Canon PowerShot SX700 HS zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 15 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Canon PowerShot SX700 HS zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

p_vogelaar 16-03-2015

Over het algemeen een prima toestel. Ligt goed in de hand en maakt meestal prima foto's. Alleen bij slechter licht (bv binnen) of veel bewegende onderwerpen (kinderen) is het al heel snel bewogen en zijn de foto's niet goed. Ook de GPS functie is een beetje een wassen neus, je moet het koppelen aan je smartphone en de app hiervoor vreet stroom. Dus geen top score, maar waarvoor ik hem gebruik net goed genoeg. Achteraf had ik wellicht een andere keuze gemaakt.

AdjeKompte 12-01-2015

Na ruim 6 jaar met veel plezier een Canon Ixus 70 te hebben gebruikt, begon ik nu te merken dat mijn Smartphone langzamerhand betere foto's begon te maken dan mijn oude vertrouwde Ixus. Daarom maar op zoek gegaan naar iets nieuws. Na veel zoeken, vergelijken en afwegen bij de PowerShot SX700 HS geëindigd. En bepaald geen spijt! Wat een fantastische camera. Voor mij, als amateur die graag iets meer mogelijkheden heeft, een zeer gebruikersvriendelijke camera. Vooral de resultaten van opnames met weinig licht zijn verbluffend. Maar ook de vele, vele mogelijkheden. Hier ga ik weer heel lang plezier van hebben.

Technerd 10-03-2015

Ik was naar klein XL in Breda gereden voor de aankoop van deze powershot SX700 HS, en deze werd mij volledig afgeraden om redenen van plastiek lens die verkleuring geeft en bij minder licht slechte foto's geeft. Ook liet deze verkoper zien wat een bibberend beeld deze camera geeft als je al een beetje inzoemt. Wat is hier van aan ? want ik heb mijn twijfels van hun verkooptaktiek, omdat ze mij een toestel door de strot duwden waar ik geen prijzen van kende en veel duurder was dan die canon die in promotie stond.

Arjen808080 04-01-2015

Van een Powershot A520 overgestapt naar de Powershot SX700 HS. Wat een achteruitgang in de kwalilteit van de foto's. Zou ik iets fout doen? Ook in de AUTO stand betekent een kleine beweging van het onderwerp , direct een onscherpe en bewogen foto. Zeker met veel kinderfoto's geen aanrader. Aangezien de kwaliteit van de foto's het belangrijkste is, is voor mij het eindcijfer een 3 (en geen 6.2). Mocht iemand tips hebben dan hoor ik het graag.

jvlugt 05-01-2015

De kinderen fotografeer ik met deze camera nooit op de auto stand. Ik kies een instelling in de P stand, binnen doet de stand 'tl licht H' het mooi en dan wel de flitser erbij. Hier dan gegarandeerd scherpe mooie foto's van de kindjes, ook bij wilde dansbewegingen. Ondanks de flitser wordt het ook geen kille foto. Buiten kies ik ook nog wel eens de sportstand of in de P stand een instelling voor buiten als ik de kinderen fotografeer. O ja, heb hem in P op 400 iso staan. Auto gebruik ik vooral buiten voor iets dat zeker weten niet kan bewegen. Succes!

jvlugt 23-10-2014

Na een teleurstellende ervaring met een nikon kon ik die ruilen voor deze canon. Wat een verademing! In de auto stand gewoon mooie foto's en als ik een beetje speel met de instellingen dan ook 's avonds met de lampen aan scherpe sfeervolle foto's. Het toestel oogt degelijk en de batterij geeft aan nog helemaal vol te zijn en heb er toch al flink mee geknipt en geflitst. 30x zoom is top, zelfs dan prima foto's.
Ik vind het toestel wel wat groot en zwaar in vergelijking tot andere toestellen, maar gezien zijn prestaties neem ik dat voor lief. Hij oogt degelijk. Wat ik prettig vind, is dat de opklabare flitser niet vanzelf opklapt (schrikeffect zoals bij de sx270), maar dat je die zelf met een knopje opklapt als je wilt flitsen of de camera aangeeft dat dat nodig is.

hans1301 21-10-2014

Camera bevalt goed.
Ik heb de camera gekocht om het filmen in full HD,en de 30 x zoom.

Wel 2 nadelen.

1 Werkt niet op penlights,zoals mijn oude canon sx 110,maar op een dure accu.

2 Ik vind het onhandig dat de accu niet opgeladen word,als de camera aan de pc aangesloten is.
Maar dit moet met de losse accu lader.

fmj43 02-10-2014

Ik zocht een camera met: 30xoptical zoom, compact formaat en groot display, voor goede foto's en Full HD video.
Daar ik zelf niet echt deskundig ben, heb ik veel tests en reviews gelezen van voornamelijk Canon SX700HS,Sony DSC-HX50,Nikon S9700 en Panasonic DMC-TZ61.De keuze viel op de Canon SX700HS, mede door de concurrerende prijs en de EUR 45 cashback actie [gebruikt voor korting op cameratas en reserve accu].
Na 4 maanden gebruik in de auto-stand, ben ik zeer tevreden met deze aankoop. Nog weinig ervaring met de extra mogelijkheden.

