Nikon COOLPIX S9900 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 62 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Nikon COOLPIX S9900 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

Coricoo 25-07-2017

coolpix s9900

Geschreven voor: Nikon COOLPIX S9900 zwart

Vanaf 2015-12 de Nikon Coolpix in mijn bezit. Gekocht op basis van de uitslag van de consumententest. Het is een handzaam toestel die goed in de hand licht. Het LCD scherm is prettig en de resultaten van gemaakte instellingen worden goed weergegeven. Het toestel is over het algemeen goed te bedienen m.u.v. de WIFI knop. Dat is een storend element die nogal eens ongewenst ingedrukt wordt. De gemaakte foto's vallen me (zwaar) tegen. Vooral bij (iets) minder licht zien de foto's eruit of er een nabewerking op los is gelaten. Er is bij het inzoomen op de computer een "onechtheid" (vooral gezichten) te zien. Ook zijn de voorinstelling van de scene-mogelijkheden niet allemaal logisch. Wanneer je de scene-stand "strand" of "sneeuw" kiest bij zonnig weer heeft een overbelichte foto. Kies je de daarentegen in gelijke situatie de scene "zonsondergang" worden de kleuren realistischer vastgelegd. Vreemd. Persoonlijk vind ik het prettig dat de flitser heel eenvoudig is uit te schakelen middels een knopje. En je daarvoor niet door menu's hoeft te zoeken. Bij het (maximaal) inzoomen heb ik veel gebruik gemaakt van zowel statief als de (2 sec) timer. Zodat je zelf het toestel niet beweegt tijdens de opname. Waar ik ook aan moest wennen (niet meer dan gewenning) is dat de batterijen in het toestel moeten worden opgeladen. En niet in\op een losse oplader.

Pluspunten

• LCD scherm
  • Handzaamheid en formaat
  • zoombereik

Minpunten

• Fragile flitser
  • Scherpte van de opnames
  • Plaats WIFI knop

BK 21-07-2016

Grote tegenvaller

Geschreven voor: Nikon COOLPIX S9900 zilver

Ik heb de camera aangeschaft op basis van diverse reviews en tests die ik gelezen heb.
Behoorlijk spijt gekregen van deze aankoop; mogelijkheden genoeg en ook het draaibare scherm is heel praktisch (dat had mijn vorige camera niet). Jammer alleen dat je geen foto's kunt maken met dit apparaat, want wat een drama is de scherpstelling. Aanvankelijk had ik het idee dat er een instelling verkeerd stond, maar na alle mogelijkheden geprobeerd te hebben lukte het nog niet om snel af te drukken. Vaak zijn de foto's ook bewogen omdat de camera, als hij ontspant, vaak met vertraging ontspant (dus op het moment dat je het niet meer verwacht). Ik denk nog vaak terug aan het kleine Sony compactje dat ik hiervoor heb gehad, wat een verschil.
Een ander buitengewoon irritant 'dingetje' is de plaatsing van de Wifi knop, deze wordt vaak onbedoeld ingedrukt en verder fotograferen is dan niet mogelijk, eerst de wifi weer uitschakelen.
Deze camera heeft geweldige specs maar heeft ze tot nu toe absoluut niet waar kunnen maken.

esther 17-07-2016

valt erg tegen

Geschreven voor: Nikon COOLPIX S9900 zilver

op basis van reviews gekocht, maar hij valt mij erg tegen. scherp stellen is echt een probleem, heel vaak onscherpe foto's. hiervoor een sony camera gehad, maar nu echt zo'n spijt dat ik niet weer de (iets duurdere) sony gekocht heb. nu moet ik soms 10 keer drukken wil hij een foto maken. ben hierover in contact met nikon. wat ik ook erg lastig vind is de handmatige flitser. moet je cht steeds aan denken. was automatisch gewend. kortom: voor mij geen aanrader

Theo Waterreus 27-06-2016

prima camera voor aantrekkelijke prijs

Geschreven voor: Nikon COOLPIX S9900 zwart

Ik heb deze camera gekocht als vakantiefotocamera. Twee weken intensief gebruikt. Maakt prima fotos en zelfs de video functie werkt prima. Fotos bij weinig licht zijn zeer acceptabel. De zoom functie is overweldigend. Handzaam formaat, makkelijk mee te nemen. Na de opname is camera zeer snel klaar voor volgende opname.

