Cisco 8485DVB HD PVR

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 105 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Cisco 8485DVB HD PVR op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,3

Jeetje 10-01-2019

Complete ramp. Slechtste apparaat ooit aangeschaft!

Geschreven voor: Cisco 8485DVB HD PVR

Ik heb dit apparaat letterlijk 7 (z e v e n !!) jaar gebruikt, wat een Verschrikking, weet inmiddels hoe het wél kan. Wanhopig SLECHT apparaat. Van Harte Welkom Humax 5400C!

Pluspunten

• Vormgeving

Minpunten

• Trage, haperende en stotterende user interface
  • Te kleine harddisk

Boomkikker7 06-08-2015
Geschreven voor: Cisco 8485DVB HD PVR

De Cisco 8485 levert heel veel storing op, gemiddeld een per week. Er zijn dan 2 oplossingen: 1. de stroom er af 2. als dat niet werkt alle instellingen en zenders opnieuw gaan aanbrengen. Consequentie van optie 2 kan zijn dat je alles wat op de HD staat kwijt bent. Verder maakt het apparaat veel lawaai, net als of er een goedkope ventilator staat te draaien. Dat levert extra irritatie op als je het geluid uit hebt staan bij b.v. teletekst kijken. Kortom geen aanrader. Komend weekend ga ik op een Samsung over; die levert bij mijn ouders geen problemen op.

renetepeteet 04-05-2015
Geschreven voor: Cisco 8485DVB HD PVR

Ben al aan mijn 4e bezig in 4 jaar tijd. De eerste (nieuwe) die ik kreeg bij mijn Ziggo abonnement in 2011 crashte onherstelbaar na net geen 2 jaar. Daarna op marktplaats een andere aangeschaft aangezien Ziggo geen garantie geeft en nieuwe alleen een verschrikkelijk gebruiksonvriendelijk Samsung onding aanbiedt voor 300 euro. Was voor 40 euro gesteld op Marktplaats, maar ook deze ging binnen een jaar kapot. Nog 2 keer dezelfde via Marktplaats aangeschaft en de laatste heb ik nu 3 maanden. Ondanks de korte levensduur vind ik dit toch een fijn en gebruiksvriendelijk apparaat. En er zijn er zat te koop op Marktplaats.

Petalex 14-04-2015

Slecht apparaat.
Geeft veel storing, loopt regelmatig vast. Vaak ongewenste reboots, waardoor je regelmatig zonder beeld en geluid zit en regelmatig opnames en geprogrammeerde programma's kwijt raakt.
Verder reageert het apparaat soms ook ergerlijk traag en soms helemaal niet waardoor je het apparaat zelf ook nog moet resetten.
Het is omdat ik dit apparaat moest kopen van Ziggo om interactieve hd tv te kunnen ontvangen en zien. Maar als ik had geweten wat voor ellende dit apparaat veroorzaakt had ik deze nooit aangeschaft en het interactieve hd tv gebeuren had gelaten voor wat het was.
Dus wees gewaarschuwd als je overweegt dit apparaat aan te schaffen.

dkruijmel 20-11-2014
Geschreven voor: Cisco 8485DVB HD PVR

Ongeveer een jaar geleden van iemand overgenomen. Top apparaat uitstekend beeld, en geluid. De software zou iets overzichtelijker kunnen zijn zoals bij o.a. de Humax 5200C.

annawim 14-11-2014
Geschreven voor: Cisco 8485DVB HD PVR

Waardeloos apparaat. We hebben hem nu al heel lang. 1 keer is hij vervangen, maar het nieuwe apparaat is precies hetzelfde. Al jaren zijn we gewend met vastlopers de stekker eruit te trekken en hem opnieuw op te starten. Dit moet ongeveer 5 keer per week! Ziggo heeft allerlei verhalen over andere apparaten die kunnen storen, maar het probleem zit gewoon in het apparaat zelf en Ziggo wil geen enkele concessie doen voor de aanschaf van een ander apparaat. Dat het gewoon vanuit hun bedrijf een algemene miskoop is (zie de recensies) willen ze niet toegeven. Het is ook een verschrikkelijk ouderwets apparaat. Je kunt niet eens de zenders in je eigen volgorde zetten en bij opnames wordt er geen gebruik gemaakt van de codes/signalen die door zenders meegezonden worden bij het begin en het einde van een programma (volgens mij kon dat op een VHS-videorecorder al in de jaren tachtig).

