Bookeen Cybook Opus wit

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 15 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bookeen Cybook Opus wit op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,1

cvdriel 06-01-2013
Geschreven voor: Bookeen Cybook Opus

Plus:
- zeer lange batterijduur (4 weken dagelijks 2 uur lezen en nog niet leeg)
- goed leesbaar in de zon
- handige knoppen aan de zijkant voor volgende/vorige pagina
- snelle opstart
- prima te gebruiken i.c.m. calibre

Verbeterpunt(je):
- die handige knoppen ook aan de linkerkant plaatsen

Claudia78 13-02-2012
Geschreven voor: Bookeen Cybook Opus wit

Via de email is mij gevraagd of ik mijn review over de Cybook Opus kan updaten.

Na twee jaar ben ik nog steeds super-enthousiast over mijn e-reader. Zelfs zo enthousiast dat mijn vriend nu ook een Cybook Opus heeft gekocht (die inmiddels wel kleine verbeteringen heeft ondergaan ivm mijn eigen Opus).

Het blijft een prachtig apparaat om mee op reis te nemen of zomaar in je tas. Onbreekbaar en nog steeds als nieuw. Tevens is een groot voordeel dat je er een handige hoes bij krijgt. Geen kosten dus voor accessoires!

Claudia78 25-10-2011
Geschreven voor: Bookeen Cybook Opus wit

Ik heb de Cybook Opus nu al anderhalf jaar en gebruik hem dagelijks. Ik ben heel tevreden! Door het kleine formaat kan hij overal mee naartoe en heb ik altijd een boek bij de hand. Het scherm is groot genoeg om comfortabel te kunnen lezen. Daarnaast is hij heel licht. Op sommige sites staat dat hij een plastic gevoel geeft, maar dat vind ik enorm meevallen. Voor de prijs, echt een super e-reader voor mensen die het gaat om lezen ipv gadgets.

JongAlmere 18-10-2011
Geschreven voor: Bookeen Cybook Opus wit

Op het eerste gezicht leek dit wel een aardig apparaat. Maar dat bleek tegen te vallen. Veel moeten resetten om het apparaat weer aan de gang te krijgen. Na een half jaar in gebruik, was er slijtage aan de plastic knoppen zichtbaar. Op een gegeven moment was er niets meer leesbaar. Opgestuurd naar de leverancier, CoolSound. Die constateerde dat het inwendige display was gebarsten en dat we het apparaat hadden laten vallen, wat absoluut niet waar is. Maar daarom werd geen garantie verleend en kunnen we naar ons geld fluiten. Waardeloos!

HB1953 25-08-2011
Geschreven voor: Bookeen Cybook OPUS zwart

Het instrument heeft maar een paar mogelijkheden en dat was voor mij genoeg. Ik gebruikte hem uitsluitend als reader en niet voor muziek o.i.d.
De leesbaarheid van het scherm is op zich goed maar het lukte niet altijd om de lettergrootte aan te passen. heb niet kunnen achterhalen waardoor dat kwam. De gebruiksaanwijzing gaf daarover geen uitsluitsel. Ook vond ik het apparaat traag en was het scrollen door het menu geen onverdeeld genoegen. Spoms viel het hele ding uit en was hij alleen maar weer aan de praat te krijgen door de batterij er uit te halen.

Vervolgens kwam erna twee maanden spontaan een barst in het scherm.Althans volgens de shop waar ik het ding heb gekocht. Zelf heb ik dat niet kunnen constateren.Er zat een witte vlek op het scherm en daarom had ik hem opgestuurd. Dit viel niet onder de garantie.De reparatie kostte meer dan het apparaat als geheel, dus van die reparatie heb ik afgezien.
De verkoper nam geen enkele verantwoordelijkheid voor het defect.
Mijn conclusie is dat het apparaat te weinig degelijk is om te kopen. Helaas een miskoopp dus. Mijn schade 150 euro. Jammer

leesbeest7 17-06-2011
Geschreven voor: Bookeen Cybook OPUS blauw

Deze e-reader voldeed helemaal niet. Erg traag, loopt vaak vast. Bleef maar resetten. Verbinding met computer verliep slecht, aan en uitzetten moeizaam. Kortom ik stuur hem terug.