Henkie 08-06-2016

Zwaar tegenvallend

Geschreven voor: Nikon COOLPIX S9900 zwart

In eerste opzicht prima camera tot dat je er intensief gaat gebruiken. Scherpstellen is een kunst, tenzij je blij bent dat alleen de lantaarn paal scherp is. Flits gebruik moet altijd handmatig, zelf wordt de iso opgeschroefd naar idiote waarden waardoor een pixelachtig beeld ontstaat. Tevens stopte ruim een week na aanschaf de camera al in zijn geheel. Na 5 weken wachten terug gekregen uit reparatie, lensfout. Ook is hij net te groot en lomp in de hand, ook blijkt het scherm niet touch te zijn anno 2016.

Kylian 28-05-2016

Klein, maar fijn

Geschreven voor: Nikon COOLPIX S9900 zwart

Ik heb de camera nog niet zolang, maar sinds ik hem heb ben ik veel vezi geweest met het ontdekken van alle functies en nog heb ik ze nog niet allemaal ontdekt of gebruikt.
De camera is er goed en stelt snel scherp. De scherpe resolutie zorgt ervoor dat je mooi en duidelijke foto's krijgt.
Ik heb ook nog geen minpunten kunnen ontdekken.

Ineke 21-03-2016

toestel doet wat hij beloofd

Geschreven voor: Nikon COOLPIX S9900 zilver

ik gebruik het toestel veel voor fotograferen en filmen tijdens (pop) concerten. Hij mag mee naar binnen. Zet hem op de nachtstand en hogere iso waarde en maak de meest prachtige foto's waar ik veel mooie reacties op krijg. Ook op de films. Hoge stabiliteit en kwaliteit. Super blij mee.

Ron 14-03-2016

Valt wat tegen

Geschreven voor: Nikon COOLPIX S9900 zwart

Terug gestapt van DSLR (Nikon D-7000) naar compact omdat ik het gewicht van DSLR + lens + flitser om m'n nek zat was.
Obv diverse test rapporten deze S9900 aangeschaft ook omdat ik een behoorlijke Nikon-fiel ben. Al met al, deze nu een jaar in mijn bezit, valt het me best tegen.

Bokeh is verschrikkelijk slecht, kleurdiepte valt tegen en eigenlijk alleen bij ruim voldoende zonlicht zijn fantastische foto's te maken. Nu een nieuw probleem, een enorm stuk stof op de sensor dat ik er niet af krijg en zeer hinderlijk mijn foto's verstoort.

Met mijn LG-G4 (Smartphone) maak ik veel mooiere foto's zelfs bij slechtere lichtomstandigheden.

Voor een beginner is dit wel een aanrader maar voor de gevorderde fotograaf zal ik deze links laten liggen.

Janita 23-07-2016

De vergelijking met de Nikon d7000 is niet helemaal fair! Zoiets kun je bij een compactcamera natuurlijk nooit verwachten!

WillemM1949 07-02-2016
Geschreven voor: Nikon COOLPIX S9900 zwart

Deze camera aangeschaft i.v.m. beste koop beoordeling consumentenbond. De 30x optische zoom is uitstekend. Nadeel van deze camera is focus dichtbij (bedoel niet de macro mogelijkheid!) heb al contact opgenomen met Nikon.
Verkoper bij Foka verklaarde dat het scherpstellen een minder sterk punt is bij dit model. Voor een Nikon product valt het mij erg tegen.
In de praktijk zag ik dat een GSM dichtbij scherpere foto's maakte.
Altijd foto's gemaakt met Canon G11. uitstekende kwaliteit. Na mijn vakantie is de Nikon te koop op Marktplaats.

