Panasonic Lumix DMC-FZ300 zwart - Reviews

Kevin 23-09-2016 Product paar weken in bezit

DSLR vervanger!

Deze camera zit zo vol met functies dat je er als professionele fotograaf prima mee kan spelen.

Ook voor de mensen die geen zin hebben om zich er in te verdiepen zitten er veel simpele maar toch zeer leuke functies op

Omdat de lens zo ver in kan zoomen (600mm) is het een super camera voor als je onderweg bent
Geen gesleep met dure extra lenzen.

Het enige nadeel is doordat de kleine sensor minder licht op kan vangen dan bijvoorbeeld een full frame sensor. Er sneller ruis in ne foto ontstaat bij donkere omstandigheden.
Nu is de prijs natuurlijk ook niet te vergelijken met een fullframe dus laten we geen appels en peren met elkaar vergelijken.

De film kwaliteit en instellingen zijn echt fantastisch!

Voor iedereen die graag filmpjes maakt is dit echt een super camera.
Zelfs de microfoon is van erg goede kwaliteit.
Natuurlijk wel stereo dus neemt echt alle geluiden op.
Maar er is de optie om andere microfoons aan te sluiten.

Zeker aan te raden deze camera.

Pluspunten

• Zoom 600mm
  • Relatief goedkoop
  • Alles in 1 pakket
  • Super filmkwaliteit
  • Veel instellingen

Minpunten

• Kleine sensor
  • Minder goed in het donker

Cineast 08-01-2016 Product maand in bezit

9,4
Het is een toestel met een kleine sensor en dat merk je. Dus echt geen DSRL. Dit wordt gelukkig gecompenseerd door de lichtsterke lens en alle andere mogelijkheden.
Met de firmware update kan je nu achteraf scherpstellen. Videokwaliteit is fantastisch.
Snelheid is ook fantastisch. 30 foto's maken per sec en een goede selectiemogelijkheid. Zorg wel voor een snelle geheugenkaart. De vele mogelijkheden vragen wel een tijdje studie. Dus je moet het leuk vinden om je te verdiepen in al die mogelijkheden. Scherm met touchscreen is ook geweldig. Zoekertje is ook geweldig.

Piduru2 29-09-2015 Product paar dagen in bezit

9,4
De FZ200, de voorganger van de FZ300 heb ik al een paar jaar in bezit en daarmee heb ik de FZ300 die ik een paar dagen in mijn bezit heb vergeleken. Over de FZ200 ben ik zeer tevreden, maar de FZ 300 is een heel ander verhaal. Na een paar dagen experimenteren en vergelijken ben ik zeer enthousiast over de 300. Filmpjes en 4K foto's maakte ik (nog) niet.
Wat meteen opvalt is de grotere, heldere zoeker. Het in de zoeker vinden en volgen van bijvoorbeeld vliegende vogels gaat veel beter en het zoekerbeeld is daarbij veel rustiger. Het scherpstellen gaat zeer veer sneller. Er kan gefotografeerd worden met aanzienlijk kortere tijden. De camera is een beetje groter en rond de 100 gram zwaarder. Betere grip. Spatwater- en stofdicht. Een oogschelp, terwijl de FZ200 die niet had.
De knoppen en wieltjes zitten op een betere plaats.
Het abusievelijk aanraken van een knop of wieltje, bijvoorbeeld het diopteriewieltje, gebeurt denk ik niet snel meer. Bij hogere resoluties is duidelijk minder ruis waar te nemen en de kleuren blijven dan beter. De camera lijkt gelijkmatiger te belichten. Handmatig scherpstellen gaat veel gemakkelijker. De stabilisatie lijkt verbeterd. Meer zoomfoto's zijn scherp. Het schermje is veel beter van kleur. Touchscreen.
Het menu is veel duidelijker, met uitleg waar een instelling voor dient.
Dit zijn mijn eerste indrukken.