Cisco 8455DVB HD PVR

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 55 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Cisco 8455DVB HD PVR op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,6

bertjebof 09-01-2013
Geschreven voor: Cisco 8455DVB HD PVR

Vandaag mijn Cisco aan de kant gezet en een nieuwe Humax geïnstalleerd. De vormgeving van Cisco is duidelijk mooier (apparaat, AB, maar ook de infoschermen op TV). Echter, de Cisco nu circa 2 jaar in gebruik, met grote regelmaat problemen. Ziggo bood geen oplossing. Inmiddels ook de harde schijf definitief naar de haaien... Nu gevoel van opluchting, die Humax doet het zo maar... een nieuwe ervaring...

Schildersbedrijfsikkes 07-02-2014

Ben ook door ziggo aan het lijntje gehouden en er word doodleuk gezegd om maar een nieuw apparaat à € 190 te kopen ,ik heb de recorder nog maar drie jaar en altijd vast lopen echt alles gedaan nieuwe kabels e.d en als je beld sta je zo een half uur in de wacht à €0,10 kortom foute boel. Heeft iemand een betere ervaring over de Cisco 8455 dvb dan hoor ik het graag ,hoor ook graag ervaringen van betere recorders

Ricopino 17-07-2012
Geschreven voor: Cisco 8455DVB HD PVR

Ik heb deze decoder sinds december 2009 in gebruik. Het grootste probleem is dat de spraak niet synchroon te krijgen is met het beeld. De lip sync setting werkt alleen zolang je de decoder aan hebt staan, na op stand bye zetten is ie weer van het padje. Verder werkt hij naar behoren (inclusief de interactieve diensten). De keren dat ik het apparaat van de stroom af moest halen is minder dan 5 keer geweest in al die tijd. Verder is het jammer dat je geen harde schijf aan de cisco kunt hangen, want de interne schijf is zo vol.
Blijft dat dit apparaat lang geen 459 euro waard is, maar dit soort prijzen voor een pvr is dan ook verleden tijd.

Johan Himself 08-07-2012
Geschreven voor: Cisco 8455DVB HD PVR

Dit is m'n tweede al, zogenaamd onder garantie van Ziggo na een maand wachten "gekregen". Net zo beroerd als de oude, als het werkt redelijk goed wel vaak zwart beeld tussendoor, maar o wee ga niet een opgenomen programma opzoeken of zo, dan heb weer stilstaand beeld en de enige oplossing is: stekker eruit. Echt leuk als je zelf kit en ook iets voor je dochter opneemt.
Ik heb geen enkel apparaat wat zo slecht werkt, en ik heb ook nooit een apparaat gehad welk zo knudde werkt. Als ik een redelijk alternatief had zou ik dit kreng onmiddellijk met een enorme zwaai en ongetwijfeld onder luid gejuich van mijn hele gezin de vuilnisbak insmijten. Het kreng is het recyclen nog niet waard. Ach ja, Ziggo levert het. Dat is eigenlijk wel genoeg aanbeveling....

ananbo 04-05-2012
Geschreven voor: Cisco 8455DVB HD PVR

Vreselijk apparaat: het menu loopt is traag, opnames lukken vaak niet, bij opstarten is er vaak veel gekraak in het geluid, en het beeld blijft soms hangen. Stekker eruit is dan de enige oplossing. Van de Ziggo monteur heb ik al een nieuw toestel gehad maar na een paar maanden is het weer hetzelfde liedje. Een ramp, Ik lees dat de andere twee decoders van Ziggo al net zo slecht zijn, dus ik moet het hier maar mee doen.

dannyvo 20-04-2012
Geschreven voor: Cisco 8455DVB HD PVR

Hij blijft enorm vaak hangen, geeft vaak foutmeldingen aan, geeft vaak geen signaal ook krijg ik soms geen beeld en moet ik de stekker eruit halen en dan doet hij het degelijk. Ook als je in het menu gaat blijft hij vaak hangen het lijkt alsof hij het allemaal niet aankan . het beeld is wel gewoon goed en het geluid ook.