René 18-02-2016

Hoi Willem,
Ik heb daar ook problemem mee met van dichtbij inzomen. Ik ben ermee naar bcc geweest en zij vertelde mij dat dat ook niet kan bij volledig inzomen een foto te maken van pakweg 1m afstand. Het vierkant op de display blijft geel of rood ten teken dat hij niet scherp kan stellen. Maar hij drukt wel af,wat ik eigenlijk een beetje vreemd vind.
Mijn vorige camera kon je geen foto maken als hij niet scherp kon stellen.
Ik ben benieuwd wat zij tegen jou hebben gezegd over die klacht die jij had.

WillemM1949 19-02-2016

Hierbij het antwoord van de Consumentenbond.
Graag wil ik reageren op uw onderstaande vraag.

Wij betreuren het dat de S9900 niet aan uw verwachtingen voldoet. U vraagt zich af wie zo'n test uitvoert. Hier kunt u lezen hoe wij testen. De test wordt in opdracht van ons en onze buitenlandse zusterorganisaties uitgevoerd bij een zeer gekwalificeerd lab. In onze testresultaten is te zien dat de S9900 niet op alle fronten hoog scoort. Dat geldt voor alle camera's in de categorie travelzoomcamera's. We zien bij de S9900 dat bij hoge isowaarden / weinig licht de foto's minder scherp worden. Over het testonderdeel 'scherpstelgedrag' is de conclusie van de 5 panelleden van het lab: "een beetje ruis, normale scherpte op het scherm, snelle autofocus".

Het klopt wat Nikon zegt. Als u niet tevreden bent, kunt u ermee terug naar de winkel stappen. U dient dit te doen bij de verkoper aangezien u hier een verkoopovereenkomst heeft afgesloten.

Ik hoop u zo voldoende te hebben geïnformeerd.

Heeft u nog vragen? Neemt u dan contact op met de afdeling Service & Advies. U bereikt ons op werkdagen tussen 8.30 en 18.00 uur via telefoonnummer (070) 445 45 45.

M. Sloven

Consumentenbond
________________________________________

Inhoud van uw op 15-02-2016 gestuurde bericht is:
Uw vraag
Onderwerp : Overig
Vraag of opmerking: : Ik heb de Nikon camera coolpix s9900 aangeschaft n.a.v. de beoordeling "beste uit de test" van de consumentenbond.
Ik vraag mij af door wie zo'n test is uitgevoerd.
Ik fotografeer al jaren, voornamelijk met Canon. Naar aanleiding van deze test en de 30x zoom mogelijkheid deze camera aangeschaft.
Gebruik met scherpstellen valt enorm tegen en komt niet aan juiste resultaten. Hoe is dit getest. Wanneer een juiste gebruiker dit had gedaan was nooit deze beoordeling gehaald.
Via de vakfotograaf (Foka) te horen gekregen dat juist het scherpstellen bij deze camera een zwak punt is.

Ook Nikon, waar ik contact mee heb opgenomen kan er niets aan doen. De opmerking van Nikon is "Mocht dit echter niet het gewenste resultaat brengen en als u nog steeds ontevreden bent wat betreft de kwaliteit, kunt u er altijd voor kiezen om de camera terug aan de verkoper te geven en een andere uit te kiezen. U dient dit te doen bij de verkoper aangezien u hier een verkoopsovereenkomst heeft afgesloten."
Door dit incident is mijn vertrouwen in de consumentenbond best gedaald.

