Homecast HD Colorado

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 26 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Homecast HD Colorado op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,4

rico42 30-08-2013
Geschreven voor: Homecast HD Colorado

Mocht u op zoek zijn naar een HD ontvanger, koop deze dan vooral NIET. Ik ben aan mijn tweede ontvanger bezig. Eerste was na 2 dagen al kapot, blokbeeld en steeds zwart beeld. Uiteindelijk een nieuwe gekregen en na enkele dagen....jawel...weer blokken in beeld en wederom om de paar minuten gaat t beeld op zwart. Kortom, waardeloze rommel.

Crossley 06-11-2012
Geschreven voor: Homecast HD Colorado

Apparaat loopt steeds vast waarbij je alleen kunt resetten door de stekker uit het stopcontact te halen. Ook geregeld blokvorming in beeld, dan weer tijdje goed, dan weer veel storing in een uitzending. Volgens Ziggo ligt het altijd aan je kabeltjes, maar dan zou de storing altijd plaatsvinden en niet geregeld. Kortom: koop een ander merk, scheelt veel ergernis.

Crossley 24-02-2014

Apparaat werd later in de Ziggo winkel gereset. Nu zijn we een jaar verder en geeft de "loop out" een zodanig beeld, dat fatsoenlijk kijken onmogelijk is. En ja, ik gebruik goede kabels en goede aansluitingen. Dus dat staaft mijn eerdere uitspraak: koop een ander merk. Deze gaat in ieder geval de vuilnisbak in.

Sammy Binsbergen 14-07-2012
Geschreven voor: Homecast HD Colorado

Super beeld, lekker goedkoop, HD zenders echt waanzinnig mooi beeld. Niet HD zenders ook opmerkelijk goed beeld. HDMI kabel meegeleverd. Goed basic apparaat doet perfect wat het moet doen, geen overload aan features die ik toch niet gebruik, wel SPDIF uitgang. Tot nu toe erg blij mee.

ROGAN 03-06-2012
Geschreven voor: Homecast HD Colorado

Veel problemen met deze tv ontvanger.Ik heb het nu een jaar en moest steeds de stekker er uithalen en weer opnieuw opstarten,totdat het helemaal niet meer werkte.Ziggo heeft me nu een nieuwe gestuurd nadat hun technicus alle bekabeling bij mij had gecontroleerd,maar ook dit apparaat valt steeds uit.
Ik heb er echt geen goed woord over te zeggen.

Illustrator49 16-12-2011
Geschreven voor: Homecast HD Colorado

Ik ben tot aanschaf overgegaan o.m. door de vele positieve reviews zowel hier op kieskeurig als op andere sites.
En ik ben niet teleurgesteld.
De colorado laat zich probleemloos installeren (ik heb wel eerst de gebruiksaanwijzing doorgelezen, doe ik altijd).
Alle kabels voor normaal gebruik zijn meegeleverd, evenals batterijen voor de afstandsbediening.
En een duidelijke gebruiksaanwijzing in het nederlands.
Het kastje is best degelijk uitgevoerd en netjes afgewerkt evenals de afstandsbediening.
De vormgeving is een kwestie van smaak, maar ik vind die niet lelijk.
Nadat de Colorado eenmaal klaar voor gebruik was (ik deed er drie kwartier over, inclusief smartcard activeren en ide snelgids doorlezen, stond ik versteld van het prachtige beeld.
Ik herken mij in veel van de kritieken hier dan ook niet terug.
Zijn er ook minpunten ?
Nou niet veel, maar wel een paar:
De colorado heeft inderdaad wat tijd nodig om aan te gaan, maar dat is niet echt hinderlijk.
Het langzame zappen waar over wordt geklaagd valt mij niet op, dat gaat snel genoeg (tenzij je misschien een heel hectisch bestaan hebt).
Wel hinderlijk is het felle display, dat had minder gemogen want het overstraalt mijn televisie.
Ik heb dat opgelost door de Colorado achter mijn televisie te plaatsen (hij reageert toch nog op mijn afstandsbediening).
En ik vind de EPG (electronische programmagids een beetje te volgepropt en daardoor rommelig).
Verder kan ik over de duurzaamheid nog weinig zeggen, ik heb hem twee weken in huis.
Maar het is een vrij stevig netjes afgewerkt kastje.

