Canon PowerShot PowerShot SX10 IS zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 29 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Canon PowerShot PowerShot SX10 IS zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,3

Joop120 10-07-2010

Erg mooie camera.
Iets meer dan een jaar in bezit.
Ongeveer 2000 foto's gemaakt.
Ik gebruik binnen de flitser 270EX.
Erg mooie en scherpe foto's.
Werkt makkelijk.
Nadeel is, dat je erg snel op een verkeert knopje klikt.
Werkt verder perfect, ook met het maken van filmpjes, pas een paar gemaakt.
Op statief is de zoom helemaal perfect en scherp.

Marjanne15 23-02-2010

Ik kan prima overweg met deze camera. Heb in een jaar meer dan 10.000 foto's gemaakt.Ook macro's en digitale zoom gebruikt. In dat geval camera goed stil houden of evt. een statief gebruiken.Het belangrijkste is de camera de tijd gunnen scherp te stellen.
Dus niet gelijk afdrukken(voor het geval iemand dat nog niet wist.) Ik fotografeer vooral landschappen, dieren, waaronder ook macro's van insecten. Ook portretten. Ik ben zeer tevreden.Voor mij krijgt hij de verdiende 9+

Jagger1943 14-03-2014

Is het mogelijk dat ik een kopie krijg van uw handleiding of deze kan overnemen ?

Ik heb de camera tweedehands gekocht en ik geef de voorkeur aan een papieren handleiding dan een gedownloade versie.

Bedankt.

burgkop 15-03-2014

@Jagger1943
Kun je toch uitprinten, 2 pagina's op een A4tje?
OK, het kost wat papier.
Zelf heb ik ook liever iets van papier in de hand, tegenwoordig zit dat er allemaal niet meer bij.
Ik heb zelf de Powershot SX 1 IS, zat er ook niet bij, terwijl ik hem nieuw heb gekocht.
Gemaild met Canon, kreeg ik netjes uitgeprint thuis gestuurd, gratis als service.
Alles netjes in hoezen geschoven en in een dikke ringband map gedaan.
Erg overzichtelijk.
Zelf doen kan natuurlijk ook, maar ik vond het waardeloos dat het er niet meer bij zit bij nieuwere toestellen.

Bij de Canon A 80 overigens wel een uitgebreid boekje.
U zou eens een mailtje er aan kunnen wagen.
Laat eens horen of het wat geworden is.

Bij zelf doen heb ik altijd problemen met de achterkanten, gaat nogal eens fout, waardoor de telling van de pagina's de mist in gaan.
Van Canon was het goed.
Het is zo afgedrukt dat als het boekwerk in de breedte voor de neus ligt, je telkens 2 pagina's ziet.
Sla je het om, van je af, zie je de volgende 2 pagina's (op 1 A4) op de opengeslagen bovenkant en de volgende nummering op het A4tje wat het dichtst tegen je aan ligt.
Hoef je niets om te draaien en kun je alles bladerend lezen.

Vind ik makkelijk.
Ze hadden eerst de hele meuk op een andere manier geprint, wat helemaal niet handig te lezen was.
Heb ik uitgelegd hoe ik het zou willen hebben, was geen probleem.
Ik ben er blij mee.
Kun je voor je zelf een paar dingen opschrijven, kopiëren etc. voor onderweg, want dat dikke boekwerk neem ik niet mee.
Is inmiddels wel dik 4 jaar geleden gedaan, of dat nog zo kan met allee bezuinigingen .....

Hanzzzz 25-10-2009

Ik heb nu sinds een half jaar een SX10. Ik heb heb gekocht als opvolger van mijn Sony DSC-H1 (5mp). Ik heb de SX10 gekozen vanwege het grote zoombereik en mede vanwege de goede recenties die ik hier op de site vond.

Ik ben echter niet zo tevreden over het toestel. Asl ik inzoom op de foto's dan vind ik ze veel ruis hebben (aanzienlijk meer dan mijn H1). Sowieso is inzoomen bijna niet mogelijk omdat er een te hoge compressie gebruikt is. De kwaliteit van de foto's gaat dus omlaag omdat ze de foto's zo klein mogelijk proberen te maken. Waarom dat doen terwijl geheugen juist zo goedkoop geworden is.