Vriendelijke groet
Willem Moesman

________________________________________

Thomas 02-02-2016
Geschreven voor: Nikon COOLPIX S9900 zwart

Ik heb de Coolpix s9900 de afgelopen dagen op alle beschikbare functies/instellingen uitgetest. Deze compactcamera is uitstekend als je kijkt naar de prijs/kwaliteit verhouding, maar wannneer je fotografie uit wil breiden naar je hobby of werk dan is deze camera niet geschikt. De camera maakt uitstekende foto's met zonnig weer, ook wanneer er 30x gezoomd wordt blijven de foto's van goede kwaliteit. bij de scherming en avond nemen de foto's snel in kwaliteit af en doordat de sluitertijd dan langer is heb je eigenlijk een statief nodig om nog scherpe foto's te maken maar volgens mij is dat bij zo ongeveer alle compact camera's.
De canon powershot sx710 is een camera met vergelijkbare eigenschappen als de coolpix, maar deze heb ik ook uitgebreid getest en hierbij zijn de foto's van mindere kwaliteit. de filmkwaliteit is bij deze camera ook een stuk minder vooral in de schemering merk je het verschil goed.

De mogelijkheden van de camera zijn niet heel uitgebreid, daardoor is de bediening van deze camera niet ingewikkeld.

Minpunten:
-De flitser ziet er kwetsbaar uit.
-Geen raw
-Fotokwaliteit neemt bij weinig licht sterk af
-Het klepje van de batterij wil nog wel eens openschieten.
- Zoom bij filmen is heel traag
- Bij het bedienen druk ik soms per ongeluk op het wifi knopje
- Kantelbaar display vindt ik geen pluspunt.
- gps is leuk maar je gebruikt het eigenlijk nooit.

pluspunten:
- Goede fotokwaliteit
- Goede filmkwaliteit
- Beeldstabilisatie werkt perfect
- super zoom
- makkelijke bediening
- Zoomen bij foto's tot 30x is 2 sec

andco 25-01-2016
Geschreven voor: Nikon COOLPIX S9900 zwart

super camera ,de camera ligt goed in de hand ,zoom en autofocus is snel.en uiteraard de foto kwaliteit is top.
de Wi-Fi werkt super ,gewoon met de app.,met de camera verbinding maken en je kunt met de telefoon de camera bedienen [zoomen, foto maken enz ]
zeker een aanrader
moet de rest van de vele specs nog uit proberen .

BOYJOHN 26-12-2015
Geschreven voor: Nikon COOLPIX S9900 zilver

Heb dit toestel na lang zoeken gekocht bij "Foto Semeins" in Tiel.
Prettige winkel, deskundig en zeer vriendelijk personeel.
Heb deze camera slechts enkele dagen in mijn bezit, maar ik ben er tot nu toe zeer tevreden over.
Prachtige foto's legio mogelijkheden, degelijk mooi qua vormgeving en maakt bovendien schitterende filpjes.
kortom echt een aanrader!!!

N 25-12-2015
Geschreven voor: Nikon COOLPIX S9900 zilver

een fijne compacte camera plus het kantelbare scherm
een hele fijne camera knopje voor inzoomen erg handig.

pcvs 12-12-2015
Geschreven voor: Nikon COOLPIX S9900 zilver

Een fijne allround camera om altijd bij je te hebben, maakt prima foto's, de lange telelens maakt hem ook een prettige en makkelijke camera voor op reis

Peet 08-12-2015
Geschreven voor: Nikon COOLPIX S9900 zilver

Naast professionele spiegelreflex een perfecte kamera voor snelle acties, door grote zoombereik voor alle mogelijkheden te gebruiken.
Zowel voor binnen, portret, architectuur, sport en landschap fotografie

ChoiceofMike75 07-12-2015
Geschreven voor: Nikon COOLPIX S9900 zilver

Fijne camera met extreme zoom functie. Drie minpuntjes:
1) soms wat moeite met snel afdrukken,
2) flitser NIET automatisch, Moet handmatig "vrijgegeven" worden met schuifje.
3) batterij MOET in het toestel opgeladen worden.

