Kobo Glo zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 72 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Kobo Glo zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Loes 16-06-2016

E-reader glo een succes

Geschreven voor: Kobo Glo blauw

Ik heb een refurbished Kobo e-reader gekocht voor een zeer aantrekkelijke prijs. Makkelijk in gebruik, handzaam formaat, een aanrader👍

hboeken 14-05-2016

Waardeloos apparaat!

Geschreven voor: Kobo Glo zwart

Ongeveer 2 jaar in bezit, nauwelijks gebruikt en nu al definitief kapot. Start niet meer op, ook niet na resetten. Daarvoor strepen over het scherm en heel vaak vastlopen. Enorme spijt van deze aankoop!

Marijke 12-05-2017

Bij mij ook hetzelfde probleem na net 2 kaar gebruik. Constant vastlopen en accu na een uurtje al leeg. Erg jammer, want in het begin was het een heerlijke ereader'

grootmeisje 16-05-2016

Ik heb hem al een paar jaar. Lees ontzettend veel. Echt elke dag en heb alleen in het begin 1 keer een vastloper gehad en verder geen enkel probleem meer. Ik ben er dan ook nog steeds superblij mee. Ik blijf bij Kobo.

28pepper 15-05-2016

Zelfde probleem gehad en natuurlijk geen garantie meer en Kobo reageerd er ook niet op. Nu sinds enkele maanden de Kindle Paperwhite en ben er dik tevreden over. Makkelijker in de bediening etc,

28pepper 15-05-2016

Zelfde probleem na net 2 jaar gehad en Kobo reageerd alleen door te zeggen dat de garantietijd is verstreken. Dit was bij ons de 2e al met zeldfde probleem net na 2 jaar.
Nu sins enkele maanden een Kindle Paperwhite en ben er dik tevreden mee. Voor mij geen Kobo meer.

speen 14-09-2015
Geschreven voor: Kobo Glo zwart

Ruim anderhalf jaar veel plezier beleefd aan deze e reader.
In deze periode slechts een paar keer moeten resetten.
Een maand geleden viel op dat er een horizontale streep over het scherm zichtbaar was, bleek in het scherm te zitten.
Ik las dat dit vaker voorkwam, dus naar Saturn Groningen gegaan en eea voorgelegd. Antwoord was dat Kobo 1 jaar garantie gaf en Saturn er ook een jaar bij deed dus ik kon een andere uitkiezen of kon mijn geld terug krijgen.
Heb voor het zelfde geld een Kobo Glo HD genomen, dat is pas een goede service van Saturn !!!

Caatje1979 28-08-2015
Geschreven voor: Kobo Glo zwart

Wat een fijne e-reader! Ik koos deze omdat hij de beste reviews kreeg. Geen moment spijt van gehad! Ik heb hem in januari 2014 gekocht en las er binnen een maand 8 romans op. Hij is lichtgewicht, accu gaat lang mee (ruim een week bij 2-3 uur per dag lezen), het verlichte scherm leest erg prettig bij minder licht, zelfs in het donker. Je kunt de breedte van de marges, lettertype en -grootte en regelafstand allemaal instellen zoals je het zelf prettig vindt lezen. Geen last van spiegeling in de zon of onder een leeslamp en nauwelijks last van vette vingers of stof (trekt veel minder stof aan dan een computerscherm). Je kunt via Wifi boeken kopen en meteen lezen, hartstikke handig.

In augustus 2014 kwam er een streep in het scherm die niet meer weg ging, maar in de winkel zeiden ze dat dat een bekend probleem was (kinderziekte, de nieuwere modellen hebben daar geen last meer van) en ik kreeg voor niks en zonder gedoe een nieuwe mee. Top service van Kobo.

Ik denk dat hij perfect is voor zijn doel; heerlijk lezen!

alina13 21-06-2015
Geschreven voor: Kobo Glo zwart

NIET KOPEN. Bijna niet gebruikt geweest alleen in de vakantie of weekend. Steeds weer liep hij vast, blz. overslaan wat een ellende.
Met driekwart jaar liep hij totaal vast plus geen beeld meer. Dit alles gebeurde gelukkig binnen de garantie tijd waardoor ik mijn geld terug gestort kreeg.