dkruijmel 14-09-2014
Geschreven voor: Cisco 8485DVB HD PVR

Het apparaat een half jaar geleden van iemand overgenomen. Top apparaat. Belangrijk voor goed functioneren is goede kabels, goed signaal en voldoende ruimte voor koeling. Al dit soort apparaten worden erg warm. Ruimte om de warmte af te voeren is een must. Van alle genoemde problemen op dit forum heb ik niets gezien.

heartandbrains 31-01-2014
Geschreven voor: Cisco 8485DVB HD PVR

Wij hebben deze decoder nu een half jaar en alleen maar problemen gehad. Als de schijf voor driekwart volstaat met opnames en je wist dan één opname ben je in éen klap alles kwijt! Je moet dan de schijf opnieuw formatteren maar mist al je zorgvuldig gemaakte opnames. Deze decoder is een ware ramp!!!! Zodra ons abonnement verstreken is gaan we een andere provider zoeken. Ziggo levert blijkbaar alleen maar regelrechte rotzooi!!

GJG2 09-02-2015

Automatisch wissen uitschakel aan of uitzetten

Rire 08-01-2014
Geschreven voor: Cisco 8485DVB HD PVR

Apparaat is nu voor tweede keer defect, eerste keer was binnen twee jaar garantie tuner 2 defect. Diverse zenders vielen uit, blokkerige beelden etc. Ik heb toen een refurbushed versie retour gekregen nadat een monteur alles thuis had gecontrolleerd (kabels, signaal etc) onnodig want een andere oude ontvanger werkte perfect.
De monteur zei al dat het een prut apparaat is.
Nu na 1 jaar neemt de recorder niet meer op, diverse fora geven aan dat dit bekend is, wordt ook niks aan gedaan.

Advies schaf dit onding nooit aan

Beernink 06-01-2014
Geschreven voor: Cisco 8485DVB HD PVR

We hebben meer dan twee jaar gebruikservaring met de CISCO 8485, maar het is een kwalitatief slechte dvd-recorder. We hebben het eerste exemplaar al na een paar maanden maanden moeten omruilen bij onze kabelexploitant, maar het tweede exemplaar heeft in de loop van de tijd steeds meer problemen gegeven. Onze CISCO 8485 neemt een tv-programma soms maar gedeeltelijk op. De opname wordt om onduidelijke redenen afgebroken. Laatst is alleen het geluid van een programma opgenomen: het beeld bleef zwart. We kijken nog naar de opgenomen programma's op de harde schijf, maar faseren het gebruik van de CISCO uit. We hebben inmiddels een HUMAX gekocht en die bevalt veel beter.

GJG2 09-02-2015

Is in te stellen kijk in menu

renet 07-12-2013
Geschreven voor: Cisco 8485DVB HD PVR

De cisco is een apparaat van slechte kwaliteit. neemt soms helemaal niks op (0minuten, reageert niet op de remote,AU tijdens de programma's (beter een update aankondigen kun je zelf bepalen wanneer,geen twee programma's gelijktijdig opnemen (wel een overbodige vraag of je wat een agenda wil aanpassen, want dat is wel of niet opnemen en eentje afbreken). Ik vaag mij af of er een aantal storingen bij zitten die door het ziggosignaal veroorzaakt worden. Ziggo zet een terughaalactie in en geef de klant waar voor zijn geld!!!!!

kheinen 04-11-2013
Geschreven voor: Cisco 8485DVB HD PVR

Continu crashes, zeer langzaam, slechte afstandsbediening, ondanks dat hij uitstaat toch regelmatig lawaai, etc. etc.

