Sony PRS-T1 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 94 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony PRS-T1 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

M. Mensink 26-07-2015
Geschreven voor: Sony PRS-T1 rood

Ik heb deze reader ook een jaar of 3. Hij doet het nog steeds prima, hoewel de mogelijkheden beperkt zijn. Ook het aparte lampje dat altijd de verkeerde kant op lijkt te schijnen is niet prettig. Maar 3 jaar geleden deed je het er mee. De ontwikkelingen gingen door en na 3 jaar is het misschien toch tijd voor een moderne exemplaar. Maar ja, de PRS-T1 doet het nog...

Latesi 25-07-2015
Geschreven voor: Sony PRS-T1 zwart

Ik heb deze ereader nu 3 jaar. Ik was in het begin heel enthousiast. Het was mijn eerste ereader dus nog geen vergelijk. Hoesje met lampje erbij gekocht. Eerste jaar ging prima. Wel problemen met wifi verbinden en het erop zetten van boeken maar als het er dan op stond ging het lezen prima. Na een jaar ging hij af en toe haperen, beeld flikkerde af en toe, hij reageerde niet of traag en op een gegeven moment liep hij helemaal vast. Gereset en daarna ging het weer even. Maar na verloop van tijd liep hij toch weer elke keer vast, opladen ging moeilijk. En nu elke keer na opladen doet hij weer moeilijk. Ik ben er klaar mee. Ik ga een andere kopen. De tijd is nu verder dus ik verwacht dat de ereaders van nu ook weer verbeteringen hebben zoals beter beeldscherm en ook de verlichting in de ereaders lijken me aangenamer dan het losse lampje er boven.

Boedie29 15-02-2015

Hallo,

Ik heb dit apparaat nu 2 jaar.
Veel mensen zijn positief over dit apparaat, helaas deel ik dat niet.
De opties zijn wat onzinnig, verbinding via wifi of bluetooth is mogelijk, maar je kunt er verder niets mee, geen bestanden overzenden, internetten, mail ophalen. Doe je dit wel dan crasht het apparaat. Dus mogelijk maar onbruikbaar.

Boeken op de reader krijgen is heel moeilijk. Ik moet de reader dan eerst resetten, de computer aanzetten en op het juiste moment de usb inpluggen en met veel geluk krijg ik dan contact. Vaak moet ik dit wel 5x proberen voor ik contact heb en als ik dan eindelijk boeken overzet crasht het programma vaak ook weer.

Opladen moet via de computer en dat lukt me vaak ook niet. Dan staat de computer dagen aan en is hij nog niet opgeladen. Sinds een maand laadt hij helemaal niet meer op en als ik dan een boek wil lezen is het met kabel aan de computer.

Kortom, zonde van je geld.

MPvanOs 16-02-2015

Inderdaad: ik gebruik geen van extra opties, zelfs de ingebouwde MP3 speler daar doe ik niets mee. Ook gebruik ik de meegeleverde e-Reader software niet maar Calibre (www.calibre.com) om de boeken te syncen. Beschikbaar voor Windows en Mac. Verder misschien goed om te weten dat de T1 toentertijd de beste was maar dat die plaats is overgenomen. Volgens Consumentenbond is nu de Kobo de beste koop. En, oh ja, Sony heeft de productie van de PRS modellen gestopt.

M. Mensink 16-02-2015

Ik heb deze e-reader ook een jaar of 2 en hij doet het nog steeds goed. Maar ik gebruik hem dan ook alleen als e-reader, zoals hij bedoeld is, en niet als tablet met wifi en internetten. Daar gebruik ik mijn echte tablet voor.

De e-boeken zet ik eerst op mijn computer en dan kan ik ze snel overzetten naar de Sony, geen enkel probleem.

Het opladen levert ook geen probleem op. Ik laad hem op als ik op de computer werk en na 2 uur is hij opgeladen. Vervolgens kan ik wekenlang lezen, zeg een uurtje per dag. Ik zet hem wel helemaal uit als ik weet dat ik pas de volgende dag weer kan lezen.

Kortom, ik ben blij met mijn Sony PRS-T1.