Afgelopen week heb ik het toestel ook gebruikt in de tropische zon. Het is gewoon teleurstellend hoeveel foto's ongebruikelijk veel ruis vertonen, waar het niet zou moeten.

Ik ben dus niet zo tevreden over het toestel en heb dus besloten uit te gaan kijken naar iets beters. Jammer.

yolandal 02-10-2009

Canon Powershot SX10

Dit is mijn persoonlijke review van deze camera, 1 week in bezit, handleiding van A-Z gespeld en veel uitgeprobeerd.

Naast alle ‘standaard’ voordelen, zijn mij ook deze voordelen opgevallen:

- De camera ligt lekker in de hand. Hij is niet al te licht (wat ook een bezwaar kan zijn), maar ik vind dit prettig en stabieler.
- Hij ziet er gelikt uit. De knoppen voelen degelijk aan.
- Het LCD scherm is kantelbaar en voelt solide, erg handig als je boven je hoofd foto's maakt. Hierdoor kan je ook eenvoudig foto's van jezelf maken met gestrekte arm.
- Je kunt met één druk op een knop fotograferen zonder geluid. Handig tijdens stille gelegenheden.
- De aparte filmknop maakt het maken van films toegankelijker.
- Tijdens het filmen is het mogelijk foto's te maken.
- De opgenomen film is te bewerken (snijden).
- De camera is - naast de aan/uit knop - ook aan te zetten via de knop ‘Weergave’ waardoor je direct de gemaakt foto's ziet.
- Op een eenvoudige manier kan je de klok met seconden weergeven (handig voor synchronisatie met GPS).
- Alle geluiden zijn vrij instelbaar, zo ook voor de zelftimer.
- Voor geluidsopnames (bij met name film) is er een windfilter.
- De groothoeklens is geweldig (28), en natuurlijk de behoorlijke zoom (20x), die wordt door de digitale zoom enorm (28 2240).
- De zelftimer heeft een gezichtsdetectie, vrij instelbaar aantal foto's en vrije wachttijd.
- Er is ‘Custom’ knop die vrij instelbaar is met een functie.
- De ‘Stichhulp’ voor het maken van panorama foto's. Met de bijgeleverde software (nog niet getest) is het eenvoudig om foto's aan elkaar te plakken.
- Via het snelmenu zijn veel gebruikte functies zelf instelbaar en direct toegankelijk.
- Aangepaste instellingen kan je opslaan, er is ook een My Menu.
- De autofocus heeft veel mogelijkheden en is verplaatsbaar.
- De gezichtsdetectie is zeer uitgebreid (max. 35 personen).
- Vergrendelingoptie voor zowel focus als belichting.
- Bracketing voor zowel focus als belichting.
- Met de optie My Colors kan je de kleuren beïnvloeden.
- De camera detecteert als deze wordt gedraaid, de foto's worden recht weergegeven.
- Je kan apart geluid bij een foto opnemen (b.v. voor memo's).
- De beveiligingsopties zijn zeer uitgebreid (per datum, categorie, serie, folder).
- Uitgebreide flitsmogelijkheden en schoen voor externe flitser.
- De weergavemogelijkheden zijn zeer uitgebreid - op datum, serie, categorie, folder, per 10, per 100, enz.
- De Slow Sync flitser gaat sneller dan bij mijn vorige (Panasonic) camera. Hiermee wek je niet meer de indruk dat mensen al bij de 1e foto denken dat de foto al genomen is, terwijl de 2e flits nog moet komen.

En dan waar het uiteindelijk om gaat: ik vind dat de camera (in de P stand) sublieme foto's maakt! Vooral de lichtgevoeligheid vind ik uitzonderlijk goed met wat ik gewend was (Panasonic). Ik hoef niets tot weinig meer te photoshoppen. De foto's zijn zoals het is!