Ton Beek 24-09-2014

Enkele maanden geleden deze camera (als vervanging van mijn Canon Powershot A700IS) gekocht o.b.v. zijn zoombereik en vooral het kunnen maken van HD filmpjes. Ik vond de foto's op het eerste gezicht toch wat onscherp en zeer matig wat het contrast betreft. Heb toen een aantal dezelfde foto's gemaakt met zowel mijn oude toestel de A700 IS als de nieuwe SX700HS. Dus zelfde object, zelfde tijd, zelfde hoeveelheid licht etc. en allemaal in de stand AUTO. Ja, die van het oude toestel toch mooier, contrastrijker en scherper. Waar ligt dat nu aan? Bij een vergelijking bleek dat de ISO-waarde instelling bij de automatische stand bij de SX700HS toestel naar een veel hogere waarde gaat. Dus in de AUTO stand maakt de A700IS een foto met een ISO-waarde van 80 of 100, dezelfde foto bijna tegelijkertijd bij exact dezelfde omstandigheden gemaakt in de AUTO stand met de SX700HS heeft als resultaat een ISO-waarde van 200 tot 300 en hoger. Resultaat: onscherp, minder mooi contrast etc. Immers hoe hoger de ISO-waarde, hoe korreliger het beeld en hoe vlakker het contrast. Slechtere foto's dus. Dat is een ZEER GROOT MIN-punt voor een kwaliteitscamera van Canon. Het is ook bij de AUTO instelling niet aan te passen. Derhalve een zeer matig oordeel over dit apparaat en blij dat ik mijn oude toestel nog heb bewaard. Helaas niet koopwaardig dus!!!

mausems 09-09-2014

Erg tevreden over deze camera met zijn superzoom!
Zeer indrukwekkend, foto's zijn erg mooi zelfs op de automatische stand die ik zelf veel gebruik!

(superzoom voorbeeld:)

Tot nu toe erg tevreden met toestel!

Chris Alblas 25-08-2014

vlak voor de vakantie deze camera gekocht, omdat ik een handzame, degelijke, niet te zware camera wilde die je niet in een tas hoeft mee te nemen. De foto's laten afdrukken en zien er prima uit. De zoommogelijkheden van de camera zijn verrassend goed. De flitser is wat lastig te gebruiken. Verder prima filmpjes. Batterij werkt goed. Geen klacht te bedenken.

jdboot 24-07-2014

Mooi toestel, dat goed in de hand ligt. Gebruiksvriendelijk menu. Met name de 30x zoom is aanbevelenswaardig. Er gaat een wereld voor je open door macro en tele. Verder werkt geotaggen eindelijk op een digitale camera naar behoren (snel en precies); nu in combinatie met je smartphone. Je smartphone neemt het geotaggen (speciale gratis app) op en thuis synchroniseer je de beelden met de gegevens van je smartphone in no-time. Nog niet eerder zo meegemaakt.
De beelden - en daar gaat het uiteindelijk om - zijn overigens prima.

Theo231 23-07-2014

Update: SX700 camera heeft leuke functies die ik naw weinig zal gebruiken, vindt vele functies poespas... en kan met nabewerking ook gerealiseerd worden (had dus eigenlijk niet erop gehoeven)

Maar functies die ik wel wil maar de camera mist:
Panorama,
Timelapse,
en langere sluitertijd dan 15 Sec. (voor nachtopnamen)

Voor de rest nog steeds zeer tevreden....

Theo231 21-07-2014

2 weken in bezit en prima camera. Erg tevreden over zoom 30 x en de kwaliteit van filmen met 60 fps. De stabilisatie werkt verbluffend.

hiervoor had ik de sx1 (4 jaar oud) die ik nu thuis laat, immer deze sx700 heeft zelfde CMOS en meer zoom en meer fps HD video.

Wat ik jammer vind is dat er geen timelapse functie op zit (althans ik heb m nog niet kunnen ontdekken, Canon weet u raadt ?).
Wat leuk is de wifi-connectie zodat je op je telefoon kan zien wat de lens ziet....zeg maar.
Je kan m dus volledig bedienen van afstand met je telefoon :-)...nadeel is wel dat je wifi netwerk moet hebben, en dat heb je niet boven op een berg.

soit...prima cameraatje en moet de vele mogelijkheden nog ontdekken.

NB ik heb wel een 2e batterij erbij gekocht...geen orgineel (veel te duur) maar 1 van t web foto Semeins) volgende dag in huis voor 17 euro...

mulderjc 16-07-2014

Ik heb de camera gekocht voor de 30 keer optical zoom en full HD. Het formaat is voor mij ook belangrijk. Hij kan zo mee in de broek- of jaszak.