Al met al vind ik dit een aanrader....

beelo012 27-01-2012

hallo

ik heb ook dezelfde colorado , maar hoe neem je op en hoe speel je dit af
graag een antwoordt

Minilex 14-11-2011
Geschreven voor: Homecast HD Colorado

Het geluid is erg slecht, zodra er reklame komt of je veranderd van programma moet je het volume veranderen om het constant te houden.
Verder krijg ik met geen mogelijkheid de code gevonden om het apparaat met m'n universele afstandbediening aan te sturen, ik heb lijsten met honderden apparaten maar van Homecast hebben ze nog nooit gehoord.
Het beeld is wel ok maar de bediening en verandering van kanaal gaat erg traag, net zoals het opstarten dit duurt erg lang, ik heb begrepen dat dit heeft te maken met de energie verbruik, verbaas me dan wel over het feit dat de colorado wel erg warm wordt.
De vormgeving en degelijkheid zijn van de factor "plastic fantastic" en de ergonomie van de afstandbediening is erg ver te zoeken.
Al met al vraag ik mij af waarom Ziggo hiervoor gekozen heeft, zal zoals gewoonlijk wel met de prijs te maken hebben, voor Ziggo dan wel te verstaan.

jjeltje 02-03-2011
Geschreven voor: Homecast HD Colorado

Ik heb de Homecast Colorado nu een maand in huis staan.
Ik heb hem aangesloten met de bijgeleverde HDMI kabel op mijn samsung HD Lcd TV.
Eerste indruk is super positief.
Het aansluiten was erg gemakkelijk,er zat een duidelijke snelstart handleiding bij.(goed te volgen)
Ik vind de afstandsbediening lekker in de hand liggen, en de decoder is gebruiksvriendelijk en overzichtelijk.
Geluid en beeld kwaliteit is erg goed, en ik ben dan ook erg blij met de decoder.
Voor mij is het enige minpuntje dat hij niet in wit leverbaar was!!!
Had zo leuk gestaan op m'n witte dressoir met de WII ernaast :-)

HanTuttel 01-03-2011
Geschreven voor: Homecast HD Colorado

Eerst het goede nieuws. Als je je nergens druk om maakt en een makkelijk apparaat voor HD tv wenst, dan is dit een prima ding.

Maar ik ben geen standaard gebruiker.
Voor mij is een 20 seconden opstart tijd te lang.
Ik wil graag zelf de volgorde van mijn zenders bepalen.
Het is frustrerend als je een nieuwe zender intoets en het apparaat heeft niet door welke cijfers je ingetoetst hebt. Tussen het invoeren van de verschillende cijfers moet je minimaal een halve seconde wachten. Lijkt niet veel... totdat het je keer op keer overkomt.

Nadat het apparaat in standby heeft gestaan zal de TV automatisch op zender 1 beginnen, radio idem dito. Dus wanneer je hem veel voor radio gebruikt, zal je elke keer weer opnieuw je gewenste zender moeten kiezen.

Los van het gebruiksgemak, hij is nog foeilelijk ook.

Traag. Traag als stront en niet genoeg instellingen die ik zelf kan beheersen.
Nee, ik ga nu een andere regelen.