Dit zijn de nadelen die ik ervaren heb, waarvan ook een maar mieren***:

- Het beschermkapje gaat er niet in één slag op, zeker niet als er een UV-filter tussen zit. Het blijft opletten; als het kapje er goed op lijkt te zitten, kan deze er toch weer door één stootje vanaf vallen.

- Ik vind het aantal bewerkingen die je na de opnames kan maken teveel om in een camera te proppen. Men zet foto's toch op een PC en dan kan je met een eenvoudig fotobewerkingsprogramma makkelijker de wijzigingen (en groter in beeld) doorvoeren. B.v. rode ogen, trimmen, kleurcorrectie. Bij het direct printen heeft het wel z’n voordelen, alhoewel je op het kleine scherm niet goed kunt beoordelen hoe de foto eruit ziet.

- Als je een instelling toepast, b.v. de zelftimer of belichtingsaanpassing, blijft deze instelling na het maken van de foto actief. Je moet hem dus weer bewust uitzetten.

- Het draaiwiel voor het kiezen van bepaalde programma's draait niet synchroon met het draaien zelf. Je moet heel snel je keuze maken om het menu in beeld te houden en dat is bijna niet te doen. Voordat je ziet op welke functie hij staat, verdwijnt de optie die je - al of niet bewust - gekozen hebt, te snel de rechterhoek. Wat meer tijd om de pictogrammen te bekijken zou prettig zijn, nu werkt het irritant.

- Het standaard menu is gebruikersvriendelijk, maar er zitten ook extra menu's in sommige (knop)opties die voor die alleen voor die optie gelden en zichtbaar zijn.

- Foto's kunnen in mappen of categorieën worden geplaatst. Ik vind dit een wat overbodige functie aangezien ik de foto's direct op de pc zet en ze daar verder categoriseer. In de weergavefunctie kan het handig zijn om b.v. alleen de portret- of landschapfoto's te tonen.

- De aan/uit knop zit wat krap achter het nekkoordje.

- De weergaveknop zit vrij diep. Voordeel is dat je hem niet per ongeluk indrukt. Maar met grote mannenhanden is het wat priegelen.

- Het batterijklepje gaat lastig open en dicht; je moet met veel kracht direct schuiven.

Al met al een TOPcamera!

Tuinieren 01-10-2009

Een dag in mijn bezit.
Ik heb mijn Canon eos 1000D spiegelreflexcamera met sigma 17-70 macro objectief ingeruild tegen deze camera omdat ik het gezeul met dat bakbeest zat was.
Aangenaam verast was ik door de eerste scherpe beelden en de natuurgetrouwe kleuren. Ondangs het behoorlijk contrastrijke licht tijdens de opnamen werden de onderwerpen mooi belicht en gedetaileerd weergegeven.
De opnamen die ik vanmiddag gemaakt hebt doen niet zo veel onder voor mijn voormalige spiegelreflex. Terwijl dat ook een als goed beoordeelde camera is.
Camera ligt heerlijk in de hand, zoomt vlot en vrij geruisloos. Je krijgt het gevoel wat goeds in handen te hebben. De interface is fraai en na het doorlezen van de bekopte handleiding op papier en enig zelf uitproberen is er vlot mee te werken. Een lekker compact ding in verhouding tot een spiegelreflex en ook nog eens met zeer veel instelmogelijkheden plus de mogelijkheid een externe flitser te plaatsen. Dus meteen maar het lekker compacte Canon Canon speedlite 270 EX flitsertje erbij gekocht. Zo'n setje neem je nog eens makkelijk overal mee naar toe en je kunt nog indirect flitsen ook!
Bij vergelijkbare camera's van andere merken kun je meestal niet eens een externe flitser plaatsen.
Kortom een fijne camera voor degene die de eenvoudige compactcamera met zijn weinig instelmogelijkheden ontgroeit is en degene die geen kloeke spiegelreflexcamera met alle toeters en bellen mee wil sjouwen!
Gevoelig minpunt vind ik echter dat je niet in Raw kunt fotograferen.
Verder schijnt de camera volgens diverse testen af en toe last te hebben van hinderlijke kleuranden. Dat heb ik nog niet kunnen ontdekken in de opnamen die ik vanmiddag gemaakt heb.
Wat mij verder opvalt is dat op het punt van beeldtechniek en afdrukvertraging de digitale techniek met sprongen vooruit is gegaan t.o.v. van mijn voor voormalige camera de Olympus C765. Wat destijds (2004)bepaald geen slechte camera was. Wat de degelijkheid van de camera betreft: daar kan ik nog geen oordeel over vormen.