BorreDuas2 25-10-2013
Geschreven voor: Sony PRS-T1 zwart

Nu ongeveer twee jaar in gebruik. Batterij raakt steeds sneller leeg, nu ongeveer 10 minuten lezen na volledig opladen. Op een mail naar Sony wat ik nu kan doen om de bruikbaarheid te verbeteren (bijvoorbeeld repareren) is gereageerd met de standaard mededeling dat de vraag is ontvangen en dat "spoedig" zal worden geantwoord. Dit is inmiddels twee weken geleden; een slak loopt sneller.

Slechte after sales lijkt trouwens standaard te zijn bij Sony. Een probleem met een defecte receiver werd pas opgelost nadat ik de CEO van Sony een klachtenbrief had gestuurd.

Dit was dud het laatste Sony produkt voor mij.

Hilda2600 10-06-2014

Ik heb eveneens de Sony PRS-T1 iets meer dan 2 jaar in gebruik; en kan niet langer lezen zonder stroomvoorziening; de batterij laadt niet meer op. Waarschijnlijk gaat de batterij van deze e-reader iets langer mee dan de garantieperiode. En zo zijn we ook weer toe aan een nieuw exemplaar. Of het een Sony gaat zijn, betwijfel ik sterk.

Omilies 11-08-2013
Geschreven voor: Sony PRS-T1 zwart

N geweldige ereader, maar omdat ik toch veel op bed lees mis ik 'n ingebouwd lampje.
Bij de nieuwe ereaders die er aan komen plaatsen ze wederom geen lampje, daarom heb ik gisteren besloten om van Sony af te stappen en voor de KoboGlo te gaan.

Ik vind dit echt n gemiste kans van Sony.

chipata90 05-04-2013
Geschreven voor: Sony PRS-T1 zwart

goed leesbaar, lettergrootte makkelijk aan te passen , zuinige batterij, handzaam en licht

een probleem met een deels onleesbaar beeldscherm werd vlot opgelost door het apparaat op te sturen naar tech repair

esther161068 15-12-2012
Geschreven voor: Sony PRS-T1 zwart

Heerlijk apparaat! Letters kun je groter instellen. Jammer vind ik dat er geen klokje of iets dergelijks op zit.
Ik heb het mapje met lampje er bij besteld en dit werkte ideaal...Ik heb de laatste tijd het probleem dat het lampje niet meer zo fel schijnt. Met als gevolg dat ik toch nog een andere lamp er bij aan moet maken. Iemand die weet hoe ik dit op kan lossen?

Tonio 2002 16-12-2012

Als het vervangen van de batterij niet helpt (heb je vast al uitgeprobeerd) denk ik dat je terug moet naar de winkel. Lampje moet gewoon genoeg licht geven om te kunnen lezen.

esther161068 06-03-2013

Ik kwam er achter dat onze kinderen de (bijna) lege batterijen terug legden in de bak met nieuwe batterijen....En toen was dit probleem opgelost!
Ik denk ik laat t nog even weten ander worden er wellicht verkeerde meningen hier gevormd! ;-)

Koffie1 13-12-2012
Geschreven voor: Sony PRS-T1 zwart

Een mooie reader, goed leesbaar. De software is
echter om te huilen. Absolute afrader of er moet
software opgezet worden

Ruud2007 14-12-2012

De software niet gebruiken. Je kunt beter het gratis programma Calibre downloaden. Werkt perfect en biedt veel extra mogelijkheden.

koosr46 14-12-2012

Welke software bedoel je? Ik denk dat je de enige bent die dit vindt. dit apparaat is GEWELDIG in combinatie met CALIBRE

Tonio 2002 14-12-2012

Lekker blijven huilen koffie1. Apparaat werkt ook prima met calibre, maar dat had je vast al op deze site gelezen.

rachellee32 04-11-2012
Geschreven voor: Sony PRS-T1 zwart

Sinds ik deze e-reader heb, lees ik geen geschreven boeken meer. Deze e-reader is echt een aanrader. De e-reader is erg makkelijk in gebruik en weegt bijna niets. En wat heel erg belangrijk is, je kunt blijven lezen zonder last van je ogen te krijgen.
Om het lezen nog makkelijker te maken raad ik u aan om een beschermhoesje erbij te kopen, (hoeft niet eens van sony zelf te zijn) zowel voor de bescherming maar ook voor de handigheid ivm het vasthouden.

