Sony RDR-AT105 Reviews

• Gebruiksgemak 2
  • Degelijkheid 2
Product een jaar of meer in bezit
---------Update review, 14-6-2011---------

Door drukke werkzaamheden heb ik ooit, op aanraden van de verkoper, een RDR-AT105 aangeschaft omdat deze zo eenvoudig en gebruiksvriendelijk zou zijn. Na ruim een jaar is mijn gevecht met dit apparaat nog steeds niet ten einde en overweeg ik om het bij het oud vuil neer te zetten. Wat een ellendig ding!! Als ik even tijd heb ga ik een goeie kopen van een ander merk!

--------1e review, 24-2-2011----------

Na aanschaffing van dit ramp-apparaat ben ik(en ook anderen) vele, vele, vele uren bezig geweest om de handleiding te ontcijferen. Iets dat ik naast mijn drukke baan eigenlijk niet kan hebben. Het enige dat in al die tijd gelukt is is het opnemen van video naar harde schijf. Maar overzetten naar dvd is ronduit een ramp en heeft me al vele lege schijven gekost. Hij neemt doodeenvoudig NIETS op. De handleiding ken ik inmiddels volledig uit mijn hoofd! Vraagt u maar! Ik lepel zo blz.nr. en regel voor u op. Helaas is het voor mij weggegooid geld geweest!! Ik doe hem weg en wil die naam nooit meer horen. Om nog enig plezier er aan te beleven leg ik hem in de tuin en rij er met m'n tractor vóór en achteruit overheen. Dit weekend ga ik naar een winkel en koop een GOED apparaat. Tjonan
3,2
  • Geluidskwaliteit 6
  • Beeldkwaliteit 4
  • Mogelijkheden 2
Product een jaar of meer in bezit
Heb het apparaat nu bijna een jaar, en zal een volgende keer geen Sony meer kopen, de zgn settopboxcontroller werkt niet, in ieder geval niet i.c.m. Samsung decoder, standaard antwoord van Sony op mijn vraag per mail hierover "kijk op onze website" en daar is dus al zolang ik het apparaat heb niets veranderd. Opgenomen dvd's op een andere dvd-speler afspelen werkt niet, het apparaat is NIET regio vrij, apparaat staat zo'n 9 uur per dag te brommen om EPG op te halen, waar je niks aan hebt omdat de settopboxcontroller niet werkt. Helaas kun je dat niet uitschakelen, pure energieverspilling en ook geldverspilling omdat je ook de tijdstippen niet kunt instellen(ik heb dag- en nachtstroom). Ook de gebruiksaanwijzing is een ramp, zelfs als je zelf met trial&error eenmaal hebt uitgevogeld hoe het apparaat werkt begrijp je de gebruiksaanwijzing nog niet. Ik heb jarenlang goede ervaringen met analoge Sony-apparatuur gehad maar met de digitale apparaten zijn ze meer bezig met kopieerbeveiliging e.d. dan met gebruiksvriendelijkheid, m.i. een foute koers.
  • Gebruiksgemak 7
  • Vormgeving 9
Product een paar dagen in bezit
Nadat mijn oude LG hard-diskrecorder het had begeven zocht ik een andere met wat meer functies dan LG zoals o.a. usb en guide. Een zoektocht op internet volgde en natuurlijk las ik veel nuttige en handige zaken hier op Kieskeurig van diverse mensen. Opvallend o.a. de grote deskundigheid van Willem-A. Ik zeg met nadruk o.a. want hij is beslist niet de enige.

Ondanks alle kritieken over de bediening en handleiding heb ik toch besloten om tot aankoop over te gaan, heb hem 1 week in gebruik.

Heb hem aangesloten met hdmi op de Sony Bravia tv en op de Yamaha receiver.

Nog kleine aanvulling: heb Ziggo digitaal met een smartcard en analoog.