arie schenkel 20-09-2009

Voor de aanschaf van een nieuwe camera had ik enkele wensen. Dit toestel kwam na het lezen van vele testen, en bekijken van enkele toestellen als beste uit de bus.Ik heb de camera aangevuld met met een speedlite flitser, de 270EX, de Lensmate (een filteradapter) en twee filters van HOYA. Een UV en CP, beide multi coated.Al enkele keren lekker wezen experimenteren, en tot nu toe nog niets tegen gekomen waarvan ik dacht; jammer... De handleiding heb ik globaal doorgelezen omdat ik wilde kijken of het in het veld ook lukt via de menu's en knoppen.
Ik ben nog geen onmogelijkheden tegen gekomen.Kortom als je kiest voor een basisset als goede amateur heb je met dit toestel een dijk van een alternatief tov een SLR.

Patrick Theelen 28-08-2009

Super camera.
Hiervoor EOS 450 D gehad maar wilde meer zoom mogelijkheden en geen losse lens.
Kwalitatief schelen ze elkaar weinig. nadeel is wel dat actiefoto's in serie knippen niet goed kan. En knippen via het zoekertje uiteraard minder goed gaat dan bij spiegelreflex. Voor de niet ervaren fotograaf die toch kwalitatief goede foto's en goede zoom mogelijkheden (zonder gedoe) wil is dit een pracht camera.

Ditte 26-08-2009

Ik vind deze camera geweldig. geen gesleep met losse lenzen.
ben blij met de hoeveelheid pixels. Fotograveer graag in details, kan ze nu prima op de computer uitvergroten.
hij is prima met macro foto's,en
tele is geweldig.
wat een nadeel buiten de camera om is, is dat ik de losse dop lastig vind en draagriem heel sober bij dit gewicht is. Ga daarvoor op zoek naar een andere draagriem. Dit heeft niets met de camera te maken, maar is voor Canon een minpunt vind ik.

asics 17-08-2009

Super top camera.
heb deze nu een ½jaar in mijn bezit en ben zeer erg tevreden. wat een alles kunner en scherpe foto,s.
macro,s zijn geweldig en haarscherp.
ben met mijn eerste digitale camera onwijs in mijn sas en wil niet anders meer.
voor heen analoog foto,s gemaakt, met spiegelreflexcamera, dus slepen met losse lenzen.

jeannette4 13-08-2009

Ik heb de canon powershot sx10 nu ongeveer 2 weken in bezit en al veel foto's ermee gemaakt.

Het resultaat in de automatische stand is prachtig. De foto's zijn haarscherp en mooi van kleur.

Ik heb een beetje problemen met de macrofoto's.Ik heb het idee dat ik ze niet heel erg close-up kan maken.( ondanks de macro stand )Hiervoor had ik een nikon p80 waarbij ik op een minimale afstand close-up foto's kon maken.
Misschien dat ik me nog meer moet gaan verdiepen in het gebruik van de camera.

Het kantelbare scherm is erg praktisch.Op deze manier kun je mooie foto's op slecht bereikbare plaatsen maken.

De losse lensdop valt iets tegen, maar misschien weer een kwestie van wennen.

Het draai scherm in de scene stand vind ik ook wennen.Als je iets te snel draait springt hij alweer op een andere onderwerp.