crispy007 09-12-2011
Geschreven voor: Cisco 8455DVB HD PVR

Heb dit apparaat gekocht ondanks alle klachten die ik op internet tegenkom.
Zelf de aansluiting veranderd die nodig is voor interactieve tv.
Was wel even werk maar met behulp van internet is het best te doen.
Daarna kabeltjes eraan et voila, interactieve tv.
Werkt super.Beeld is ook perfect.Ik had een van de eerste dvd recorders dus de overgang naar een hd recorder is dan groot.Dubbele tuner dus tv kijken en opnemen.Tot nu toe echt geen storing gehad icm met ziggo alles in 1 extra. 5.1 surround, sommige films zenden het mee dus dvd is niet meer nodig he. Ik heb nu zo'n groot aanbod aan tv dat ik gestopt ben met downloaden.Wie had dat gedacht.

Jean Surplus 29-02-2012

wat bedoel je met, zelf de aansluiting veranderd? gebruik je de versterker niet? en die 5.1 is dat analoog og digitaal?

Maikymike 07-01-2012

wat bedoel je met het interactive televisie aansluiten
en wat is het verschil dan

Zweitse 04-12-2011
Geschreven voor: Cisco 8455DVB HD PVR

Als het, met de nadruk op als het ding werkt is het een goed apparaat, maar het is zo vaak knudde. Foutmelding geen signaal, maar volgens de info 100%. Vaak alleen maar geluid en geen beeld, ga je vervolgens naar uitzending gemist dan wel beeld, terug naar live tv, dan daar ook beeld, wel zo lang het duurt natuurlijk. Heeft nog geen dag zonder problemen gedraaid. Ziggo wil steeds weten of de bekabeling wel goed is, alsof dat invloed zou hebben op opgenomen programma's. Zet hem altijd helemaal uit anders kan de verwarming uit, zo warm wordt dat ding. Heeft ook nog het (zogenaamde) voordeel dat je altijd de laatste softwareupdate hebt.(niet de indruk dat het ook maar iets helpt)Kortom waardeloos apparaat en dat gemiddelde cijfer is erg flatteus omdat wanneer het werkt de kwaliteit van beeld en geluid goed zijn.
Trap er niet in!

G.Fokkens 04-12-2011
Geschreven voor: Cisco 8455DVB HD PVR

Deze decoder 3 dagen in bezit (is inmiddels de 4e)
Problemen zijn hetzelfde als de vorige die omgeruild zijn bij Ziggo. Hij stopt regelmatig uit zichzelf waarbij ik allerlei meldingen krijg. Opname wordt dan ook gestopt. Van deze laatste is de beeldkwaliteit nog minder dan wanneer ik naar mijn oude analoge te zit te kijken.

Zweitse 29-10-2011
Geschreven voor: Cisco 8455DVB HD PVR

Waardeloos apparaat, loopt om de haverklap vast en vreet stroom.(20 W.in stand-by)
Zapt heel traag (vooral bij HD)
Reageert soms heel traag op de afstandsbediening.
Kortom een afrader!

G.J..Eradus 28-10-2011
Geschreven voor: Cisco 8455DVB HD PVR

Dit apparaat moeten ze beide vuilnisbak zetten,ik begrijp niet dat ZIGGO in zee gaat met zo'n inferieur als de Cisco ze moeten zich schamen.Ik heb vanaf de eerste week dat ik hem in huis had,en alles aangesloten is door een monteur van ZIGGO een en al ellende,Telefonisch werd mij verteld dat het aan mijn TV lag 42ww55-ZE van LG ik moest soms wel 3 maal per dag de stekker uit het stopcontact halen om weer geluid te krijgen. na 5 maal bellen over deze storing zou ik een nieuwe krijgen,daarna kreeg ik een sticker om hem op te sturen,wat ik heb gedaan en er bijgezet wat de problemen waren;Bij ondertiteling teletekst geen beeld,dagelijks de stekker uit het stopcontact,liep zo van de zender af.oen hij terug kwam hadden ze geen fouten gevonden,dus ik had gelogen!Hij staat nu als klok onder de tv.Dag € 99,00.