Deze dame is dik tevreden met de Sony AT 105. Mogelijk heb ik nog wat vragen of kan ik vragen beantwoorden dan kom ik hier graag terug.

m.v.g.
  • Geluidskwaliteit 7
  • Mogelijkheden 7
  • Vormgeving 2
  • Degelijkheid 5
Product een kwartaal in bezit
Gebruiksgemak bij dit apparaat is ver te zoeken, eigenlijk is het een onding. Omslachtig in gebruik, ik had eerst een ander merk, en die was vele malen makkelijker in gebruik. Mijn advies, niet kopen vanwege zeer omslachtige bediening,
Product een paar dagen in bezit
Ik heb dit apparaat een paar dagen in mijn bezit

Ik moet zeggen hij bevalt me prima goede beeldkwaliteit en ook het geluid vind ik prima ik heb dvd rw gebrand en gefinaliseerd toen op blue ray speler afgespeeld hier ook

prachtig beeld

Het apparaat doet niet onder voor de panasonic eh53

gekocht bij bcc kreeg de btw terug en ik betaalde 186 euro Herken niets van de klachten over onhandig apparaat

Wel had gebruiksaanwijzing wat duidelijker gemogen maar na een paar keer kijken kom je er wel uit
  • Geluidskwaliteit 9
  • Beeldkwaliteit 9
  • Mogelijkheden 9
  • Gebruiksgemak 9
Product een paar dagen in bezit
Sinds een paar dagen ook deze hdd-recorder. Meestal post ik geen review, maar nu las ik een eerdere review die in mijn ogen geen recht doet aan het apparaat.

Ik ben ERG TEVREDEN!! Met name het opnemen VIA de gids (guide) werkt super. Het duurde bij mij even voordat de gids ingelezen was, dus niet in paniek raken als je na het installeren niet gelijk je lijst te zien krijgt.

Qua installeren en instellen ging het vrij makkelijk; misschien is het een pre dat ik geen ict achtergrond heb ;-)

Ook het 'probleem' dat je iets niet op het apparaat kan, herken ik niet. Ik doe alles met de afstandsbediening.

Dus, ik ben erg content met dit glimmende apparaat!
  • Beeldkwaliteit 5
  • Mogelijkheden 3
  • Degelijkheid 5
Product een kwartaal in bezit
Ik vind dit een mooi vormgegeven, maar vreselijk onhandig apparaat.

Ik vind het uiterlijk erg mooi: plat en glimmend zwart.

Onhandig aan dit apparaat:

- Er zit een HDMI aansluiting op, maar dat is een alleen uitgang. Wat heb ik aan een FullHD HDMI uitgang als ik alleen maar DVD's kan afspelen?! Ik wil graag FullHD kwaliteit op kunnen nemen van mijn FullHD decoder, maar dat kan dus niet. Nee, ik mag alleen via een Scart/EuroAV verbinding opnemen. Wat een onzinnig ontwerp!

- Als ik een Audio-CD afspeel, kan ik niet zien op het apparaat welk nummer op dit moment afspeel. Daarvoor moet ik eerst de televisie aanzetten. Op het display aan de voorkant van het apparaat wordt alleen "TITLE LIST" getoond... tja, ik zie liever het nummer, zodat ik ook kan zappen.

- Op het apparaat mist een knop om te kunnen schakelen tussen HDD afspelen en DVD afspelen. Daarvoor moet je dus altijd de afstand bediening gebruiken. Jammer... dat kost weer punten.

- Het programmeren van een opname is vreselijk... ik ben een ICT'er, maar ik snapte het pas na drie pogingen. Wat zou een niet-ICT'er er van maken. Doodzonde.

- Indien een functie niet werkt krijg je alleen de melding op je televisie: "Deze functie is nu niet beschikbaar." Bij mij rijst dan meteen de vraag "Waarom niet?", tja daar krijg je geen antwoord op. Ook weer doodzonde. Er zit zoveel software in dit apparaat... waarom wordt er zo slecht naar gebruikers gekeken?!

Al met al, is dit een afrader om te kopen. Je kunt beter een ander merk kopen, of zelf een Media PC in elkaar sleutelen.