Echt een top product!!!

liesebees 16-10-2012
Geschreven voor: Sony PRS-T1 zwart

ik was toevallig in NY de week dat de nieuwe sony e-reader uitkwam en heb hem direct gekocht. Zalig toestel!
resolutie is zeer goed, touch screen werkt goed, alhoewel soms een tikkeltje gevoelig.
Batterij gaat lang mee en laadt snel op.
lichtgewicht, wat voor mij zeer belangrijk is. Koop wel zeker de beschermhoes er bij, want de eigenlijke behuizing lijkt me zeer kwetsbaar (hoewel ik er niet echt over kan oordelen want hij zit altijd in zijn omhulsel).
prijskwaliteit zeker de moeite!

andre van hooidonk 15-09-2012
Geschreven voor: Sony PRS-T1 rood

prettig om boeken te lezen met deze reader, maar er zijn wel kanttekeningen:
- hij onthoudt maar één boek, die waar je het laatst in hebt gelezen. Zelf lees ik verschillende boeken tegelijk
- het touchscreen is veel te gevoelig. inderdaad een vlieg zorgt al voor een pagina-omslag
- plots zat alles muurvast. niets werkte nog. opladen niet mogelijk. opgestuurd en na 3 weken teruggekregen. probleem opgelost, maar wel lastig
- per ongeluk laten vallen. een klein stukje maar en hij viel op tapijt, terwijl ie in z'n hoesje zat. sinds die tijd blijft een deel van een oude pagina staan en is niet weg te krijgen. opgestuurd en wachten nu op de reparatie.

andre van hooidonk 16-02-2013

Bedankt voor de tip. Kan er nu goed mee overweg. Na reparatie hebben zich geen problemen meer voorgedaan. Ben zeer tevreden. Op de PC gebruik ik geen speciale software. In W/7 behandel ik de Sony als een extra harde schijf en dat gaat prima.

jverheul 17-09-2012

Als je de boeken insteld met als volgorde, als laatste geopend, dan staan alle geopende boeken vooraan.

liesebees 16-10-2012

vreemd, ik heb deze e-reader ook en bij mij onthoudt ie voor alle boeken waar het laatst gelezen is. Ik gebruik hem samen met mijn man en we lezen andere boeken, dus het gebeurd vaak dat er 2 boeken tegelijk gelezen worden. wsl is het nu terug in orde

FS2012 14-09-2012
Geschreven voor: Sony PRS-T1 zwart

Fijn scherm. Goede bediening. Ook in fel zonlicht. Prettiger dan het witte papieren scherm.De meegeleverde synchronisatiesoftware is een ramp. Calibre is veel beter (kan je ook PFD naar e-pub mee converteren voor het kunnen aanpassen van het lettertype).
Ik heb de luxe hoes met het lampje erbij gekocht voor op de camping en de batterij doet het nog steeds. En ik heb er al veel boeken mee gelezen.
Vergeleken met de PRS-T2 is het fijn dat de PRS-T1 een MP3speler heeft met een erg goede geluidskwaliteit. Het nut van Facebook op een zwart-wit scherm zie ik niet zo.
Verder heb ik geen problemen met de gladde rand. De PRS-T2 heeft een matte, die al snel vieze glimmende plekken geeft.
Kortom vergeleken met de PRS-T2 vind ik deze voorganger een fijner apparaat, waarmee je al dan niet met muziek snel in een boek kunt duiken.

Auke Pol 23-08-2012
Geschreven voor: Sony PRS-T1 wit

Ik heb deze e-reader voor de vakantie gekocht en is me goed bevallen. De tekst is uitstekend leesbaar, terwijl de het apparaat weinig hoeft te worden opgeladen.
Een minpuntje is de leesbaarheid van pdf-jes. Deze zijn slecht te vergroten en de snelheid en leesbaarheid neemt af.
Ook is de software om e-books op de e-reader te zetten niet echt het toppunt van vernuft. Het is onduidelijk wat er gebeurt en de lay-out is niet praktisch. Zeker niet te vergelijken met Itunes.
Zeker geen spijt gehad van de aanschaf en een aanrader voor iedereen die geen kilo's aan boeken meer mee wil slepen tijdens de vakantie.

andre van hooidonk 16-02-2013

Ik lees gewoon de PDF's. Dat kan goed, omdat je op kunt geven uit hoeveel kolommen de PDF bestaat. Daarna blader je per kolom en dat is dan uitvergroot tot het hele scherm. Ideaal.