Jeedee1 14-09-2011
Geschreven voor: Cisco 8455DVB HD PVR

Heb alleen maar ellende gehad met dit apparaat. Alle klachten in voorgaande reviews heb ik ervaren.
Ik adviseer klanten van Ziggo hierover te blijven reclameren. Na lang gezeur en 3 keer opgestuurd ('we hebben niets kunnen vinden')heb ik de opvolger van deze Cisca ontvangen. Die werkt een heel stuk beter en heb hem nog niet hoeven recetten.
Ik snap werkelijk niet dat Ziggo de Cisco 8445DVB nog durft te verstrekken aan hun klanten.

1963 Jan 1963 28-01-2012

ik heb hem al 7 keer opgestuurd 2 keer een montuer geweest laatste keer zij hij dat het door de radio komt dat bleek niet te zijn toen was het de tv was het ook niet toen lag het aan de buren maar dat kon het niet zijn wand het was de buiten muur ik ga weer om een om ruiling vragen voor het zwarte model zal hem wel niet krijgen

PeterA1984 12-09-2011
Geschreven voor: Cisco 8455DVB HD PVR

Deze Cisco nu een jaar in mijn bezit. Aanvankelijk was ik erg tevreden, omdat de beeld/geluid kwaliteit goed is en de opname en pauzeerfunctie is erg gemakkelijk. Groot nadeel is de software. De Cisco is erg instabiel. Met name bij scrollen door de menu's, een opname stoppen en weer starten, pauzeren en weer doorgaan, het hapert en rammelt allemaal wat.
Als je op 'opnemen' drukt in de EPG duurt het soms wel 3 seconden voor het apparaat je begrepen heeft. Inmiddels heb je dan alweer op 'opnemen' gedrukt, waardoor de opname alweer geannuleerd is.
Allemaal kleine dingen waarmee ik wel kan leven, hoewel het voor de prijs niet acceptabel is natuurlijk.
Vorig jaar meteen al viel het geluid na pauzeren vaak uit, waarbij een reset nodig was. Aan de pauzefunctie heb je dan niks, want na resetten kijk je weer naar live-tv en heb je net de clue van de film gemist.
Kastje retour gestuurd ter reparatie en er werd niets gevonden (!!!). Weer een paar weken aangekeken en geretourneerd. Nieuw kastje gekregen.
Nu weer problemen met veel moeten resetten, geluid wat wegvalt, storingen, instabiel systeem etc etc. Ik heb Ziggo gebeld omdat ik het product retour wil sturen en mijn geld terug wil, maar dat kan niet. Omdat dit een nieuw apparaat is die nog niet eerder gerepareerd is, moet deze eerst gerepareerd worden, voordat ik hem retour kan sturen. Dat betekent dat ik hem nu een paar weken kwijt ben (zonder vervangend apparaat), waarna ik weer dat instabiele apparaat heb staan en pas dan kan ik hem wellicht weer retour sturen.
In een jaar tijd ben ik dus al 3 keer 4 weken het apparaat kwijt geweest zonder vervanging. En nu is het onmogelijk om het ding retour te sturen.
Retourneren moet je trouwens zelf betalen (verpakking enzo), er wordt geen korting gegegeven op misgelopen diensten. Gewoon pech. Helaas.
Een afradertje dus.

martens_b2010 02-09-2011
Geschreven voor: Cisco 8455DVB HD PVR

De geluidskwaliteit en beeld zijn goed. Helaas is het wel erg storend als je iets op wilt nemen. Vaak moet je dan het apparaat resetten door de stroom er uit te trekken omdat je een volkomen zwart menu krijgt. Heb hem zelfs al een paar keer moeten resetten naar fabrieksinstellingen en opnieuw moetn beginnen. Zeker wanneer je meer als 70% van de harde schijf hebt bezet geeft hij problemen. Soms scrollt het menu ook erg langzaam door onduidelijke redenen. Geeft ook een vervelend zoemend geluid als je hem aanzet

michelvdheuvel 02-12-2010
Geschreven voor: Cisco 8455DVB HD PVR

Inmiddels heb ik dit apparaat een dik jaar in bezit.