Frank Mac 15-02-2011
Geschreven voor: Homecast HD Colorado

Sinds december 2010 in het bezit van de Homecast HD Colorado. De ontvanger kwam mee voor 50 euro bij het alles in 1 pakket van Ziggo. Had ervaring met Samsung en Humax, maar de medewerkster van de Ziggo bestellijn kon geen toezegging doen over wat ik geleverd zou krijgen. Een verrassing dus en het werd deze mij onbekende Homecast. Installatie verliep simpel en de scart-uitgang voerde keurig RGB-signaal uit de ik op de Sony AT-105 heb aangesloten. De afstandsbediening is eenvoudig en goed als deze recht naar het apparaat gehouden wordt. Opvallend zijn de erg felle display en de zachte geluidsuitvoer. Meestal moet je een apparaat op 70-75% sterkte zetten om de geluidsnivo's van randapparaten gelijk te krijgen, deze homecast moet helemaal open! (audio via scart) en dan treed er lichte vervorming op. So far so good... Half januari 2011 geen zenders meer te ontvangen. Na resetten en stekker er uit geen beeld! Helpdesk Ziggo gebeld en kreeg gelijk de vraag: "u heeft zeker een Colorado?" Dan klopt dit, wacht een dag en dan hebben we waarschijnlijk de nieuwe software klaar. De volgende dag bij het aanzetten kwam inderdaad de mededeling van de Homecast dat er nieuwe software geinstalleerd moest (!) worden. Na 20 minuten downloaden en herstarten deed ie het weer. Toen begon het gezeur pas echt. Het beeld liep regelmatig vast (aan-uit knop achterkant is geen luxe) en de decoder werd veel warmer en produceerde een lichte brandgeur. Uitzetten bij het naar bed gaan dan maar. Toen kwam er nog een probleem bij, er waren af en toe horizontale witte strepen over het beeld. Dit bleek bij nader onderzoek afkomstig van een wasmachine op 10 meter afstand die ook nog op een andere stroomgroep werkte. Flauw van dit apparaat naar Ziggo gebeld voor een oplossing. Bij het noemen van de naam Homecast vulde de helpdesk me gelijk aan met " de Colorado" en zou gaan omruilen. Winkels van Ziggo zijn alleen voor verkoop en niet voor service bleek. De medewerker bood zelfs aan om voor de Humax HD te gaan omdat de ervaring met de Colorado slecht was. Vorige week zou ik een zgn. RMA formulier met instructies krijgen, nog niks. De Homecast is een leuk apparaat met redelijke prestaties maar te ondegelijk om op de markt te zetten.

pk9 20-01-2011
Geschreven voor: Homecast HD Colorado

Ik heb er een gekocht via Ziggo en daarna nog een in de winkel. Ik vind het een prima decoder.
Zapt snel prima beeld alle kabels meegeleverd.
Na de laatste software update is teletekst ook niet meer transparant.
Alleen weet ik niet of het mogelijk is de sub pagina's van bijvoorbeeld pagina 705 te zappen. Ik heb het nog niet kunnen vinden in ieder geval.

Tjark2 16-01-2011
Geschreven voor: Homecast HD Colorado

We hebben via Ziggo met het alles in 1 pakket deze ontvanger gekregen.
Zijn er niet echt over te spreken en volgens ziggo zijn de klachten welke we hebben normaal voor deze ontvanger.
Bijvoorbeeld is de teletext transparantie niet uit te zetten wat een erg onduidelijke text oplevert.
Op BBC komt na enige tijd de engelse ondertiteling in beeld wat je niet hebt ingesteld.
Als deze dingen niet snel met een software update zijn verbetert gaat deze ontvager snel de deur weer uit.

chevyrolf 20-12-2010
Geschreven voor: Homecast HD Colorado

heb de humax 5000 gehad de samsung 360rs nu een tijdje deze maar bevalt me uitstekend lekker snel met flippen mannen kwaal ook teletekst lekker snel en duidelijk , het geluid is ook goed , en breedbeeld doet het goed, de ab werkt ook goed hoef niet naar het apparaat zelf te richten zoals de samsung en mooi klein, vind hem zelf beter dan de humax enigste nadeel vind ik het opstarten duurt ff en geen tijd int display

Magsel68 09-12-2010
Geschreven voor: Homecast HD Colorado

Wat een ongelooflijk lelijk ding zeg.
Nu bijna 3 maanden in huis en ik ben blij dat ik niet heel vaak TV kijk.
Het geluid is ondermaats via hdmi naar een TX-SR607 met daarop JBL speakers aangesloten.
Het beeld is aardig op een Samsung PS50A756.
Mogelijkheden 0,0.
Gebruiksgemak vergelijkbaar met my first sony.
Vormgeving: Afzichtelijk.
Degelijkheid: Ik heb 'm nog steeds niet laten vallen.

Gerritverduin 15-09-2010
Geschreven voor: Homecast HD Colorado

De Homcast HD Colorado werkt bij ons prima hij is aangesloten met een HDMI kabel op een Pioneer HD PDP-436 plasma tv de beeldkwaliteit is prachtig zowel de SD en zeker de HD zenders zijn haar scherp,audio is aangesloten met een glasvezel/toslink kabel op een Pioneer audio Pro-logic 7.1 versterker,geluid is perfect al de 7 uitgangen worden aangestuurd, echt een genot om naar te luisteren afhankelijk van de uitzendingen ontvang ik Dolby Prologic,AC3 en THX bioscoop geluid in een eerdere review las ik dat er het een en ander niet goed werkte,gewoon even terug naar de winkel, misschien een maandagmorgen exemplaar:-) deze ontvanger is gewoon top!

