Canon PowerShot SX60 HS zwart - Reviews

Anneke 09-02-2016 Product kwartaal in bezit

Met mijn zoon ga ik regelmatig de natuur in om vogels te spotten. Hij had een SX50HS en met mijn digitale camera zag ik geen vogel in beeld. Alleen met een verrekijker kon ik de vogel zien. Maar omdat ik ook graag vogels fotografeer, heb ik op zijn advies de SX60HS gekocht met winterkorting bij Canon. Dat scheelde weer in de prijs en nu heb ik geen verrekijker meer nodig! Met de camera zie ik zelfs meer dan met het blote oog! Het is nog wel goed oefenen met de functies, maar dat komt wel. De eerste mooie foto's zijn inmiddels gemaakt en zijn best scherp voor verre afstand. Digitale zoom probeer ik niet te gebruiken. De foto kwaliteit wordt dan minder. Mijn zoon is zo enthousiast over deze camera, dat hij hem zelf ook heeft gekocht. De foto's zijn scherper dan de SX50HS en nog meer zoombereik!!

aaltje58 21-07-2015 Product paar weken in bezit

Ik heb een Canon SLR met diverse lenzen en ik wilde een compact camera erbij voor het gemak. Geen gezeul met lenzen dus. Nou in eerste instantie vond ik deze camera 3x niks. Het lukte voor geen meter. Maar nadat ik de handleiding goed gelezen had en en rustig op los had geëxperimenteerd....wow wat een camera! Hij is echt goed! Optische zoom op zijn max lukt het mij nu om uit de hand een behoorlijke foto te maken! In JPEG is hij supersnel----je kan continue schieten. In RAW aanmerkelijk langzamer, maar mijn SLR is ook langzamer met het schieten van RAW. Er zitten ook heel handige foto opties op: Uit de hand in het donker fotograferen: super. Je kan HDR foto's maken en dat soort dingen. Filmen? Uitstekend resultaat. Ook het filmen in slow motion super. Kort samengevat: een super camera, die je ook kan bedienen, weliswaar alleen in de P stand, met je smartphone. Er zit nl. Wifi op. Een mankement: er zit geen kabeltje bij om hem aan te sluiten met je pc. Maar dit had ik nog van mijn SLR. En uiteraard kun je ook foto's overzetten via Wifi. Maar ik vind een kabeltje handiger.

wliempt 21-07-2015 Product paar weken in bezit

Had eerst de Powershot SX30, de SX60 is beduidend sneller en geeft scherpere beelden. Voor iedereen aan te bevelen!

ReinB 08-07-2015 Product paar dagen in bezit

Ik was op zoek naar een vervanging van mijn systeemcamera en om op vakantie niet meer met zware tassen en grote lenzen te hoeven slepen zoals met mijn Canon spiegelreflex.
Lekker gemaakt door de spectaculaire filmpjes op YouTube, waar je de enorme zoomcapaciteiten ziet zodat het lijkt of je op de maan rondwandelt of meevliegt in de cockpit van een stipje in de lucht, heb ik deze camera dus aangeschaft. Die filmpjes, zeker die van de maan, lijken me allemaal nep, want je komt in de verste verte niet zo dichtbij.

Hij is licht, heeft een hoop functies, maar het háált het niet bij een systeem-camera of een spiegelreflex.
Er zit een behoorlijke groothoek op, maar dat zorgt er ook voor dat de vele zoomvoorbeelden op internet een behoorlijk vertekend beeld geven van hoe het in werkelijkheid is: door de zoeker zie je uitgezoomd een véél kleiner beeld dan de werkelijkheid, en na inzoomen heb je een beeld dat nauwelijks groter is dan wat je in werkelijkheid ziet. Bovendien heb je bij meer dan 300 mm zoom eigenlijk een statief nodig, en lijdt de kwaliteit van de foto's onder een groffe korrel, die nog sterker wordt als je je foto's of films op een grootbeeld tv afspeelt, zoals bijna iedereen tegenwoordig doet. Wanneer je uitsluitend op papier afdrukt, en dan beslist niet groter dan A4, heb je hier mogelijk minder last van.
Er zijn wel wat mogelijkheden om een klein beetje van de grofkorreligheid af te komen, maar dan moet je alles handmatig instellen en dat is lastig omdat dat weer via diverse menu's moet, een nadeel bij veel van dit soort camera's. Wanneer je dat incidenteel doet, weet je al snel niet meer hoe dat moet. Fotograferen bij weinig licht, dat gaat hem dus niet worden voor de doorsnee amateur-fotograaf.

