Canon Digital IXUS 1000 HS zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Canon Digital IXUS 1000 HS zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,7

PjotrM 05-05-2012

Uitstekend toestel! Gebruik deze cam voor quick en dirty shots en daar is deze cam uitermate geschikt voor. Filmwerk is helemaal prima voor zo'n kleine cam en in HD filmen is een absolute plus voor deze cam.

Ik heb de camera tot op heden gebruikt voor binnen- en buitenopnamen. Binnen is het geen top maar wel acceptabel voor zo'n camera. De 'moeilijke' opnamen maak ik wel met m'n Canon 5D.

Het filmen met deze camera gaat prima. Heb de cam zelfs op mijn motor (Pan European) uitgeprobeerd en de beelden zijn gewoon uitstekend. Het enige wat inderdaad erg tegenvalt is de accu(-capaciteit). Gelukkig is er een OEM-markt die wel fatsoenlijke accu's levert.

Al met al een dikke voldoende voor deze kleine krachtpatser.

Mr. Ries 26-01-2012

Vorige week deze Canon gekocht en ik was blij dat ik hem na een paar dagen weer terug kon brengen naar de winkel. Wat een vreselijke beeldkwaliteit zeg! Onze oude Kodac camera van 6 jaar oud was (met name binnen) 10x beter. Verder is de accuduur slecht en de menu's zijn niet gemakkelijk te gebruiken. Al met al een dikke onvoldoende. Gelukkig heb ik nu een andere camera kunnen aanschaffen die veel beter voldoet.

Martijnhobbyfotograaf 15-12-2011

Camera sinds een paar dagen in bezit, gekocht bij Wehkamp. Was toen maar 139 euro! een spotprijsje voor een camera als deze. (bij het schrijven alweer 159 euro, nog redelijk aantrekkelijk geprijsd)

Camera maakt prima foto's. Toestel bezit een CMOS
sensor een groot type sensor die ook in Digiale
spiegelreflex word gebruikt. Dit komt de kwaliteit van de foto's van deze camera zeker ten goede.

Filmen doe ik niet en heb ik niet beoordeeld.

Ook in donkere schemerige omgeving scoort deze camera
heel acceptabel tot goed. Meestal adviseer ik compact camera's tot max 400 iso te gebruiken in de handmatige mode, maar bij deze kan dat wel worden verlegt tot 800 iso. Daarboven wordt het langzaam wat minder.

De afgelopen weken verschillende compactcamera's in huis gehad waaronder de SX210IS van Canon,
de IXUS220HS en de IXUS230HS.

fotokwaliteit:
De SX210IS is vergelijkbaar met de IXUS1000HS. Alleen de CMOS sensor in de 1000HS scoort wat beter als de CCD sensor in de SX210IS,wat ruis/helderheid betreft in foto's (met name bij inzoomen) daarmee bedoel ik niet dat de SX210 slecht is, juist niet. De IXUS220HS met ook CMOS sensor viel wat tegen en scoorde niet beter als de SX210 met CCD sensor! eerder wat minder....De IXUS230HS scoorde ongeveer gelijk (ietsje beter )aan de SX210IS en net wat minder als de 1000HS. maar qua prijs en mogelijkhedden valt de (210 euro) IXUS230hs af in vergelijking tot de anderen ( 140 tot 160 euro )De Ixus230HS is ook een nieuw(er) model in vergelijking met de anderen.

mogelijk minpunt van de IXUS1000HS is wellicht de accu
maar 870 MaH, (klein ding en niet meer als een penlite) de SX210IS heeft 1050 Mah tot 1120 MaH.
Hoe hoger de capaciteit des te langer het uithoudingsvermogen. Een extra accu zou handig zijn, niet orgineel kopen!, daar worden schokkend hoge prijzen voor gevraagd!. Zoek dan op je zoekmachine / marktplaats naar type vervanger voor canon NB-9L.

Bouwkwaliteit is prima in orde. Toestel bestaat uit alluminium en kunstof. De voorkant is gespoten met hoogglans zilverlak. Niet geheel uit kunstof dus, zoals ze bij beste product beweren...die jongens hebben geen verstand van materialen..ahum.

De Zoom knop kasn wat fragiel aanvoelen, maar volgens
mij degelijk genoeg.

De negatieve reviews
Hieronder kan ik wat betreft de
accu begrijpen, zeker de wellicht hogere aanschafprijs voor de camera die zij hebben betaald.

De slechte fotkwaliteit vind ik bedenkelijk, want dat kan niet kloppen, mits het een maandagmorgen exemplaar is geweest..... tip: Kiezen voor de Programma stand is altijd beter als auto stand.

Het trage scherm in schemer/donker klopt wel een beetje, hij is idd beetje trager dan de SX210IS maar
niet storend heeft ook te maken met focussing en stabilisatie van de lens..

De fotokwaliteit is uiteindelijk het belangrijkste.

Heb hem zelf naast mijn D5000 DSLR van Nikon,
handiger om mee te nemen, maar niet goed te vergelijken. Spiegelreflex is geen compact en andersom. Maar ondanks dat scoort deze camera
naast mijn D5000 heel behoorlijk.

Jan Willem1 02-07-2011

Een zeer goede camera die aan alle verwachtingen voldoet. Veel instelmogenlijkheden, duidelijke foto's en ligt goed in de hand. Ben er zeer tevreden over.

Hoi,

hoe zit het met de macro functie? Kan je dicht bij het object komen en krijg je mooie scherpe foto's?

kriti 15-01-2011

Ik ben een groot Canonfan, maar deze camera is een grote teleurstelling. Na een aantal foto's en filmpje houdt de batterij er mee op. Ik vind het onvoorstelbaar dat Canon een camera met een dergelijke batterij op de markt heeft gebracht voor die prijs.
Onacceptabel, camera gaat dan ook terug naar de leverancier.

daytona1100 11-01-2011

Mooie compact camera met fraai display, die doet waarvoor hij gemaakt is. Alles voelt goed aan.
Handige en leuke opname-modi. Heb er wel een extra accu en 8Gb class 6 kaart bijgekocht voor snellere prestaties. Mooie foto's ook bij weinig licht.

bostjanvanhemel 26-12-2010

Geweldige kwaliteit foto's en FULL HD film (1080p)! Ook het super slow-motion (4x vertraagd) filmen is welliswaar in lagere resolutie, maar fantastisch resultaat. Mooi groot helder scherm, makkelijke bediening. Foto's zijn welliswaar niet waanzinnig hoog in megapixels, maar de snelheid en kwaliteit van foto's bij weinig licht (avond, binnen) is verbluffend, geen of nauwelijks bewogen foto's ook zonder flits. Absolute aanrader en zijn geld dik waard!!! Koop er wel een snelle (ultra of nog beter extreme) en grote (min. 16) SD kaart bij, die is niet inbegrepen.

Hoi,

hoe zit het met de macro functie? Kan je dicht bij eht object komen en krijg je mooie scherpe foto's?

Tuksal 25-12-2010

Camera nu 2 dagen in gebruik. En volgende week gaat hij weer terug naar de winkel.

In donkere ruimtes met weing licht valt deze camera erg tegen. In de standaard stand meeste foto's overbelicht. Het LCD scherm in donkere ruimtes moeilijk te zien en beweegt erg traag.

Hiervoor de Canon IXUS 860IS, die is helaas kapot gegaan, en de IXUS1000HS is daar zeker geen verbetering op in mijn ogen, eerder een verslechtering. En dat terwijl dit het topmodel uit de IXUS serie moet zijn?

Had er veel meer van verwacht! Helaas we gaan verder zoeken....