Hapro Roady 450

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Hapro Roady 450 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,3

Herman112 22-09-2014
Geschreven voor: Hapro Roady 450

Met deze dakkoffer heb ik meerdere problemen gehad. Als eerste moet je gaatjes boren voor de bevestigingsbeugels. Deze moet je op een bepaalde plaats boren. Dit had ik ook gedaan, maar vervolgens paste deze niet goed op mijn dakdragers van de Ford Focus stationwagen. De afstand tussen mijn dakdragers en de afstand van tussen de gaatjes kwamen niet overeen waardoor de bevestigingsbeugels scheef zaten. Ook had ik het probleem dat de slootjes van de dakkoffer niet meer open gingen (een garantie geval) wat door hapro niet erkent werd, maar gelukkig door de dealer (www.dakkoffer247.nl) van de koffer wel. Verder heb ik de montage van deze dakkoffer als lastig ervaren. Ik heb deze dakkoffer bij de dealer voor een meer prijs kunnen inruilen tegen een Hapro Traxer 6.6. (€300,-) Deze heeft een simpele bevestiging (d.m.v. grijpertjes die om de dakdragers heen grijpen. Deze grijpertjes kun je verschuiven zodat je aan (bijna) zodat hij (bijna)op alle auto's past. Verder heeft hij een 3 puntssluiting aan beide zijden, die je met 1 sleutel kunt openen. Mijn advies is deze dakkoffer Roady 450 niet te kopen, maar voor een wat duurdere type te gaan.

Erik0302 15-05-2012
Geschreven voor: Hapro Roady 450

Prima bak. Let wel op dat de bevestigings beugels erg smal zijn en niet op alle dakdragers passen. Hapro zelf heeft geen oplossing. maar bij een goede automaterialen handel kunnen bredere bevestigings beugels besteld worden.

robzeegers 22-06-2012

Kun je me ook zeggen welke want ik vind niks op internet

bij voorbaat dank

Rob

tobro 08-04-2010
Geschreven voor: Hapro Roady 450

zeer makkelijke en ruime dakkoffer. Het enige nadeel vind ik de centrale sluiting. Je hebt namelijk 2 sleutels nodig (tegelijkertijd) om het deksel te openen. Dit is niet echt handig. Verder een prima koffer.

R. Ooyevaar 10-05-2007
Geschreven voor: Hapro Roady 450

Eind april deze koffer gekocht, en meteen mee op vakantie gegaan. Je moet hem wel zelf in elkaar zetten, op zich simel, je hebt alleen wat extra handen nodig om de deksel in de scharnieren te krijgen. Voelt los wat slap aan, maar eenmaal gemonteerd is hij vrij solide.

De koffer fluit wel enorm hard bij bepaalde snelheden, daarvoor heb ik nog geen oplossing gevonden. Als iemand een tip heeft, graag!

rolfwal 01-07-2012

Afgelopen week hebben wij de Hapro Roady 450 gekocht. Wij hadden eerst last van een enorme fluittonen die naar mate de snelheid toenam harder en hoger werden. Tijdens een lange testrit zijn we heel vaak uitgestapt om ducktape op alle spleetjes en richeltjes te plakken. Uiteindelijk bleek de oorzaak bij de dakdragers te liggen.
Wij hebben universele dakdragers voor een auto met dakrails. Aan de onderkant van de dragers zit bij elke steun een spleet om de steunen in de breedte te kunnen schuiven. Deze spleten heb ik afgeplakt en de fluittoon was weg! Een hele opluchting!

Jannes71 09-01-2007
Geschreven voor: Hapro Roady 450

Prima dakkoffer we hebben de koffer afgelopen zomer aangeschaft en konden er
onze complete kampeeruitrusting in kwijt.
Onbeladen voelt de koffer eerst wat slap aan maar eenmaal
op de auto geplaatst en beladen is het een degelijke koffer.