P van Gestel 18-11-2015

ooit gezien dat je met een spelt een fabrieks reset kan geven?? zoals ik al bij eerdere reactie heb gezegd. als je niet weet hoe je met dit apparaat moet werken. reageer dan niet. dit apparaat werkt prima in combinatie met het programma calibre waarmee je boeken heel makkelijk op je kobo glo kan zetten.Als je niet snapt hoe het werkt koop dan gewoon een papieren boek.

MyrnaB 03-05-2015
Geschreven voor: Kobo Glo zwart

Als hij het doet is het een prima apparaat, makkelijke bediening en heel goed leesbaar. Ik was er in eerste instantie ontzettend blij mee. Maar wat heb je er aan als hij op een bepaald moment vast loopt en er geen beweging meer in is te krijgen. De garantie was natuurlijk net verlopen. Ik gebruikte hem alleen op vakantie of een weekend weg. In totaal heb ik er hooguit 10 boeken op gelezen. Zonde geld! Omdat je geen cijfer meer kunt geven voor kwaliteit krijg je in mijn ogen geen goede totaalscore. Daarom bij de rest lage cijfers, al is dat niet juist.

Boshard 09-05-2015

Doe eens een fabrieksreset en kijk of je de laatste software hebt.
Ik ben werkelijk verbaasd over het aantal klachten. Wij hebben er nu 4 en eigenlijk geen klachten. Ze zijn ondertussen meer dan 2 jaar oud. Een enkele keer een reset moeten doen. Boeken laadt ik via Calibre. Het mooie van het apparaat blijft toch de verlichting en de mogelijkheid om .epub boeken te lezen.

grootmeisje 16-05-2016

Ik gebruik hem ook al jaren zonder problemen. In het begin 1 keer moeten resetten. Verder heeft hij altijd gewerkt en nog. Top apparaat.

P van Gestel 18-11-2015

belachelijke review. dit apparaat verdiend geen 1 als cijfer. Mijn vrouw gebruikt hem al jaren en ik heb hem een paar keer moeten resetten. dat heb je bij je mobieltje toch ook wel eens. Dit apparaat is supper fijn en in combinatie met het programma calibre heel makkelijk in gebruikt. Als je niet kunt omgaan mat deze dingen moet je ook niet reageren

MartinEL 11-03-2015
Geschreven voor: Kobo Glo zwart

Sinds begin januari deze e-reader in mijn bezit. Over het algemeen zeer tevreden, alleen merk ik dat hij niet helemaal lekker samenwerkt met het hoesje (Kobo Touch/Glo Easy Out) wat ik via Bobshop gratis meegeleverd kreeg. De bedoeling is dat het scherm automatisch uitschakelt als je de e-reader in het hoesje doet en weer inschakelt zodra je hem er weer uit haalt. Echter gebeurt dit niet altijd en kan het zijn dat je boek dan zomaar een aantal pagina's verder of terug is, wat tot lichte frustratie leidt.

Verder ben ik wel extreem te spreken over de batterijduur. Op weg naar en van mijn werk zit ik veel in de trein (ongeveer 10 uur per week), waarvan ik de meeste uren lezend doorbreng. Hierbij houdt de Kobo het makkelijk meerdere weken vol, zelfs met gebruik van de ingebouwde verlichting (waar ik ook overigens ook erg tevreden mee ben). Erg prettig.

Ik heb niet veel ervaring met andere e-readers, al heeft mijn moeder een Sony van een paar jaar oud. Wat mij wel opvalt is dat de tekst op het scherm van die Sony iets zwarter (en dus scherper) lijkt. Een klein puntje van kritiek t.a.v. de Kobo dus in dat opzicht. Afgezien van het hoesje

Verder heb ik geen problemen ervaren met vastlopen of connectie maken met de computer, zoals andere mensen hier aangeven (ik gebruik Caliber voor de samenwerking met mijn Mac). Nog éen laatste pluspuntje om mee te geven vind ik het gemak van instellen van lettertypen- en grootes en het ingebouwde woordenboek.