Al met al ben ik wel super enthousiast over deze camera. De mogeijkheden en kwaliteit zijn van dien aard dat ik deze camera bij iedereen kan aanbevelen.

abbey1000 11-08-2009

Deze camera 6 weken in bezit, veel mee geoefend.
Een SUPER !!! toestel.
Veel mogelijkheden.
De beeldstabilisator bewijst zijn dienst. Bij 20x zoom nog haarscherpe foto's.
Eén heeeel groot nadeel, de losse lensdop. (Valt me tegen van Canon) Ben dan ook bang als ik terug ben van vakantie dat de lensdop ergens in Tunesie ligt.
Ondanks dat een vette 10

L vd B 28-07-2009

Na lang wikken en wegen (wordt het deze of de panasonic fz28 of de pana tz6 of 7) dit toestel aangeschaft.
Nu twee weken in mijn bezit. Voor dit toestel gekozen vanwege de instelmogelijkheden en de lichtsterke lens. Voldoende groothoek (daardoor viel de vergelijkbare Sony af). De pana's tz 6 en 7 ook geweldig maar ik wilde een lichtsterker apparaat en meer instellingen. Had ik al een mooie dslr dan zou ik als extra een tz6 of 7 voor erbij kopen.
Maar weer terug naar dit fotomonster. Wat een prachtapparaat! Het toestel start razendsnel op. Afdrukvertraging is niet merkbaar. Het kantelbare schermpje is erg handig en klapt keurig dicht tegen het apparaat. Zo kan het niet beschadigen.
De foto's zijn fenomenaal. Prachtig helder en gestoken met uitgebalanceerde kleuren. Typisch Canon. Onovertroffen goed. Je kan het zo gek niet bedenken of je kan het instellen. Het objectief is lekker lichtsterk. Iso kan automatisch aanpassen maar ook vastgezet worden. Stabilisatie doet prima zijn werk. Zelfs uit de hand bij 20 keer zoom mooie scherpe foto's (al zal je bij grote afdrukken wel iets onscherpte gaan zien). Ik wil op termijn ook nog een losse flitser aanschaffen met kap aanschaffen. Dat zal binnenshuis nog mooiere foto's maken door indirecte belichting maar dat is voor de toekomst.
Deze prijs kwaliteit verhouding is ongelooflijk.
Je moet deze natuurlijk niet met een twee of meer keer duurdere dslr gaan vergelijken. Dat is appels met peren vergelijken.
Het is een prachtige camera voor een sublieme prijs.
Alleen maar voordelen. (het formaat vindt ik geen nadeel, had ik maar de tz6 of 7 moeten kiezen).
Of toch wel een paar nadelen (voor de kniesoor):
losse lensdop, ik wil er zelf nog een klein koordje aan maken.
flits moet handmatig opgeklapt worden
statiefbevestiging niet onder het objectief

de degeljkheid moet zich nog bewijzen.

Bravabo 15-07-2009

Heb deze camera nu een aantal maanden in mijn bezit.

HAd de camera versneld gekocht voor mijn reis naar Thailand. We zouden o.a. wildlife gaan zien, dus wilde graag Gibbons die in de boom hangen (op 40m hoogte), ook duidelijk in beeld kunnen brengen. dat is gelukt, en hoe!

Ik vind de camera ook lekker zwaar in de hand liggen, dat is uiteraard iets persoonlijks. Werkt op batterijen (2 setjes Eneloops 2000mAh) gaan dag of 4/5 mee als je net als ik gauw 100 fotos per dag neemt met veel zoomen, knoppen bedienen etc.

Nadeel; de handleiding op cd rom...heb heel de vakantie lopen zoeken naar de flitser op - (min) te zetten...kwam ik thuis achter hoe en wat...beetje jammer. maar goed, ik heb mooie foto's!

Dacht overigens dat er geen filters geschikt zijn voor deze camera? Mensen die het tegendeel kunnen bewijzen?

Frans Rutten 06-06-2009

Alleen maar lof! goede handling, makkelijk in te stellen, goede kwaliteit foto's, alleen bij de kortste brandpuntafstand (op 28 - 50 mm) wat ruis duidelijk zichtbaar. Verder: slaat snel op en is direct weer klaar voor de volgende opname.