Het geluid is prima, en het beeld is ook uitstekend. Functies als pauzeren en opnames plannen werken prima.

Het apparaat kent echter twee grote nadelen. In de eerste plaats werkt de menu-navigatie tergend langzaam. Je drukt op een knopje en het duurt soms wel een hele seconde voordat het apparaat reageert. Verschrikkelijk gewoon.

In de tweede plaats maakt het apparaat, althans bij mij, belachelijk veel herrie. Je hoort telkens een soort zachte continue pieptoon uit het apparaat komen, ongeveer zoals oude beeldbuis-televisies vroeger wel deden. Als het apparaat aan staat is het nog niet zo'n ramp want dan wordt het wel overstemd door de geluiden van de TV maar je hoort het dus ook als het apparaat uit staat!

Verder mis ik de functie om in het zenderoverzicht alleen die zenders weer te geven waarop je een abonnement hebt.

Stephan1900 11-10-2010
Geschreven voor: Cisco 8455DVB HD PVR

Beeldkwaliteit is zeer goed. Alleen 2 maal daags resetten omdat ie weer eens vast staat heeft er voor gezorgd dat ik mijn oude Humax-decoder heb geherinstalleerd. Die doet het tenminste altijd.

gerritvs 07-09-2010
Geschreven voor: Cisco 8455DVB HD PVR

Ik heb deze Cisco gekocht via Ziggo, een leuke aanbieding. Ik heb er nog steeds spijt van. Ik heb hem losgekoppeld en naar de kringloopwinkel gebracht, ik wil het kreng niet meer zien.
Storingen, geen contact tussen de afstandbediening en het ding, geklaagd bij Ziggo, een vervangend apparaat gekregen, precies dezelfde klachten.
Ik heb nu m´n oude STB weer in gebruik en heb nu geen klachten meer. Ik kan alleen niet meer opnemen maar er is toch maar zelden iets wat de moeite van het opnemen waard is.
Ziggo moet zich schamen dat ze zulke rotzooi durven te verkopen.

Bhawks_2 13-08-2010
Geschreven voor: Cisco 8455DVB HD PVR

Sinds enkele dagen deze decoder in huis. Na 3 Samsung decoders die werkelijk hopeloos waren deze aangeschaft, en tot dusverre zeer tevreden. Bij de Samsungs hopeloos gezeur om ze aan de loop te krijgen (als het uberhaupt werkte), deze was kwestie van aansluiten en draaien. Interactieve TV zonder enig probleem.
Beeldkwaliteit is ook goed, bedieningsgemak prima. Alleen erg jammer dat je niet zelf een zendervolgorde in kunt stellen.

2701bert 05-05-2010
Geschreven voor: Cisco 8455DVB HD PVR

Sinds kort gebruikte ik deze decoder. Ik heb mijn humax weer in gebruik genomen omdat dit apparaat weliswaar goed beeld aflevert, maar een tweetal erg vervelend eigenschappen heeft. Hij wordt erg heet zelfs in standby. Verder maakt de harddisk erg veel lawaai. Dat laatste stoort mij het meest. Ik berichte ziggo over deze problemen. Zij vertelden mij dat er meer klachten waren en dat zij die klachten aan het inventariseren waren. Afwachten dus. Ik wil dit apparaat kwijt en het liefst een ander merk.

jhben 26-04-2010
Geschreven voor: Cisco 8455DVB HD PVR

Het apparaat nu 5 maanden in huis werkt goed, zowel beeld al geluidsweergave.
De HD kwaliteit die de Cisco door geeft is zeer goed, ik zie geen verschil of ik TV kijk via de Cisco decoder of rechtstreeks op mij Philips 32PFL9604H ( ik heb 2 smart cards). Heeft ook nadelen harddisk is te klein als je films opneemt op HD kwaliteit van FILM 1 is deze na 10 films wel vol. Het overzetten na een hard disk recorder via een scart aansluiting geeft zeer veel beeld verlies, dit ligt aan de decoder, die geen goed signaal doorgeeft. ( heeft iemand advies hoed dit beter kan!)
Voordeel als je als je decoder gebeukt met Ziggo krijg je 39 non stop muziek zenders in zeer goede kwaliteit. De klassieke muziek geeft hij door zonder ruis.