Wenda1 01-08-2013
Geschreven voor: Cisco 8485DVB HD PVR

Wat een k*tapparaat. Even is het leuk maar dan komen de problemen. Na de zoveel keer opnemen 'crashed' het apparaat op het moment dat ik via de EPG op de record knop druk. Moet volledig opnieuw opstarten, wat zo'n 5 minuten duurt. Dus even snel iets opnemen voordat je weggaat gaat dus niet.
Regelmatig blijft hij hangen als ik via de EPG zap en dan denk ik: 'o god, hij gaat zo weer crashen, moet weer 5 minuten van mijn programma missen'
Echt ontzettend fragiel apparaat. Alsof de harde schijf niet groot genoeg is voor de capaciteit die de software gebruikt.

Wenda1 25-10-2013

Oh ja, er is een nieuw probleem bijgekomen. Een paar weken geleden had ik een programma gekeken dat ik had opgenomen. Daarna verwijderde ik heb programma. Een aantal tellen later zie ik mijn hele opnamelijst verdwijnen!!! Weet niet of dat lag aan het feit dat ik dat ene programma verwijderde of dat hij dat uit zichzelf deed maar niet normaal toch!!! Wel eens gehoord dat dat kan gebeuren bij updates maar hij was niet aan het updaten. Het ergste vond ik dat hij 5 afleveringen had verwijderd van een serie die ik al weken aan het volgen was.
Ik raad iedereen echt aan: als je toch besluit Ziggo te nemen, neem dan NIET deze HD recorder erbij. Koop er gewoon eentje in de winkel.
(Misschien dat een ander deze problemen niet herkend maar andere wel maar het is gewoon een heel zwak apparaat waarbij de problemen redelijk uiteen lopen.)

cli 14-04-2013
Geschreven voor: Cisco 8485DVB HD PVR

Belangrijk is om dit apparaat voldoende koeling te geven, hij wordt namelijk best wel warm. Als het in een kast staat met weinig ruimte of je zet er een andere apparaat op dan gaat hij niet erg lang mee.

jap52 07-04-2013
Geschreven voor: Cisco 8485DVB HD PVR

Ben over het hele apparaat niet tevreden, teletekst werk NIET naar behoren van pagina [b.v.] 101 naar 102 20 sec: en ga zo maar door ,da's lekker kijken ben je een hele dag bezig , om van pagina 101 naar 136 te gaan, en als je van kanaal 1 naar 2 gaat krijg je het geluid van 1 nog te horen, hij geeft storingen als je het programma stop zet en daarna weer afspeelt [geen geluid en zeer slecht beeld zeker 10 sec:]
De gebruiks- aanwijzingen geeft alleen maar de aansluiting aan , en niet wat je er allemaal mee kunt doen.
Dat er films/sport en programma gemist erop zit, leuk maar geen must voor mij.
Had voorheen humax 5050-c, maar ja die had ik al verkocht tot mijn spijt, maar koop nu wel een nieuwe humax, deze was vele malen beter,veel beter dan de sisco.
Ik vindt het maar een flut product.

Andre R 24-02-2013
Geschreven voor: Cisco 8485DVB HD PVR

Decoder sinds 3 maanden in gebruik met een Ziggo abonnement En moet zeggen ben er zeer tevreden over vastlopers of resetten heb ik tot nu toe nog niet meegemaakt.

chevyrolf 25-02-2013

haast niet te geloven zelfs ziggo hebben hem uit het assortiment gehaald om de vele problemen , daarom stonden ze bij mij snel klaar met de humax, na de vastlopers buffers, en uitschakelen van usb en internet ed van de cisco

Leo0505 25-02-2013

Ik ben nu een jaar verder met deze decoder, en heb nog steeds geen moment spijt ! Ja, TXT is achterhaald, maar dat is dan ook het enigste. Nee, gelukkig zijn de problemen, hier veel geschreven, tot op heden, niet bij mij voorgekomen.