Je kunt hem wel prachtig gebruiken als HD filmcamera met 60 beelden per seconde, maar ook dan weer in goede lichtomstandigheden en evt. met statief wanneer je aan het zoomen slaat. De zoommotor hoor je trouwens niet.

De diverse bedieningsknoppen zijn aan de kleine kant en liggen nogal diep verzonken. Voor iemand met groffe, spatelvormige worstvingers zoals ik zou dus een pincet wel handig zijn geweest.

Al met al toch een tegenvaller, want gezien z'n beeldkwaliteit bij weinig licht vind ik deze camera aan de dure kant. Hij gaat dus wél mee op vakantie voor overdag, vooral voor het filmen en zoomen tot 300 mm, maar 's avonds, als je geen lange tochten hoeft te doen, wordt hij dus echt vervangen door m'n spiegelreflex.

smartfoon 04-07-2015 Product paar dagen in bezit

9,4
Een van de beste camera die ik heb gehad maakt prima foto goede acu zit goed in elkaar dus een aanrader prijs is niet goed koop maar je heb wel waar voor je geld

sitabakker 11-06-2015 Product maand in bezit

Ben ontzettend blij met deze camera. Hij maakt prachtige foto's. Ik gebruik de camera ook veel voor het fotograferen van vogels en dan ben ik ook heel tevreden over het resultaat.
De optische zoom gebruik ik niet, dan wordt de foto te vaag, maar de digitale zoom is geweldig! Ik ken nog een natuurfotograaf met dit toestel en die maakt ook de mooiste foto's.De degelijkheid kan ik niet beoordelen, maar wat deze compacte camera allemaal voor mogelijkheden heeft had ik niet voor mogelijk gehouden. En je kunt heel veel dingen nog handmatig instellen. De gebruiksaanwijzing moet je van het internet halen, dat vind ik jammer.

wiel 25-05-2015 Product half jaar in bezit

Ik gebruik deze camera nu 7 maanden en heb hem aangeschaft vanwege de super grote zoom en het gemak(gering gewicht en gemakkelijk mee te nemen op mijn wandelingen en fietstochten, goede menustructuur). Over het algemeen ben ik best tevreden, als ik kijk naar de prijs-kwaliteit-verhouding. Minpunt vind ik dat boven de 400 asa veel ruis in de foto's gaat optreden. Bij goed licht is dit geen probleem, dan houd je de instellingen onder de 400 asa, maar bij weinig licht, vooral in de wintermaanden toch wel een probleem. Ook heb ik soms problemen met de opslag op de sd-kaartjes. Ik dacht eerst dat het aan het sd-kaartje lag, maar het probleem deed zich ook voor bij andere snelle sd-kaartjes. De foto wordt dan in eerste instantie goed opgeslagen, maar bij het overzetten naar de computer, merk ik dat het betreffende bestand corrupt is, je ziet dan maar een halve of kleine foto. Gelukkig komt het probleem niet vaak voor. De zoom is geweldig, Bij 65x zoom nog goede kwaliteit en scherpte. Qua kleuren ben ik ook tevreden. Bij filmen (in MP4- formaat) is de kwaliteit goed. Je kunt filmen met 30 of 60 frames per seconde in full HD.

Bie 28-04-2015 Product half jaar in bezit

Hiervoor de Canon Powershot SX50 HS gehad en nu weer de Canon Powershot SX60 HS.
Weer een Geweldige Kamera met weer een Super TeleZoom van wel 65X
Mooie Scherpe opname's - een iets grotere Body - Wifi
Ben weer dik tevreden.

bakkernn 15-01-2015 Product paar dagen in bezit

Vreemd dat hier geen enkele review staat voor deze camera, en dat terwijl de Sony cybershot HX400V er 327 heeft. Dit komt heel vreemd op me over.