Overdag met genoeg licht is dit toestel een prima en probleemloze camera. Met minder licht laat de 700 het voor wat betreft foto's vaak afweten.
Onder schemerige omstandigheden zijn de foto's regelmatig van slechte kwaliteit. Filmen met minder licht geeft betere resultaten dan foto's genomen met minder licht.
De 30 x zoomfunctie werkt zowel met filmen als foto's snel en goed.

Tot nu toe heb ik in hoofdzaak met de auto-stand gewerkt. Er zijn veel instellingen mogelijk. Die moet ik nog beter uitproberen. Misschien krijg ik dan ook betere foto's met minder licht.

Door het snelle scherpstellen, goede zoomwerking maak ik met dit apparaat veel vaker een filmpje.

Als ik wat meer mogelijkheden van deze camera heb uitgeprobeerd zal ik een aanvulling geven op deze review.

martijn75 14-07-2014

Ik zocht een leuke superzoom compactcamera voor erbij. Mijn LG G2 smartphone maakt namelijk super foto's, maar lekker ver inzoomen lukt gewoon niet met zo'n smartphone. Daarnaast moest het toestel niet te groot zijn, want dan neem ik hem toch nooit mee. en oh ja, Full HD video's maken moet natuurlijk ook mogelijk zijn. Verschillende toestellen overwogen en vele test gelezen van mensen die er meer verstand van hebben dan ik en uiteindelijk voor deze PowerShot SX700 HS gegaan. Met 35 euro cashback heb ik hem voor 250 euro.

Gewoon in automatische stand maakt dit toestel al geweldige foto's, al die handmatige instellingen ga ik toch niet bij langs. Video's zijn ook echt fantastisch a 60 fps en beeldstabilisatie. Echt prachtige opnamen. Foto's onder schemerige omstandigheden zijn ook nog verbazingwekkend goed. En wat een zoomfunctie zeg, 30 keer optical en tot 120 keer digital zoom. Je ziet de kraters op de maan gewoon en zelfs bij volledige zoom stelt de camera zeer snel scherp. Veel beter dan de SX280 dat doet bijvoorbeeld.

Ik ben er dan ook erg blij mee en kan je deze camera van harte aanbevelen. Canon is top!

sylvia15 21-07-2014

Bedankt Martijn, dan ga ik hem zeker in overweging nemen, heb hier altijd snelle xtreme kaartjes dus dan gaat dat vast goed komen!

sylvia15 16-07-2014

Hoi Martijn, zou je mij kunnen vertellen hoe lang hij er over doet om een foto weg te schrijven om de volgende te kunnen maken?
Ik heb nl een superzoom van Sony gehad met 50x zoom die er wel een paar seconden over deed en heb m daarom verkocht.

Spiegelreflex heb ik ook altijd van Canon dus ben heel benieuwd naar deze compact

martijn75 20-07-2014

Hallo Sylvia,

Ik heb het even getest voor je, duurt ongeveer 1 seconde bij een gemiddelde foto en een snelle Class 10 (1) geheugenkaart. Vooral de geheugenkaart is even van belang, vooral bij full hd video's moet deze snel weg kunnen schrijven namelijk.

mod2 24-03-2014

Ik heb meer dan 35 camera's gehad maar deze overtreft nagenoeg alles in deze prijsklasse en soort. de camera is erg snel met focus en wegschrijven maar de beeldkwaliteit bij goed licht doet die onder voor een spiegelreflex, alleen bij weinig licht gaat de spiegelrefelex of b.v de Sony Rx100m2 winnen.

ook het batterijprobleem zoals bij de sx280 hs is verdwenen.
de beeldkwaliteit is duidelijk beter dan de Sony hx50/60 en panasonic tz40/60.

tw20132ch 16-12-2015

Bezit deze camera ook en neem hem mee als ik niet wil sjouwen met een lange wandeling. Maakt mooie foto`s maar nooit op de Auto, zelf instellen is altijd beter. Één ding kan ik niet plaatsen, als ik de zoom gebruik weigert hij scherp te stellen bij een bepaalde lengte, zoom ik iets minder in of het uiterste stelt hij wel vlot scherp. Ik vind het heel ergerlijk dat de camera niet op iedere gewenste lengte wil scherpstellen, ook nog nooit gezien bij vorige camera`s. Wat ik graag zou willen weten of iemand dit euvel ook ervaart, of is het een foutje van mijn camera.

Hélène

Woekki 10-04-2014

Hoe lang kun je ongeveer filmen op een accu lading?
Dus als de accu leeg aangeeft, en je zet de camera weer opnieuw aan dan klopt nog steeds de accumeter dat hij leeg is?
De SX280 geeft dan altijd weer een volle accu aan, terwijl deze leeg was waardoor je een paar foto's nam of filmde deze meteen weer uitviel.
Hoe is de geluidskwaliteit tijdens filmen?
Is er veel achtergrondruis, wat de SX280 heel erg heeft.