Al met al ben ik zeer tevreden en zou ik deze e-reader, zeker gezien de schappelijke prijs, aan anderen aanraden.

fralali2002 04-02-2015
Geschreven voor: Kobo Glo zwart

Na 1,5 jaar nog steeds tevreden met mijn Kobo glo.
Ik gebruik het programma Calibre om boeken op de reader te zetten en heb nooit meer dan ca 25 boeken op het apparaat staan.
Heb in het begin een Kobo account aangemaakt maar gebruik ik eigenlijk nooit.
Het grote voordeel van een ereader tov een ander elektronische oplossing om boeken te lezen zoals een tablet of smartphone is natuurlijk de superlange accuduur. Bij de glo is ook de ingebouwde verlichting ideaal.(In bed lezen zonder verlichting in de kamer, je bedgenoot kan gewoon slapen)
Ik lees in de reviews dat mensen veel problemen hebben met vastlopen etc. dat heb ik zelf nog nooit gehad. Overigens mensen die denken dat het bedieningsgemak van een ereader lijkt op die van een kwaliteitstablet die zullen teleurgesteld zijn, dat is niet te vergelijken.
De andere mogelijkheden van de Glo gebruik ik niet(sudoku etc.), ik beschouw het gewoon als een boek.

Erik Bruggink 20-01-2015
Geschreven voor: Kobo Glo zwart

De Kobo Glo ongeveer een jaar in bezit. De synchronisatie met wifi of kabel met de pc verloopt ontzettend langzaam én moeizaam, ondanks de geringe omvang van de bestanden. Als je boeken via bol.com koopt via een aparte account, is het een monsterlijke strijd om deze boeken op het apparaat te krijgen. Wissel je je Kobo-account op de Glo met die van Bol.com dan is het een totale reset van je apparaat. Het apparaat reageert uiterst traag op aanrakingen. NIET KOPEN.

P van Gestel 18-11-2015

probeer een het programma Calibre!! en zoals ik bij eerder reactie heb gezegd. als je niet weet hoe je met zon dergelijk apparaat moet werken koop dan een papieren boek. deze kobo glo werkt prima. wij hebben hem al jaren af en hebben maar een enkele keer een vastloper gehad. verder prima apparaat. vooral de verlichting is een groot plus punt

JeroenHavenaar 31-12-2014
Geschreven voor: Kobo Glo zwart

Nu ruim een jaar in bezit, conclusie
NIET KOPEN.
Waarom;
- Het gaan naar de volgende pagina verloopt niet soepel, duurt soms erg lang voordat hij reageert.Dan weer drie pagina's tegelijk.
- Hardware loopt vast.
Na een half jaar liep hij regelmatig vast, maar met een paperclip resetten kwam hij weer tot leven. Nadat hij om de pagina vastliep naar Kobo gebeld. Op aanraden van hun opnieuw software geïnstalleerd. Dit ging 1 dag goed, hierna niet meer op te starten en niet meer te resetten.
Kobo geeft geen response, want volgens hun is het scherm beschadigd. Dat is een waar/niet spelletje. Feit blijft dat hij het van de ene op de andere dag opgeeft en er niets meer mee te beginnen valt. Dat is een reeds eerder gemeld feit!(zie eerdere reviews).
- Zeer kwetsbaar scherm.
Kobo zelf geeft toe dat het scherm kwetsbaar is.

ralpharma 05-12-2014
Geschreven voor: Kobo Glo zwart

Sinds jaar en dag las ik ebooks met een iPad (eerst 3e generatie, daarna mini met retina display) en zo maakte ik prettig kennis met elektronisch lezen. Toch is de iPad geen ereader en dat merk je. Alleen de mini is qua formaat geschikt, maar het licht en de (on)mogelijkheden van iBooks zijn frustrerend op den duur.

Gewikt en gewogen, gekozen voor de Kobo Glo (ik twijfelde met de Kobo Aura), mede omdat de Consumentenbond deze recent had bestempeld als 'Beste Koop'. Helemaal mooi is de aanbieding van 's lands grootste supermarkt en webwinkel; een sleepcover (normaal 45-50 euro) gratis meegeleverd.