Flejo 20-08-2012
Geschreven voor: Sony PRS-T1 zwart

Gekozen voor deze reader omdat iemand in mijn familie precies zo'n apparaat in bezit had en deze goed beviel. Ben zeer tevreden over het apparaat. Helder scherm, scherpe letters. Dat het scherm niet wit is zorgt ervoor dat het er meer uit ziet als echt papier vind ik een voordeel. Touchscreen werkt erg goed zonder vingerafdrukken op het scherm achter te laten. Maar de meeste functies zijn ook met knoppen te bedienen. Bediening is eenvoudig en rechttoe rechtaan. Batterij gaat enorm lang mee (meer dan 50 uur). Wel jammer dat er geen netsnoer lader bij zit (wel een USB lader om via de computer op te laden). Op internet zijn eenvoudig goedkopere laders te vinden dan die van 30 euro van Sony. Heb er het bijbehorende hoesjes (50 euro, tsjakka) met LED lampje bijgekocht. Heeft het apparaat ook nog nadelen? Ja, één. De bijbehorende Sony Reader PC software is een draak. Als je dacht dat iTunes het absolute ICT dieptepunt was, dan heb je Sony Reader PC nog niet gebruikt. Het pakket is on-voor-stel-baar traag, niet intuïtief en de functies zijn zeer beperkt. De oplossing is simpel: installeer het gratis Calibre.

gblok 15-08-2012
Geschreven voor: Sony PRS-T1 zwart

Pluspunten:
- Eenvoudige bediening
- Er kunnen heel veel boeken op.
- Scherm is goed leesbaar; achtergrond is niet spierwit, maar iets grijzig.
- Via PC kopieer je gewoon je boeken er op of via een ander (gratis) programma, zoals Calibre.

Minpunten:
- Laden via een standaard USB lader en bijgeleverde USB kabel werkt niet. Het moet via de PC en de bijgeleverde kabel, of blijkbaar via een speciale lader van Sony. Dit is dus niet zo fijn wanneer je op vakantie bent en je hebt geen PC bij je of die speciale lader. Je zit dan halverwege met een lege E-reader.
- Op vakantie slaat het apparaat spontaan een bladzijde om wanneer er kleine insecten op het scherm landen en er op rond kruipen.
- Een lijstje met laatst gelezen boeken ontbreekt. Alleen het laatst gelezen boek wordt getoond. Een eerder afgebroekn boek moet je dis opnieuw uit je lijst gaan zoeken. Hij houdt wel bij waar je was gebleven.
- Een klokje, om te zien hoe laat het is, zou wel prettig zijn.

Ruud2007 16-08-2012

Niet alle standaard USB adapters zijn geschikt. Die van de Hema (5,95) werkt bv. wel. Daar kun je je USB kabel op inpluggen. Ook een aantal telefoonadapters (bv. Blackberry) zijn te gebruiken.

Er is een klokje. Dat kun je instellen via het Instellingenmenu en oproepen door tijdens het lezen naar het menuscherm te gaan en dan de menuknop in te drukken. De tijd verschijnt dan boven in beeld.

Koosr46 16-08-2012

Beetje negatief stukje, vandaar mijn reactie. Ik heb van meerderen gehoord dat ie ook op te laden is via een normaal standaard kabeltje, ik weet het niet zeker omdat ik zelf een Sony oplader heb.
De batterij gaat wel zo lang mee dat je bijna wel 2 maand op vakantie kunt gaan. Ik heb hem nu al meer dan een half jaar, nog maar 1 keer opgeladen.
Hier is ook ongedierte, maar heb nog nooit eentje op het scherm gehad en zo wel, dan blaas je toch even.
Als je een normaal boek leest en die heb je uit, komt er dan ook een briefje uit met de boeken die je gelezen hebt.
Zat er in dat papieren boek ook een klokje om te zien hoe laat het is.
Een beetje muggezifterig allemaal, ga lekker lezen.