Hansp 25-02-2016

VOOR ZO`N €30,- KOOP JE EEN EXTERNE LADER INCL. 2 RESERVE ACCU`S

gerard 5120 04-12-2015
Geschreven voor: Nikon COOLPIX S9900 zilver

Prima toestel echter gezien de beoordelingen in diverse tests valt het mij een beetje tegen. vooral de kwaliteit van de foto's is minder dan ik verwacht had ook zo voor het gebruiksgemak

Kees 26-12-2015

Helemaal mee eens. Kwaliteit van foto's ver onder de maat, onscherp en slechte kleuren. Toestel is voor inspectie weg geweest: niets veranderd! Krijgt van mij een zeer onvoldoende beoordeling.

Jan 04-12-2015
Geschreven voor: Nikon COOLPIX S9900 zilver

Prima handzame camera met als voordeel het kantelbare en draaibare scherm zodat je vanuit hoge of lage posities foto's kunt maken.

Peter Claassens 04-12-2015
Geschreven voor: Nikon COOLPIX S9900 zilver

Super compacte camera, zelfs in auto stand maakt hij schitterende foto's. Het is tevens een zeer degelijke compacte camera, die de kwaliteit foto's maakt van een spiegelreflex en het gemak biedt van een compact camera.

hjdevos 04-12-2015
Geschreven voor: Nikon COOLPIX S9900 zilver

Gebruik de S9900 als tweede foto toestel om snel even een overzicht te maken. Vooral het draaibare schermpje geeft veel gebruiks- gemak als ik een foto boven oog hoogte wil maken.
Daarnaast is het makkelijk om in de macro stand dicht bij de grond zonder dat je plat op de grond moet liggen een foto te maken met behulp van het draaibaar schermpje.

L. P. 03-12-2015
Geschreven voor: Nikon COOLPIX S9900 zilver

Het gebruiksgemak is groot, was meteen verkocht bij de eerste keer dat ik het toestel gebruikte. Qua gewicht is het toestel iets zwaarder dan een reguliere camera, maar de mogelijkheden zijn uitgebreider. Ik was vooral positief verrast van de exceptionele zoomfunctie. Prachtige foto's.

janjoh61 03-12-2015
Geschreven voor: Nikon COOLPIX S9900 zilver

Omdat ik een camera aanschaffen wilde met een behoorlijke "zoom-mogelijkheid" is na lang wikken en wegen de keus op Nikon gevallen.
Nu na behoorlijk intensief gebruik van deze camera valt hij mij zeker niet tegen. Hij start lekker snel op, ligt goed in de hand en maakt , mits de goede instellingen gebruikt worden, scherpe foto`s.
Paar nadeeltjes;
helaas bij weinig licht valt de fotokwaliteit wat tegen.
behoorlijk zwaar bij fotograferen met 1 hand.
klepje waar sd-kaart en batterij geplaats zijn "schiet" regelmatig open, maar dit is misschien exemplarisch?

Kortom, voor het geld een goede aankoop!

Kees 03-12-2015
Geschreven voor: Nikon COOLPIX S9900 zilver

Omdat mijn Panasonic DMC TZ3 defect was gegaan, zocht ik naar een toestel van dezelfde prijsklasse en ben ik terecht gekomen op deze Nikon Coolpix S9900. Ik ben hiermee meer als tevreden, want, wat maakt dit toestel mooie scherpe foto`s tov mijn Panasonic lumix camera en ook de flitsfoto`s zijn van zeer goede kwaliteit. Ook fijn is het inzoomen tijdens het filmen. Dus als je op zoek bent naar een digitale camera,kan ik je dit toestel aanraden.

lwj.schmitz 03-12-2015
Geschreven voor: Nikon COOLPIX S9900 zilver

Ik vind de camera mooi om te zien, een beetje retro. Daarbij is hij gemakkelijk in gebruik en maakt mooie foto's. Hij filmt en stelt scherp ook al zoom je in. Het zoomberijk is echt geweldig.

yolanda 03-12-2015
Geschreven voor: Nikon COOLPIX S9900 zilver

zeer tevreden over deze camera zelfs voor de niet professionele gebruiker een fijne camera maakt mooie foto's vind zelf de vormgeving mooi ik ben geen prof maar zelfs mij lukt het mooie foto's te maken.