Het installeren is een fluitje van een cent. Een account bij Kobo en/of Bol.com (of Facebook) is wel verplicht. De software van Kobo zelf (voor synchronisatie) is in één woord rampzalig. Het gratis programma Calibre werkt veel prettiger. Kwestie van een muisklik en het boek staat op de Glo.

Het lezen zelf is ideaal; intensiteit van de verlichting is simpel aan te passen en in- of uit te schakelen. Soms wil het niet zo werken met het omslaan van de bladzijde, maar ook iPad heeft hier soms problemen mee (die slaat zo een pagina over soms). Het gewicht is erg prettig en handzaam. Opladen kan via de computer (micro-USB is meegeleverd). Een stekker moet je separaat kopen.

Ik ben zeer tevreden met mijn aankoop, mede door de gunstige prijs. Echt veel alternatieven (in merk) heb je ook niet nú Sony gestopt is met de productie en Kindle nog steeds het ePub-formaat niet ondersteunt.

Nijwolmer 14-11-2014
Geschreven voor: Kobo Glo zwart

Mijn eerst Kobo Glo begaf het na een jaar. Hij liep vast en was met geen mogelijkheid meer te resetten. Teruggebracht naar boekhandel vd Velde in Groningen en meteen vervangen door een nieuwe. Met de mededeling dat, mocht het onverhoopt nog eens voorkomen, e.e.a. de volgende keer via de webwinkel van Kobo afgehandeld kon/moest worden. De e-reader zelf vind ik ideaal. Ik ben een slechte lezer. Teveel informatie op een bladzijde leidt bij mij tot concentratieverlies en is er de oorzaak van dat lezen conditioneel erg veel van me vergt. Dankzij de goede instellingsmogelijkheden kan ik de Kobo Glo instellen op de voor mij meest ideale lettergrote en prettigst leesbare lettertype. En of je nu in de volle zon zit, of in het schemerdonker, deze e-reader is altijd goed leesbaar. Geen hinderlijke witte weerschijn 's zomers in de tuin en wel met een prettige verlichting voor 's avond in bed. Ik ben inmiddels een e-boekenverslinder geworden.

Boshard 14-11-2014
Geschreven voor: Kobo Glo zilver

Nu ongeveer anderhalf jaar in bezit en nog steeds zeer tevreden. Heb er ondertussen voor de verschillende gezinsleden totaal 4 stuks gekocht en met geen enkel exemplaar een probleem. Jammer, dat er toch hier op Kieskeurig diverse problemen worden gemeld. Ik denk, dat dit ook te maken heeft, dat er geen gebruiksaanwijzing bij zit. Dus b.v. niets over een harde reset e.d. Dat moet men dan googlen en dat is veel te omslachtig.

f.devoigt 28-10-2014
Geschreven voor: Kobo Glo roze

aan het eind van het tweede jaar opeens een paar strepen midden over het scherm. Helaas buiten de garantie. Verder tot op heden een ideale reader aan gehad. Nu is hij nog wel bruikbaar, maar het is wel irritant.
Als de reader te traag is of vastloopt komt dat vaak door te veel boeken in het geheugen te zetten. Ik zet er een stuk of 10 - 15 in en merk dat hij sneller opstart en sneller schakeld dan die van andere gebruikers die hem ook hebben.
De batterijduur is nog steeds flink lang. Uren leesplezier. Dus ik herken niets in de klachten die ik hier her en der lees

Jondalar1958 23-10-2014
Geschreven voor: Kobo Glo zwart

Na een jaar plotseling is de accu na 1-2 uur lezen leeg, ook zonder de lamp aan te hebben staan. Volgens furum bekend verschijnsel.
Volgens dealer niets aan te doen. Kobo zwijgt, helaas net buiten de garantie.
Ik raad deze e-reader niemand aan!

Zico14 24-10-2014

Ik had al gelijk problemen toen de reader nieuw uit de doos kwam. Na enkele dagen uitproberen of het niet aan mijn eigen onkunde lag... heb ik hem terugbezorgd in de winkel en een andere genomen de PocketBook Touch Lux 2. Geweldig apparaat en ook in het donker te gebruiken. Heb deze nu een maand en nog niets negatiefs kunnen ontdekken.