Marcel-H 12-09-2010
Geschreven voor: Homecast HD Colorado

De homecast Colorado is een zeer matig product.
De aan/uit schakelaar heb je regelmatig nodig als de ontvanger is vastgelopen.
Het geluid via de optische kabel valt regelmatig (kort)weg. De helpdesk wil niet reageren. Met deze zaken heb ik al jaren geen probleem met mijn Humax ontvanger. Kortom: geef iets meer geld uit, dit voorkomt veel irritatie.

mathijs65 10-08-2010
Geschreven voor: Homecast HD Colorado

Wij hebben Colorado HD ontvanger nu al bijna 1 jaar naar volle tevredenheid, de beeldkwaliteit is perfect zeker in HD en ook de SD kwaliteit is prima, de aansluiting naar onze HD LCD-TV is met een "goedkope" HDMI kabel van 1.5m lang, voor HDMI kabels onder de 2m is zeker geen dure kabel nodig. De video upscaling werkt prima en is eenvoudig te bedienen op de AB. De AB ligt goed in de hand en de bediening spreekt voor zich, zeker met de cursortoetsen (links,rechts.boven,onder)hiermee is zeer eenvoudig het volume te regelen en de zenders te kiezen. Het audio geluid werkt prima op onze TV en ook hebben wij onze dolby prologic versterker aangesloten via een glasvezel kabel, wanneer uitzendingen Dolby Digital zijn is het geluid prachtig mooi, alleen jammer dat er nog maar weinig uitzendingen DD zijn maar wie weet komen er snel meer. Het OSD menu van de Colorado is mooi en strak ook de behuizing ziet er netjes uit alleen had de LED verlichting op box iets minder fel gemogen

fishfan 25-07-2010
Geschreven voor: Homecast HD Colorado

een aantal maanden in bezit van de Colorado. helaas ben ik niet te spreken over deze decoder. De HD zenders zijn welliswaar mooi scherp met uitzondering van Film1 HD. Deze zender bevat vaak erg veel grain, maar dat ligt waarschijnlijk aan Film1 en niet aan de decoder. De SD zenders zijn zeker niet scherper dan de kwaliteit van de Humax IR-FOX. Sterker nog, de Humax geeft simpelweg mooier beeld bij de SD zenders. Overigens gebruik ik altijd kwaliteitskabels van MQ. De colorado is dan ook met een hdmi kabel van 120 euro aangesloten. Daar kan het niet aan liggen. Het mooie van hdmi is dat zowel beeld als geluid door 1 kabel kan worden doorgegeven. geluidsformaten zoals DTS-HD en True-HD kunnen alleen maar door hdmi worden doorgegeven. Dus hdmi naar surround receiver en 1 hdmi naar de TV. De manier om alle componenten aan te sluiten terwijl er maar 1 kabel naar de TV nodig is en waarbij de automatsche lipsync ook prima werkt. Jammer dan voor Homecast bezitters. Dolby Digital wordt niet doorgegeven via hdmi. Je moet dus een optische kabel aansluiten. Als dit logisch zou zijn, waren er geen receivers met hdmi ingangen nodig. Dan is er nog de EPG. Gelukkig zit er een aan/uit schakelaar op de achterkant van de kast. Die heb je regelmatig nodig. Iedere keer als de EPG vastloopt, reageert de Colorado nergenst meer op. De schakelaar uit en weer aan zetten is dan de enigste manier om hem weer aan de praat te krijgen. Als dit probleem maar af en en toe voorkomt is dit alleen vervelend. Helaas komt dit erg vaak voor. Nu kom je dit probleem meer tegen op internet. Homecast doet er alleen niks aan. Erg jammer. Kortom kan ik me in de voorgaande reviews nergenst terug vinden. Voor mij is de Colorado een middelmatig produkt en meteen het laatste produkt van Homecast dan ik ooit zal kopen. Terug naar Humax.

