Sitecom Wireless Range Extender 300n - reviews

Installatie
Mogelijkheden
Betrouwbaarheid
Score:

Prima prijs/prestatie verhouding.Heldere installatie. Goede performance, ik heb 2 exemplaren a.h.w. in serie staan om het bereik van mijn router belangrijk te vergroten. Werkt prima!

Score:

Goede prijs / kwaliteit verhouding.
Zeer eenvoudige installatie; gewoon de 8 stappen uit de handleiding volgen.
Geen kabels e.d. nodig, alles werkt volkomen wireless.

Top! Eenvoudig en doet precies waar ik hem voor heb gekocht.

Score:

De installatie is een ramp. Maar na stug volhouden aan de praat gekregen en werkt prima!
Hopelijk blijft dat zo.

2,5

Waardeloos apparaat . Ik heb er helaas 2 gekocht. een voor de zaak en een voor thuis. beide werken alleen maar even direct na de (her)installatie en dan niet meer.

4,2

Bereik goed, als die het doet tenminste, en we moeten het wel op de tussenverdieping zetten want van 0 naar 2 gaat niet lukken. Installatie gaat goed, geen plug&play, maar het lukt als je het voorbeeld volgt. Simpele plaatjes.
Problemen: Steeds conflicterend IP-adres, ondanks het volgen van alle aanwijzingen en contact met de leverancier.
Zelfs een keer omgeruild, het moest aan het apparaat liggen. Volgende exemplaar: zelfde ellende. Niet continu, maar af en toe valt het uit vanwege IP-conflict en dat geeft veel ergernis. Sinds een week houdt hij er helemaal mee op, dat rotding!

Beste mensen,

Na ruim 6 uur werk is het mij gelukt om de range extender te installeren, hier volgt uitleg hoe het moet.

- Schakel het wi-fi op je laptop uit. Dit kan door in menu start naar apparaat beheer te gaan. Klik op netwerken, klik op jouw wi-fi apparaat, bovenin het scherm klik op actie en klik op uitschakelen.
- Steek de range extender in het stopcontact en verbind de range extender met je laptop door middel van de bijgeleverde kabel.
- Ga naar internet explorer en typ in 192.168.0.234
- Een inlogscherm verschijnt, typ als gebruikersnaam admin en als wachtwoord admin
- U komt terecht bij de setup van de range extender
- Klik op basic settings
- Vervang het Main ESSID met de naam van uw wi-fi netwerk
- Klik vervolgens op site survey en selecteer uw wifi netwerk uit de lijst. Als uw netwerk er niet bij staat, werk kort bij de router. Kijk tevens welke beveiliging uw netwerk heeft, dit is belangrijk voor de volgende stappen.
- Klik vervolgens op apply, daarna op continue.
- Klik nu op Advanced Settings
- Selecteer uw beveiling
- Er verschijnen meer punten, ik weet alleen hoe het met WPA Pre Shared Key werkt. Voor andere beveiligingen heb ik geen uitleg
- Selecteer uw WPA soort
- Voer de beveiligingscode in van uw eigen thuis netwerk
- Klik op apply en vervolgens continue
- Klik op toolbox vervang IP Adress met uw eigen ip adres, dit is te vinden op de onderkant van uw router.
- Voer ook bij default gateway uw eigen ip adres in.
- Zet vervolgens DHCP Server op disabled.
- Klik op apply en nu op apply.
- Er komt een melding over het veranderen van het ip adres, ga hiermee akkoord.
- De range extender reset zich automatisch.
- Klik op OK. Het kan zijn dat nu een pagina van uw provider opent.
- Sluit de internet browser en ontkoppel de range extender
- Zet het wi-fi op uw laptop weer aan door dezelfde stappen te volgen als bij het uitzetten, de knop uitschakelen is automatisch vervangen door inschakelen.

De range extender is nu klaar voor gebruik. Zet hem op een goede locatie in het huis, waar hij het wi-fi signaal goed opvangt. In mijn geval zorgde de range extender voor volledig bereik terwijl dit voorheen op mijn laptop 2/5 streepjes was en op mijn telefoon 1/4.