debooij 02-02-2013
Geschreven voor: Cisco 8485DVB HD PVR

helaas is het apparaat onbetrouwbaar. minimaal 1 maal per week een harde reset. apparaat met schakelaar uit - wachten tot apparaat 'stil' staat - aan zetten. Soms op dat moment meermaals. Vervolgens begint dan de opstart procedure. Vaak herkent het apparaat wel zijn agenda + opnames. Soms moet ie de kanalen opnieuw zoeken. Mijn oude Humax iPVR-9200C, doet het daarentegen perfekt.

huisinga 03-02-2013

mijn cisco werkt goed , alleen moet ik hem af en toe uitschakelen omdat het geluid wegvalt .ik heb op mijn logitech afstandsbediening een rode toets als ik daar op druk komt het geluid weer terug , maar schakel ik over naar een andere zender of naar teletekst dan is het geluid weer weg .

debooij 02-02-2013

Aanvulling: We zijn trouwens ook al aan onze 2e Cisco. Omdat dit de 2e binnen 1 jaar is (garantie 2 jaar) ontvangen we van Ziggo een Humax. Hulde.

Erik W 09-01-2013

Dit is onze 2de Sisco,
de eerste deed het al niet toen we hem kregen.
maar bij deze: Beeld is goed, geluid is goed.
Maar hij reageerd vaak niet op afstandsbediening, loopt vast, word bloedheet. USB aan voorzijde werkt niet (is volgens Sisco gereserveerd voor de toekomst) LAN/ethernet werkt niet (is ook gereserveerd voor de toekomst) nou, daar heb je wat aan.
Het is dat een Humax 500GB me nog te duur is, anders trapte ik deze zo de deur uit.

Ruiverse_miens 30-12-2012
Geschreven voor: Cisco 8485DVB HD PVR

Dit apparaat voor 99,00 euro gekregen bij het afsluiten van een all-in-one abonnement bij Ziggo. De prijs leek te mooi om waar te zijn en dat blijkt ook te kloppen. Vanaf het begin loopt hij regelmatig vast en moet je telkens resetten en zelfs terug naar de fabrieksinstellingen, dramatisch... Na 2 jaar en een maand geeft het apparaat de geest en na gebeld te hebben met Ziggo blijkt dat hij inderdaad kapot is. Repareren blijkt ook nog eens duurder te zijn dan een nieuwe HUMAX. Die nu maar besteld. Zolang de Cisco het deed was het een redelijk apparaat qua beeld en geluid, maar het blijkt vooral een lokker te zijn, want mijns inzien hoort zulk apparaat langer mee te gaan dan slechts twee jaar en dan ook nog eens storingsvrij. De vormgeving is overigens spuuglelijk en deed reeds vermoeden dat het niet de beste decoder op de markt zou zijn.

martijn75 30-12-2012

Hoe lang zit er garantie op die dingen, weet jij dat? Misschien voor andere bezitters verstandig om vlak van tevoren nog even heel goed naar het apparaat te kijken namelijk

kobus1960 01-12-2012
Geschreven voor: Cisco 8485DVB HD PVR

Lelijk ding met veel mogelijkheden.
Interactief werkt prima.
Geluid werkt prima, in mijn geval wel SPDIF (glas) naar receiver. Zoals al m'n apparaten.
ABD simpel te koppelen aan m'n Sony Bravia.
De menu structuur zou door Sony gemaakt kunnen zijn, voor
mij kinderspel, reuze handig allemaal.
Prima beeld, snelle install.
Na aanschaf en aansluiten wordt werd er wel gelijk een
firmware update (Ziggo) gedaan.
Kortom, mee zitten spelen, opgenomen, afgespeeld, timeshifting getest, alles werk zoals het hoort.