Jondalar1958 27-10-2014

Na vijf pogingen de accu met verschillende telefoon opladers opteladen heeft geen verandering voor gebracht.
Nu hoorde ik via een collega dat hij zijn glo met de pc oplaad. Hij heeft zijn glo al ruim 1 1/2 jaar en na 500 uur lezen maar 5-6 keer moeten opladen (vaak met licht aan).
Dus heb ik besloten dit nog te proberen.
Wat mij opviel is dat dit meer tijd nodig heeft tot de accu 100% meld.
Nu lees ik al ruim 5 uur met licht aan en de accu staat nog steeds op 100%.
Rar-ra hoe kan dit?
Zijn er zo grote verschillen met het opladen???

fralali2002 17-10-2014
Geschreven voor: Kobo Glo zwart

Uiterst tevreden over deze ereader. Ca 1,5 jaar in mijn bezit. Ik herken de negatieve commentaren dus ook niet.
In de volle zon op vakantie ideaal om te lezen. De accu gaat heerlijk lang mee.
Ooit op vakantie eens geprobeerd te lezen op de tablet, dat is absoluut geen succes. Om in de zon te kunnen lezen moet de helderheid van een tabletscherm op de hoogste stand waardoor de accu binnen no-time leeg is. Bij een e ink scherm is dat niet nodig. De reactiesnelheid van het apparaat kun je natuurlijk niet vergelijken met een tablet maar is ruim voldoende om vlot te kunnen lezen.
Nooit problemen gehad met vastlopen of moeten resetten.
Ik gebruik overigens niet de software van KOBO om boeken te laden maar gebruik Calibre. Wifi gebruik ik uiterst zelden.

Zico14 05-10-2014
Geschreven voor: Kobo Glo roze

Heb het apparaat enkele uren proberen te gebruiken maar liep steeds weer te pas en onpas vast! Allerlei tips op verschillende forums geprobeerd maar niets hielp. Toen ik eindelijk een boek kon begonnen te lezen, liep hij steeds weer vast. Dan na 1 blz.. dan weer na 10... dan weer na 5.... kortom geen vast patroon in te ontdekken. Terug naar Media Markt en aangegeven dat ik het apparaat onder geen enkele voorwaarde meer wilde hebben. Voor maar € 2,00 meer heb ik nu enkele dagen een PocketBook Touch Lux 2 en die bevalt mij meer dan goed en het eerste boek op dit geweldig apparaat heb ik al bijna uit!

watdoethetertoe 24-09-2014
Geschreven voor: Kobo Glo zwart

Fantastisch apparaat, goed leesbaar, twee jaar in bezit en tweemaal zonder problemen gereset.
Verlichting werkt uitstekend, goed regelbaar vooral na de laatste update. Laden en verwijderen van boeken via de computer gaat eveneens probleemloos.
Heb tot nu toe geen enkele slechte ervaring met het apparaaat en van de vele negatieve verhalen in de diverse reviews herken ik er geen.

A A E. 18-09-2014
Geschreven voor: Kobo Glo roze

Ik heb de Kobo Glo nu bijna twee jaar en er zonder problemen tientallen boeken mee gelezen.
Alle negatieve reacties ten spijt vindt ik dit een topproduct. Ook het lezen van een boek in de volle zon, bij zo'n 38 gr. C gaf geen enkel probleem. Heb de e-reader ook aan vrienden en familie aangeraden en ok zij hebben geen enkel probleem. Het updaten van de software gaat via WiFi en verloopt altijd goed.

Anoniem 19-09-2014

Ik ben het helemaal met A A E. eens, ook mijn Glo is nu bijna 2 jaar oud en ik heb ook totaal geen problemen, ook niet in de zon en anderen die ken ken zijn ook heel blij met de KOBO Glo.
Dus ook ik zeg alle negatieve reacties ten spijt, ik ben nog steeds super blij met mijn Glo en vind hem een dikke 10.