Pinkeltje69 15-05-2011
Geschreven voor: Bookeen Cybook Opus wit

Door een "dom" foutje was mijn vorige Opus stuk gegaan. Gelijk een nieuwe gekocht, zelfde model alleen dit keer een roze. Tot mijn grote vreugde zijn de problemen die ik met de vorige had nu volledig opgelost. De afbeeldingen branden bijv. niet meer in het scherm.

Marjolein81 03-02-2011
Geschreven voor: Bookeen Cybook Opus wit

Ik heb na lang zoeken en vergelijken de Cybook Opus aangeschaft (in het rood).
Voordelen:
- Extreem lichtgewicht en klein formaat, daardoor gemakkelijk mee te nemen
- De lettergrootte en het lettertype kunnen eenvoudig worden gewijzigd en je kunt zelfs eigen lettertypes toevoegen schijnt het (nog niet geprobeerd)
- Door het scherm te draaien, draait de oriëntatie van de tekst ook. Kan handig zijn, maar persoonlijk vind ik het prettiger wanneer deze functie is uitgeschakeld.

Nadelen:
- Het enige nadeel vind ik de indeling van de boeken op de 'boekenplank'. De boeken worden weergegeven als plaatje, waardoor je veel moet bladeren als je een groter aantal boeken op de e-reader zet

Dirkje63 13-02-2012

Ben je nog steeds tevreden?

M.S. Geubel 31-01-2011
Geschreven voor: Bookeen Cybook Opus wit

Ik heb deze eReader nu een paar maanden en ben er enorm tevreden mee. Je kunt er ePub, PDF en Word documenten op lezen. Zelfs in de volle zon ziet het scherm er hetzelfde uit als binnen (ik ben net terug van mijn vakantie in Kenia). De batterij gaat zeer lang mee en het apparaatje is zeer licht.
Tevens zit er een mooi hoesje bij.

Dirkje63 13-02-2012

Bent u nog steeds tevreden?

Jopie Buijs 27-01-2011
Geschreven voor: Bookeen Cybook Opus wit

Het is een heel fijn licht apparaat. Welliswaar zonder veel toeters en bellen, maar daar zat ik ook niet op te wachten. Mijn man heeft dezelfde reader gekocht.
Echter, binnen een jaar is van beide apparaten het display gebarsten, en dat valt niet onder de garantie. Mijn man was er op gaan zitten, dus oké, maar bij mij gebeurde het spontaan!

Repareren kost 190 euro, dus dat is geen optie.
Wij zijn erg teleurgesteld en deze reader en de service van ereaderstore.nl.

xMariekex 13-01-2011
Geschreven voor: Bookeen Cybook OPUS zwart

Ik vind de Opus een fijne ereader. Hij is goed geprijsd en licht in gewicht. Als je er meer dan 10 boeken op wil zetten dan is het aan te raden om de firmware te downloaden (via de website van Cybook). Anders loopt hij snel vast. Om in het donker te lezen heb ik een lampje van Belkin gekocht, past perfect en leest lekker. Beschrijving in het NL is kort, maar zelfs een digibeet al ik kon er mee overweg.

LeesKoen 25-11-2010
Geschreven voor: Bookeen Cybook Opus wit

Top apparaat!! Na een ZWARE tegenvaller met een Sony PRS-600 (glanzend in de zon, en na een gekraakt scherm en erg matige service nooit meer een SONY!) nu aan de Cybook! Wel eerst de firmware update uitgevoerd, fluitje van een cent, en nu lekker lezen maar! Na de update meer mogelijkheden, minder vastlopen en een stuk sneller!
Het is een simpel apparaat en heerlijk licht voor op reis. Mijn vriendin is nu ook overtuigd, dus deze week een ander kleurtje erbij aanschaffen!