Dit apparaat had zoveel meer kunnen zijn, als het wat betere software en een HDMI ingang had gehad...
6,3
  • Geluidskwaliteit 7
  • Beeldkwaliteit 7
  • Mogelijkheden 5
  • Gebruiksgemak 4
  • Vormgeving 6
  • Degelijkheid 9
Product een paar dagen in bezit
Reeds enige tijd tevreden gebruiker van Sony RDR-HX725, deze Sony AT-105 leek me dan ook ideale keuze voor een 2de toestel.

Jammer genoeg ervaar ik dit toestel als een achteruitgang.

Bij het opnemen worden automatisch hoofdstukken aangemaakt waar je tussen kan skippen. Dit geeft soms rare opdelingen: eerst elke minuut een chapter en dan opeens pas na 20 minuten weer 1.

Na het gedeeltelijk bekijken van een opname op HDD onthoud het toestel na uitschakelen ook niet waar je gestopt bent. De volgende dag dus vanaf het begin doorspoelen tot waar je gebleven was.

Het toestel gaat aan om op te nemen, totaal zinloos, dat deed z'n voorganger niet. De hx725 was simpel en gebruiksvriendelijk. Met deze AT-104 kan ik minder en het is allemaal minder gebruiksvriendelijk.

Films overzetten van USB naar HDD duurt en eeuwigheid. Het is geen slecht toestel, maar het scoort bij mij beduidend minder goed dan de HX725 en zelfs minder dan de telenet digicorder! Dit is geen vooruitgang...jammer
  • Geluidskwaliteit 10
  • Beeldkwaliteit 9
  • Mogelijkheden 10
  • Gebruiksgemak 7
Product een paar dagen in bezit
Tot nog toe erg tevreden, en dan vooral over de beelkwaliteit en mogelijkheden.

Moet zeggen dat ik de bediening niet al te makkelijk vind. Meestal kan ik meteen een apparaat bedienen zonder handleiding maar dat lukt bij deze machine niet.

Ik heb G-link nog niet aangesloten. Ik heb gelezen dat je dan alsnog ook de opname tijd moet aanpassen omdat programma's niet altijd op tijd worden uitgezonden, en dus programmeer ik manueel.
  • Geluidskwaliteit 10
  • Beeldkwaliteit 10
  • Gebruiksgemak 10
  • Vormgeving 10
  • Degelijkheid 9
Product een half jaar in bezit
Ik heb mijn RDR-AT105 nu 8 maand alsook een gelijkaardige Sony RDR-HX780 (21 maanden)en ben er zeer tevreden over. Ik heb anologe kabel en dan heb je als enige nadeel dat de opname met Guide+ soms iets te laat begint maar dat los ik op door de interne klok enkel minuutjes vooruit te zetten en steeds +10min bij de opnametijd te voegen. Zo zijn er geen problemen meer. Ik heb wel gelezen dat Guide+ op de analoge kabel zou verdwijnen binnenkort dus moet je dan wel overschakelen naar digitale tv als je Guide+ wil blijven gebruiken. Jammer.
  • Geluidskwaliteit -
  • Mogelijkheden -
  • Vormgeving 6
  • Degelijkheid 8
Product een maand in bezit
Heb de recorder nu een tijdje. Ben erg tevreden. Enige "min-puntje" is dat bij het ophalen va de Guide+ gegevens (EPG) wel hoorbaar is (hij staat in de slaapkamer).

Aangesloten via HDMI, maar zonder digitaal kastje er tussen. Geen probleem.

Helaas niet in het zilver verkrijgbaar.
  • Mogelijkheden 9
  • Vormgeving 7
Product een paar dagen in bezit
Ik heb het apparaat sinds een paar dagen in huis. En ik moet zeggen dat hij me prima bevalt. Ik heb de HDMI niet aangesloten want ik heb geen HDMI maar verder doet alles het prima. Ook de veelbesproken Guide+ doet het perfedt. Gewoon alles op automatisch laten staan en de volgende dag was de Guide+ prima gevuld. Hier en daar een zender die niet klopt maar die zal ik niet snel gebruiken. De gebruikelijke zenders zijn prima gevonden.