gebruik ik liever de knopjes.

Bladzijdes omslaan gaat snel.
Het opstarten vanuit "uit" duurt relatief lang (de Icarus Go van mijn vrouw is beduidend sneller).
Het opstarten vanuit "standby" gaat snel(ongeveer 3 sec.)

WiFi werkt goed, al gebruik ik het persoonlijk nooit.
Simpel in gebruik

dbwarner 18-12-2012
Geschreven voor: Sony PRS-T2 zwart

English instructions are difficult for a native speaker to read. Reader for Mac doesn't sync Collections. Nice note and search options.

pluim003 18-12-2012
Geschreven voor: Sony PRS-T2 zwart

Ik heb de reader vorige week gekocht bij de Mediamarkt voor 139 euro. Er was een aanbieding dat je er een hoesje bij kreeg. Bij thuiskomst bleek het het hoesje te zijn dat normaliter los wordt verkocht voor 50 euro, dus die met een lampje er in. Dat was een aangename verrassing. Had nog getwijfeld nl. tussen deze en de Kobo Glo die ingebouwde verlichting heeft, maar die ik niet kon testen bij deze winkel, want die lag daar niet. En vond het ook wel praktisch toch ook de mogelijkheid te hebben fysieke knoppen te gebruiken.
Van het interne geheugen van 2GB is overigens 'slechts' 1,35GB beschikbaar. Is natuurlijk ruim voldoende om de nodige boeken op te zetten, waar je een tijdje zoet mee kan zijn.
Vind de leesbaarheid van het scherm uitstekend. Ook leuk is dat ie per boek de gekozen lettergrootte opslaat. Gebruik meestal het 2 na kleinste lettertype. Dat leest het prettigst.
Het formaat is prima. Dacht altijd dat 6 inch wel eens te klein zou kunnen zijn, maar niets is minder waar. Voorheen las ik boeken op een 7 inch-tablet met LCD-scherm. Ging ook prima, maar deze is een stuk zwaarder.
Nog niet gelezen in fel zonlicht, dus daar kan ik nog geen ervaring over geven.
Jammer is dat Sony in deze versie de audiomogelijkheid heeft verwijderd. Nou is dat niet superbelangrijk maar kan soms handig zijn.
Evernote wel geactiveerd maar nog niet gebruikt. Facebooken op de ereader ook nog niet echt gedaan.

Al met al een prima apparaat. Er zijn nog wat issues met gekochte boeken lees ik her en der, maar ben daar zelf (nog) niet tegenaan gelopen.
Over de duurzaamheid kan ik nog niets zeggen. ;-)

budo 01-02-2013

ik vind het ook lastig dat er geen ingebouwde verlichting in zit, maar misschien gaat dat wel ten koste van de accu, want je kan er wel erg lang mee lezen! Heerlijk in bed en lekker licht! Op een tablet is het lezen toch niet gemakkelijk, veel te zwaar!
Nu heb ik een hoesje met lampje aangeschaft voor €31,-, maar dat moet nog verstuurd worden, dus heb ik nog geen ervaring mee.
Ik had eerst een los lampje en zelf gemaakt hoesje e.d. van een oud boekje, maar dat is toch te onhandig! Dus die investering toch maar gedaan.
Veel gratis e-boeken te downloaden, voorlopig heb ik genoeg!
ja voor luisterboeken moet ik weer naar mijn MP3 speler! Maar het voordeel is, je kunt allebei tegelijk doen, zonder dat de apparaten elkaar in de weg zitten.

dbwarner 16-12-2012
Geschreven voor: Sony PRS-T2 rood

Looks nice but disappointing. Increasing font size causes annoying random end-of-line word splitting. Latest manual does not work with the latest software (ref: manage categories). Reader software does not synchronize with OS X. Documents must be managed with Finder. Once documents are transferred it does display them. I expected better from Sony.

jer73 14-12-2012
Geschreven voor: Sony PRS-T2 zwart

Goede reader. Werkt prima bij lezen. Pagina's slaan lekker snel om. Boeken heb ik er op gezet door de reader via USB aan de computer te hangen en via windows verkenner er boeken op te zetten. Werkt prima.
Over de overige mogelijkheden ben ik minder enthousiast. Er zit een Evernote app bij maar die heb ik nog niet werkend gekregen. Ik had had graag gebruik gemaakt van Dropbox maar hier zit geen app voor bij (kan wel omslagtig via website). Ik zit er nog aan te denken om de reader te 'rooten'. Heeft iemand ervaring hiermee?
Al met al een prima reader. Nog verbetering mogelijk in apps als dropbox.

evertjan60 31-03-2013

Dat je niet tevreden bent over de "overige" mogelijkheden snap ik wel. Het apparaat is gemaakt om boeken mee te lezen.