Veel succes met installeren.

3,5

de installatie van het apparaat is niet gebruikersvriendelijk. Zeker geen "plug & play". Je moet je erg verdiepen in specifieke eigenaardigheden. Ik ben bepaald geen leek maar had zodanige moeite om het ding aan de praat te krijgen dat ik voor mezelf een "step-by-step" instructie heb geschreven. Afgelopen week m'n Ziggo modem-router moeten resetten en ja hoor, de SiteCom range-extender weigert ook. Moeten resetten: 45 minuten weg. Gisteren weigert zonder enige aanleiding elk draadloos apparaat internet toegang. Mag voor wat mij betreft naar de kliko. Slecht ontworpen apparaat, niet kopen.

4,5

Installatie verliep enorm moeizaam. Na raadpleging van diverse sites (handleiding was dus niet toereikend) kregen we verbinding met onze router. Apparaat ziet er niet stijlvol uit: loshangende kabels en optisch lelijk door de twee "voelsprieten". Na installatie bleek de laptop wel nog verbinding te maken met het draadloze netwerk maar niet meer met het internet. Dit bleek, na raadpleging van het internet, een veelvoorkomend probleem te zijn. Apparaat ontkoppeld en geretourneerd. Daarvoor in de plaats gekocht: linksys RE1000 gekocht. Binnen vijf minuten werkend!

2,5

Eén grote ramp dit ding. Ook met de talloze instructies, te vinden op het net, niet gelukt om 'm stabiel te krijgen. Twee dagen mee bezig geweest.
Zojuist ingeruild voor een Linksys RE1000. In 5 minuten geheel operationeel. Geen gedoe, gewoon CD erin, klik klik klik en klaar is kees. Kost twee tientjes meer maar bespaart Wanhoop & Frustratie...

Score:

Beste lezers, ik ben een leek op installatiegebied met computers maar dit gaat echt heel erg makkelijk. Door simpel de afbeeldingen en tekst op de handleiding te volgen was ik binnen 5 minuten klaar. Het bereik is ontzettend toegenomen naar het deel van het huis waar voorheen geen stabiele verbinding was. Dus schrik niet van de negatieve beoordelingen en reacties maar gewoon kopen.

Score:

Installatie ging in mijn geval probleemloos. Binnen 5 min. alles aan de praat. Scheelt misschien omdat ik ook een Sitecom router heb maar volg je stap voor stap de handleiding dan kom je er ook.
Het bereik van mijn wifi signaal is na ingebruikname aanzienlijk verbeterd, ook buiten tot achter in de tuin!

6,2

Wat een draak van een apparaat om geconfigureerd te krijgen, maar als hij eenmaal werkt dan is het bereik en gemak super! Er zijn al wat instructies gegeven, maar voor de mensen die het graag nog eenmaal samengevat willen zien, volgt hier een stappenplan

In de volgende configuratie stel je de range extender in om je bestaande WIFI signaal op te vangen om vervolgens versterkt uit te zenden, in deze configuratie heeft je huidige router het ip adres: 192.168.1.1

1. In tabblad Toolbox:

* stel IP address in: 192.168.1.2 (192.168.1.1 is je standaard router)
* stel Default Gateway in: 192.168.1.1 (dit is je standaard router)
* DISABLE DHCP Server!!!

2. In tabblad Basic Settings:

* Mode: Universal Repeater (pakt wifi signaal op en versterkt het)
* Band: 2.4GHz (B+G)
* MAIN ESSID: Geef het beestje een naampje
* Root AP SSID: Dit is het WIFI signaal van de standaard router (vind met Site Survey)

3. In tabblad Advanced Settings:

* Encryption: WPA Pre-Share Key
* WPA2(AES)
* Pre-Share Key Format: Passphrase Key
* Pre-Shared Key: code van standaard router

Bij punt 3 geef je de WEB/WPA gegevens op van je huidige WIFI signaal.

Je computer laat je verbinden met de MAIN ESSID zoals opgegeven bij punt 2.