huisinga 03-02-2013

mijn geluid valt weg als ik overschakel naar een andere zender of naar teletekst , als ik hem helemaal uitschakel ( van de stroom af ) dan werkt hij weer een tijdje , wie heeft hier een oplossing voor ??????

balloo 26-11-2012
Geschreven voor: Cisco 8485DVB HD PVR

slaat continue vast(resetten door middel van de stekker er uit te halen duurt ongeveer 4 a 5 minuten, das lastig tijdens een film), is traag met schakelen, is traag met reageren. dit apparaat kost me bijna mijn huwelijk. Ik ga voor de HUMAX 5200.

pomoek 18-11-2012
Geschreven voor: Cisco 8485DVB HD PVR

Inderdaad eerst even deze reviews moeten lezen voordat ik 'm had aangeschaft. Op zich vallen de problemen bij mij nog wel mee. Af en toe valt het geluid compleet uit. Door te rommelen met de taalinstellingen komt ie wel weer terug, maar vreemd en vervelend is het wel. De vormgeving grijpt wel héél erg terug op de wekkerradio's uit de vorige eeuw. Die groen gloeiend pitjes onder je tv is niet prettig. Ik begrijp ook niet zo goed waarom die kaartgleuf zo prominent aan de voorzijde zit. Dat kan toch veel mooier worden weggewerkt?
Maar het belangrijkste kritiekpunt is de bizarre en ingewikkelde menustructuur. Het is behoorlijk lastig om iets aan de instellingen te wijzigen, opnemen van programma's gaat ook op een niet logische manier, kortom, niet goed doordacht en stug apparaat.

petcob 02-10-2012
Geschreven voor: Cisco 8485DVB HD PVR

Ding deed het altijd redelijk tot na de opdate in de zomer van 2012 daarna doet hij nog alles bahalve opnemen. De klanten diens zij mij in voor het eind van de zomer een nieuwe update zou komen omdat er zeer veel van dit soort klachten waren na de laatste update.
Maar het is nu oktober en nog steeds niets en Ziggo doet voorals nog of zijn neus bloed.
Zeker geen aanrader dit apparaat ook niet omdat het na een update van Ziggo zomaar gemold kan worden,

Peter. 's-Hertogenbosch

NL9700 11-09-2012
Geschreven voor: Cisco 8485DVB HD PVR

Het kastje is een drama - geluid valt spontaan weg als je schakelt van kanaal. Door op de rode /gele toets te drukken kun je soms een ander audio kanaal kiezen en komt soms opeens het geluid terug of anders uitzetten. Ook na het afspelen van interactieve tv zoals uitzeninng gemist of een film loopt het kastje vast of gaat tergende langzaam en dan kastje uitzetten en weer aan. Ook het geheugen gaat soms de mist in of wist spontaan je favorieten. Het probleem is bekend bij ziggo maar je kan het kastje niet terugsturen wel omruilen maar het probleem is de software en dat weet men. Er komt een update eind dit jaar blabla. Ziggo ondersteunt geen pc/android alleen aaifoon- lelijk

huisinga 12-12-2012

ik heb hetzelfde euvel met het geluid , ik heb nou al het vierde apparaat in huis , 2 keer een monteur geweest , konden niks vinden , tenslotte met de klantenservice flink ruzie gemaakt en voorgesteld om een financiele genoegdoening , tenslotte heb ik een vergoeding gekregen van 180 euro en het apparaat mocht ik houden .

huisinga 22-10-2012

ik ben inmiddels aan mijn vierde recorder bezig ik heb al twee keer een monteur aan de deur gehad kan het probleem niet oplossen bij het schakelen naar een ander kanaal valst het geluid weg .

Pettemer 28-08-2012
Geschreven voor: Cisco 8485DVB HD PVR

Een traag en vermoeiend apparaat. Heb problemen met uitval geluid wat alleen op te lossen is met het opnieuw
terugzetten van de fabrieks instellingen. Je bent dan wel alle instellingen kwijt. Het apparaat gaat retour.