Peter1251 11-05-2009

Eind januari SX10 gekocht speciaal om mooie foto's tijdens vakantie in Vietnam te maken. Ik ben zeer tevreden over het toestel. Met name grote zoom bereik is ideaal. Helaas heb ik aan het einde van de reis een ongelukje gehad waardoor ik met camera en al in de zee viel. Camera total loss, gelukkig nog wel de foto's behouden. Ik wil weer zo'n dezelfde toestel. Van de verzekering heb ik het bedrag minus de eigen bedrage vergoed gekregen. Alleen Topdeals in Zeist, waar ik de camera gekocht, heb werkt niet mee. De extra garantie van drie jaar die ik bijgekocht had willen ze (ondanks eerdere telefonische toezegging) niet overzetten op een nieuwe camera. Dus koop deze maar bij een ander.

Jan Konings 05-05-2009

Gelet op de testresultaten via Google heb ik, toen ik vroige week de SX10 aanschafte, meteen een externe flitser bijgekocht, wat dus binnen een aanmerkelijk beter resultaat geeft. Geen ruis.

Jan Konings

Berend Jansen 11-04-2009

Ondertussen enige tijd de Canon uitgeprobeerd en ben er dik tevreden mee: vooral de 20x zoom (eigenlijk ruim 16x heb ik ergens gelezen) vind ik erg handig.
Daarbij werkt de beeldstabilisator prima. Ook ruis bij hogere iso-waarden valt alleszins mee. Pas vanaf iso 800 is wat ruis zichtbaar, maar niet storend.
Verder werkt hij voor m'n vrouw, die alleen maar op de auto-stand wil fotograferen, ook prima.
Ik vind vooral de vele instelmogelijkheden interessant. M'n dochter mag 'm zelfs gebruiken op de kunstacademie en die zijn nogal spiegelreflex (lees: Nikon) minded.

Rinus42 08-04-2009

Begin december snel de knoop doorgehakt omdat Canon toen een paybackactie had, wat mooi 40 euro scheelde. Wat een geweldige camera, ook voor een amateur zoals ik. Ik ben door deze Canon zo geinteresseerd geraakt in fotografie dat ik wellicht nog eens zo ver kom om een cursus te volgen voor de handmatige instellingen. Zo niet, dan is er nog geen man overboord, want met de automaat en met de scène-instellingen maak ik al geweldige foto's. In juli maken we een reis naar de Noordkaap en ik smul al bij de gedachte wat ik bij de Noorse fjorden met de 20 keer zoom en het stitchsysteem voor panoramafoto's allemaal voor elkaar zal kunnen krijgen krijgen. Tegen twijfelaars wil ik zeggen: lees de reviews, zowel van de professionals als van de gebruikers en dan is er geen ontkomen meer aan: GEWOON DOEN.

Buttegeweun 13-03-2009

Gekocht omdat de reviews heel goed waren van deze
camera. Maar geen minuut spijt van.
Nu drie dagen in bezit.
Mooie foto's goed van kleur en niet te vergeten
die Zoom.

snoekies 05-03-2009

Na lang wikken en wegen. Veel reviews lezen heb ik voor deze Canon gekozen.
Wat een camera en wat een mogelijkheden.
De camera maakt zeer mooie foto's. Scherp en met heldere kleuren.

marcello36 21-02-2009

lang getwijfeld tussen de canon en de panasonic fz28.
Gezien mijn goede ervaringen met mijn powershot a520, voor de Sx10 Is gekozen. 20x optische zoom, 10megapixels, stevig in de hand, voldoende voorgeprogrameerde functies maar ook veel handmatig in te stellen. Net de carnavalsoptocht gefotografeerd met Servo -Af aan, alleen maar scherpe foto's!! Nog vollop zaken om te ontdekken en uit te zoeken.

