Panasonic Lumix DMC-LF1 wit - Reviews

Optische zoom
7,1 x
Filmen in full-hd

Lobri34 04-05-2015 Product paar weken in bezit

Na de prima TZ serie gekozen voor: betere sensor + (Leica) lens. Veel wikken en wegen tussen LX7 en LF1 uiteindelijk voor de compacte LF1 gegaan. Ik moet zeggen geen spijt. Een kleine alleskunner in zakformaat. Nee nooit vergelijken met systeemcamera's met verwisselbare mensen, maar deze camera kan ook de hobbyfotograaf bekoren. Buiten de automatische standen zijn er ook de voorkeuze voor diafragma (A), sluiter (S) en helemaal handbediening. Veel foto's gemaakt en super enthousiast. De kleine elektronische zoeker (klein!!) voldoet bij fel zonlicht prima. Misschien een kanttekening dan toch, de bedrijfsduur van de accu valt wat tegen. Maar een extra accu aanschaffen en je kan probleemloos fotograferen. Ik heb de camera primair voor foto"s, maar in full HD staat deze camera ook zijn mannetje. Via een WIFI kan hij via de smartphone foto's op het web plaatsen. Ik mis de GPS functie niet. Iedereen heeft zijn smartphone toch bij zich. De DMC LF1 is een pracht (zakformaat) kleine camera met volwassen prestaties.

Geka2013 23-09-2013 Product maand in bezit

Eindelijk een camera die een EVF (oogzoeker) heeft en toch echt compact is, nog geen 200 gram. En hij maakt RAW-foto's. Die combinatie was voor mij de aanleiding om hem te kopen. Ik zal de camera vooral gebruiken als extra camera naast m'n reflex en heb er inmiddels ervaring mee opgedaan tijdens een meerdaagse wandeltrektocht. Dit zijn mijn ervaringen.
- De bediening had ik snel onder de knie, de camera laat zich gemakkelijk instellen.
- De camera is inderdaad klein genoeg om altijd bij je te hebben in een damestas of in een herenbroekzak. Die compactheid heeft wel z'n prijs: de EVF is weliswaar bruikbaar en ik zou hem niet willen missen. Maar hij is zó klein, dat ik de daarin opgenomen camera-instellingen niet kan ontcijferen. Daarvoor heb ik dan helaas toch het display nodig. Jammer, bovendien gaat omschakelen niet via een sensor maar met een knopje.
- De fotokwaliteit is redelijk, het is geen topkwaliteit maar daar had ik al rekening mee gehouden - je kunt niet alles hebben in zo'n klein cameraatje. Als extra camera vind ik de kwaliteit acceptabel.
- De automatische witbalans lijkt een zwak punt: twee foto's onder kunstlicht, kort na elkaar genomen vanuit hetzelfde standpunt, laten heel verschillende kleuren zien.
- Aangename verrassing waren de resultaten bij instelling iA: bij enkele tegenlichtopnames en (uit de hand genomen) nachtopnames was het resultaat beter dan ik had verwacht.
- De panoramafunctie is gemakkelijk en levert prima resultaten.