Dreman73 17-08-2012

@KoosR: Ik begrijp wel wat de reviewer bedoelt, 'laatst gelezen' is niet zo zeer het boek dat je uit hebt, maar waar je het laatst in gelezen hebt, oftewel, waar je in bezig bent. De reader toont inderdaad enkel één 'laatst gelezen' boek. Als er meerdere personen van de reader gebruik maken, of je bent zelf met meerdere boeken/artikelen/kranten tegelijk bezig, dan kan dat wat lastig zijn, omdat van alleen de meest recente een snelkoppeling is. Ik vind dat zelf niet heel storend, maar het is een punt.
En het insecten-verhaal, dat geeft eigenlijk aan dat het touch-screen zeer gevoelig is. Toevallig herken ik het, ook bij mij heeft een vliegje wel eens een pagina 'omgeslagen' en een keer het woordenboek geactiveerd. Zelf zie ik dat overigens juist meer als een pluspunt, want als je maar heel lichtjes het touch-screen hoeft te bedienen is de kans op beschadigingen e.d. ook wat kleiner denk ik zo.

Dumdadum 08-09-2012

Als je tijdens / na het lezen in de rechterbovenhoek klikt maak je een ezelsoor. Nog een keer klikken en hij is weer weg.

Alle ezelsoortjes vind je terug onder de knop 'Alle notities'. Zo houd je vanzelf je laatst gelezen boeken bij.

En als je op meerdere bladzijden tegelijk bent (of je vriendin / ... leest hetzelfde boek) dan zet je er twee in één boek.

Ietje74 22-08-2012

Ik los het ontbreken van een lijstje met laatst gelezen boeken als volgt op: ik maak een "collectie" aan met "laatst/aan het lezen boeken". Op die manier hoef ik die niet in de volledige lijst te zoeken!

Tonio 2002 17-08-2012

Ja lastig he die vliegjes!
Gelukkig kan de wind geen bladzijden omslaan, tenminste zolang je niet met orkaankracht buiten gaat zitten lezen.
Opladen gaan met mijn HTC oplader prima! Zijn overal te koop. Mijn collega laadt op met een apple USB oplader. Schijnt ook prima te gaan.
Enne... opladen hoef je maar zo weinig dat je m.i. vrijwel nooit opeens met een lege reader wordt geconfronteerd.

Dreman73 15-08-2012

Volgens mij hoeft een lader niet een speciale van Sony te zijn. Ik gebruik de USB oplader van een HTC telefoon en dat gaat probleemloos.

mamaantje 07-08-2012
Geschreven voor: Sony PRS-T1 zwart

Geweldig apparaat. Bediening is heel intuïtief, enige minpuntje voor mij is dat ik soms per ongeluk het scherm verkeerd aanraak bij omslaan en dan gelijk het woordenboek zie; maar dat is een kwestie van wennen.
Ik had hiervoor een prs-650, maar dit scherm is veel scherper en er is veel minder last van reflectie. Met deze reader geen last van reflectie, heb er wel een hoesje omheen. Overige mogelijkheden een 7 gescoord, maar ik wil ook eigenlijk niets extra's. Ik wil een boek kunnen lezen, anders pak ik wel een apparaat dat er voor gemaakt is. Voor mij is dit apparaat een absolute aanrader.

Frank_67 05-08-2012
Geschreven voor: Sony PRS-T1 zwart

Had hiervoor de PRS 300. Deze is sneller, heeft wifi, helderder scherm, uitbreidbaar geheugen en is te jailbreaken [android]. Absoluut geen spijt.
Het bijgeleverde programma van Sony is waardeloos. Calibre is veel makkelijker om je bibliotheek te beheren.

Vi 05-08-2012
Geschreven voor: Sony PRS-T1 wit

Witte gekocht om geen erg in kleur afstekende rand rond scherm te hebben. Geen last van reflectie van de glimmende rand. Zeer tevreden over deze reader: makkelijk te bedienen, scherm goed te lezen, letters kunnen zelfs zo groot ingesteld dat ik zonder leesbril kan lezen... maar dan staat er erg weinig per pagina ;-)
Batterij gaat lang mee. Gebruik bijgeleverde software niet, maar zet boeken er via de Verkenner pc op, of met Calibre (gratis boekenprog) of via Dropbox/wifi. Dacht te kunnen laden met al aanwezige losse usb-lader, maar werkt niet met deze Sony. Laadt met micro-usb lader van Samsung Galaxy S2 wel, scheelt weer lader kopen. Met witte Gecko-cover erom, ligt reader nog lekker in de hand (voorkant is geheel naar achteren te klappen, waardoor nog klein formaat) en is goed beschermd. Kortom: heel blij met de reader, die ik meer gebruik dan ik verwachtte.