BramS 12-07-2010
Geschreven voor: Homecast HD Colorado

Zo nu en dan moet je wel eens even wijken als je een ander programma wilt zien dan je partner en dan was de weg naar boven snel gevonden. Dat werd anders toen er een Loewe HD tv met Ziggo digitale TV in de huiskamer kwam... Dan is het maar behelpen met een analoge tv. Dus een originele D-Vision HD tv'tje van 60 cm aangeschaft, maar het beeld werd pas echt supermooi met de Homecast Colorado. Echt een fantastisch apparaat, makkelijk aan te sluiten, makkelijk te bedienen en ziet er nog mooi uit ook. Alleen een beetje lastig om je voorkeurzenders in te stellen en een beetje cheapy afstandbediening, maar je kunt niet alles hebben.
Dus als de familie iets anders wil bekijekn lig ik al gestrekt op het logeerbed voor mijn D-Vision met de Colorado.

Frans66 11-05-2010
Geschreven voor: Homecast HD Colorado

Ik heb al ca. 6 maanden de Homecast HD Colorado in gebruik en ben hierover zeer tevreden. De Colorado is aangesloten met de HDMI kabel en geeft een perfect HD beeld. d.m.v. deze HDMI aansluiting zijn de SD uitzending ook prima, zeker met de up-scale funtie welke gemakkelijk met de afstandsbediening te bedienen is.De afstandsbediening ligt prima in de hand en de functies zijn makkelijk te bedienen. Breedbeeld schakeling werkt goed. Gewoon een prima ontvanger!

naamaugustus 10-04-2010
Geschreven voor: Homecast HD Colorado

Gisteren de homecast hd colorado ontvangen en geïnstalleerd. Prachtig kastje, schitterend beeld en zeer zuiver geluid. Ook via analoog-uit. Installeren van apparatuur lukt vrijwel altijd als je maar de gebruiksaanwijzing leest. En die is in dit geval gemakkelijk, duidelijk en in het Nederlands. Top. hdmi naar tv is klasse. (de bijgeleverde hdmi- kabel heb ik niet gebruikt omdat ik al een kwaliteits-kabel had. Ook via de optische uitgang is het geluid groots.
In eerste instantie had ik deze decoder via ziggo willen aanschaffen. Je moet dan wel een totaalpakket afnemen. Maar, gek genoeg, bepaalt ziggo welke decoder je thuisgestuurd krijgt. Samsung, Humax of Homecast, aldus de ziggo-medewerker.
Dus maar liever via kieskeurig geregeld. Een beetje duurder, maar wel zelf baas.

Larzz 07-01-2010
Geschreven voor: Homecast HD Colorado

Prima HD decoder. Vooral natuurlijk mooi beeld op de HD kanalen. Zeker als er in HD wordt uitgezonden zoals bv. EurosportHD. Bediening is vrij eenvoudig al was ik alleen wel even aan het stoeien met de favorietenlijsten. Maar dat wordt al bezig zijnde wel duidelijk. Afstandbediening ligt goed in de hand en de knoppen reageren zeer snel op commando's. Zappen gaat ook lekker vlug. Alleen het blauwe displaylicht is wat te fel. Al met al een prima decoder voor liefhebbers van HD TV!

Hans123W 22-12-2009
Geschreven voor: Homecast HD Colorado

Gisteren de Colorado aangeschaft. De installatie ging heel snel en het doorgronden van het apparaat was eenvoudig. Zowel het beeld als geluid is uitstekend zowel op de TV als de via een optische kabel aangesloten hi-fi system. Ook het opnemen naar een DVD harddisk record ging prima.
Het is wel zaak een goede HDMI kabel aan te schaffen, want de bijgesloten kabel is van lage kwaliteit en komt de kwaliteiten van deze ontvanger niet ten goede.

jakk.2010 16-12-2009
Geschreven voor: Homecast HD Colorado

Ik vind de beeldkwaliteit in HD vis HDMI zeer goed. De bediening is eenvoudig en het schakelen van kanelen gaat heel snel.

R.Schroter 15-12-2009
Geschreven voor: Homecast HD Colorado

Recent de Colorado aangeschaft. Mooi hoogglans zwart en eenvoudig te bedienen. Snel geinstalleerd.
Het menu is eenvoudig maar voldoet goed. Het beeld en geluid is uitstekend in HD via de HDMI aansluiting. Ik heb de andere aansluitingen niet geprobeerd.

bell206 29-11-2009
Geschreven voor: Homecast HD Colorado

Ik vind het een goede decoder,Hij is van een zeer hoog beeld en geluids kwaliteit onderandere de AC3 Ik vind de HD zeer scherp.
en het blauwe display heel mooi.