Tasso14 02-09-2014
Geschreven voor: Kobo Glo zwart

Miskoop van de eeuw. Kobo slaat continu vast, is dan ook niet meer te resetten. Kobo kan uiteindelijk alleen gereset worden door de computer.
Regelmatig verwijderd de kobo de boeken, al een aantal gehad dat ik op vakantie was en dat ik uiteindelijk geen boeken meer had en boeken heb moeten kopen.
Inmiddels al verschillende updates gehad van kobo die dit tegen zouden moeten gaan, echter wordt het vast slaan steeds erger.
Geen aanrader.

Josiana 31-07-2014
Geschreven voor: Kobo Glo roze

Heb al wat problemen gehad met de Kobo-Glo, vooral het vastzitten. Daarom heb ik ook een tweede gekocht als reserve, want wanneer ik op vakantie ben en hij loopt vast is mijn vakantie om zeep zonder E-reader. Volgens mijn zoon heeft het alles te maken met het merk. Hij heeft een Sony en nog nooit problemen gehad. Maar ik laat mij verleiden door de ingebouwde verlichting.
Ik heb als reserve de Kobo Aurá gekocht. Is al wel een groot verschil met de Glo.

hofhoek 30-07-2014
Geschreven voor: Kobo Glo zwart

Nu ben ik er klaar mee. De eerste Kobo Glo hield er al een paar dagen na aankoop mee op. De tweede heeft het een tijdje gedaan maar moest ik wel vaak resetten wat gelukkig geen problemen gaf. Ik neem altijd een koffer vol boeken mee op vakantie en ik was erg blij dat dit nu niet meer nodig was. Helaas, na de eerste week vakantie en na drie boeken te hebben gelezen hield ie er mee op in de slaapstand. Geen resetten meer mogelijk. Hartstikke dood. Ik heb er geen vertrouwen meer in. En er is helaas nog geen alternatief voorhanden. Weer terug naar de fysieke boeken tot er een goed alternatief is...!

marjan 23 07-07-2015

Kijk eens naar een Tolino Shine, deze komt er in Duitsland erg goed uit en is makkelijker in gebruik dan de KOBO

Ik heb mijn KOBO al 2,5 jaar en afgezien van 1 keer problemen nergens last van.

Shazz 06-07-2015

Ik heb helaas exact hetzelfde probleem. Had hiervoor een Sony, en nooit ergens problemen mee gehad. Helaas is Sony gestopt met de ereaders.
Een ander alternatief dan een Kobo blijkt er niet te bestaan....

ambermilan 25-07-2014
Geschreven voor: Kobo Glo zilver

Ben erg gelukkig met mijn eerste reader wilde alleen echte boeken,maar....nu niet meer vooral als ik s'nachts niet kan slapen hoeft 't licht niet aan lekker duidelijk te lezen.
Zo te lezen gaat de koboglo aan zijn succes tenonder .Was de kwaliteit anders ???? Lijkt er op of heb ik is een keer geluk met iets(grapje)

jorik47 10-07-2014

NIET BESTELLEN!!
Waardeloos apparaat: 2 keer ontvangen, beide keren teruggestuurd omdat ze hangen. Resetten e.d. werkt niet, ook heeft het niets te maken met illegale boeken erop zetten (wat ik nl. niet heb gedaan). Bij het terugzetten naar fabrieksinstellingen hing hij weer direct.
De klantenservice deugt ook niet: ze gaan niet in op je vraag en sturen je standaard reacties.

Ontzettend zonde aangezien de specs van het apparaat goed zijn en er geen goed alternatief lijkt met backlight van een ander merk. Desalniettemin nooit meer Kobo voor mij.

Hippeldrippel 30-06-2014

Ellende!
Zojuist nr. 3 opgestuurd vanwege alweer een vastloper die ook niet te verhelpen is met een harde reset. Nr. 1 had ineens een kapot scherm (met strepen), nr. 2 vastlopers door verkeerd gemonteerde aan/uit knop. En nu dus nr 3. Vastgelopen en reageert nergens meer op. Wat een misbaksel is deze Kobo. Een keer een maandagochtend modelletje tot daar aan toe, maar 3 keer!??!? Gelukkig viel alles nog in de garantieperiode. Thuis hebben we ook een Sony ereader, het eerste model, waarmee we nog nooit problemen hebben gehad.
Overigens is de Kobo Glo van mijn moeder ook al een keer vervangen wegens vastlopers...