Gerard55 06-04-2010
Geschreven voor: Cisco 8455DVB HD PVR

Na ruim 3 maanden dit apparaat te gebruiken, ben ik nog steeds tevreden. Uitstekende beeldkwaliteit, zelden of nooit een vastloper. Twee keer geen audiosignaal gehad. Na reset was dat weer in orde. Opnames altijd goed. De lichte brom van de HD heb ik niet zo'n last van. Ik vind het wel storend dat het apparaat zoveel warmte afgeeft in stand by stand. Dat vreet energie en dat vind ik een slechte zaak. Het blijft jammer dat de informatie niet via de HDMI op een PC of HD-recorder is te zetten. Ik blijf dit een rare onvolkomenheid vinden, die ongetwijfeld is ingegeven vanuit commercieel oogpunt cq afspraken. Als iets echt wilt bewaren dan kun je er een DVD-recorder aanhangen natuurlijk. Daarom voor mogelijkheden toch een niet meer dan een 7. Als je achteraf toch persé een programma op DVD wilt hebben, is de enige mogelijkheid om via scart/scart aan te sluiten op een DVD-recorder en realtime te kopiëren. Dat werkt, maar het signaal dat dan overblijft is van een mindere kwaliteit. Maar goed, het is dan wel mogelijk.

Hulte 20-11-2011

Hoi,

Heb hetzelfde apparaat en moet gemiddeld 1 keer per 2 weken alles resetten om de audio uitgang weer te laten functioneren. Heb jij dit probleem nog? Of herkent iemand anders dit en weet een oplossing..?

Groet,
Jan

TikgakiBeach 03-04-2010
Geschreven voor: Cisco 8455DVB HD PVR

Ik heb (geen grapje) op 1 april de 4e Cisco decoder ontvangen van Ziggo ! Alle decoders ervoor hadden klachten van A tot en met Z. Ik zou nu een nieuwe hebben van de april 2010 lichting ! Mag hopen dat de firmware beter is dan die vorige exemplaren. De Samsung was een drama die ik ervoor had (ook een decoder/harddiskrecorder), maar deze Cisco slaat echt alles. Ik snap echt niet dat die apparaten niet eerst supergrondig worden doorgetest. Ook de 2 tuners werken niet wat wel wordt gezegt in het Ziggofilmpje. Je krijgt een conflict als je probeerd 2 programma's tergelijkertijd op te nemen, en ook favorietenindeling werkt niet wat ook wordt gezegd in het filmpje. Ik geloof er geen R**T van maar ik hoop dat de nieuwe lichting decoders die nu binnen zijn gekomen bij Ziggo betere firmware hebben . . . . Voor de rest is er volgens mij nog geen goed alternatief voor een alles in 1 decoder/harddiskrecorder ??? Mensen succes met jullie Cisco en blijven zeiken bij Ziggo helpt. Ik heb er al 4 ontvangen van Ziggo en (na veel toestanden) en een terugbetaling gehad van 130 euro. Tevens directe stopzetting van interactieve TV waar ik anders nog dik 1 jaar aan vast had gezeten. Dus door blijven zeiken helpt, maar je moet wel kei en keihard doorgaan anders word je onder de voet gelopen door Ziggo en leggen ze de schuld bij jouw de gebruiker !

vcrrr 08-03-2010
Geschreven voor: Cisco 8455DVB HD PVR

In combinatie met een Ziggo alles-in-1 abonnement heb ik dit kastje voor €99,- kunnen kopen.

Ik heb me laten (ver)leiden door de PVR functie welke mij erg aansprak.