Score:

Ik weet niet of mijn voorgangers de review goed gelezen hebben, maar ik was klaar in 4 minuten (incl. 4x 20sec opnieuw starten). Gewoon plaatjes volgen, super simpel!!! Handig is het om even je draadloze verbinding eerst uit te schakelen, maar is niet nodig, moet je even de melding dubbel ip wegklikken. Kortom super goed apparaat dat betere reviews verdient. Aanrader!

Score:

Goed en handig apparaat! Doet wat jij hoort te doen. Betrouwbaarheid is niet veel over te zeggen (nog niet).

6,5

Sinds zaterdag 31 maart in bezit. natuurlijk direkt geinstalleerd, dat was een drama.
Wat ik ook probeerde het lukte niet om verbinding te krijgen met internet, terwijl de status aangaf dat ie verbinding had. andere ip, gateway, beveiliging enz enz. na uren zoeken kwam ik toevallig een tip tegen op een forum van telfort. volg gewoon de handleiding die te vinden is op de site van sitecom zelf. Maar en nu komt de truuk de bandbreedte staat op 2.4 ghz ( B-N-G) zet deze op 2.4 ghz ( B-G) en wonder boven wonder draait als een trein. heb de router in de woon kamer en de extender in de garage en kom tot achter in de tuin. ( heb 500m2 grond)

Score:

De Sitecom WL-330 Wireless Range Extender 300n is zoals de naam doet vermoeden in staat om het bereik van jouw Wifi signaal te vergroten. Nadeel van zo'n range extender is dat je deze moet plaatsen binnen het bereik van je bestaande Wifi verbinding. Zet je het net op de rand van het bereik dan loop je de kans een trage of wegvallende verbinding te hebben.

In mijn geval staat de draadloze router in de meterkast en wil ik graag internetten in de tuin, een afstand die niet te overbruggen valt omdat het signaal nauwelijks de meterkast uit komt. Als range extender sta je in zo'n geval dan relatief dicht bij het basisstation.

Eigenlijk wat eigenwijs begon ik meteen met de set-up waar je intuïtief niet echt uitkomt. Hoewel de gebruikersinterface (GUI) er verzorgt uitziet en in vele talen beschikbaar is, is niet altijd duidelijk wat je moet selecteren. De .pdf handleiding in het Engels biedt wat dat betreft meer houvast.

De WL-330 werkt als range extender prettig, het signaal wordt goed opgepikt en versterkt (mits goed binnen de range van het basisstation). Let er echter wel op dat je dezelfde beveiliging configureerd op de WL-330 als op jouw router staat ingesteld. Enige houvast heb je aan de Home-tab van de GUI waar je achter "Modus" kunt zien of verbinding met het basis access-point tot stand is gebracht. De Nederlandse .pdf handleiding biedt wat statussen betreft meer inzicht in dan de Engelse al zegt Scanning niet alleen dat het draadloze netwerk buiten bereik is. Ook als de twee beveiligings instellingen tussen basis Wifi-station en WL-330 niet gelijk is zal er "scanning" staan.

Uiteindelijk had ik in de repeater modus moeite met het vinden van een plek voor het kastje, ook al heb je geen netwerk aansluiting nodig in deze modus, je bent nog wel afhankelijk van een spanningspunt. Daarnaast stond de repeater naar mijn idee te dicht op het basisstation (slechts zo'n 4 meter).

Uiteindelijk de WL-330 geconfigureert als Accesspoint, waar in tegenstelling tot de repeater modus wel een netwerk aansluiting nodig is. Dit blijkt voor mijn situatie ideaal te zijn. Het accesspoint staat op een plek waar ik een etage erboven ook nog een aardig signaal heb om mobiel te internetten op bijvoorbeeld de iPhone.