Carolien1969 08-09-2010
Geschreven voor: Bookeen Cybook Opus wit

Ik heb deze e-reader nu een paar weken in bezit en ben er zeer tevreden over. Het is een apparaat zonder toeters en bellen maar dat vind ik juist prettig. Het downloaden van boeken gaat eenvoudig en je kunt er zo mee aan de slag. Een aanrader!

pinkeltje 17-08-2010
Geschreven voor: Bookeen Cybook Opus wit

Ik heb deze E-book nu zo'n maand in gebruik en ik ben er helemaal blij mee. Na een uitgebreid onder zoek via internet, heb ik (bewust) gekozen voor een e-reader waarmee ik alleen kan lezen. Dus zonder extra gadgets. Het valt mij op dat ik nu (nog) sneller en makkelijker een boek uit lees.
Wel vind ik het jammer, dat wanneer je de E-reader in de pauze stand zet, bepaalde pauze afbeeldingen als het ware in het scherm worden gebrand zodat je bij het continueren van het boek je bepaalde pauze afbeeldingen in je scherm (al zij het vaag) blijft zien. Dit is overigens over wanneer je het boek helemaal uitzet en weer opnieuw aanzet.

Patrick67 01-07-2010
Geschreven voor: Bookeen Cybook Opus wit

Wekenlang allerlei sites afgezocht naar wat nu voor ons de beste reader was. Wat me meteen opviel is dat er op Kieskeurig geen beoordeling van de Cybook Opus stond. Erg jammer, want ik vond het een model wat er uitsprong qua vormgeving. Mijn vrouw wilde een reader waar je de kaften van de e-books meteen in beeld krijgt. Uiteindelijk na veel lezen bleven er voor ons 3 modellen over: de Sony, de Hanvon en de Cybook Opus. Durfde de gok naar de Cybook niet goed te maken omdat op veel sites gebruikerservaringen ontbraken. Wat ik las was dan nog vaak negatief. Knopjes zouden niet lekker werken, het apparaat liep vaak vast. Uiteindelijk las ik op een Engelstalige site dat met een firmware-upgrade (binnen enkele minuten handig te doen via een micro-sdkaartje; software te downloaden van de Bookeen site!) deze beginnerspech volledig uitgebannen was. Uiteindelijk toch de gok genomen om de Cybook Opus aan te schaffen, vanwege zijn uiterlijk en vanwege zijn getoonde kaften van de boeken bij het opstarten. Wat zijn we blij deze keuze gemaakt te hebben. Inderdaad, met de op het apparaat aanwezige firmware liep hij soms wel eens vast. Daarom vrij snel de firmware-upgrade gedaan. Wat een verademing, wat een fantastisch apparaat! Ik heb ondertussen de Sony ook zien werken, maar dit scherm (met lichte - witte - behuizing) overtreft de stoutste verwachtingen. Wat een prachtig scherp beeld. Groot pluspunt is het grote aantal verschillende lettertype-groottes in tegenstelling tot de meeste apparaten waar je maar 3 of 5 groottes hebt. Dit kun je werkelijk helemaal naar je eigen wens instellen. De bedieningsknoppen zou je misschien als 'stroef' kunnen omschrijven; wij vinden het erg prettig dat bij het indrukken van het knopje er geen 6 bladzijdes omslaan. Dus het is maar wat je zelf graag wil. Wij gebruiken dit apparaat alleen om te lezen (anders hadden we wel een IPAD genomen), dus mensen die zeuren dat er geen WIFI of touchscreen opzit, die zoeken dus iets anders - en niet alleen een apparaat om te lezen. Die moeten dus niet klagen, maar iets anders zoeken. Nee, onze keuze heeft ons, mede door het ontbreken van gebruikersbeoordelingen, 3 weken kopzorgen opgeleverd, maar wat hebben we een goede keuze gemaakt en zijn we in dit geval blij eigenwijs te zijn geweest.
Samenwerking met Calibre is fantastisch. Binnen een handomdraai staan de boeken op de reader. De bijgeleverde hoes en de usb-kabel zijn beiden van prima kwaliteit. Er zit een korte Nederlandse handleiding in de doos, maar op de Reader zelf staat een zeer uitgebreide handleiding in diverse talen.
Dus: ga je alleen voor het lezen, zoek je een leuke vormgeving en een fantastisch scherm en ga je voor simpele en eenvoudige installatie (menu's en boeken), dan is deze reader zeker een overweging waard.