Elinek 09-02-2009

Het is mijn tweede toestel, het eerste toestel had een dode pixel wat resulteerde in 30 misvormde pixels in een foto op 10 megapixel. Zonder problemen een nieuwe gekregen en ik ben er zeer tevreden mee.

Vooral de volledige zoom functie overtreft alle andere zoomcamera's, ondanks uit de hand fotograferen met 20 keer zoom zijn toch de meeste foto's goed scherp. In groothoek geeft de camera iets te veel vertekening, maar soms geeft dit ook weer aparte effecten.

De ruis is bij 80 tot 200 iso niet storend, boven de 200 wel. De 3200 iso functie is totaal niet bruikbaar, meer ruis dan afbeelding. Dit is meer een noodfunctie als je bijvoorbeeld van een ongeluk een foto moet hebben, maar mooi is het niet. De compressie is misschien iets te hoog, ook jammer dat er niet opgeslagen kan worden in RAW.

De purple fringe, paarse randjes bij veel contrast, valt erg mee voor een superzoom camera.

Scherpstellen gaat perfect, en de handmatige instellingen zijn zeer logisch te benaderen en goed te gebruiken

Voor de prijs is dit de beste compact camera met superzoom die momenteel in de winkel ligt. Wil je wat beters dan moet je overschakelen op spiegelreflex.

Frans Van T 25-01-2009

Begin december 2008 de camera Canon SX10IS aangeschaft. Het gebruikers gemak en kwaliteit foto's heeft bij mij de doorslag gegeven. Camera ziet er tevens stoer uit. Op vakantie naar een tropisch eiland geweest en schitterende foto's gemaakt. De 20 maal zoom is perfect. Ben er 1000% tevreden mee en is zeker geen miskoop. Filmpjes met 30 frames en stereo geluid zijn prima.

begood 17-01-2009

Lange tijd ben ik bezig geweest om een nieuwe camera te vinden. vroeger een canon Powershot A 80 gehad prima foto's maar deze ging kapot dus toen ik op dat moment even zonder zat maar snel wat anders gekocht. veel spijt daarom nu ik een meevaller had ben ik op zoek gegaan naar een toestel wat wat extra's had.
in de canon powershot SX10IS
heb ik dat alles gevonden. de 20 x zoom,of snel een filmpje met stereo geluid,het instellen alles gaat gevoelsmatig en werkt geweldig.
met zo'n toestel krijg je gewoon weer zin om dingen te ontdekken in de omgeveing.
kortom wij zijn er erg blij mee.

EJ 73 04-01-2009

Heb deze Canon Power Shot SX10 IS nu een aantal weken in mijn bezit, en kan nu een redelijke review geven.
Ook ik heb gekozen voor zijn zoom bereik , bedieningsgemak, uiterlijk en prijs.
Ik wilde een camera waarmee ik meer mogelijkheden heb dan met mijn oude camera.
Vooral de scherpte van de foto's vind ik erg belangrijk, maar ook de verschillende mogelijkheden die deze camera bied zijn voor mij van doorslag geweest.
Heb nu zowel binnen als buiten foto's gemaakt en ik ben zeer te spreken over de resultaten van de foto's. Ook de batterijen blijven na lange tijd flitsen en zoomen goed vol. Heb hiervoor wel een paar goede batterijen (Eneloop) en een snelle geheugen kaart gekocht.

Pluspunten van de Power Shot SX10 IS zijn:
•Scherpte foto's (zeer tevreden)
•20 x optische zoom
•uitklapbaar en kantelbaar lcd-scherm
• Bedinings gemak camera
•gunstige prijs
•Handzaamheid camera (geen losse lenzen enz.)
•Mogelijkheden van de camera

Min punten van de Power Shot SX10 IS zijn:
•Kunststof body
•4 GB high performance SDHC class 6 kaart niet leesbaar met mijn PC
•Nederlandse beschrijving op CD niet in boekvorm

Ben verder heel tevreden over de Canon Power Shot SX10 IS en is voor mij een geweldige camera.
Hoop hier de komende jaren veel moeien foto's mee te kunnen maken.