MOOI64 16-08-2012

Hou leest het bij daglicht ? Daar hoor ik weinig over. Ik heb nu een prima e-reader maar bij daglicht moet ik de verlichting hoog zetten en dan is het nog steeds niet prettig lezen.

Tonio 2002 17-08-2012

mooi 64 bedoelde ik natuurlijk.

mooi86:
heb jij een e-reader waar je de verlichting hoog van kunt zetten?
Een e-reader heeft geen achtergrondverlichting omdat er met e-ink wordt gewerkt. Je bedoelt ws. een tablet.
Om je vraag te beantwoorden: deze e-reader leest goed in het daglicht; je kunt het vergelijken met een gewoon boek. Een tablet, en zeker een ipad, is buiten in het zonlicht vrijwel niet te lezen.
Anders wordt het als het donker wordt. Je hebt dan een lamp of een lichtje nodig om te lezen; net als een gewoon boek dus.
Voor deze e-reader is een mooie, maar kostbare cover beschikbaar met een ingebouwd lampje. Die bevalt mij overigens uitstekend.

Dreman73 02-08-2012
Geschreven voor: Sony PRS-T1 zwart

Deze reader ruim een maand in het bezit, en ben er erg tevreden over. Ik had niet gedacht zo snel gewend te zijn aan een e-reader.
Het apparaat is erg licht en mooi afgewerkt. De bediening is erg makkelijk, er zit maar een hele beknopte fysieke handleiding bij maar wel een uitgebreide handleiding in de reader zelf. Groot voordeel van deze reader vind ik dat je zowel touch-screen als knoppen heb.
Instelmogelijkheden zijn ruim, al kan je je afvragen waar je sommige functies voor nodig hebt. De internet-browser bijvoorbeeld. Scherm knippert dan vaak (opnieuw opbouwen scherm) en lees- en zichtbaarheid van de sites is beperkt (want enkel grijstinten natuurlijk). Het is niet optimaal, maar voor mij ook niet van groot belang, het is tenslotte vooral een reader en geen tablet.
Scherm is bij het lezen zeer goed, e-ink is geweldig buiten in de zon. Eerlijkheidshalve moet ik wel zeggen dat bij invallende schemer het scherm wel sneller moeilijk leesbaar wordt dan een echt boek, doordat de achtergrond niet helemaal wit maar wat grijzig is. Met een specifiek leeslampje op de reader/hoes is dit overigens heel makkelijk op te lossen (en kan je gelijk ook in het echte donker lezen).
En verbruik van de reader is ook zeer zuinig, pas na een paar weken intensief gebruik (paar uur lezen per dag) moest ik hem weer eens opladen.
Al met al ben ik tot nu toe zeer tevreden over deze reader.

Lia1960 29-07-2012
Geschreven voor: Sony PRS-T1 zwart

heerlijke kleine bibliotheek, voor duizenden boeken, geen gezeul, altijd wel een goed boek op de ereader, leesbaar in het donker etc. etc. Afgelopen vakantie lag ik te lezen bij het zwembad in een hotel in Marrakech, een engels sprekende marokkaanse vroeg mij wat voor een apparaat ik had, ik vanalles uitgelegd, en ze werd enthousiast, en daarna nog een aantal vakantiegangers het voordeel van de reader uitgelegd en ook enthousiast gemaakt. Zo werd vanuit het vakantieadres ereaders besteld, leuk toch. Het mooie is nu ook dat de allernieuwste boeken vrijsnel ook in digitale vorm te bestellen zijn.

SO70 23-07-2012
Geschreven voor: Sony PRS-T1 zwart

Nog steeds dik tevreden, wel een klein irritatiepuntje; om de paar weken loopt hij vast en moet ik hem resetten, ook draait hij af en toe door met doorbladeren. Heb een firmware update geïnstalleerd, maar dat heeft helaas niet geholpen. Desalniettemin ben ik nog steeds erg blij met mijn aankoop. De voordelen wegen nog wel op tegen de nadelen, maar het moet niet veel vaker gaan gebeuren.