Voordat ik de aanschaf deed heb ik eerst gekeken naar de ervaringen op internet. Het is zeker geen waardeloos product omdat je het niet aan de praat krijgt. Mijn advies, teken je netwerk componenten op een A4 en zet bij elk component relevante gegevens als gateway, ip-adres, DHCP-range en DNS gegevens. Vooral het instellen van de juiste gateway op de WL-330 bij de Tools-tab kan het verschil betekenen tussen een werkende configuratie en een hoop frustratie. Standaard is mijn basis modem/router geconfigureerd met ip-adres 192.168.1.254 terwijl Sitecom er in de basisconfiguratie van uit gaat dat het 192.168.0.x is. Jammer er in de handleiding niets over het belang van de gateway staat. Let dus extra op als jouw modem/router niet van Sitecom is maar van een ander merk.

Tip: als je er niet uitkomt, geef zoveel mogelijk informatie over de netwerkcomponenten adhv het A4'tje waar ik het eerder over had. Wees niet bang om ip-adressen anders dan het ip-adres van jouw internet provider te vermelden. Het zijn immers doorgaans ip-adressen in de private-address-space welke zich niet kunnen profileren op het internet. Herkenbaar aan 10.x.x.x, 172.16-31.x.x of 192.168.x.x.

De vier andere modi heb ik niet geprobeert maar kunnen in de toekomst nog handig zijn om bijvoorbeeld de mediaspeler te voorzien van Wifi mogelijkheden en dus draadloos te maken.

Tenslotte
Als het schrijven van reviews mijn hobby zou zijn, zou ik het fijne willen weten van het verschil tussen de Sitecom WL-330 en WL-331. Geef gerust commentaar als je er meer over weet te vertellen. Ik zie zo snel alleen een verschil van 5 euro tussen de twee waarbij de WL-330 net het goedkopere broertje is.

5,8

Beetje ingewikkeld apperaat zeg...en dan werk ik dagelijks in de ict. Moet wel wat ervaring voor in huis zijn om deze te configureren. Buiten dat komt het macadres wat het apparaat aangeeft niet overeen met wat mn router aangeeft, één cijfer maar, maar toch. ook onthoudt ie ergens het ipadres wat ik m eerst gegeven heb maar inmiddels veranderd heb. Dus heb het eerst gegeven ipadres weer terug moeten zetten om verbinding met het internet te krijgen. Alles via de handleiding geeft nog geen resultaat. Moest ook de wireless adapter van ziggo helemaal omgooien. Maar ineens was ie er...internet. Nu maar afwachten of het blijft werken.

Score:

Heb zoals al velen voor mij deze Extander aangeschaft, echter ook bij mij liep het vast tijdens installatie. Bij punt twee moet je je draadloze adapter uitzetten. Op dat moment kan je geen verbinding meer maken met de extander. Toch de adapter maar weer aangezet en nu kon ik het programma doorlopen. Ook na vele suggesties op internet (en ook hier) kreeg ik dit ding niet communicerend met de modem van KPN (witte Experia box). Blijkt zoals een voorganger al had aangegeven dat de software van KPN niet compatibel is met de extander. Terug naar Paradigit. Zij hadden een alternatief: CISCO Linksys RE1000, wel 5 euro duurder maar wat denk je? Binnen 5 minuten werkend. CD-Rom erin en de rest gaat vanzelf. Niets meer programmeren, extander in het stopcontact..that's it. Mooi klein apparaatje. Echt een aanrader en fantastisch signaal. Sowieso voor de mensen met een Experia Box een (DE!) oplossing.

Score:

Mede vanwege slecht bereik van mijn PS3 (30% signaalsterkte) besloten tot aanschaf van een extender. Zonder vooraf op kieskeurig.nl gekeken te hebben gelijk een sitecom aangeschaft (enige extender te koop in het dorp). Na het lezen van de reviews van deze extender zakte me enigszins de moed in de schoenen. Toch besloten om het te proberen. Gebruikmakend van een iMac, Thompson Router i.c.m. UPC; leek het in eerste instantie allemaal niet te werken. Medewerker van de winkel had aangegeven dat ik de extender met een utp kabel aan de iMac moest hangen. Het bleek zo echter niet te werken. Oplossing is deze; exentender aan de router hangen. Via het adres "192.168.2.0234" in de interface van de extender gekomen. Vervolgens verliep de installatie eigenlijk heel simpel (de handleiding van Sitecom, die overigens alleen toeziet op Windows, was voor een gedeelte ook toe te passen op de algemene instellingen). In de interface selecteer je je eigen netwerk (bijv. UPC12345678), vervolgens stel je een wachtwoord in (zelfde als je beveiligde WPA2 (AES) netwerk, selecteer je hetzelfde kanaal als je origneel netwerk en vervolgens zet je het DHCP filter uit. Hierna kan je de exentender loskoppelen van de router en elders in de woning aan het stopcontact hangen. Hierna kan je (in mijn geval met een PS3, nu ook inmiddels ook iPad & iPhone) op nieuw internet instellen en het netwerk van de sitecom pakken (bijv. Sitecom12345678) met bijbehorende WPA2 sleutel. Et voila; singaalsterkte van PS3 = 100%. Hopelijk geeft deze handleiding een houvast! Op internet kon ik eigenlijk niets vinden wat mij geholpen heeft, wellicht help ik anderen hiermee.

Score:

In aanvulling van de review hieronder, de snelheid gaat dramatisch omhoog als je de extender met de utp kabel aan de PC koppelt zodat er een directe verbinding is. Voor degene die moeite hebben: ik heb een KPN experia box met een 802.11n netwerk (is een Thomson router). Alle apparaten zitten in het bereik boven 192.168.2.1 en daarboven Ik heb de extender als volgt ingesteld:
Basic settings: Universal repeater, netwerk naam Sitecom_bad320, kanaal 11 en root AP 'FRW3' (mijn netwerk naam);
Advanced settings: preshared key AES (voor het n netwerk, als je g hebt moet je TKIP gebruiken, hier ging ik de mist in) en natuurlijk password;
Toolbox: DHCP server uit, gateway naar de AP gateway (192.168.2.254 in mijn geval) en IP nummer van de sitecom zetten op 192.168.2.250. Steeds na iedere stap apply en continue en aan het eind apply en apply zodat de ok button verschijnt.
Dit werkt als wireless extender maar dan halveert de snelheid wegens up en downloaden, maar nu staat ie met een kabeltje direct naast mijn PC (op zolder) en heb ik de gewone volle snelheid weer. Het signaal gaat door twee vloeren van gewapend beton, niet slecht... ben wel tevreden
Succes!

+ Toon meer reviews
Prijzen
Winkel Beoordelingen Bezorgtijd Afhaalprijs Bezorgprijs
Standaard prijzen zijn inclusief bezorging
Alternate
7.3 76 shopreviews
afhalen € 19,99 € 22,94 Meest gekozen Bekijk product
Prijsinformatie van shop

Vergroot het draadloze bereik van je netwerk met de Wireless Network Range Extender. De Wireless Network Range Extender garandeert een optimaal bereik en verminder het aantal...

Levertijd

Op werkdagen voor 22.00 besteld, morgen in huis!

Onderstaande tekst is afkomstig van Sitecom
Deze aanbieder is een 'preferred partner' van Sitecom. Dit houdt in dat deze online winkel door Sitecom is geautoriseerd als partner op basis van criteria die ervoor zorgen dat je als klant een optimale winkelervaring beleeft. 'Preferred partners' van Sitecom bieden onder meer een hoogwaardige productpresentatie in combinatie met een optimale service.

Vivolanda.nl

Dixons.nl
8.0 298 shopreviews
afhalen € 29,99 € 29,99 Bekijk product
Prijsinformatie van shop

Draadloze range extender van Sitecom. Vergroot eenvoudig het bereik van je draadloze netwerk en profiteer van een stabiele verbinding in alle kamers. Heeft een draadloze...

Langer dan 5 dagen

MyCom
5.5 28 shopreviews
afhalen € 29,99 € 29,99 Bekijk product
Prijsinformatie van shop

WL-330 Range Extender Draadloze range extender van Sitecom. Vergroot eenvoudig het bereik van je draadloze netwerk en profiteer van een stabiele verbinding in alle kamers....

Langer dan 5 dagen