De vormgeving valt me vies tegen. Het meest storend vind ik de smartcard die zichtbaar uit het apparaat steekt aan de voorzijde. De afstandsbediening ligt ook niet prettig in de hand - er lijkt ook niet goed over de layout nagedacht te zijn.

Onlangs heb ik een Full HD TV met ingebouwde DVB-C tuner (Ci+) aangeschaft. De beeld en geluidskwaliteit van deze tuner vind ik vele malen beter dan die van Ziggo's Cisco model.
Voor de Cisco had ik een Samsung decoder. Ook deze gaf een, vooral m.b.t. geluid, mooier resultaat.

De Cisco gebruik ik momenteel alleen nog als videorecorder.

Ik vind verder het apparaat erg traag (vooral de menu's -> EPG) en je hoort de ingebouwde hardeschijf ook behoorlijk goed - jammer!

Ik zou dit apparaat zeker niet voor de adviesprijs aanschaffen. Voor een prikkie heb je er een leuke PVR aan, maar er zijn (veel) betere decoders op de markt!

RemcovD 07-03-2010
Geschreven voor: Cisco 8455DVB HD PVR

7 maanden in bezit. Gekocht via Ziggo. Het eerste apparaat dat geleverd werd gaf al na 5 dagen de geest. De vervanger doet het een half jaar goed, daarna ontstaan er opeens nukken met opnames. Info via forums niet te vinden, wat wel opvalt is dat er erg veel vragen, klachten en vooral storingen zijn. Daarover straks meer.

Voordelen:

- Opnemen met EPG erg gemakkelijk (als het werkt).
- Goede beeld & geluidkwaliteit
- Redelijk simpel aan te sluiten
- Timeshift erg gemakkelijk

Nadelen:

- Stroomverbruik (met een continue verbruik van ca. 45 watt, een stroomvreter in je huishouden). Dat moet beter kunnen in deze tijd. Echt groen is de Cisco niet. Ziggo zou er eigenlijk een standby-killer cadeau bij moeten doen.
- Geluidsproductie van de ventilator af en toe.
- Betrouwbaarheid.
- Geringe opslag (160 GB heb je met 12 films -niet in HD-al snel vol).
- Trage reactie op afstandsbediening.
- Onlogische menu structuur, standaard staat die op koopfilms (waarom zou dat nou zijn?). Ook de menu's reageren traag.
- Geen HD High Definition
- Absoluut geen connectivity buiten de kabel. USB / Ethernet onbruikbaar gemaakt door Ziggo.

Een apparaat dat een aantal jaren gewoon doet wat het moet doen, zonder weer een helpdesk te bellen, of uren te surfen op zoek naar een oplossing, zou echt een verademing zijn. Helaas valt deze Cisco niet in deze categorie.

jaas 06-03-2010
Geschreven voor: Cisco 8455DVB HD PVR

Heb nu via Ziggo mijn 2e Cisco binnen ca. 5 maanden.
De audio-uitgang was bij de eerste binnen 3 weken stuk.
Nu bij de tweede is de audio-uitgang opnieuw stuk. Ik gebruik nu de audio-uitgang van de TV.
Verder is de kwaliteit redelijk. Wel is het overschakelen tijdens het zappen behoorlijk traag.
Lijkt me een apparaat dat zijn kinderziektes nog niet kwijt is.

balloo 31-01-2010
Geschreven voor: Cisco 8455DVB HD PVR

ik heb de cisco nu ongeveer 14maanden, in het begin (eerste 3 a 4 maanden)geen problemen mee gehad.
maar toen begon maand 5 tot en met 14.
veel vastlopers, soms wel 2 keer per dag,en hij is bijzonder traag.
soms zit er wel 10sec tussen een knop van de afstandsbediening indrukken en de reactie van de cisco.wilde deze toen ruilen bij ziggo voor de humax, maar de cisco was veeeeel beter.
als ik toen wist wat ik nu weet dan was ik zeker voor de humax gegaan.als ik mensen moet adviseren,ga niet voor de cisco en wacht tot de volgende generatie interactieve decoders.