Alwin van den Brand 17-07-2012
Geschreven voor: Sony PRS-T1 zwart

Net voor onze vakantie een Kobo reader gekocht, deze liep tijdens de vakantie al vast en werd de dag erop gestolen. Aangezien ik veel lees heb ik direct de Sony TS1 aangeschaft en ik moet zeggen dat deze reader veel beter functioneerd. Hij reageerd veel sneller zeker vergeleken met de Kobo. Ook ik vind ik het fijner lezen dat ligt aan het scherm en bij de Sony heb ik in tegenstelling met de Kobo nog geen spellingsfouten kunnen ontdekken. Conclussie kies voor de Sony.

Alwin van den Brand

Koosr46 19-07-2012

Op de ene reader wel spellingfouten en op de andere niet? Ik dacht dat een reader laat zien wat hij voorgeschoteld krijgt. Als ik jouw review lees dan vraag ik mij af of jij wel weet wat spellingfouten zijn, ik tel er maar 5 in jouw stukje

Geert979 21-07-2012

Ik snap wel dat u geen spellingsfouten hebt ontdekt.

Gerbrand 11-07-2012
Geschreven voor: Sony PRS-T1 wit

update van muijn review na een paar weken;

Na enkele weken in gebruik nog steeds niet hoeven laden, apparaat laat ik altijd 'aan' staan als ik em weg leg. Handig.

Het opslaan als .pdf had ik al onder de knie, maar vind ik te omslachtig voor alle word documenten die ik wil lezen. Ik gebruik daarnaast dus nog steeds mijn iPad, al of niet i.c.m. Dropbox.

Het flikkeren tussen de pagina's door herken ik, maar hindert mij niet. Wel krijg ik regelmatig een 'even geduld aub' melding... die best irritant lang duurt als je midden in het plot van een boek zit. Firmware update?

Zowel de gekochte boeken op bol.com als de boeken die ik op een usb-stikje heb gekregen werken goed. Technisch staat niets je in de weg dus (, juridisch wel...)

Ronald Hovens 09-07-2012
Geschreven voor: Sony PRS-T1 zwart

Geweldig apparaat. Scherm is heel rustig voor ogen, leest heerlijk.

Lezen in fel zonlicht gaat nog beter dan met een 'echt' boek: een zonnebril tegen de reflectie is niet meer nodig.

Heb met opzet de witte genomen die een minder reflecterende rand heeft dan de rode en de zwarte. Het bijpassende hoesje van Sony met licht past heel goed en zorgt ervoor dat je toch weer het gevoel van een 'echt' boek hebt.

Aanrader!

Gerbrand 04-07-2012
Geschreven voor: Sony PRS-T1 wit

Had hiervoor een ASUS besteld, teruggestuurd naar de winkel omdat de functionaliteit gewoon niet in orde was (zie evt. mijn review daarvan).

De Sony PRST-T1 is weliswaar kleiner, maar heeft een minstens zo mooi scherm, en - hoera - een heus programmaatje waarmee je documenten op je e-reader kan Het werkt ook nog, al laat hij niet zien dat je .doc(x) documenten er niet op kan zetten - geen foutbericht, maar ook geen resultaat. e-Pub's die ik al in bezit had las hij wel foutloos in. Kortom niet ingewikkeld en doet wat het moet doen.

Waarom geen 10: Ik mis bij het lezen wel een beetje het overzicht, waar zit ik in mijn boek? En wat is de tijd? Leuk voor op vakantie maar doordeweeks wil je dat soort dingen weten.

De hardcover met (kek) lampje is een aanrader, al kost hij maar liefst een derde van de hele e-reader.

Petraz 04-07-2012

Je kunt een doc omzetten naar PDF.
Download het gratis Open Office, gelijk aan Windows Office, alleen gratis.
Word heet dat Write, en daar kun je nadat je een document getypt hebt, het zo omzetten naar een PDF.

Tonio 2002 08-07-2012

wat een positieve review. Het cijfer past daar niet echt bij toch?